Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'cla' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 38 wyników

  1. Brabus CLA... Szybko... Więcej: 2014 Mercedes CLA Class by Brabus - Top Speed
  2. Witam , jestem blisko pozyskania samochodu , prosze o doradzenie ktora z tych ofert jest najlepsza/najkorzystniejsza Dziekuje i Pozdrawiam ps : jakies sugestie? smiało Mercedes-Benz CLA Klasa Bezwypadkowy! Fa VAT 23%! Serwis! - OTOMOTO Mercedes-Benz CLA Klasa Cla 250cgi, Automat ,Urban, Mb motors Poznań - OTOMOTO Mercedes-Benz CLA Klasa - OTOMOTO
  3. Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2016)
  4. Mercedes-Benz CLA 45 AMG | India Drive Video Review | Autocar India
  5. 2015 Audi A3 - Can it Knock the CLA Down a Peg or Two?
  6. Mercedes-Benz CLA TV reklama z kotem
  7. Mercedes CLA bije rekordy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych Tylko jak Amerykanie, którzy często mają problemy z otyłością, mieszczą się na tylnej kanapie?
  8. Mercedes CLA Shooting Brake - wizualizacja I jak? Ja dałbym mniejszą szybę z tyłu
  9. Mercedes A45 AMG vs CLA 45 AMG - Auto Express
  10. więcej -> Sportowe nowości w gamie Mercedesa CLA, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. CLA 45 AMG Racing Series oraz CLA 250 Sport Nowości w gamie CLA: sportowe modele na co dzień i na tor Affalterbach/Stuttgart. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje prototypowy model CLA 45 AMG Racing Series, zapowiadający kolejny samochód wyścigowy Mercedes-AMG dla prywatnych zespołów. Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe - CLA 250 Sport. - Wraz z CLA 45 AMG Racing Series chcemy dalej zwiększać nasze zaangażowanie w projekty adresowane do prywatnych zespołów sportowych i zaoferować im konkurencyjny, niewiele różniący się od standardowego samochód wyścigowy, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa w popularnej klasie aut z 4-cylindrowymi jednostkami - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. - Utwierdza nas w tym ogromny sukces modelu SLS AMG GT3, za kierownicą którego ścigają się teraz zespoły na pięciu kontynentach. Dotychczas znalazł on 67 nabywców. Poza serią indywidualnych zwycięstw SLS AMG GT3 zdobył już liczne tytuły mistrzowskie, w tym Europejskie Mistrzostwo FIA GT3 (2012), Światowe Mistrzostwo FIA GT1 (2012) oraz tytuł ADAC GT Masters (2012), a w tym roku wywalczył w wyścigach GT3 cztery zwycięstwa z rzędu. Przeznaczeniem CLA 45 AMG Racing Series jest udział w przyciągających tłumy widzów zmaganiach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2 litrów. Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4x4 lub standardowy, przedni). Nadwozie i podwozie: czystej krwi samochód wyścigowy Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) ospojlerowania design CLA 45 AMG Racing Series jest jeszcze bardziej spektakularny niż w przypadku "cywilnego" modelu. Wyścigowa odmiana otrzymała nowe zderzaki, szersze nadkola i osłony progowe z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do tylnych hamulców, a także zatrzaski maski silnika oraz tylnej klapy. Regulowane tylne skrzydło wraz z przednią lotką i tylnym dyfuzorem zapewnia dodatkową siłę docisku. Podobne zadanie mają otwory w nadkolach. Kute obręcze AMG, zastosowane w celu obniżenia masy nieresorowanej, zaopatrzono w wyczynowe ogumienie Dunlop. Zintegrowany z podwoziem podnośnik pneumatyczny pozwala na szybką zmianę kół w trakcie pit stopu. W kabinie dominuje torowa atmosfera - zainstalowano tu stalową klatkę, kubełkowy fotel Recaro z elementami z włókna węglowego, przygotowany do systemu HANS (Head and Neck Support), zintegrowany system przeciwpożarowy, oraz sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów. Wyczynowe zawieszenie CLA 45 AMG Racing Series wyróżnia się szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu. Jego ustawienia mogą zostać dostosowane do wymogów konkretnego wyścigu. Regulować można prześwit, ugięcie sprężyn oraz charakterystykę tłumienia, a także rozstaw i kąt pochylenia kół obu osi. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z czterema wentylowanymi tarczami wyposażony jest w system ABS. Podobnie jak model SLS AMG GT3, nowy CLA 45 AMG Racing Series został opracowany przez Mercedes-AMG we współpracy z HWA AG. HWA odpowiada za rozwój i udział w wyścigach samochodów Mercedes-AMG zmagających się w mistrzostwach DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports. Zespół HWA należy do najlepszych na międzynarodowej arenie sportów samochodowych, czego dowód stanowi dziesięć tytułów mistrzowskich dla kierowców w DTM i ITC, a także dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas mistrzostw FIA GT. Samochody żadnej innej marki nie zwyciężały tyle razy i nie zdobyły tylu tytułów w DTM, co Mercedes-AMG. Dynamizm wrodzony: CLA 250 Sport Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe - CLA 250 Sport. Jego 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów generuje moc 155 kW (211 KM) i dostarcza 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1200-4000 obr./min. Seryjnie model wyposażony jest w dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT oraz pakiet AMG. Zdradzają go czerwone akcenty na zderzakach, emblemat "Sport" na przednich błotnikach oraz 18-calowe, czarne obręcze AMG o pięciu ramionach, zaopatrzone w ogumienie 235/40 R 18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa designo. CLA 250 Sport otrzymał również zestrojone przez inżynierów AMG zawieszenie oraz układ kierowniczy. Jego dynamiczną naturę podkreśla sportowy układ wydechowy i nowa konfiguracja systemu ESP. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  12. [h=1]Mercedes A45 AMG vs CLA 45 AMG - Auto ekspresowe[/h]
  13. [h=1](PL) Mercedes-Benz A 45 AMG i CLA 45 AMG - pierwsza jazda[/h]
  14. Mercedes CLA 45 AMG - ostry start Fantastycznie wyglądające auto, ale wolę klasę A - jest bardziej spójna
  15. [h=1]2014 Mercedes-Benz CLA: Affordable Luxury? - Ignition Episode 63[/h]
  16. [h=1]M.Benz CLA-Class[/h]
  17. [h=1]Nowy Mercedes CLA. Niepokorny.[/h] Piękny z zewnątrz, ale środek mały jak dla mnie
  18. [h=1]The New CLA 45 AMG Presented by Wolfgang Rother[/h]
  19. [h=1]Mercedes-Benz CLA 45 AMG[/h]
  20. Mercedes-Benz CLA 45 AMG "Driving Performance" w stylowym wydaniu Mercedes-Benz wita motoryzacyjną wiosnę w dynamicznym stylu - podczas salonu motoryzacyjnego w Nowym Jorku debiutuje model CLA 45 AMG. Sylwetka czterodrzwiowego coupé kryje typowe dla samochodów AMG geny Driving Performance i turbodoładowany silnik o mocy 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza seryjna jednostka 4-cylindrowa na świecie, a przy okazji wyjątkowo oszczędna - CLA 45 AMG zużywa średnio jedynie 6,9 l/100 km (NEDC). Nieznane dotąd standardy w segmencie wyznacza również napęd na obie osie AMG 4MATIC. - CLA 45 AMG to typowy przedstawiciel rodziny AMG, samochód unikalny i godny pożądania. Najmocniejszy na świecie, produkowany seryjnie silnik 4-cylindrowy oraz zorientowany na osiągi - napęd AMG 4MATIC wiernie oddają ideę Driving Performance - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. Nowe, czterodrzwiowe coupé w wyjątkowej formie łączy emocjonujące wrażenia z jazdy, awangardowy design i wyrazistą tożsamość. Mercedes-Benz po raz kolejny tworzy zupełnie nowy segment - podobnie, jak w przypadku modeli CLS 63 AMG Shooting Brake (2012) oraz CLS 55 AMG (2004). W chwili debiutu żaden z nich nie miał bezpośredniej konkurencji, oba stały się jednak inspiracją dla innych producentów. CLA 45 AMG korzysta z układu napędowego, który napędza już model A 45 AMG: 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika, 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT oraz napędu na obie osie AMG 4MATIC. Dane techniczne w skrócie: [TABLE=width: 387] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]Mercedes-Benz CLA 45 AMG [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność [/TD] [TD]1991 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica x skok [/TD] [TD]83,0 x 92,0 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień kompresji [/TD] [TD]8,6 : 1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maks. [/TD] [TD]265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. moment [/TD] [TD]450 Nm przy 2250-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa silnika (bez płynów) [/TD] [TD]148 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. prędkość obrotowa [/TD] [TD]6700 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc z 1 litra pojemności [/TD] [TD]133 kW (181 KM) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. ciśnienie wtrysku [/TD] [TD]do 140 barów [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maks. ciśnienie doładowania [/TD] [TD]1,8 bara [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD]6,9 – 7,1 l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]161 - 165 g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD]Norma emisji [/TD] [TD]EU6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h [/TD] [TD]4,6 s [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna [/TD] [TD]250 km/h* [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] * ograniczona elektronicznie Najmocniejszy na świecie, seryjny silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem CLA 45 AMG zajmuje czołowe miejsce w swojej klasie pojemności: 2-litrowy silnik AMG z turbodoładowaniem generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest najmocniejszą produkowaną seryjnie 4-cylindrową jednostką na świecie. Wartości te w połączeniu z napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. CLA 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności - czterodrzwiowe coupé na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC) i spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie w 2015 roku. Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze, a także aluminiową skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, chłodzenie wodno-powietrzne, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop. Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG Aby zapewnić odpowiednią reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll i układ wydechowy o maksymalnej przepustowości. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania, wykorzystując ciśnienie wsteczne spalin oraz ich temperaturę. W efekcie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów. Dodatkowo, rozwiązanie to pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych gazów. 2-litrowa jednostka AMG przoduje w zakresie ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara. Sportowy układ wydechowy emituje głęboki, przeszywający dźwięk i wykorzystuje rury o dużym przekroju oraz automatycznie sterowaną klapę wydechu. Ta ostatnia, znana już z SLK 55 AMG, pozwala pogodzić pozorne sprzeczności - emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na długich trasach. Położenie klapy jest dostosowane do obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu zapewnia jeszcze bardziej gardłowy pomruk w trakcie zmiany przełożeń i przyspieszania z otwartą przepustnicą. Funkcji podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz przerwom w dostawie wtrysku przy zmianie biegu na wyższy pod obciążeniem towarzyszy uderzający odgłos, obcy innym jednostkom 4-cylindrowym. Wydajny układ chłodzenia z elementami z modelu SLS AMG Znakomite osiągi CLA 45 AMG wymagają odpowiednio wydajnego układu chłodzenia. Bazując na konstrukcji stosowanej w modelu SLS AMG, obieg niskiej temperatury wykorzystano do dodatkowego, wodno-powietrznego chłodzenia powietrza doładowującego. Główna chłodnica ukryta za szerokimi wlotami powietrza wspomagana jest przez mniejszą, zainstalowaną przy kole. Wydajna pompa elektryczna zapewnia odpowiedni przepływ cieczy chłodzącej. Za chłodzenie skrzyni biegów odpowiada obieg chłodzący silnik. Chłodnicę umieszczoną za przednim fartuchem wspomaga wymiennik ciepła zamontowany bezpośrednio na przekładni, zasilany cieczą za pomocą zewnętrznej pompy. Produkcja silnika - tradycyjny, ręczny montaż Podobnie jak agregaty V8 i V12, 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT Dwusprzęgłowa przekładnia i napęd na obie osie - ten zestaw demonstruje technologiczne wyrafinowanie CLA 45 AMG. 7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG. Kluczowe moduły jej osprzętu zostały zaadaptowane z supersportowego modelu SLS AMG. Spontaniczna, gładka zmiana biegów odbywa się bez przerw w dostawie siły napędowej. Efekt? Znakomite osiągi przy zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Przekładnia oferuje trzy programy pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Wzmocnione koła zębate zapewniają maksymalną stabilność, a pierścienie synchronizujące z okładzinami z włókna węglowego zwiększają wytrzymałość konstrukcji i pozwalają na skrócenie czasu potrzebnego na ręczną zmianę przełożenia. "Czasowy tryb M" zwiększa przyjemność z jazdy Kolejnym atutem nowej skrzyni jest "czasowy tryb M". W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń ("M") bez odrywania ręki od kierownicy - wystarczy, że wciśnie jedną z manetek przy kierownicy. Jednocześnie funkcja automatycznej zmiany biegów w przypadku osiągnięcia granicznych obrotów pozostaje aktywna i pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu. Czas zmiany przełożeń w manualnym trybie "M" i sportowym "S" jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy SLS AMG GT. Krótkie przerwy w dostawie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę biegów, podkreślaną przez emocjonującą ścieżkę dźwiękową wydechu. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystyka pracy przekładni i silnika wspiera oszczędny tryb jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna. Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC CLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. System nie posiada własnego obiegu oleju - korzysta z układu smarowania przekładni, dzięki czemu jest lżejszy od konkurencyjnych rozwiązań. Jego masa jest nawet o 25 proc. niższa od napędów oferowanych przez rywali. Wraz z łożyskami stożkowymi o ograniczonym tarciu PTU zapewnia doskonałą wydajność. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa błyskawicznie zespala tarcze i w razie potrzeby kieruje siłę napędową do tylnej osi. Wszystko dzieje się automatycznie, bez udziału kierowcy. W celu zapewnienia niezwłocznej reakcji pompa jest zawsze aktywna - nie musi być uruchamiana za każdym razem, jak ma to miejsce w konkurencyjnych systemach. Dystrybucja momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Na proporcje te wpływa prędkość samochodu, przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne, kąt obrotu kierownicy, różnica prędkości pomiędzy poszczególnymi kołami, wybrane przełożenie oraz pozycja pedału gazu. 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist. Rozbudowane ustawienia pozwalają dostosować działanie ESP do indywidualnych preferencji za naciśnięciem przycisku. Ukierunkowany na bezpieczeństwo tryb "ESP ON" pomaga w utrzymaniu neutralnej charakterystyki jazdy. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności. Krótkie naciśnięcie przycisku ESP aktywuje dynamiczny tryb "ESP SPORT Handling". System zaczyna reagować z opóźnieniem, a na tylne koła trafia dodatkowa porcja momentu obrotowego. Dłuższe przytrzymanie przycisku ESP dezaktywuje działanie układu, uruchamiając tryb "ESP OFF". Powinien być on używany wyłącznie na zamkniętych torach wyścigowych. Jeśli w trakcie hamowania w trybie "SPORT Handling" lub "ESP OFF" kierowca gwałtownie wciśnie pedał hamulca, funkcje systemu ESP zostaną przywrócone. Uzupełnieniem układu ESP jest funkcja ESP Curve Dynamic Assist. Podczas jazdy krętą drogą niezauważalne przyhamowanie wewnętrznego koła zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie. Działanie Curve Dynamic Assist uzależnione jest od aktualnego trybu ESP i pozwala zachować pełną kontrolę nad autem, zwiększając aktywne bezpieczeństwo w krytycznych warunkach. Sportowe zawieszenie AMG z niezależną przednią i tylną osią W odpowiedzi na potencjał układu napędowego, przednie zawieszenie CLA 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice i zupełnie nową elastokinematykę. W efekcie model jest zwinniejszy w zakrętach i bardziej precyzyjnie podąża obranym torem jazdy. Zastosowanie sztywniejszych łożysk przełożyło się na większe nachylenie kół, a co za tym idzie - wyższe prędkości na łukach. Wielowahaczowe tylne zawieszenie CLA 45 AMG to całkowicie nowa konstrukcja. Nowa elastokinematyka osi i łożyska stabilizatorów sprzyjają uzyskaniu maksymalnej przyczepności. Tylna przekładnia została uzbrojona w sztywniejsze ułożyskowanie dla osiągnięcia większej stabilności; rama pomocnicza jest na sztywno połączona z nadwoziem. Sportowe zawieszenie AMG ze specjalnie zestrojonymi amortyzatorami i sprężynami oraz większymi stabilizatorami w zarodku dusi przechyły karoserii w trakcie mijania podwójnych szykan. CLA 45 AMG porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18. Progresywny układ kierowniczy AMG i układ hamulcowy AMG Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy Dual Pinion AMG z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości i stałym przełożeniem (14,5:1) zapewnia neutralną reakcję na ruchy kierownicy. Aby efektywnie wykorzystać przestrzeń, elektryczną pompę zamontowano na przekładni kierowniczej. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami przy wszystkich kołach (350 x 32 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) pozwala na niezawodne wytracanie prędkości. Niepowtarzalny design i przesycona dynamiką kabina Jedno spojrzenie na smukłe linie CLA 45 AMG i wszystko jasne: wszelkie podobieństwo do modelu CLS 63 AMG jest całkowicie zamierzone. Ekspresja "cywilnej" wersji zyskała charakterystyczne dla samochodów AMG elementy - osłonę chłodnicy przecina podwójne ostrze, przedni spojler ma tytanowy odcień, a szerokie wloty zapewniają nieprzerwany dopływ świeżego powietrza. Standardowe wyposażenie obejmuje biksenonowe reflektory. Wyrafinowaną rzeźbę profilu CLA 45 AMG podkreślają lekkie obręcze AMG z podwójnymi ramionami, nakładki progowe w kolorze tytanowym oraz ekskluzywny emblemat "TURBO AMG". Nad tylnym pasem dominuje muskularny zderzak z bocznymi wylotami powietrza i centralnym dyfuzorem, w którym zatopiono dwie szerokie, chromowane końcówki wydechu. LED-owe lampy pozostawiają nocą niezapomniane wrażenie. Imponująca jakość wykończenia, wysokiej próby materiały i sportowa atmosfera, zastrzeżona dla Mercedes-AMG to wizytówki kabiny CLA 45 AMG. Fotele obite mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA zdobią czerwone przeszycia, z którymi korespondują czerwone pasy bezpieczeństwa oraz sportowa kierownica wielofunkcyjna z łopatkami do zmiany biegów. Wykończenie ze szczotkowanego aluminium współgra z galwanizowanymi otworami wentylacyjnymi. Panel wskaźników z kolorowym wyświetlaczem pozwala kierowcy dostosować ustawienia funkcji menu AMG i RACETIMER. Dla CLA 45 AMG dostępne są liczne opcje indywidualizacji, w tym: -Wykonane z włókna węglowego obudowy bocznych lusterek AMG -Pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre: dokładka przedniego zderzaka, osłony progów i tylnych fartuch wykonane z włókna węglowego -Elementy wykończenia kokpitu z włókna węglowego -Pakiet AMG Exclusive -Obręcze AMG z lekkich stopów w rozmiarze 8 x 19 cali z ogumieniem 235/35 R 19 w dwóch odcieniach: tytanowym, z lśniącym wykończeniem, lub czarnym, matowym, z polerowanym rantem -Pakiet AMG Night: przyciemniane szyby, anodowane na czarno listwy ozdobne, dymione rury wydechowe oraz dokładka przedniego zderzaka, boczne lusterka, osłony progów i tylny fartuch w kolorze lśniącej czerni -Układ wydechowy AMG Performance -Zawieszenie AMG Performance z twardszymi nastawami -Kierownica AMG Performance oraz dźwignia E-SELECT -Fotele AMG Performance -Czarne nakładki śrub kół i dekle obręczy stylizowane na centralną śrubę (wyłącznie dla standardowych felg AMG) -Intelligent Light System -Czerwone zaciski hamulcowe Sprzedaż CLA 45 AMG ruszy w lipcu, a pierwsze auta dotrą do dealerów we wrześniu. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  21. [h=1]Nowy Mercedes CLA. Drapieżnik w awangardowym wydaniu.[/h]
  22. [h=1]Nowy Mercedes CLA. Drapieżnik w awangardowym wydaniu.[/h]
  23. Mercedes CLA 45 AMG oficjalnie I oto kolejny nowy Mercedes, którego chętnie oglądałbym na moim podjeździe
  24. Mercedes-Benz CLA-Class (2014)
×