Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'chrysler' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 121 wyników

  1. Fiat Chrysler Automobiles bohaterem samochodowych targów Motor Show w Bolonii. W dniach od 6 do 14 grudnia br. odbywa się najważniejsza impreza motoryzacyjna we Włoszech, w której biorą udział również marki Fiat, Jeep, Abarth, Alfa Romeo i Mopar. Fiat Chrysler Automobiles przygotował dla publiczności szereg dynamicznych inicjatyw odbywających się w strefach 48 i 49 kompleksu wystawowego. Fiat i Jeep.Strefa wystawowa 49. dedykowana markom Fiat i Jeep oferuje trasy z przeszkodami i różnymi rodzajami nawierzchni, na których można odbyć emocjonujące jazdy testowe za kierownicą modeli 4x4 Fiat Panda Cross i Jeep Renegade. Wszystko pod znakiem maksymalnego bezpieczeństwa dzięki obecności doświadczonych kierowców-instruktorów, którzy poprowadzą samochody podczas jazd testowych. W towarzystwie zawodowych kierowców, goście odwiedzający strefę Fiat i Jeep zmierzą się, w pełnym bezpieczeństwie, z licznymi następującymi po sobie przeszkodami, mostami, rampami i przejazdami o różnej nawierzchni (drewno, kamień, żwir) i różnych wysokościach, długościach i nachyleniu, które uwypuklą niezwykłe zdolności terenowe Fiata Panda Cross i Jeepa Renegade. Fiat Panda Cross to samochód wyjątkowy w swoim segmencie, ponieważ łączy układ napędowy oraz możliwości techniczne prawdziwego samochodu terenowego, osiągi oraz wyposażenie SUVa, wymiary zewnętrzne, wydajność i sprawność miejskiego samochodu oraz wyróżniający się styl, potrafiący połączyć „serce i rozum”. Panda Cross to samochód wszechstronny, nie tylko dlatego, że jest w stanie pokonać każdą przeszkodę, dzięki napędowi na cztery koła oraz elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, (które to rozwiązanie jako pierwsza wprowadziła na rynek), ale również przyciąga różnych Klientów znajdujących w niej odpowiedź na wszystkie swoje potrzeby związane z możliwościami przemieszczania się. W świetle reflektorów „błyszczy” również nowy Jeep Renegade, pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles, który wyznacza pionierskie wejście marki do segmentu małych pojazdów sportowo-użytkowych (SUV). Wyróżniający się silnym stylowym charakterem oraz odpowiednią wielkością zarówno do miasta, jak i do jazd pozamiejskich, nowy Jeep Renegade oferuje dwa nowe zaawansowane systemy 4x4: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, z wbudowanym system odłączania napędu tylnej osi, który płynnie przechodzi pomiędzy napędem na dwa lub cztery koła w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Abarth.11 grudnia, w strefie 48. odbędzie się specjalny „Puchar Abarth Racing”, w których ścigać się będzie osiem Abarth`ów 695 Assetto Corse Evoluzione w emocjonujących zawodach w formacie „wyścigów na torze”, z ćwierćfinałami, półfinałami i finałem. Są to te same samochody, które brały udział w Pucharze Abarth Selenia Europa 2014 oraz we Włoskim Pucharze Aci/Csai Abarth Selenia, w których Włoch Alex Campani po raz czwarty z rzędu zdobył tytuł Mistrza Europy. Tytuł, który wzbogaca kolekcję trzech pucharów zdobytych w ostatnich sezonach w rozgrywkach krajowych. 11 grudnia odbędzie się wręczenie nagród zarówno dla zwycięzców „Pucharu Abarth Racing” , jak i dla zwycięzców sezonu Racing 2014. Dodatkowo, do 8 oraz od 12 do 14 grudnia, mogą zarezerwować i wziąć udział w taxi drive samochodami Abarth 695 biposto i Abarth 595, prowadzonymi przez dwóch kierowców rajdowych, którzy brali udział w sezonie Racing 2012. Właśnie w tych dniach odbyła się prezentacja dla prasy międzynarodowej nowego Abartha 695 biposto, „najmniejszego wśród supersamochodów”, który można zamawiać od czerwca br., a ilość zebranych zamówień przekroczyła już możliwości produkcyjne na bieżący rok. Po oficjalnym debiucie podczas Salony Samochodowego w Genewie 2014, nowy Abarth 695 biposto uczestniczył w głównych europejskich wydarzeniach motoryzacyjnych: Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée i Gumball 3000. „Najmniejszy wśród supersamochodów” jest produkowany w warsztacie Officine Abarth w Turynie, gdzie rzemieślnicza precyzja i dbałość o szczegóły, typowe dla najbardziej ekskluzywnych samochodów spod znaku Skorpiona, spotykają się z najlepszą technologią samochodów wyścigowych. W ten sposób Abarth wprowadza na drogi samochód, który, w granicach prawa, gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakie zapewnia 695 Assetto Corse, startująca w Pucharze Abarth na najbardziej prestiżowych torach Europy.. Nowy Abarth 695 biposto zapewnia doskonałe osiągi: dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1.4 T-Jet, o mocy 190 KM, to samochód ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i najlepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w tej kategorii samochodów, wynoszącym zaledwie 5,9 sekundy, który osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.Poza tym, po raz pierwszy w samochodzie „street legal" została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Alfa Romeo. Od 6 do 14 grudnia, w strefie 48. przewidziane są liczne wyścigi na torze, w których wezmą udział, w charakterze samochodów bezpieczeństwa Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde i Alfa Romeo 4C. Prestiżowa funkcja, którą te dwa modele pełniły już w bieżącym roku podczas emocjonujących Mistrzostw SBK Superbike 2014, w których od 2007 roku marka Alfa Romeo pełni rolę Top Sponsora. Alfa Romeo 4C została również wybrana jako „Official Safety Car” FIA World Touring Car Championship 2014 (WTCC), Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Podczas Bolonia Motor Show publiczność będzie mogła podziwiać niesamowite osiągi supersamochodu Alfa Romeo 4C, współczesnej ikony marki, „dającej z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążeń: przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2G i przyspieszenie boczne powyżej 1,1G. Jest to zasługą optymalizacji rozkładu obciążeń: 40% na oś przednią i 60% na oś tylną oraz masy całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, dzięki zastosowaniu aluminium, stali, kompozytu SMC i włókna węglowego, a także stosunku masy do mocy poniżej 4 Kg/KM. Na torze podziwiać można także Alfę Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżniającą się zdecydowanym kształtem i wyrazistym indywidualnym stylem, a także silnikiem pochodzącym z supersamochodu Alfa Romeo 4C: to wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z supernowoczesną automatyczną 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Wyposażona w selektor kontroli dynamicznej DNA oraz funkcję Launch Control (jedyną taką w segmencie), Giulietta Quadrifoglio Verde przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i osiąga maksymalną prędkość 240 km/h. Niesamowite osiągi, które oddają honor legendarnemu znaczkowi "Quadrifoglio Verde", symbolowi, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo, nie tylko te startujące na torach wyścigowych na całym świecie, ale również specjalne wersje produkcyjne. Mopar .W Motor Show w Bolonii bierze udział także Mopar,brand zajmujący się usługami, „Customer Care”, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla marek z grupy Fiat Chrysler Automobiles. W szczególności, w strefie marek Fiat i Jeep, wystawiony będzie egzemplarz Jeepa Renegade zindywidualizowany niektórymi z ekskluzywnej kolekcji obejmującej ponad 100 akcesoriów oferowanych przez Mopar dla nowego modelu. Należą do nich oryginalne naklejki na maskę bagażnika, drzwi tylne (między innymi, słynna „US Army Star" dostępna w kolorze białym lub czarnym), obudowy lusterek i okratowanie chłodnicy oferowane w czterech różnych odcieniach. Dodatkowo, aby zwiększyć funkcjonalność samochodu dostępna jest szeroka gama boksów dachowych i różnorodnych systemów - montowanych na dachu lub haku holowniczym - do transportu sprzętu sportowego (rowery, deski surfingowe, narty, deski snowboardowe, kajaki itp.). Ofertę uzupełniają różnorodne modele dywaników i akcesoria dedykowane ochronie i lepszemu wykorzystaniu przestrzeni bagażnika (osłony, siatki i organizery) oraz akcesoria związane ze światem elektroniki, jak na przykład czujniki parkowania. Publiczność zwiedzająca targi Motor Show będzie mogła zakupić niektóre z produktów merchandisingowych opracowanych przez Mopar, we współpracy z marką Fiat i Jeep. Są to produkty najwyższej jakości, które chcą być wyrazem stylu życia oferującego pasjonujące doznania osobom, które lubią się wyróżniać. W szczególności wyróżnia się nowa kolekcja Jeep, zaprojektowana, by zadowolić wymagania tych Klientów, którzy utożsamiają brand z wartościami związanymi z historią marki i z jej rozwojem od pioniera do innowatora. Wolność, Przygoda, pasja, autentyczność: oto wartości znamienne dla Jeepa, które stanowiły inspirację dla rozwoju designu i przybrały ostateczny kształt w postaci dwóch linii produktowych: „Outdoor” – zaprojektowana z myślą o miłośnikach spędzania wolnego czasu w plenerze, charakteryzuje się wykorzystaniem naturalnych materiałów, takich jak drewno i kamień, znamiennych dla DNA marki Jeep i „City”, bardziej technologiczna i innowacyjna linia, wykorzystująca w większym zakresie materiały high-tech, takie jak super wytrzymała tkanina CORDURA czy stal. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Zimowa Akcja Serwisowa w serwisach FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES. W autoryzowanych serwisach marek Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia oraz Abarth ruszyła Zimowa Akcja Serwisowa. Program polegający na sprawdzeniu 15 punktów kontrolnych samochodu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa zimowych podróży. Zimowa Akcja Serwisowa trwa do 28 lutego 2015 roku. „Zachowaj zimną krew” – pod tym hasłem w autoryzowanych serwisach FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ruszyła Zimowa Akcja Serwisowa, w ramach której kierowcy mogą przygotować swoje samochody do nadejścia zimy. Program polegający na sprawdzeniu 15 kluczowych punktów kontrolnych samochodu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa zimowych podróży. Zimowa Akcja Serwisowa służy przygotowaniu samochodów marek Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia oraz Abarth do nadejścia mrozów i opadów śniegu. W ramach programu, autoryzowane serwisy dokonają przeglądu 15 kluczowych punktów kontrolnych samochodu wpływających na bezpieczeństwo podróżowania kierowców i ich bliskich, szczególnie na mokrych i śliskich nawierzchniach zimowych dróg. W ramach akcji wykwalifikowani mechanicy za pomocą zaawansowanych urządzeń diagnostycznych sprawdzą: 1. sprawność układu hamulcowego (z wydrukiem i pomiarem sił hamowania), 2. stan układu hamulcowego (przewody hamulcowe, osłony) pod względem występowania korozji i uszkodzeń, 3. stan zużycia klocków i tarcz hamulcowych, 4. stan opon, 5. skuteczność amortyzatorów (z wydrukiem), 6. elementy zawieszenia na stanowisku diagnostycznym (wahacze, końcówki układu kierowniczego, stabilizatory), 7. szczelność amortyzatorów, 8. zabezpieczenie podwozia oraz ubytki powłoki lakierniczej, 9. oświetlenie zewnętrzne i ustawienie reflektorów wraz z regulacją, 10. poziom oleju i pozostałych płynów eksploatacyjnych wraz ze sprawdzeniem temperatury zamarzania i jakości płynu chłodniczego, 11. stan piór wycieraczek, 12. stan akumulatora, 13. ładowanie, 14. stan pasków napędów osprzętu silnika, 15. stan filtra przeciwpyłkowego. Lista punktów kontrolnych samochodu została ułożona pod kątem zapewnienia bezpiecznej jazdy w warunkach obniżonej przyczepności nawierzchni i widoczności, jakie często zaskakują kierowców podczas zimowych podróży zarówno na trasie, jak i w miastach. Dzięki sprawdzeniu najważniejszych podzespołów kierowcy będą mogli „zachować zimną krew” w nieprzewidzianych sytuacjach na drodze, ciesząc się spokojem podczas zimowych wyjazdów z bliskimi. Autoryzowane serwisy FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES zapraszają Klientów do udziału w Zimowej Akcji Serwisowej. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Fiat Chrysler Automobiles gwiazdą wystawy Classic Days w Niemczech. Konkurs elegancji, pokazy i rywalizacja na drogach zamkniętych dla ruchu: to bogaty program wystawy zarezerwowanej dla zabytkowych samochodów, odbywającej się w średniowiecznym zamku Dyck. Alfa Romeo uczestniczy w wydarzeniu wystawiając cztery drogocenne egzemplarze: prototyp 750 Competizione (1955), 8C 2900 Le Mans (1938), Giuliettę SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954). Centrum uwagi skierowane na Lancię 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód z Formuły 1 Lancia D50 (1955). Marka Abarth zaznacza swoją obecność modelem 1000 Monomille (1960), a markę Fiat reprezentują trzy modele: 8V (1954), 600 Multipla (1959) i Dino Spider (1969). Zabytkowym samochodom towarzyszą aktualnie produkowane modele: wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – pierwszy pokaz tego wyjątkowego modelu na niemieckich drogach. Od 1 do 3 sierpnia w Niemczech odbędą się coroczne Classic Days, poświęcone samochodom przeszłości, a goszczące w średniowiecznym zamku Dyck, niedaleko Düsseldorfu. Podczas tego prestiżowego wydarzenia wokół malowniczego zamku na wodzie nie może oczywiście zabraknąć samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, która zaoferuje zwiedzającym możliwość poznania z bliska cennych, zabytkowych egzemplarzy marek Alfa Romeo, Abarth, Fiat i Lancia, biorących udział w zawodach „Racing Legend". Z kolekcji Muzeum Alfy Romeo przyjadą cztery egzemplarze - prototyp 750 Competizione (1955), model 8C 2900 Le Mans (1938), Giulietta SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954) – natomiast z kolekcji Lancia pojawią się dwa niesamowite samochody wyczynowe: Lancia 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód Formuły 1- Lancia D50 (1955). Będą również trzy samochody Fiata - 8V (1954), 600 Multipla (1959) oraz Dino Spider (1969), a także Abarth 1000 Monomille (1960). Poza tym, jako potwierdzenie nierozerwalnej więzi łączącej samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, na niemieckiej wystawie obecna będzie również fascynująca Alfa Romeo 4C, wersja „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – „najbardziej „abarthowy” z wszystkich Abarthów", który po raz pierwszy będzie mógł być podziwiany na niemieckich drogach. Alfa Romeo: coupé Zagato na 60. urodziny Giulietty. Podczas specjalnych zawodów zaplanowanych na sobotę i niedzielę, swój blask ukażą cztery „klejnoty” marki Alfa Romeo, począwszy od 750 Competizione, wyścigowej „barchetty", która została wyprodukowana w 1955 roku do ewentualnego udziału w zawodach w kategorii Sport, klasa 1,5 litra. Silnik samochodu jest taki, jak w modelu Giulietta, ale o pojemności 1488 cm3 i mocy 145 KM, który rozpędza tego wyścigowego spidera do 220 km/h, również dzięki masie własnej pojazdu gotowego do jazdy, równej ledwo 670 kg. Projekt nadwozia, nad realizacją którego czuwał Boano, odcina się wyraźnie od stylu innych, współczesnych Alf Romeo. Samochód pozostał na etapie prototypu laboratoryjnego: w 1955 roku w Portello musiano bowiem skoncentrować się nad produkcją Giulietty. Z Muzeum Alfy Romeo pochodzi również Giulietta Sprint Zagato, wyścigowa wersja zbudowana na bazie seryjnego samochodu, który w tym roku kończy 60 lat. Z połączenia krótszej ramy, niż Giulietta Spider, seryjnie montowanego silnika 100 KM o pojemności 1,3 z Giulietty Sprint Veloce oraz aluminiowej karoserii Zagato, powstało wyścigowe auto, które w swojej klasie pojemności praktycznie nie miało sobie równych. Podczas imprezy na zamku Dyck można będzie podziwiać niezwykle rzadki egzemplarz z aerodynamicznie udoskonalonym, ściętym tyłem. Wreszcie, trzeci samochód z kolekcji Alfy Romeo to 1900 Sport Spider, wyścigowe auto wyprodukowane w 1954 roku w jednym jedynym egzemplarzu, zbudowane na bazie modelu 1900, z „otwartą” karoserią dzieła Bertone, o wyjątkowo agresywnej i opływowej linii, którego osiągi i prowadzenie dorównują aktualnym samochodom. Dopełnieniem całości oficjalnych samochodów Alfy Romeo jest bezcenny model 8C 2900 Le Mans, który zostanie wystawiony w średniowiecznym zamku Dyck. Jest to niezwykły eksponat, którego aluminiowa karoseria autorstwa Touring zapiera dech w piersiach i który przez długi okres brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pod maską znajduje się legendarny, ośmiocylindrowy silnik pochodzący ze zwycięskich aut Formuły 1 Alfy Romeo, który w tym egzemplarzu pojawił się w wersji 2,9 litra z dwoma sprężarkami Roots. Lancia: gość honorowy imprezy, D50, auto z Formuły 1 z 1955 roku. Lancia wybrała z kolei do zawodów wokół zamku Dyck samochód wyścigowy z własnej kolekcji: bolid Formuły 1 D50 z 1955 roku. Jest to jeden z ośmiu jednoosobowych samochodów skonstruowanych na Mistrzostwa Świata w 1954 roku - w zawodach uczestniczy samochód Luigiego Villoresi – później przekazanych Ferrari, które w 1955 roku zdobyło mistrzostwo z Fangio, co było dowodem na to, że zespół wyścigowy Lancii był na właściwej drodze. Naprawdę innowacyjny jak na swoje czasy samochód z F1, D50 jest wyposażony w ośmiocylindrowy, 2,5 litrowy silnik umieszczony poprzecznie tak, aby umożliwić poprowadzenie wału napędowego obok fotela kierowcy, a nie pod nim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu udało się obniżyć środek ciężkości samochodu i w efekcie poprawiono właściwości jezdne bolidu. Umieszczona z tyłu skrzynia biegów zamontowana jest poprzecznie, natomiast charakterystyczne zbiorniki boczne poprawiają aerodynamikę i pozwalają utrzymać stałe rozłożenie masy od startu do mety wyścigu. W 1955 roku za kierownicą tego egzemplarza Lancii D50 zasiadał zarówno Villoresi podczas Grand Prix Valentino, (Turyn) jak i Louis Chiron przy okazji Grand Prix Monako. Trzy dekady później Lancia zdominowała rajdowe mistrzostwa świata dzięki Tipo 037 Rally, który publiczność Classic Days będzie mogła podziwiać z bliska. Ten samochód rajdowy grupy B z dwulitrowym silnikiem i kompresorem wygrał w sumie sześć rajdów cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, zdobywając w 1983 roku dla Lancii mistrzowski tytuł w kategorii konstruktorów, jako ostatni samochód z napędem na tył. Walter Röhrl został w tamtym roku Wicemistrzem Świata, prowadząc Lancię 037 Rally. Udoskonalona wersja pochodząca z kolekcji Lancii jest ostatnią z ponad 250 egzemplarzy skonstruowanych łącznie, zarówno do użytku drogowego, jak i do rajdów. Fiat: niezwykłe, ośmiocylindrowe coupé z karoserią z włókna szklanego. Centrum uwagi skierowane jest na jedyny w swoim rodzaju samochód, który otwiera prezentację Fiata podczas Classic Days. Ten zrealizowany na bazie Fiata 8V mały, sportowy sedan produkowany był w latach od 1952 do 1954, a model wystawowy (z 1954 roku) jest wyjątkowy ze względu na karoserię wykonaną z włókna szklanego, co pozwala na maksymalne zredukowanie wagi. Napędzany jest dwulitrowym silnikiem V8 o mocy 115 KM, co pozwala mu osiągnąć 200 km/h. Obok tej z prawdziwej perełki motoryzacyjnej pojawia się Fiat 600 Multipla (1959), powstały na bazie Tipo 600, prekursor kompaktowego minivana. Mocną stroną tego modelu jest organizacja wewnętrznej przestrzeni, która pokazuje - pomimo długości zaledwie 354 centymetrów - że projektant Dante Giacosa kierował się znacznie bardziej względami praktycznymi, niż estetycznymi. Na dowód legendarnej już wszechstronności modelu, wystawiany w Niemczech Fiat 600 Multipla wyposażony jest w przyczepkę z motorem marki Moto Guzzi Cardellino i Dingo 49 cm3. Dopełnieniem „drużyny” Fiata podczas niemieckiego spotkania jest Fiat Dino Spider z 1969 roku, luksusowy kabriolet wyposażony w silnik V6, oryginalnie wyprodukowany przez Ferrari (ten sam zespół napędowy był montowany w modelu 246 GT z logo czarnego rumaka). Abarth: samochód marzeń lat 60. z aluminiową karoserią. Publiczność Classic Days może też podziwiać rzadkiego Abartha 1000 Monomille (1960), nazwanego tak ze względu na silnik 1.000 centymetrów sześciennych z tylko jednym wałkiem rozrządu, który wytwarzał moc około 60 KM przy 6.000 obrotach/min. Maksymalna szybkość wynosiła 180 km/h. Coupé o wyraźnym zacięciu sportowym z karoserią podobną do Fiata Abarth 1000 Bialbero, ale specjalnie zwężona, wykonana jest z aluminium, bez zderzaków, o wadze całkowitej zaledwie 560 kg. Jego cena, zdecydowanie wyższa od Porsche 365, uczyniła z Abartha 1000 Monomille na początku lat 60. samochód marzeń. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Grupa Fiat - Chrysler Partnerem 71. Tour de Pologne. Już 3 sierpnia spod bramy Stoczni Gdańskiej rusza 71. Tour de Pologne. FIAT po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce. Fiat 500L Trekking oficjalnym samochodem 71. Tour de Pologne. 50 pojazdów Grupy Fiat – Chrysler przekazanych organizatorowi do obsługi wyścigu. Niespełna dwa tygodnie zostały do rozpoczęcia 71. Tour de Pologne. Po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce jest FIAT. W tym roku w ramach współpracy Grupa Fiat – Chrysler ponownie przekaże organizatorowi do obsługi wyścigu 50 samochodów, które będą służyły do zabezpieczenia trasy prowadzącej z Gdańska do Krakowa, z przejazdem przez Tatry Wysokie. Oficjalnym samochodem polskich zmagań z cyklu UCI ProTour World Tour, a także nagrodą główną dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej 71. Tour de Pologne jest fascynujący Fiat 500L Trekking. Już 3 sierpnia najlepsi kolarze świata wystartują spod bramy Stoczni Gdańskiej na niezwykle trudny i emocjonujący, siedmiodniowy wyścig dookoła Polski. Na liście startowej zbliżającego się wyścigu znalazł się m.in. zwycięzca 14. etapu tegorocznego Tour de France Rafał Majka, który rok temu w naszym narodowym wyścigu zajął czwarte miejsce. Na trasie 71. Tour de Pologne czeka na kolarzy m.in. 226-kilometrowy etap z Torunia do Warszawy, przeprawa na słowacką część malowniczych Tatr Wysokich czy rywalizacja o zwycięstwo na wyczerpującej „ścianie BUKOVINA” czyli podjeździe pod Gliczarów. O końcowej klasyfikacji może zaważyć „czasówka”, która na oczach tysięcy widzów rozegra się 9 sierpnia w Krakowie. 71. Tour de Pologne zapowiada się niezwykle ekscytująco! „Po kilku latach przerwy wracamy na północ kraju. Wystartujemy z położonego nad morzem, pięknego Gdańska, miasta, które jest niezwykle ważne ze względu na swoją historię, a także polityczne tło – wyjaśnia Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne. – Nie chodzi nam jedynie o kolarstwo. Tour de Pologne zawsze był czymś więcej, dlatego staramy się pokazywać dzięki niemu także naszą polską historię i tradycję”. Tour de Pologne to jednak nie tylko profesjonalny wyścig 18 zawodowych ekip z całego świata, ale również mnóstwo imprez towarzyszących, takich jak Tour de Pologne Amatorów, w którym udział już zapowiedziało wiele sław znanych z telewizji i pierwszych stron gazet oraz dedykowany dzieciom Nutella Mini Tour de Pologne. Tradycyjnie już w organizację tak doniosłego przedsięwzięcia włączył się Fiat Auto Poland. „Z ogromną radością witam Grupę Fiat – Chrysler – naszego najbardziej lojalnego Partnera, z którym od 22 lat ramię w ramię wspólnie organizujemy to największe sportowe wydarzenie w Polsce – mówi Czesław Lang. I dodaje – Nie wyobrażam sobie dziś Tour de Pologne bez wsparcia Fiat Auto Poland. I to zarówno przy ufundowaniu nagrody głównej - nowego Fiata 500L Trekking, o który będą walczyli nasi kolarze, jak i przy wykonywaniu najważniejszych zadań organizacyjnych”. Samochody Grupy Fiat – Chrysler będą bowiem wykorzystywane przy kluczowych zadaniach logistycznych podczas TdP – od ustawiania i zabezpieczania przeszło 1200-kilometrowej trasy, przez prowadzenie peletonu, po transport organizatorów, sędziów czy przedstawicieli mediów. Oficjalnym samochodem 71. Tour de Pologne, podobnie jak w zeszłym roku, jest Fiat 500L Trekking – duży, rodzinny crossover z podwyższonym zawieszeniem, z masywnymi zderzakami i osłonami bocznymi w stylu „off-roadowym” oraz 17-calowymi felgami. Trekking w udany sposób łączy wymiary małego samochodu miejskiego z niezwykle obszernym wnętrzem charakterystycznym dla wyższych segmentów. Doskonałą widoczność zapewnia duża powierzchnia szyb, a liczne systemy zarządzania przestrzenią służą wygodzie podróżujących. Auto jest wyposażone w unikalny system Traction+, który współpracuje z układami ESP i ASR, poprawiając trakcję na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takich jak błoto, szuter czy śnieg. Za bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów odpowiada sześć montowanych w standardzie poduszek powietrznych oraz zaawansowane systemy ERM (zapobiegający dachowaniu), Dynamicznej Kontroli Skrętu oraz City Break Control. Auto jest zdobywcą tytułu „Best in Class" i pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. 500L Trekking występuję w wariantach aż pięciu ekologicznych jednostek napędowych do wyboru: dynamicznym i oszczędnym 1.4 T-Jet 16v 120 KM, sprawdzonym i niezawodnym 1.4 16v 95 KM, nowoczesnym, turbodoładowanym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM i dwoma ekonomicznymi MultiJet II: 1.6 105 KM i 1.6 120 KM. Trekking jest jednym z trzech modeli tworzących stylową rodzinę 500L (obok minivana 500L i 7-osobowego 500L Living) i w wersji Lite napędzanej 95-konnym silnikiem 1.4 16v kosztuje już od 57 900 zł. Etapy Tour de Pologne 2014: - Niedziela, 3 sierpnia – etap I, Gdańsk – Bydgoszcz, 226 km, - Poniedziałek, 4 sierpnia – etap II, Toruń – Warszawa, 226 km, - Wtorek, 5 sierpnia – etap III, Kielce – Rzeszów, 174km, - Środa, 6 sierpnia – etap IV, Tarnów Gemini Park – Katowice, 236 km, - Czwartek, 7 sierpnia – etap V, Zakopane – Štrbské Pleso (Słowacja), 190 km, - Piątek, 8 sierpnia – etap VI, Bukovina Terma Hotel Spa – Bukowina Tatrzańska, 174 km, - Sobota, 9 sierpnia – etap VII, Kraków – Kraków, 25 km (indywidualna jazda na czas). Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Letnia Kontrola 2014 w serwisach Grupy FIAT-CHRYSLER. Letnia akcja serwisowa służy przygotowaniu aut do wakacyjnych podróży. Do końca sierpnia zakup oryginalnych części zamiennych do objętych promocją podzespołów oraz usługa serwisowa są objęte 20-procentowym upustem. „Letnia Kontrola 2014” obejmuje auta wszystkich marek Grupy FIAT-CHRYSLER i trwa do 31 sierpnia 2014 r. 159 Autoryzowanych Serwisów Obsługi w całej Polsce świadczy profesjonalne usługi gwarancyjne i pogwarancyjne. Autoryzowane serwisy Grupy FIAT-CHRYSLER zapraszają kierowców na „Letnią Kontrolę 2014”, podczas której mechanicy przygotują auta do wakacyjnych podróży. Do końca sierpnia zakup oryginalnych części zamiennych do objętych promocją podzespołów oraz sama usługa serwisowa są objęte 20-procentowym upustem. Lato to okres wzmożonych podróży samochodowych, podczas których chcemy szybko i bezpiecznie dotrzeć do celu, nie narażając się przy tym na nieprzewidziane usterki i związane z nimi nieplanowane koszty. Letnia akcja serwisowa wprowadzona w autoryzowanych stacjach obsługi Grupy FIAT-CHRYSLER służy przygotowaniu aut do wyjazdów w wakacyjne trasy bez obawy o uciążliwe awarie i dodatkowe obciążenia domowego budżetu. W ramach „Letniej Kontroli 2014” właściciele aut marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Abarth oraz Jeep i Chrysler mogą skorzystać z promocyjnej oferty serwisowej na najbardziej narażone na usterki podzespoły: - układ hamulcowy, - napęd rozrządu silnika (pasek, napinacze), - układ zawieszenia. Zakup oryginalnych części zamiennych oraz sama usługa serwisowa są objęte 20-procentowym rabatem. Korzystając z „Letniej Kontroli 2014” Klienci będą mieć gwarancję najwyższej jakości usługi wykonanej przez fachowych mechaników Grupy FIAT-CHRYSLER oraz pewność oryginalnych części zamiennych. Letnia akcja serwisowa trwa do 31 sierpnia 2014 r i dostępna jest w 159 Autoryzowanych Serwisach Obsługi Grupy Fiat–Chrysler w całej Polsce. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. 2015 Chrysler 200 Video Review
  7. Porozumienie Fiat Group Automobiles, Chrysler Group International i GAC Group o produkcji pojazdów Jeep w Chinach na rynek lokalny. Fiat Group Automobiles S.p.A., Chrysler Group International LLC i Guangzhou Automobile Group Co., Ltd (GAC Group) poinformowały o rozszerzeniu współpracy w ramach joint-venture na rynku chińskim. Stosowne porozumienie pomiędzy trzema partnerami zostało podpisane 19 kwietnia br. w Pekinie. Zgodnie z tym porozumieniem, joint-venture GAC-Fiat rozpocznie zlokalizowaną w Chinach produkcję trzech nowych modeli Jeep’a z przeznaczeniem na rynek lokalny, powiększając w ten sposób portfolio pojazdów typu SUV tej marki, dostępnych obecnie dla chińskiej klienteli tylko z dostaw importowych. Rozszerzenie współpracy i związany z tym pakiet projektów rozwojowych został już zaaprobowany przez odpowiednie agendy rządowe. Finalizacja planów lokalnej produkcji, w tym także modelu przeznaczonego tylko na rynek chiński, przewidziane jest już w najbliższym czasie – z założeniem jej rozpoczęcia pod koniec 2015 roku. „Opublikowany dzisiaj komunikat o poszerzeniu współpracy to kolejny rozdział ukierunkowanej ekspansji marki Jeep w skali globalnej.” – powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A oraz przewodniczący i dyrektor generalny Chrysler Group LLC – „Równie istotna jest dla nas rosnąca obecność na rynku Chin we współpracy z tak renomowanym i cenionym partnerem jak Guangzhou Automobile Group.” „Wprowadzenie marki Jeep, światowego producenta pojazdów SUV do GAC-Fiat oznacza nową fazę współpracy pomiędzy Grupami GAC i Fiata-Chryslera. Oprócz istotnego impulsu dla dalszego rozwoju naszego joint-venture, jest to także perspektywa oferty produktowej i obsługowej klasy Premium dla klienta chińskiego.” – stwierdził w odpowiedzi Zhang Fangyou, przewodniczący GAC Group. Pojazdy marki Jeep powstawać będą w Guangzhou, gdzie celem stworzenia niezbędnego potencjału produkcyjnego na potrzeby rynku Państwa Środka, GAC-Fiat otwiera nowy zakład wytwórczy. Zamiarem Fiat-Chrysler i GAC Group jest stałe zacieśnianie współpracy pod kątem oczekiwań i potrzeb klienteli chińskiej oraz przyspieszenie lokalizacji wybranych modeli Jeep’a w ramach rozwoju działalności joint-venture GAC-Fiat. W roku 2013 sprzedaż światowa pojazdów marki Jeep wyniosła 731.000 sztuk, wykazując wzrost rok do roku w wysokości 4 procent oraz 29 procent na samym tylko rynku Chin. Marzec 2014 zamknął się najlepszym w 73-letniej historii Jeep’a wynikiem globalnej sprzedaży niemal 85.000 sztuk. Największym poza Ameryką Północną rynkiem sprzedaży dla marki Jeep jest obecnie Chińska Republika Ludowa, gdzie w roku 2013 nabywców znalazło prawie 63.000 pojazdów z logo Jeep. Źródło:Fiat Auto Poland
  8. Chrysler 200 (2015)
  9. Dominacja samochodów Grupy FIAT - CHRYSLER w Plebiscycie BEST CARS 2014 magazynu Auto Motor i Sport. 20. edycja Plebiscytu „BEST CARS 2014” zorganizowanego przez 12 europejskich edycji magazynu „Auto Motor i Sport”. Przeszło 170 tys. głosów Czytelników oddanych w Europie. Samochody Grupy FIAT - CHRYSLER na podium w 8 z 10 ocenianych kategorii. Wszystkie modele marki Alfa Romeo zwyciężają w swoich klasach. Abarth 500 i Fiat 500 na podium w kategorii „Samochody Najmniejsze”. Jeep Grand Cherokee wyróżniony w klasie „Samochody Terenowe”. Maserati Ghibli zwycięzcą „Klasy Wyższej Średniej”, a Maserati Quattroporte doceniony wśród „Samochodów Luksusowych”. Ferrari 458 Spider zwycięskim „Kabrioletem”. Samochody Grupy FIAT-CHRYSLER zdominowały 20. edycję Plebiscytu „BEST CARS 2014” zorganizowanego przez miesięcznik „Auto Motor i Sport”. Aż pięć pojazdów marek należących do włoskiego koncernu otrzymało najwyższe noty w swoich kategoriach, a kolejne cztery również znalazły się na podiach. Głosowanie na „Najlepsze Samochody Roku 2014” odbyło się równolegle w 12 krajach i wzięło w nim udział przeszło 170 tysięcy Czytelników europejskich wydań „Auto Motor i Sport”. W Polsce swoje głosy oddało ponad 5 tysięcy osób, wybierając faworytów w 10 kategoriach spośród 384 produkowanych seryjnie i sprzedawanych w Europie samochodów. Wszystkie trzy modele marki Alfa Romeo zwyciężyły w swoich klasach. Alfa Romeo MiTo zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „Samochody Małe”, przed Audi A1 i Renault Clio. Czytelnicy docenili jej urodę, łączącą styl retro z nowoczesnością i świetne proporcje, i po wyróżnieniach przyznanych w latach 2010, 2011 i 2013, tym razem umieścili ją na najwyższym miejscu na podium. MiTo MY 2014 jest dostępna w 7 wersjach silnikowych, z których najmocniejsza, 1.4 MultiAir, generuje moc 170 KM. Alfa Romeo Giulietta wygrała w segmencie „Samochodów Kompaktowych”, dystansując Mazdę 3 i Mercedesa CLA. To już kolejne wyróżnienie w tym Plebiscycie dla Giulietty, po zwycięstwach w latach 2011-2012 i zajęciu trzeciego miejsca w zeszłorocznej, 19. edycji. Głosujący kierowali się oryginalnością, tradycją marki i sportowym charakterem odświeżonej na ten rok Giulietty MY 2014, dostępnej z 8 jednostkami napędowymi do wyboru, o mocach do 240 KM. Pierwsze miejsce w swojej klasie zajęło też najnowsze dzieło Mistrzów designu z Modeny, Alfa Romeo 4C. Polscy Czytelnicy wybrali Alfę 4C „Samochodem Sportowym” numer jeden, przed Porsche 911 i Astonem Martinem Vanquish. To już kolejne ważne wyróżnienie dla tego pięknego coupé napędzanego silnikiem 1750 Turbo 240 KM, po tytułach „Samochód Roku Playboya 2014”, „Auto Lider 2013” przyznanym przez Czytelników tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto” w kategorii „Auto Sportowe i Kabriolet” oraz „Najlepszy Samochód Roku 2014” w klasie „Coupé Roku” od redakcji polskiej edycji magazynu „Top Gear”. Alfa Romeo 4C zwyciężyła też m.in. w Plebiscycie „Best Cars 2014” we Włoszech i Portugalii. Czytelnicy „Auto Motor i Sport” docenili także dwie włoskie „Pięćsetki”- Abartha 500 i Fiata 500 przyznając im aż dwa miejsca na podium w kategorii „Samochody Najmniejsze”. Abarth 500, dostępny w trzech wersjach, z silnikami od 135 do 180 KM, uplasował się na drugim stopniu podium. Tuż za nim, znalazł się Fiat 500, który na rynku występuje w czterech wersjach wykończenia i z czterema jednostkami napędowymi o mocach od 69 do 105 KM do wyboru. Fiat 500 regularnie zajmuje miejsce na podium w Plebiscycie „BEST CARS”, od czasu wprowadzenia tego samochodu do sprzedaży w 2007 roku. Również należący do Grupy FIAT-CHERYSLER Jeep Grand Cherokee zdobył uznanie Uczestników Plebiscytu, zajmując trzecie miejsce w kategorii „Samochody Terenowe”. Ten najczęściej nagradzany w historii SUV jest dostępny z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i z 5 silnikami o mocach od 190 do 468 KM w wersji STR8. Wyróżnienia w Plebiscycie „BEST CARS 2014” zdobyły także auta topowych marek włoskiego koncernu. Maserati Ghibli zwyciężył w „Klasie Wyższej Średniej” przed Audi 7 Sportback i Mercedesem E. Ghibli to najmniejszy sedan Maserati, wprowadzony do sprzedaży w zeszłym roku, napędzany silnikami o mocach od 275 do 410 KM. Z kolei Maserati Quattroporte, dostępne z napędami o mocach od 410 do 530 KM, zajął trzecie miejsce w kategorii „Samochody Luksusowe”. Zwycięskim „Kabrioletem” okazał się Ferrari 458 Spider, który pokonał 47 innych aut w swojej klasie, w tym Jaguara F-Type i Astona Martina Vanquish Volante. Napędzany 570 KM silnikiem V8 458 Spider rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Dodatkowo, aż 55% głosujących Czytelników polskiej edycji „Auto Motor i Sport” uznało markę Alfa Romeo za najbardziej stylową, a 30% przyznało, że lubi tę markę. Źródło: Fiat Auto Poland
  10. więcej -> Fiat Chrysler z nowym logo | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Reorganizacja Fiat S.p.A. w wyniku przejęcia Chrysler Group LLC. Dzisiaj Zarząd Fiat S.p.A. („Fiat”) zatwierdził reorganizację spółki oraz utworzenie Fiat Chrysler Automobiles („FCA”), w pełni zintegrowanego, światowego producenta samochodów. Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, Zarząd Fiata rozpatrywał najwłaściwsze sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy. Celem stworzenia Spółki, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do najlepszych światowych konkurentów, Zarząd zadecydował o stworzeniu Fiat Chrysler Automobiles N.V., spółki zarejestrowanej w Holandii, która stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie. „Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią”, powiedział John Elkann, prezes Fiata. “Dzisiejszy dzień – stwierdził Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group – jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze. Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu”. Propozycja zatwierdzona przez Zarząd Fiata przewiduje, że udziałowcy Fiata otrzymają jedną nowo wyemitowaną akcję FCA dla każdej posiadanej akcji Fiata oraz że akcje FCA będą notowane na New York Stock Exchange (NYSE) a także na Mercato Telematico Azionario (MTA) w Mediolanie. Oczekuje się, że FCA będzie miało siedzibę dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii, ale wybór ten nie będzie miał wpływu na opodatkowanie, któremu podlegać będą spółki Grupy w poszczególnych krajach, w których prowadzona będzie ich działalność. Aby wesprzeć rozwój i obecność grupy stałych akcjonariuszy, FCA przyjmie system, który umożliwi również emisję specjalnych akcji z prawem do głosowania. Akcjonariusze Fiata, którzy będą uczestniczyć (nawet jako reprezentanci) w zgromadzeniu spółki, które zostanie zwołanie, aby przegłosować propozycję i zostaną udziałowcami spółki aż do zakończenia całej operacji, niezależnie od głosu oddanego na zgromadzeniu, będą mieć prawo do otrzymania, oprócz nowo wyemitowanych akcji FCA, takiej samej ilość akcji specjalnych z prawem głosu, które regulowane będą specjalnymi warunkami. Akcjonariusze FCA, którzy zatrzymają akcje zwyczajne przez okres trzech lat od chwili zamknięcia, nabędą prawo dostępu do systemu głosowania w oparciu o ich przywiązanie. Akcjonariusze FCA będą uprawnieni do zatrzymania akcji specjalnych z prawem głosu aż do momentu cesji akcji zwyczajnych. Celem tego systemu jest ułatwienie zbudowania stabilnej podstawy akcyjnej i długoterminowe nagradzanie akcjonariuszy, zapewniając jednocześnie Grupie większą elastyczność w dążeniu do realizacji celów strategicznych. Proponowana operacja wymaga zatwierdzenia odnośnej dokumentacji formalnej przez Zarząd, a następnie przez Zgromadzenie Akcjonariuszy Fiat. Doprowadzenie operacji do końca zależeć będzie od kilku warunków, takich jak stanie się spółką notowaną na giełdzie nowojorskiej NYSE oraz, że maksymalna kwota odszkodowań z tytułu skorzystania przez akcjonariuszy Fiata z prawa odstąpienia, a także z ewentualnego prawa sprzeciwu przez wierzycieli nie przekroczy 500 milionów euro. Spółka będzie notowana na MTA w Mediolanie po rozpoczęciu jej notowania na NYSE. Zakończenie operacji spodziewane jest przed końcem roku. Podjęte dzisiaj decyzje odnośnie spółki, zwłaszcza ta dotycząca siedziby podyktowane są potrzebami i możliwościami związanymi z faktem, że dzięki połączeniu koncernów Fiat i Chrysler powstaje jeden wielki międzynarodowy koncern samochodowy obecny na całym świecie. Aktualna organizacja oparta na czterech regionach operacyjnych nadal pozostanie centralną osią nowej Spółki. Wszystkie struktury, które wejdą w skład FCA będą kontynuowały swoją misję, w tym oczywiście zakłady produkcyjne we Włoszech i na świecie, bez żadnego wpływu na poziom zatrudnienia. Na początku maja 2014 Grupa zaprezentuje przedstawicielom świata finansów długoterminowy plan strategiczny. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Chrysler 200 (2015)
  13. więcej -> Fiat przejmuje pozostałe udziały Chrysler Group | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Fiat przejmuje pozostałe udziały Chrysler Group LLC od VEBA Trust. W opublikowanym wczoraj komunikacie Fiat S.p.A. („Fiat”) informuje o zawarciu porozumienia z VEBA Trust1, na mocy którego Fiat North America LLC („FNA”) przejmuje całość udziałów własnościowych VEBA Trust w Chrysler Group LLC („Chrysler Group”) stanowiących 41,4616% wartości Chrysler Group poza władztwem FNA. Finalizacja tej transakcji przewidziana jest najpóźniej do 20 stycznia 2014 roku. W wyniku sprzedaży swoich udziałów w Chrysler Group, VEBA Trust otrzyma zagregowaną kwotę 3 mld 650 mln USD złożoną z: · kwoty specjalnej, płatnej przez Chrysler Group członkom VEBA Trust w wysokości ok. 1,9 mld USD (w tym wykład FNA na rzecz VEBA Trust w formie zaliczkowej)2 oraz · kwoty pozostałej w wysokości ok. 1,75 mld USD, płatnej w gotówce przez FNA z chwilą zamknięcia transakcji. Obie te kwoty pochodzić będą z aktualnie posiadanych zasobów gotówkowych Fiata i Chrysler Group. Równolegle z tą transakcją Chrysler Group i związek zawodowy UAW (United Automobile, Aerospace and Agricultural Workers of America) zawarły porozumienie w formie Memorandum of Understanding o dodatkowej wypłacie 700 mln USD przez Chrysler Group na rzecz VEBA Trust, płatnej w czterech równych ratach, z których pierwsza zapłacona będzie w momencie zamknięcia transakcji głównej, a pozostałe raty – w kolejne trzy rocznice po pierwszej płatności. Pierwsza rata na rzecz VEBA Trust uregulowana zostanie ze środków gotówkowych w dyspozycji Chrysler Group. W zamian za powyższe świadczenia UAW podjął szereg zobowiązań dotyczących kontynuacji wsparcia dla reorganizacji produkcji w Chrysler Group oraz dalszej implementacji aliansu organizacyjnego Fiat-Chrysler, m.in. aktywnej współpracy w zakresie należytego wdrażania programów Fiat-Chrysler World Class Manufacturing (zarządzania produkcją według najwyższych standardów światowych) we wszystkich zakładach produkcyjnych koncernu, w tym metod oceny skuteczności i wydajności, a także intensyfikacji współdziałania w zakresie długoterminowych planów rozwoju Grupy. „Czekałem na ten moment od czasu, gdy przypadł nam udział w rekonstrukcji Chryslera jeszcze w roku 2009.” – stwierdził John Elkann, przewodniczący rady nadzorczej Fiata – „Ogrom pracy, zaangażowania i osiągnięć, jakie wykazał Chrysler w ciągu ostatnich czterech i pół lat to coś bardzo wyjątkowego, stąd z wielką przyjemnością chciałbym oficjalnie powitać dosłownie wszystkich z Chryslera w naszym zintegrowanym świecie, świecie Fiata i Chryslera.” Dyrektor generalny Fiata i szef Chryslera (CEO) Sergio Marchionne powiedział: „W życiu każdej korporacji i jej ludzi są chwile, które zapisują się w historii. Dla Fiata i Chryslera porozumienie z VEBA to właśnie taka chwila. Brak mi wprost słów uznania dla całego zespołu za wsparcie i dedykację wobec tego projektu integracji, który udało się nam dzisiaj doprowadzić do pomyślnego finału. Zunifikowana struktura własności pozwoli nam zrealizować wizję globalnego producenta samochodów o unikalnej kompozycji doświadczenia, wyobraźni i know-how, potężnej i zarazem otwartej organizacji zapewniającej swym pracownikom pełnię wyzwań zawodowych i osobistej satysfakcji.” W ramach obecnego porozumienia FNA i VEBA Trust uzgodniły rezygnację z postępowania cywilnego przed sądem Delaware w sprawie interpretacji umowy opcji kupna, na mocy której Fiat poprzez FNA, ubiegał się o możliwość wykupu udziałów VEBA Trust w Chryslerze. Udziały te przejęte zostają obecnie przez FNA na mocy zawartego porozumienia z VEBA Trust. Biorąc pod uwagę założenia transakcji o zakupie udziałów VEBA Trust w Chrysler Group, Fiat nie przewiduje konieczności zwiększenia kapitału własnego poprzez dodatkową emisję akcji. 1 VEBA – Voluntary Employees’ Beneficiary Association jest niezależnym funduszem ubezpieczeniowym (zdrowotnym) dla emerytowanych pracowników firmy Chrysler. 2 W przypadku braku zapłaty od Chrysler Group w przewidzianym terminie do 20 stycznia 2014, całość uzgodnionej kwoty zostanie zapłacona VEBA Trust przez Fiata w zamian za 100% tytuł własności Chryslera. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Zimowe promocje u dealerów grupy FIAT-CHRYSLER. - Program „Bezpieczna droga do zimowego szaleństwa” w punktach ASO grupy FIAT-CHRYSLER. - Promocja „Wymarzone zimowe podróże”, obejmująca wybraną ofertę niepowtarzalnych akcesoriów i przydatnych gadżetów. - Akcje skierowane do właścicieli samochodów marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Jeep, Chrysler oraz Dodge, obowiązujące do 31.01.2014. Fiat Auto Poland zaprasza do autoryzowanych serwisów grupy FIAT-CHRYSLER na przygotowanie samochodu do zimy. W ramach programu „Bezpieczna droga do zimowego szaleństwa” w punktach ASO na terenie całego kraju można sprawdzić stan pojazdu jeszcze przed nadejściem pierwszych mrozów. Usługa kosztuje tylko 29 PLN i obejmuje: - sprawdzenie oświetlenia, - kontrolę temperatury zamarzania płynu chłodniczego, - przesmarowanie uszczelek i wkładów zamków, - sprawdzenie sprawności i zabezpieczenie zacisków akumulatora. Dodatkowo, kierowcy mogą skorzystać z atrakcyjnej Zimowej Oferty, w ramach której otrzymają 15% rabatu na pełna gamę akcesoriów i gadżetów oraz prezenty do wybranych produktów. Dla przykładu, przy zakupie urządzenia alarmowego lub czujnika parkowania dostaniemy lampkę warsztatową, a przy nabyciu czterech litrów oleju Selenia – litr koncentratu płynu do spryskiwaczy Tutela Professional SC35 gratis. Zakup radia Kenwood lub nawigacji Garmin przydatnych podczas zimowych wyjazdów jest premiowany ciepłą czapką, box dachowy – pokrowcem, a do bagażnika bazowego do aut marek Alfa Romeo, Fiat, Jeep lub Lancia firmy Taurus otrzymamy wygodny szczotko-skrobak. Program obejmuje samochody wszystkich marek grupy FIAT-CHRYSLER i jest ważny do 31.01.2014. Równocześnie z akcją „Bezpieczna droga do zimowego szaleństwa” w salonach i serwisach dealerów FAP jest prowadzona promocja „Wymarzone zimowe podróże”, zawierająca niepowtarzalne akcesoria i przydatne gadżety teraz dostępne z upustem 15%. W starannie wybranej ofercie znalazły się produkty przeznaczone do samochodów marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Jeep, Chrysler oraz Dodge, wśród których warto wymienić praktyczne gumowe dywaniki i nakładki podłogowe, fartuchy przeciwbłotne oraz zestawy żarówek. Nie zabrakło także niezbędnych podczas zimowych ferii bagażników uniwersalnych z uchwytami na 3 pary nart lub dwie deski snowboardowe czy nawigacji GPS. Z kolei w promocyjnej ofercie akcesoriów znajdziemy m.in. kurtkę z kapturem Jeep, parasol automatyczny Alfa Romeo i torbę podróżną sygnowaną logo marek grupy FIAT-CHRYSLER, a także kilka ciekawych pomysłów na upominki w postaci eleganckiego zestawu akcesoriów do wina Jeep czy portfela skórzanego tej samej marki. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia dealerów w celu zapoznania się z szeroką gamą akcesoriów i gadżetów dostępnych w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Źródło: Fiat Auto Poland
  16. Samochody Grupy FIAT-CHRYSLER tryumfują w rankingu najniższego zużycia paliwa. -Pierwsze miejsce za najniższy koszt przejazdu 100 km dla Fiata Panda 1.3 Multijet 16v 75 KM w kategorii aut klasy Mini. -Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16v 120 KM z instalacją gazową LPG na pierwszym stopniu podium w licznej kategorii aut kompaktowych. -Jeep Grand Cherokee V6 3.0 CRD zwycięzcą kategorii Duże SUVy. -Wysokie miejsca w rankingu innych modeli marki Fiat: 500 0.9 TwinAir 85 KM, Panda 4x4 1.3 Multijet 16v 75 KM oraz Bravo 1.6 Multijet 16v 120KM. Niezależne badania kosztów eksploatacji samochodów, przeprowadzone przez redakcję najstarszego polskiego tygodnika motoryzacyjnego „Motor” dowiodły, że samochody Grupy FIAT-CHRYSLER charakteryzują się najniższymi kosztami przejechania 100 km w aż trzech z dziesięciu prezentowanych klas pojazdów. Ranking kosztów paliwa na dystansie 100 km magazynu „Motor” został przeprowadzony na podstawie wyników rzeczywistego średniego spalania (50% miasto, 50% trasa), jakie redakcja uzyskała podczas swoich testów. Jak podkreślają autorzy rankingu, są to wartości, uzyskane w warunkach jazdy w ruchu ulicznym. Koszty pokonania dystansu 100 km redakcja obliczyła, bazując na cenie paliwa z 20 września tego roku. W kategorii Auta Klasy Mini najniższy koszt przejazdu na badanym dystansie uzyskał Fiat Panda napędzany silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet 16v 75 KM z systemem Start&Stop. Panda nowej generacji zużyła średnio 5,1 litra oleju napędowego na 100 km, generując koszt 28,92 zł. Tak niskie spalanie paliwa to kolejny argument tłumaczący niezwykły sukces handlowy modelu Panda. Z wynikiem przeszło 6 milionów sprzedanych egzemplarzy Panda uzyskała bowiem tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu miejskiego na świecie. Klienci docenili jej funkcjonalność w codziennym zastosowaniu połączoną z wygodą zapewnioną przez przestronne wnętrze i wysokim poziomem bezpieczeństwa potwierdzonym w testach Euro NCAP. Wśród najliczniej reprezentowanych aut kompaktowych (przebadano 93 modele samochodów) najtańszym samochodem w eksploatacji według redakcji „Motoru” została Alfa Romeo Giulietta wyposażona w silnik 1.4 TB 16v 120 KM z instalacją gazową LPG. Zwycięskie auto na dystansie 100 km zużyło 10,3 litra paliwa (benzyna + LPG), których łączny koszt wyniósł zaledwie 24,60 zł. Co istotne, doceniona jednostka napędowa została całkowicie przeprojektowana do współpracy z instalacją LPG, dzięki zastosowaniu specjalnych komponentów. Za jej zasilanie odpowiada wielopunktowy sekwencyjny wtrysk paliwa, umożliwiający natychmiastowe, wręcz niezauważalne przełączenie z benzyny na gaz płynny, bez zmiany takich parametrów, jak przyspieszenie czy reakcja silnika. Najniższe spalanie w klasie to dla kierowców kolejny argument za wyborem Alfy Romeo Giulietta, obok przyznanego trzy lata temu przez instytut Euro NCAP tytułu najbezpieczniejszego europejskiego samochodu kompaktowego i doskonałych właściwości jezdnych, zapewnionych przez takie systemy, jak zmienne tryby jazdy Alfa D.N.A, elektroniczny mechanizm różnicowy Alfa Q2 czy dynamiczne sterowanie pojazdem VDC. W segmencie Duże SUVy ranking na najniższy koszt przejazdu wygrał Jeep Grand Cherokee z jednostką napędową Diesla V6 3.0 CRD 241 KM, który osiągnął średnie spalanie 8,8 litra oleju napędowego, wykazując koszt tylko 49,61 zł na przejechane 100 km. Jak wynika z badania „Motoru”, Grand Cherokee, który dostarcza swojemu kierowcy i pasażerom najwyższy poziom luksusu, bezpieczeństwa oraz przyjemność z jazdy w każdą pogodę i w każdym terenie, zapewnioną m.in. przez system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, niezależne przednie i tylne zawieszenie oraz elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, jest także najoszczędniejszym dużym SUVem na rynku. Tak dobry wynik udało się uzyskać dzięki zastosowaniu w silniku 3.0 CRD technologii wysokociśnieniowej listwy paliwowej i wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz turbosprężarki z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i filtra cząstek stałych. Wysokie pozycje w rankingu tygodnika „Motor” zajęły także inne pojazdy z Grupy FIAT-CHRYSLER. Fiat 500 napędzany jednostką 0.9 TwinAir 85 KM z systemem Start&Stop z wynikiem 5,6 litra benzyny i 31,86 zł na 100 km zajął szóste miejsce wśród Aut Klasy Mini, a dwie pozycje za nim uplasował się Fiat Panda 4x4 z silnikiem 1.3 Multijet 16v 75 KM. Panda z napędem 4x4, uzyskując spalanie 5,9 litra oleju napędowego, czyli koszt 33,45 zł na dystansie 100 km, prześcignęła wiele aut z napędem tylko na jedną oś. Z kolei Fiat Bravo wyposażony w silnik 1.6 Multijet 16v 120 KM osiągnął siódme miejsce wśród aut kompaktowych, wykazując średnie spalanie 5,4 litra oleju napędowego, czyli koszt 30,62 zł na badanym odcinku 100 km. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. Chrysler Airflow Chrysler Airflow to model samochodu osobowego produkowanego przez firmę Chrysler w latach 1934-1937. Chrysler Airflow '1934–37: Był to pierwszy samochód, który zaprojektowano zgodnie z nową tendencją w USA (Streamline Moderne), z użyciem linii zaokrąglonych i płynnych. Innowacyjne podejście okazało się zbyt nowatorskie jak na gusta nabywców w latach 30.; model Airflow nie odniósł sukcesu komercyjnego (wyprodukowano 29 878 egzemplarzy). Chrysler Imperial Airflow CV Coupe '1934: W 1937 model Airflow Custom Imperial CW został oficjalnym samochodem prezydenta Filipin Manuela Quezona. Po remoncie w 1979 jest on pokazywany w Quezon City na Filipinach. Chrysler Imperial Airflow Coupe '1936: Chrysler Imperial Airflow Sedan '1936:
  18. Witam posiadam model Chrysler 200-S jak myślicie ile modeli można zobaczyć w Polsce ?
  19. Interesuja mnie te dwa modele aut. W zasadzie auta niemalże bliźniacze a jednak inne. Dodge wydaje się jednak ładniejszy ale jest dużo mniej niż 300c i nie ma w czy wybierać. Do wyboru 3,5 benzyna bądź 3.0 CRD. Diesel tylko w 300c w Magnum nie ma. Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta? Jak trwały jest motor? Skrzynia? Zawias? Poniższe ogłoszenia to tylko przykład aut: Oferta - Dodge Magnum - GETIN Auto Partner - kompleksowa obsługa kredytowa i leasingowa na miejscu! DODGE Magnum 3.5 benz. 249KM! Pierwsza rejestracja w kraj PIĘKNY CHRYSLER 300C 2005r. 3.0 CRD NAVI, ALU 20'' (3338898234) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Oferta - Chrysler 300C - autko czyste i zadbane bardzo ładnie pracuje na benzynie jak i na gazie , spalanie 17 litrów gazu na 100 km , wszystko sprawne przegl
  20. [h=1]Chrysler 300 Turbine | Concept Car for NAIAS[/h]
  21. [h=1]Chrysler 300C | Najprzyjemniejszy wydech w mieście | Łowicz 04/05/2012[/h]
  22. Chrysler 300 Glacier (2013)
  23. Chrysler 300 Motown Edition (2013)
  24. Mapadrogowa ekspansji Fiat-Chrysler Group w Indiach. Legendarna marka Jeep zamierza oficjalnie wejść na rynek Indii już w 2013 roku. Fiat i Jeep planują debiut aż dziewięciu nowych lub znacznie odnowionych modeli w ciągu najbliższych kilku lat. Program budowy niezależnej sieci 120 dealerów w roku 2013. Wdniu 6 grudnia br. Fiat Group Automobiles India Private Limited(FGAIPL) ogłosiła komunikat o podjęciu szeregu inicjatyw,zmierzających do wzmocnienia swej pozycji na rynku indyjskim, m.in.oficjalnego wprowadzenia marki Jeep na rynek Indii. W okresienajbliższych kilku lat planowane są premiery dziewięciu nowych lubradykalnie odnowionych modeli marek Fiat i Jeep, w tym JeepaWranglera i Grand Cherokee, których dostawy do Indii rozpoczną siępod koniec 2013 roku. Samochody marki Jeep rozprowadzane będą przezfirmową sieć dealerów, korzystających w zakresie obsługitechnicznej i zaopatrzenia w części zamienne ze wsparciaorganizacji sprzedaży Fiata. FGAIPL rozwijać będzie równieżlokalną działalność przemysłową, podejmując produkcjęsamochodów Fiat Linea Classic Edition oraz nowego Fiata Punto. „Wnaszych planach indyjskich przyjęliśmy potrójną strategię.Najpierw wprowadzamy nowe produkty, w tym także legendarną markęJeep, potem rozwijamy niezależną sieć sprzedaży, a w końcuuderzamy marketingowo, aby umocnić znajomość realiów ipostrzeganie marki na rynku.”− mówi Mike Manley, dyrektor operacji azjatyckich i szef markiJeep w Chrysler Group LLC. MikeManley przebywał niedawno w Mumbai, aby spotkać się z dealerami wcelu prezentacji planów asortymentowych i produkcyjnych na rynkuindyjskim, dotyczących m.in. rozbudowy dzisiejszej wspólnej siecidealerskiej TATA-FIAT do około 120 niezależnych punktów sprzedażyjuż w roku 2013. Jednąz atrakcji dla lokalnych dealerów będą salony kawowe Fiat Caffé,pozwalające zapoznać się z dziedzictwem technicznym i kulturowymfirmy Fiat oraz promowanymi na świecie innowacjami technologicznymiFiat Group. Centraserwisowe w organizowanych punktach dealerskich będą kolejnymważnym „oknem na świat” dla Klienteli indyjskiej z uwagi nazamiar przeniesienia do Indii międzynarodowych standardów obsługitechnicznej. Pojazdymarki Jeep będą z początku dystrybuowane przez ekskluzywne salonyw większych metropoliach − z wykorzystaniem infrastrukturywyłącznych dealerów Fiata. „Możemymówić o dużym zainteresowaniu potencjalnych inwestorów, stądnasza pewność nominacji 120 niezależnych dealerów w roku 2013.”− powiedział Enrico Atanasio, dyrektor zarządzający Fiat GroupAutomobiles India Private Limited − „Jesteśmyoptymistami w zakresie pespektyw rozwoju na rynku, którego wzrost wroku 2011 wyniósł 12 procent i który staje się jednym znajważniejszych na świecie. Dzięki wprowadzeniu marki Jeep, nowychproduktów marki Fiat i rozbudowie sieci sprzedaży, a takżeintensywnym działaniom marketingowym, mamy szansę ten wzrostobrócić w dużym stopniu na naszą korzyść.” FiatGroup Automobiles IndiaPrivate Limited (GAIPL). GAIPLjest w 100 procentach spółką zależną od Fiat Automobiles GroupS.p.A. we Włoszech. Została założona w roku 2012 w Mumbai(Indie), jako dystrybutor samochodów marki FIAT i Jeep poprzez siećniezależnych dealerów. Przedmiotem obecnej działalności GAIPLjest sprzedaż samochodów Fiat Linea i Punto, produkowanych przezjoint-venture TATA-FIAT. Spółka zatrudnia około 100 osób i wplanach przewiduje stworzenie sieci 120 niezależnych dealerów dokońca 2013 roku. FiatGroup. Fiatjest międzynarodową grupą motoryzacyjną, która projektuje,produkuje i sprzedaje samochody na rynku masowym pod markami Fiat,Lancia, Alfa Romeo, Fiat Professional i Abarth oraz ekskluzywnesamochody sportowe i luksusowe marek Ferrari i Maserati. Narozszerzenie zasięgu światowego Grupy wpłynęła integracja zamerykańską firmą Chrysler Group, czego efektem jest powiększenieportfolio produktowego o produkowane w Ameryce Północnej samochodymarek Jeep i Chrysler, obecnie oferowanych w Europie przezzreorganizowaną sieć sprzedaży Lancia-Chrysler i Jeepa.Działalność Fiata obejmuje także sektor komponentów (firmyMagneti Marelli i Teksid) oraz systemów produkcyjnych (firma Comau). Przedmiotem działalności FiatGroup Automobiles jest projektowanie, produkcja i sprzedażsamochodów osobowych marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Abarth orazlekkich samochodów użytkowych pod marką Fiat Professional. Odstycznia 2012 roku do Fiat Group Automobiles została w całościwłączona działalność firmy Fiat Powertrain, koncentrującej sięna pracach badawczo-rozwojowych i produkcji jednostek napędowych (omocy od 65 do 235 KM) oraz układów przeniesienia napędu dlasamochodów osobowych i lekkich użytkowych (zakres momentuobrotowego do 400 Nm). ChryslerGroup LLC. FirmaChrysler Group LLC – utworzona w roku 2009 w wyniku zawarcia strategicznego aliansu z włoskim koncernem Fiat S.p.A. – jestproducentem pojazdów oraz części zamiennych i akcesoriów marekChrysler, Jeep, Dodge, Ram, Mopar, SRT i Fiat. Dysponującniezbędnymi dla konkurowania w wymiarze globalnym zasobami itechnologiami oraz światową siecią dystrybucji – alians tenopiera się na kulturze innowacji zainicjowanej jeszcze w roku 1925przez Waltera P. Chryslera – w parze ze współczesnymitechnologiami oraz doświadczeniami firmy Fiat, której historiasięga 1899 roku. Gamamodelowa Chrysler Group LLC z siedzibą w Auburn Hills (stanMichigan, USA) obejmuje tak znane powszechnie samochody , jakChrysler 300 i Town&Country, Jeep Wrangler, nowy Dodge Dart, Ram1500, Jeep Grand Cherokee SRT8 i Fiat 500. Udziałem firmy Fiat jestudostępnienie rozwiązań technologicznych najwyższej klasyświatowej oraz platform i zespołów napędowych do produkcjisamochodów segmentu sub-kompaktowego i kompaktowego. Dla ChryslerGroup LLC oznacza to możliwość oferowania jeszcze szerszej gamyproduktów, obejmującej samochody coraz bardziej przyjazneśrodowisku naturalnemu człowieka. Jeep. Podążającśladem swego legendarnego dziedzictwa, liczącego już ponad 70 lat,Jeep jest marką autentycznych samochodów sportowo-rekreacyjnych(SUV) o wiodących w swej klasie właściwościach trakcyjnych,standardzie wykonania i wszechstronności zastosowań, adresowaną doludzi poszukujących niezwykłych przeżyć na szlaku swych podróży.Filozofią marki Jeep jest nieustające zaproszenie, by z życiakorzystać w pełni − poprzez ofertę szerokiej gamy samochodówgwarantujących bezpieczeństwo i zaufanie na każdym szlaku wyprawy. Aktualnaoferta marki Jeep na rynkach poza Ameryką Północną obejmujemodele Jeep Cherokee, Compass, Grand Cherokee, Liberty, Patriot,Wrangler i Wrangler Unlimited. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniomKlienteli międzynarodowej, wszystkie modele dostępne są w wersjachdla ruchu prawo- i lewostronnego, napędzanych silnikami zarówno benzynowymi, jak i Diesla. W porównaniu z rokiem 2010,światowa sprzedaż pojazdów marki Jeep zwiększyła się w roku2011 o 41 procent. Jeep jest obecnie bestsellerem wśród marekChrysler Group na rynkach poza Ameryką Północną, osiągając46-procentowy przyrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego istanowiąc 63 procent światowej sprzedaży pojazdów produkcjiChrysler Group. Wewspółpracy z Fiat Group, Chrysler Group LLC prowadzi sprzedaż iobsługę techniczną swoich samochodów w 120 krajach całegoświata. Źródło: Fiat Auto Poland
  25. Chrysler Town and Country S (2013)
×