Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'centrum' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 32 wyników

  1. Dodajemy gazu rozpoczynamy IX okrążenie na torze Summer Cars Party! Summer Cars Party to największe w Polsce wydarzenie o charakterze motoryzacyjno - muzycznym. Gromadzi zarówno fanów motoryzacji, kierowców jak i całe rodziny. Impreza po raz dziewiąty odbędzie się w Katowicach, na lotnisku Muchowiec, tradycyjnie w pierwszy weekend września. Auto Partner Summer Cars Party 2015 zaskoczy formą, charakterem i motoryzacyjnymi gwiazdami. Tym razem płytę lotniska opanuje Girls Power! Kobiety ze świata motoryzacji, najlepsze, najszybsze, najpiękniejsze! Kobieca siła zawładnie Auto Partner Summer Cars Party 2015! Drift, stunt, wyścigi motocykli, przejazdy quadów, kobiety w ogromnych truckach i w najszybszych maszynach. IX edycja Summer Cars Party to męska pasja w kobiecym wydaniu oraz jedyna okazja na spotkanie najszybszych, najodważniejszych i najbardziej wpływowych kobiet polskiego świata motoryzacji. Lotnisko sportowe Muchowiec już po raz IX zamieni się w wielką motoryzacyjną arenę, a na niej: Girls Power na czele z Karoliną Pilarczyk, wyścigi na 1/4mili, pokazy driftu najlepszych ekip w kraju, strefa Dream Cars, wyścigi samochodowych wraków, FMX, strefa ciężarówek, strefa militarna, strefa oldtimers, Tuning Kingz, największe motoryzacyjne kluby, finał akcji Wrzuć Bezpieczny Bieg oraz strefa rozrywki dla każdego.Na scenie zagrają: Adam De Great, Fafaq, Taito, Mikro, C-Bool, Sean K, Kolina & Alien X oraz Radetzky. Auto Partner Summer Cars Party to rozrywka dla wszystkich - skoki na bungee, strefa wystawców, smaki z całego świata i wesołe miasteczko dla najmłodszych. Imprezę poprowadzą miłośnicy motoryzacji: weteran polskiego dziennikarstwa Irek Bieleninik i Aleksandra Kutz, prowadząca jeden z najpopularniejszych polskich programów motoryzacyjnych „Ola w trasie”. Auto Partner Summer Cars Party 2015, 5-6 września, Katowice Lotnisko Muchowiec – największe show motoryzacyjno-muzyczne w Polsce.
  2. Mistrz DTM w fabryce BMW w Monachium oraz w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW. Wkrótce po odebraniu nagrody za zwycięstwo w tegorocznej serii DTM, młody niemiecki mistrz DTM i fabryczny kierowca BMW Marco Wittmann odwiedził centralę BMW Group w Monachium i spotkał się z pracownikami Centrum Badawczo-Rozwojowego FIZ. Podczas wycieczki po fabryce Wittmann zwiedził nadwoziownię, lakiernię, montownię silników i montownię samochodów, dopytując się o procesy i procedury produkcyjne dla modelu BMW M4 Coupe, w tym kwestii montażu karbonowego dachu. Ten model jest bazą dla Ice-Watch BMW M4 DTM, w którym w sezonie 2014 Marco odniósł 4 zwycięstwa w serii DTM. Wittmann skorzystał także z możliwości przejażdżki BMW po torze testowym w M4 Coupe, które właśnie zeszło z linii produkcyjnej. Przetestował także kilka innych modeli BMW, w tym kolejne BMW M4 Coupe na stanowisku badawczym, gdzie rozpędzał auta do 150 km/h, nie ruszając się z miejsca. W tej samej fabryce produkowany jest także specjalny model BMW M4 Coupe DTM Champion Edition. Marco wyruszył na tor testowy w dziewiczą podróż za kierownicą jednego z takich wyjątkowych aut. Główna fabryka BMW Group mieści się na północy stolicy Bawarii, zaraz obok budynku centrali BMW – „Największego czterocylindrowca świata”. Samochody i silniki powstają tu już od 1922 r. Dziś fabryka zatrudnia 7250 pracowników, a codziennie z taśmy montażowej zjeżdża tu ok. 950 aut, w tym BMW serii 3 limuzyna, BMW serii 3 Touring, BMW serii 4 Coupe oraz BMW M4 Coupe. W roku 2013 fabryka wyprodukowała łącznie 247 330 samochodów, więcej niż kiedykolwiek w historii. Poza samochodami, fabryka zajmuje się produkcją silników. W 2013 r. wytworzyła ich 464 968, ok. 2000 dziennie. Źródło: BMW Group
  3. SKODA uruchamia nowe centrum testowe silników w Mlada Boleslav ŠKODA AUTO rozpoczęła działalność w nowym centrum testowania silników w Mladá Boleslav. Razem z Grupą Volkswagen zainwestowano w rozwój obecnego Centrum Technologii i Rozwoju ŠKODY około 45 mln euro. Okres budowy trwał mniej niż dwa lata. Dzięki nowemu centrum testowemu czeski producent zwiększa swoje doświadczenie w dziedzinie rozwoju silników i układów napędowych. W oficjalnym otwarciu obiektu uczestniczyli: Zarząd ŠKODY, Premier Republiki Czeskiej, Minister Finansów, Przewodniczący Rady Pracowniczej ŠKODY, jak również wysokiej rangi przedstawiciele Grupy Volkswagen. Przez następne kilka lat ŠKODA planuje zwiększyć dostawy silników do przynajmniej 1,5 mln pojazdów w skali globalnej rocznie. „Nowe centrum testowe silników jest ważną inwestycją dla przyszłości czeskiej marki oraz kraju, jako miejsca stanowiącego bazę produkcyjną. ŠKODA ma 115 lat doświadczenia w rozwoju silników. Dzięki nowemu centrum wzmacniamy nasze kompetencje” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Dziś czeski producent prowadzi znaczną część prac rozwojowych w ramach Grupy Volkswagen nad układami hamulcowymi, skrzyniami biegów, silnikami i komponentami. W ramach nowej inwestycji ponad 34 mln euro przeznaczono na budowę nowego budynku, a około 10 mln euro na jego wyposażenie – to jedna z największych inwestycji prywatnej firmy w Czechach. W nowym centrum istnieje 21 stanowisk kontrolnych silników. Poza testowaniem nowych generacji silników przygotowywanych do produkcji seryjnej, możliwe są również dynamiczne testy na potężnych stanowiskach o mocy 400 kW, które są niezbędne w działaniach sportów motorowych ŠKODY. Pozostałe 6 stanowisk kontrolnych służy do oceny funkcji i trwałości poszczególnych podzespołów i systemów silników spalania wewnętrznego. W związku z rosnącym popytem na globalne wykorzystywanie silników, układy napędowe przeznaczone do różnych rodzajów paliw, mogą być testowane na wielu rynkach na całym świecie. Podczas budowy centrum, ŠKODA położyła szczególny nacisk na ochronę środowiska. Stanowiska testowe będą w stanie oddawać zużytą energię z powrotem do sieci lub zapewniać bezpośrednie zasilanie budynku. Ciepło z cyklu chłodzenia i odpowietrzania podczas testowania silników posłuży systemowi ogrzewania budynku za wymiennik ciepła. Wygenerowane oszczędności pozwalają na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 720 ton rocznie. Woda chłodnicza w zrównoważony sposób dostarczana jest z pobliskiej rzeki Izery, dając oszczędność 16 tys. litrów wody pitnej rocznie. Ponadto wokół nowego centrum badań i innych budynków w okolicy ma być utworzone około 48 tys. m2 terenów zielonych. Zakład Česana jest czwartym pod względem wielkości w Grupie Volkswagen i jednym z najnowocześniejszych w przemyśle motoryzacyjnym. Obecne centrum technologiczne zostało otwarte w 2008 roku i było stale rozwijane krok po kroku. W 2009 roku otwarto dwie komory klimatyczne do badań wytrzymałościowych pojazdów i na potrzeby badań systemów ogrzewania i klimatyzacji. Pod koniec 2012 roku uruchomiono nowe, akustyczne stanowiska kontrolne. Dodatkowo, w 2011 roku częścią departamentu rozwoju technicznego stał się tor badawczy w Husi Lhota, na którym przeprowadzane są dynamiczne testy samochodów oraz testy zderzeniowe. ŠKODA jest jedynym producentem w Republice Czeskiej, który nie tylko produkuje, ale również prowadzi prace rozwojowe nad samochodami i ich komponentami. Dział Rozwoju Technicznego zatrudnia około 1 700 specjalistów, inżynierów, projektantów i konstruktorów. Wszystkie pojazdy marki są rozwijane w Mladá Boleslav - nawet te, które potem są produkowane w innych krajach. Rozwój i produkcja silników zawsze były przedmiotem badań firmy. Do tej pory ŠKODA wyprodukowało około 11,6 mln silników. Ostatnim dowodem na wysokie inżynierskie kompetencje firmy było uruchomienie w maju br. w fabryce w Mladá Boleslav produkcji nowej, trzycylindrowej jednostki 1.0 MPI serii EA 111, stosowanej w małych modelach ŠKODY, SEAT-a i Volkswagena. Od końca 2012 roku ŠKODA produkuje także silniki 1.2 i 1.4 TSI serii EA 211. Ponadto w czeskich zakładach od 2001 roku powstaje jednostka 1.2 HTP serii EA 111 - do maja 2014 roku wyprodukowano już 3 mln egzemplarzy. ŠKODA ma bogatą tradycję w rozwijaniu i produkcji silników. W 1899 roku, 4 lata po utworzeniu firmy produkującej rowery, ojcowie założyciele - Václav Laurin i Václav Klement - po raz pierwszy wyposażyli swój jednoślad w silnik pomocniczy. W 1905 roku Laurin i Klement stworzyli pierwszy automobil Voiturette A, napędzany chłodzonym cieczą, siedmiokonnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1 100 ccm. Kolejny etap w 1907 roku stanowiła budowa pierwszego ośmiocylindrowego silnika w Europie Środkowej. W 1924 roku nawet silniki lotnicze były wytwarzane przez firmę L&K. Po fuzji ze ŠKODĄ w 1925 roku, rozwój silników nadal odgrywał ważną rolę. W okresie po II Wojnie Światowej ważnym punktem był pierwszy silnik montowany z tyłu pojazdu (1964 rok). W 1987 roku powrócono do do produkcji jednostek montowanych z przodu. Decydującym impulsem do nowoczesnej produkcji układów napędowych było stowarzyszenie firmy z Grupą Volkswagen w 1991 roku. Oprócz budowy silników, ŠKODA skupia się również na produkcji skrzyń biegów. W fabryce w Mladá Boleslav produkuje się ręczną skrzynię biegów MQ 200 i MQ/SQ 100. Dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DQ 200 pochodzi natomiast z fabryki w Vrchlabí. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Audi uruchamia Centrum Nowoczesnych Technologii · Audi driving experience center, Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych razem z Audi Sport customer racing oraz niektóre wydziały Biura Rozwoju Technicznego – wszystko pod jednym dachem · Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów euro, zatrudniająca 460 pracowników · Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „Uruchomienie Centrum w Neuburgu, to kolejny etap powiększania rodziny Audi.” Ingolstadt/Neuburg an der Donau, 2 września 2014 r. Audi AG umacnia swą obecność w regionie Ingolstadt. W ostatnią sobotę, po zaledwie dwuletnim okresie budowy, uruchomiono oficjalnie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi w Neuburgu. W obecności premiera Bawarii Horsta Seehofera, prezydenta miasta Neuburg an der Donau dr. Bernharda Gmehlinga oraz dwustu pięćdziesięciu innych gości, prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oraz Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG, dokonali otwarcia kompleksu o powierzchni 47 hektarów. Na jego terenie znajduje się Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych wraz z Audi Sport customer racing, Audi driving experience center oraz kilka wydziałów Biura Rozwoju Technicznego. W odległości około 20 km od głównej siedziby koncernu w Ingolstadt, już wkrótce znajdzie pracę ok. 460 osób. Wartość inwestycji to kilkadziesiąt milionów euro. Horst Seehofer, premier Bawarii, z zadowoleniem powitał inwestycję: „Sztuka inżynierska, innowacje i technika motoryzacyjna na najwyższym poziomie, to symbole Audi. Centrum Audi Neuburg to deklaracja dalszego rozwoju tego światowego koncernu w naszym landzie. To również nowe miejsca pracy, wzrost gospodarczy i inwestycja w potencjał Bawarii na przyszłość.” Strategia rozwoju koncernu zakłada, że ponad połowa inwestycji Audi do roku 2018 przeznaczana będzie na rozwój zakładów na terenie Niemiec, w tym ponad miliard euro rocznie na zakłady w Ingolstadt. „Cenimy niezmiernie przyjazny inwestycjom klimat i wysoki stan wiedzy technicznej w Bawarii. Te warunki idealnie współgrają z naszym hasłem przewodnim: „przewaga dzięki technice” – powiedział szef Audi Rupert Stadler. „Centrum w Neuburgu to dalsze powiększanie rodziny Audi. Wraz z naszymi partnerami stworzyliśmy tu 460 miejsc pracy. Fabryki w tym regionie to kręgosłup naszego koncernu. W samej tylko Górnej Bawarii pracuje obecnie ponad połowa z wszystkich 76 678 pracowników Audi” – podkreślił prezes Stadler. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego uważa Audi Neuburg za filię o strategicznym znaczeniu dla światowego rozwoju sieci czterech pierścieni: „Tutaj tworzymy i produkujemy najwyższej mocy samochody wyścigowe. Ścisła, bardzo efektywna współpraca między działem Audi zajmującym się konstruowaniem silników wyścigowych w Neckarsulm i Audi Sport w Neuburgu jest wzorcowym przykładem tego, jak powstaje ‚przewaga dzięki technice‘.” Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG zauważa: „Szczególnie cieszy to, że w Centrum Kompetencyjnym i w powiecie Neuburg-Schrobenhausen powstają atrakcyjne miejsca pracy. Ponadto cały kompleks Centrum Zaawansowanych Technologii to inwestycja w rozwój regionu, wzmacniająca tym samym rodzime zakłady jako kuźnię idei koncernu Audi.“ „Otwarcie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi to szczególna chwila dla naszego miasta” – podkreślił prezydent Neuburga an der Donau, dr Bernhard Gmehling. „Od pierwszych projektów, przez cały proces planowania i fazę budowy mogliśmy aktywnie je wspierać i współuczestniczyć w jego powstawaniu. Zarówno Rada Miejska, jak i cała samorządowa administracja wspierała inwestycję z całych sił. Teraz oficjalnie staliśmy się kolejną siedzibą Audi – mieszkańców Neuburga napawa to dumą. Dla nas, jako rozwijającego się nowego terenu inwestycyjnego, Centrum jest prawdziwym darem losu, a jego uroczyste uruchomienie największym wydarzeniem w życiu gospodarczym miasta w bieżącej dekadzie“ – oświadczył prezydent. Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych to nowa siedziba Audi Sport. Nowoczesny kompleks budynków o łącznej długości 300 m i szerokości 100 m obejmuje warsztat, budynek kontroli, halę magazynowo-logistyczną oraz reprezentacyjny budynek główny z biurami technicznymi. Wielofunkcyjne budynki zaprojektowano tak, by ciągi komunikacyjne były jak najkrótsze. Przy takim założeniu, biura techniczne znajdują się na tym samym piętrze co warsztaty. Tutaj Audi Sport pracuje nad najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi dla pojazdów wyścigowych oraz nad ich adaptacją do ewentualnego zastosowania w produktach seryjnych. Audi Neuburg to punkt styku z wydziałem Audi Sport zajmującym się konstruowaniem jednostek napędowych w zakładach w Neckarsulm. Tam inżynierowie Audi konstruują i montują silniki wyścigowe. Są one następnie sprawdzane w prawie identycznych z rzeczywistymi warunkach, na nowoczesnych stanowiskach testowych w Neuburgu. Testowanie całych pojazdów wyścigowych odbywa się m.in. na 3,4-kilometrowym torze w Neuburgu. Począwszy od końca października, Audi Sport będzie z Neuburga organizować i koordynować starty fabrycznych załóg Audi w wyścigach DTM i World Endurance Championship (WEC) na całym świecie, w tym w legendarnym wyścigu 24 h w Le Mans. Rocznie to dwadzieścia imprez w dwunastu krajach. Już od maja 2014, Audi driving experience center organizuje imprezy dla klientów. Znaleźć tam można m.in. matę poślizgową o powierzchni 30 tys. m2, tor treningowy i teren do ćwiczenia jazdy terenowej. W głównym budynku znajdują się powierzchnie wystawiennicze wyposażone w najnowocześniejszą technikę konferencyjną. Goście oraz uczestnicy konferencji i szkoleń mogą skorzystać także z restauracji z tarasem widokowym. Na terenie Audi Neuburg Biuro Rozwoju Technicznego organizować będzie jazdy testowe pojazdów demonstracyjnych i badać m. in. najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy i systemy wideo. Do wiosny 2015 do Neuburga przeprowadzi się też Audi Sport customer racing. Twórcy wyczynowego Audi R8 LMS ultra z tego miejsca czuwać będą nad udziałem zespołów zewnętrznych startujących tym właśnie modelem w wyścigach serii GT. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Volkswagen Group Polska z nowoczesnym centrum logistycznym Volkswagen Group Polska, oficjalny importer marek Volkswagen, Audi, Seat, ŠKODA, Porsche i Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce podpisał umowę dot. budowy nowoczesnego centrum logistycznego o powierzchni 30.000 mkw. Będzie to pod względem powierzchni druga inwestycja w Wielkopolsce i siódma w Polsce. Volkswagen Group Polska to dzisiaj największa grupa motoryzacyjna w Polsce, blisko co czwarty nowy samochód sprzedany w naszym kraju pochodzi z tej grupy*. „Cieszymy się niezmiernie z tej inwestycji. Nowe centrum logistyczne będzie większe od obecnej przestrzeni magazynowej o 6.000 mkw co gwarantuje nam zdecydowanie wyższą produktywność i znaczący wzrost efektywności procesu logistycznego” - powiedział Ralf Jochen Berckhan, Prezes Zarządu VW Group Polska. Nowe centrum logistyczne spowoduje również wzrost jakości świadczonych usług oraz możliwość ich poszerzenia. Stanislav Pekar, Dyrektor ds. Obsługi Posprzedażnej w VW Group Polska wyjaśnił: „Przygotowujemy się do wprowadzenia tzw. usługi SDD (Same Day Delivery) polegającej na realizacji zamówienia dealera w dniu, w którym ją zleca. Volkswagen Group Polska będzie tym samym prawdopodobnie pierwszą firmą w Polsce świadczącą tę usługę dla tak szerokiego grona odbiorców”. Piotr Cegieła, Dyrektor Logistyki w Volkswagen Group Polska podkreślił: „Nowy magazyn odznaczać się będzie wysokim stopniem automatyzacji w zakresie rozwiązań dla transportu wewnątrzmagazynowego oraz składowania. Wśród nowoczesnego wyposażenia wyróżnić możemy m.in. przenośniki rolkowe czy regały automatyczne. Nowa infrastruktura znacznie podwyższy komfort pracy, również w kontekście dostępnego zaplecza socjalnego. Budynek będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych”. Z myślą i w trosce o środowisko nowe centrum zostanie wybudowane w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne gwarantujące m.in.: duży dopływ naturalnego oświetlenia dziennego (okna będą stanowić 4% powierzchni dachu i 13% powierzchni ścian**), zachowanie temperatury 17 st. C w obiekcie dzięki nowoczesnym rozwiązaniom izolacyjnym. Deweloper zobowiązany jest dostarczyć budynek zgodny z certyfikacją BREEAM świadczącą o najwyższych standardach ekologicznych. Umowa została podpisana z firmą Segro***, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych centrów logistycznych na terenie całej Europy. „Z radością witamy VW Group Polska wśród naszych klientów w Poznaniu. Zgodnie z założeniem strategicznym SEGRO, oferujemy naszym Klientom powierzchnie w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb prowadzonej przez nich działalności” – powiedział Paweł Sapek, Dyrektor ds. Rozwoju SEGRO na Europę Centralną. W procesie wyboru lokalizacji oraz negocjacji warunków komercyjnych inwestycji VW Group Polska reprezentował Jones Lang LaSalle. „Jesteśmy przekonani, że nowe centrum dystrybucyjne w Poznaniu w najwyższym stopniu spełni zakładane funkcje operacyjne, a warunki umowy pozwolą na maksymalizację korzyści płynących z inwestycji” – powiedział Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych Jones Lang LaSalle w Polsce. Nowy obiekt zostanie wybudowany w miejscowości Komorniki, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem, co pozwoli również w znaczący sposób obniżyć natężenie ruchu ciężarówek w centrum Poznania****. Uruchomienie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2015 roku. W przyszłości VW Group Polska planuje także rozbudowę nowego centrum logistycznego. * Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych marek dostarczanych na rynek przez Volkswagen Group Polska w okresie od stycznia do listopada: Volkswagen: 23.597 szt., Audi: 5.010 szt., Seat: 1.640 szt., Skoda: 33.411 szt., Porsche: 389 szt. ** Standardem w Polsce są przeszklenia na poziomie 2% powierzchni dachu i 0% powierzchni ścian. *** SEGRO jest wiodącym Europejskim właścicielem-zarządcą oraz deweloperem nieruchomości przemysłowych, obsługującym ponad 1.600 klientów prowadzących działalność w różnych branżach przemysłu oraz skupionych w rożnych krajach. **** Obsługa magazynu przy ul. Krańcowej generuje roczny ruch na poziomie 7.500 ciężarówek. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. więcej -> Scania rozbudowuje centrum techniczne w Szwecji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. więcej -> Nowe centrum testowe Hyundaia w Nurburgring, nowe modele samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, nowe samochody osobowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Aktywne bezpieczeństwo w centrum uwagi Audi podczas wyścigu Le Mans -Cyfrowe lusterko wsteczne eliminuje problem martwego punktu - Reflektory diodowe skonstruowane w technice matrix-beam wyznaczają nowe standardy - Dodatkowe funkcje na kierownicy cennym narzędziem dla kierowcy Ingolstadt, 11 czerwca 2013r. Pozostały tylko niecałe dwa tygodnie do jubileuszu dziewięćdziesięciolecia 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Bierne bezpieczeństwo pojazdu obejmuje rozwiązania, które chronią kierowcę przed obrażeniami podczas wypadku, a także pomagają w absorbcji energii uderzenia. Jednak sporty motorowe od dawna przykładają większą uwagę do bezpieczeństwa aktywnego. Nowoczesne systemy wsparcia w jakie wyposażono Audi R18 e-tron quattro minimalizują niebezpieczne sytuacje jeszcze zanim do nich dojdzie. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist ułatwia zmianę pasa ruchu, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense pozwala uniknąć wypadków, asystent jazdy nocą rozpoznaje pieszych. To tylko kilka przykładów systemów, które klienci Audi bardzo sobie cenią w codziennej eksploatacji pojazdu. Nie wszystkie z tych rozwiązań nadają się jednak do zastosowania w sportach motorowych. Od kierowców wyścigowych oczekuje się bowiem, że udowodnią swoje predyspozycje za sterami bolidów i nie zrzucą wszystkich zadań na barki elektronicznych układów. Mimo to, systemy wsparcia stosowane przez Audi w produkcji seryjnej i w samochodach wyścigowych, mają ze sobą wiele wspólnego: - Od roku 2006, Audi zwiększyło zasięg świateł swoich samochodów LMP o 85 procent. Dzięki temu, podczas nocnej jazdy w Le Mans, kierowcy mogą korzystać z przewagi, jaką daje ponad 800-metrowy zasięg reflektorów. Każdy z nich składa się z ośmiu zespołów diod. Stosowana w nich technika matrix beam polega na podziale diodowych świateł drogowych na wiele pojedynczych segmentów. Ta sama zasada zastosowana w pojazdach seryjnych pozwala osiągnąć efekt jazdy na światłach drogowych, bez oślepiania kierowców jadących z przeciwka. W samochodach wyścigowych, Audi wykorzystuje przewagę matrix beam do specjalnego doświetlenia zakrętów. Diody oświetlające zewnętrzną stronę zakrętu świecą z mniejszą mocą, a te po wewnętrznej stronie, zdecydowanie jaśniej. Kierowca odczuwa wyraźnie większy komfort – droga w zasięgu pola widzenia jest lepiej doświetlona. - Audi R18 e-tron quattro wyposażono też w cyfrowe lusterko wsteczne. Tylna część zamkniętego nadwozia typu monocoque nie ma szyby od strony zamontowanego z tyłu silnika. Nie można więc zamontować tradycyjnego lusterka wstecznego. Dlatego na dachu zainstalowano niewielkich rozmiarów kamerę, która monitoruje przestrzeń za pojazdem w promieniu 60 stopni. Sygnał z kamery przekazywany jest do monitora AMOLED w kokpicie. Skrót AMOLED, tj. Active Matrix Organic Light Emitting Diode, oznacza ulepszoną wersję diody elektroluminescencyjnej, czyli diodę z aktywną matrycą emitującą światło organiczne. W porównaniu do wyświetlacza ciekłokrystalicznego, monitor o przekątnej 6,8 cala, składający się z 600 tys. pikseli, ma dziesięć razy lepszy kontrast, przy zużyciu energii mniejszym o 30 procent. System przynosi szereg korzyści podczas wyścigów. Monitor jest odporny na wibracje, a tradycyjne lusterko – nie. Znika też problem martwego punktu. Podczas wyprzedzania, kierowcy mogą z większą pewnością decydować, kiedy możliwa będzie zmiana toru. W pojedynku na trasie można ocenić, czy przeciwnik zaatakuje z lewej, czy z prawej strony. Obecnie, Audi testuje nowe lusterko cyfrowe w modelu R8 e-tron i ocenia, że system ma potencjał, by w przyszłości używać go w regularnym ruchu drogowym.
 - Dzięki dodatkowym funkcjom sterowanym z kierownicy, staje się ona – zgodnie ze strategią stosowaną współcześnie w sporcie motorowym – ważnym elementem wsparcia. Na froncie koła kierownicy umieszczono 13 przycisków. Za ich pomocą można np. regulować rozkład sił hamowania, kontrolować trakcję, łączność radiową, dostawę napojów, rozrusznik i funkcjonowanie systemów elektronicznych. Do tego dochodzi pięć obrotomierzy, przy pomocy których kierowca jest w stanie regulować charakterystykę pracy silnika i kontrolować poślizg kół. Główny element pola widzenia kierowcy stanowi cyfrowy wskaźnik informujący o czasach przejazdu poszczególnych rund, czasach spędzonych w poszczególnych sektorach danego odcinka, różnicach pomiędzy czasami przejazdu wcześniejszych okrążeń czy też o ciśnieniu w oponach. Uzupełnieniem wskaźnika są funkcje alarmu. Dzięki łączności radiowej, kierowca może błyskawicznie wymieniać istotne informacje z zespołem w boksie, np. dotyczące decyzji taktycznych. Może zatem szybko reagować i np. w przypadku pogarszającej się przyczepności kół, używając odpowiednich przycisków na kierownicy, wpłynąć na zachowanie pojazdu. Kierownica z której sterować można rozmaitymi funkcjami od dawna już ułatwia codzienne życie kierowcom seryjnych samochodów marki Audi.
 „Nasi kierowcy tak bardzo cenią sobie ciągłe udoskonalenia techniczne, że nie chcą już rezygnować z systemów wsparcia“ – wyjaśnia szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich. „Stanowią one niepodważalny wkład w zapewnienie aktywnego bezpieczeństwa. A że Le Mans stało się sprintem, systemy pomagają w walce o każdą sekundę.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Tak wyglądają polskie ścieżki rowerowe w centrum Warszawy
  10. Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju - Zlokalizowanie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie podkreśla strategiczne znaczenie Chin i Azji - Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „ To znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi“ - Pogłębiona współpraca ze spółką joint venture chińskiego przedsiębiorstwa FAW i koncernu Volkswagen Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości. „Nowe Azjatyckie Centrum Badawczo-Rozwojowe to znaczący krok w procesie dalszej internacjonalizacji potencjału rozwojowego koncernu Audi“ – powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podczas uroczystości otwarcia Centrum w Pekinie. „Tutejsi pracownicy doskonale rozumieją potrzeby naszych azjatyckich klientów. Dzięki temu, cenne pomysły i innowacje rodzące się na tym kontynencie, będą na bieżąco uwzględniane w nowych koncepcjach pojazdów.“ Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki. Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011. Ekspansja Audi w Chinach nie ogranicza się jedynie do prac badawczo-rozwojowych. Dotyczy również sprzedaży i sportów motorowych. W 2012 roku Audi China, FAW-Volkswagen oraz lokalna sieć dealerów marki, zainicjowały pierwsze w historii wyścigi Audi R8 LMS o puchar koncernu. W inauguracyjnym sezonie obejmowały one 12 rund rozgrywanych w Chinach. W roku 2013 impreza rozszerzy się również na inne regiony Azji. „Działania na kontynencie azjatyckim realizujemy z dużym zaangażowaniem, a równocześnie poszerzamy współpracę z naszą spółką joint venture FAW-Volkswagen z siedzibą w Changchun“ – poinformował dr Dietmar Voggenreiter, prezes Audi China. Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów. Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych. „To wspaniałe Centrum, z utalentowanymi i zaangażowanymi projektantami, inżynierami i technikami, daje nam wyjątkowe możliwości, by dokładnie określić potrzeby klientów w Chinach i całej Azji“ – objaśnia Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Dzięki temu, będziemy mogli działać szybko i na bieżąco dostosowywać nasze samochody do oczekiwań kierowców.“ W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen. „Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen. Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki. Stolica Chin jest nie tylko prężnym ośrodkiem uniwersyteckim, ale także kuźnią wielu talentów. Audi chce umożliwić absolwentom różnych uczelni podjęcie pracy w branży motoryzacyjnej. Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs). Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. więcej -> Centrum testowania silników Audi w Neckarsulm gotowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Centrum Testowania Silników Audi w Neckarsulm oddane do użytku - Inwestycja o wartości 100 mln euro - Minister Spraw Wewnętrznych Badenii-Wirtembergii Reinhold Gall: "To kamień milowy w rozwoju branży motoryzacyjnej w naszym landzie" - Członek Zarządu Audi ds. Rozwoju, Wolfgang Dürheimer: "Zakład w Neckarsulm, w strukturach koncernu Volkswagen odgrywa kluczową rolę w pracach rozwojowych nad silnikami." Uruchomienie nowego Centrum Testowania Silników w fabryce Audi w Neckarsulm oznacza oddanie do użytku najnowocześniejszych na świecie i najbardziej wydajnych urządzeń do badania jednostek napędowych. Centrum wyznacza również nowe standardy w oszczędnym korzystaniu z zasobów naturalnych. W uroczystości otwarcia udział wzięło blisko 300 osób, w tym goście ze świata gospodarki i polityki, a także przedstawiciele Audi AG. Zbudowane kosztem 100 mln euro Centrum Testowania Silników w Neckarsulm jest najnowocześniejszym ośrodkiem badawczym tego typu na świecie. Minister Spraw Wewnętrznych Badenii-Wirtembergii Reinhold Gall podkreślił: „Inwestycja ta oznacza wzmocnienie tutejszych zakładów. Jest to jedna z najważniejszych decyzji dla rozwoju branży motoryzacyjnej w Badenii-Wirtembergii. Uruchomienie neutralnego pod względem emisji CO2 połączenia towarowego z portem przeładunkowym w Emden i rozpoczęcie działalności Centrum Testowania Silników to nie tylko ważne etapy w rozwoju technologicznym, stanowiące wizytówkę dla całego kraju, ale również istotny przyczynek do rozwoju mobilności przyjaznej dla środowiska.“ „Dzięki swojej obszernej wiedzy z zakresu wysoce efektywnych silników TFSI i TDI, zakłady w Neckarsulm odgrywają kluczową rolę w strukturach koncernu Volkswagen“ – powiedział Wolfgang Dürheimer, członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technologicznego. „Nowe centrum testowe sprawi, że zachowamy wiodącą pozycję we wszystkich znaczących technologiach przyszłości.“ Silniki, wraz z wszystkimi innymi podzespołami samochodu mogą być montowane i badane na tym samym stanowisku testowym. Ponadto, Audi analizuje tu także nowatorskie rodzaje napędu korzystające z alternatywnych paliw pozyskiwanych z odnawialnych źródeł energii. „Sportowy duch i efektywność stanowią dla nas nierozłączną parę“ – dodał Wolfgang Dürheimer. Najnowszym tego przykładem jest stworzony w Neckarsulm silnik 4.0 TFSI, montowany w produkowanych tu modelach Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback, A8 i S8. W jednostce tej zastosowano wszystkie rozwiązania oferowane w ramach Modułowego Systemu Efektywności, począwszy od technologii odłączania cylindrów cylinder on demand, poprzez sposoby zmniejszenia tarcia wewnętrznego, system Start-Stop, system rekuperacji aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą. Nowa, regulowana pompa olejowa dostosowuje ciśnienie oleju w dwóch zakresach, a chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka, inicjowane jest zależnie od mapy charakterystyk. Ta różnorodność rozwiązań technicznych ma również wpływ na stanowiska testowe. W nowym Centrum, bez jakichkolwiek przestojów potrzebnych do odpowiedniego przygotowania stanowisk i bez konieczności dokonywania zmian w ich konstrukcji, można badać zarówno układy napędowe z poprzecznie montowanym silnikiem, jak i z silnikiem ułożonym podłużnie. To nowość na skalę światową. Na pięćdziesięciu siedmiu różnych stanowiskach badawczych, w ciągu roku można przeprowadzić ok. 1600 testów silników. Do tego dochodzą warsztaty do analizy mechaniki, elektroniki i elektryki. W celu zapewniania optymalnej komunikacji pomiędzy stanowiskami i laboratorium rozwojowym, pracownie zatrudnionych tu inżynierów połączono ze sobą. Silniki diesla i jednostki o zapłonie iskrowym są badane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, spełniających kryterium dokładnej powtarzalności, a następnie optymalizowane pod względem takich parametrów jak moc, moment obrotowy, dynamika, zużycie paliwa, emisja spalin i żywotność. Każdy silnik testowany jest w identycznych warunkach, dlatego też wyniki są porównywalne. W trakcie „testu długotrwałej pracy i testu przyspieszonego“, jednostki napędowe są poddawane próbom nawet przez 1500 godzin. Sterowanie i kalibrowanie wszystkich urządzeń technicznych odbywa się z centralnej dyspozytorni. Zapewnienie cennych miejsc pracy „Audi konsekwentnie kroczy wyznaczoną drogą, a jej nieodłącznym elementem jest wzmocnienie kompetencji naszych zakładów w zakresie konstruowania nowych jednostek napędowych. Centrum Testowania Silników oferuje naszym wysoko wykwalifikowanym pracownikom pewne, wymagające i innowacyjne miejsca pracy“ – stwierdził Norbert Rank, przewodniczący Rady Zakładowej fabryki Audi w Neckarsulm. W Centrum pracuje 230 konstruktorów i 120 pracowników obsługi stanowisk testowych. Wzorcowa ochrona środowiska Budynek Centrum spełnia najwyższe wymagania pod względem ochrony przed hałasem. Dzięki temu, znacznie obniżono emisję hałasu do pobliskich osiedli mieszkalnych. Nowy budynek posiada nowoczesną instalację wentylacyjną połączoną ze zintegrowanym systemem odzyskiwania ciepła. Podczas pracy na stanowisku badawczym, moc silnika zamieniana jest w energię elektryczną i ponownie przekazywana do budynku. Dzięki temu można odzyskać 86 procent energii kinetycznej. Silniki na stanowiskach testowych są wyposażone w katalizatory, a jednostki diesla dodatkowo w filtry sadzy. Ciecz chłodząca dla silników i klimatyzacji w budynku krąży w obiegu zamkniętym, dzięki czemu musi być uzupełniana jedynie o niewielkie ilości wynikające z naturalnego parowania. Centralna dyspozytornia steruje instalacją wentylacyjną w oszczędny sposób, zależnie od bieżących potrzeb. Dane i fakty – Centrum Testowania Silników w skrócie Łączna wartość inwestycji: blisko 100 mln € I faza budowy – 20 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 10.2003 - 03.2007 II faza budowy – 37 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 03.2008 - 04.2012 Wymiary budynku: długość - 135,7 m, szerokość - 42,3 m, wysokość - 28,2 m Liczba testów silników rocznie: blisko 1600 Liczba miejsc pracy dla pracowników biurowych: 230 Liczba miejsc pracy w warsztatach i na stanowiskach testowych: 120 Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. SKODA otwiera nowe centrum testowania silników ŠKODA zainwestowała blisko 34 mln euro w nowe centrum testowania jednostek napędowych. To kamień milowy na ścieżce rozwoju Producenta. Nowa inwestycja marki polega na rozbudowie istniejącego już od 2008 rokuCentrum Technologii i Rozwoju w miejscowości Česana, niedaleko głównej siedziby Producenta. Będzie to jedno z większych przedsięwzięć dokonane w ostatnich latach na terenie Czech. Inwestycja ta jest kolejnym krokiem w przyjętej przez markę strategii rozwoju. Do 2018 roku ŠKODA planuje zwiększyć sprzedaż swoich pojazdów do 1,5 mln szt. rocznie. „Oczywiste jest, że taka ofensywa modelowa wymaga od nas wielu inwestycji, szczególnie pod kątem technicznym. Nasz wzrost stanowi kluczowy czynnik sukcesu przyjętej strategii rozwoju. Nowe centrum testowania silników to dla ŠKODY bardzo ważny element, który zaowocuje w przyszłości” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. „Dzięki tej inwestycji wzrosną kompetencje technologiczne całej Grupy Volkswagena” – dodaje Vahland. Urządzenia w jakie wyposażone zostanie nowe centrum będą zdolne do polepszania funkcjonowania, kultury pracy, a także żywotności silnika. Ponadto, ze względu na zróżnicowane preferencje klientów, w zakładzie znajdzie się także miejsce dla jednostek napędzanych LPG, CNG i etanolem. W ramach swojej ekspansji ŠKODA planuje utworzyć dużą ilość nowych miejsc pracy. Producent zatrudni ok. 40 specjalistów. Wraz z nowym obiektem w Česanej, ŠKODA może się pochwalić trzecim co do wielkości ośrodkiem rozwoju w całym przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum zostało zaprojektowane zgodnie z najsurowszymi wymaganiami dotyczącymi troski o środowisko. Wszystkie stanowiska charakteryzują się dużą oszczędnością energii, a w otoczeniu obiektu znajduje się 48 000 mkw terenów zielonych. W kompleksie przewidziano także miejsce dla nowych siedzib ŠKODA Motorsport i Centrum Designu. ŠKODA pracuje również nad rozbudową swoich zakładów w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí. Do końca 2012 roku ma zostać także otwarte odnowione Muzeum Producenta. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Audi driving experience center: położenie kamienia węgielnego pod Centrum w Neuburg - Rozpoczęcie prac budowlanych na terenie centrum doskonalenia jazdy i nowego centrum kompetencyjnego Audi Sport - Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego Michael Dick: „Satysfakcja klientów i dostarczenie im możliwości doskonalenia swoich umiejętności, to nasze cele związane z budową nowej filii Audi w Neuburg“ - Otwarcie wiosną 2014 roku Położenie kamienia węgielnego pod „Audi driving experience center“ w Neuburg: Na powierzchni 47 ha, obecni i przyszli klienci Audi będą mogli w przyszłości testować wszystkie modele marki. Michael Dick, członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego Audi AG, Dr Frank Dreves, członek Zarządu ds. Produkcji, Christoph Hillenbrand, prezydent Górnej Bawarii, Roland Weigert, starosta powiatu Neuburg-Schrobenhausen i prezydent miasta Neuburg, Dr Bernhard Gmehling wbili wczoraj pierwsze łopaty na placu budowy. W nowym centrum doświadczalnym znajdzie zatrudnienie ponad 300 osób. Koncern zainwestował w projekt kilkanaście milionów euro. „Centrum doświadczalne w nowym oddziale Audi w Neuburg umożliwi naszym klientom doskonalenie swoich umiejętności i z pewnością da im wiele radości z jazdy na specjalnie przygotowanym terenie. To właśnie tutaj, będą wkrótce mogli spojrzeć na nasze samochody z zupełnie innej perspektywy“ – mówi Michael Dick, członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technicznego. „Inwestycja ta, to wyraźne przesłanie, że Audi nieprzerwanie się rozwija, nie tylko na poziomie międzynarodowym, ale również regionalnym.“ Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG, podkreśla: „Projekt ten to widoczny wyraz dbałości Audi o rozwój całego regionu wokół Ingolstadt. „Audi driving experience center“ ma również przyciągać zwiedzających z zagranicy. O niezapomniane wrażenia zadba prawie 300 pracowników, z których większość zatrudniona będzie w nowym centrum kompetencyjnym Audi Sport. Dzięki temu, w nowym oddziale Audi i w powiecie Neuburg-Schrobenhausen powstaną atrakcyjne miejsca pracy.“ Inżynierowie i mechanicy zatrudnieni w Audi Sport, które zostanie przeniesione z Ingolstadt do Neuburg, będą w nowym centrum kompetencyjnym jak dotąd projektować i konstruować wyścigowe samochody marki Audi. Z nowej siedziby będą również kierować organizacją startów drużyn Audi w wyścigach na całym świecie, a także wykorzystywać tory do jazd testowych prototypów samochodów sportowych. W nowym centrum w Neuburg, na powierzchni 47 ha, znajdzie się m. in. mata poślizgowa o powierzchni 30 tysięcy km2, tor manewrowy o długości 2,2 km oraz teren wykorzystywany do prac rozwojowych nad systemami wsparcia kierowcy. Dzięki dodatkowym pasom i skrzyżowaniom, tor manewrowy można będzie przedłużyć o dalsze 1,2 km. Możliwe będzie tu także ćwiczenie jazdy terenowej – po żwirze i pniach drzew oraz po wzniesieniach. Szczególną atrakcję stanowić będzie wzniesienie podjazdowe o wysokości ośmiu metrów. W nowym centrum zadbano również o ochronę przed hałasem. Teren zostanie otoczony dźwiękochłonnym ekranem o wysokości 3 m, a wzdłuż odcinków południowych dodatkowym, wewnętrznym ekranem o wysokości 6 m. Tor manewrowy wyłożony zostanie tłumiącym hałas asfaltem. Z budynku recepcji rozpościerać się będzie widok na cały teren. Na dwóch piętrach znajdą się dwie sale wykładowe dla 200 osób, restauracja i licząca 750 m2 powierzchnia wystawiennicza. Tutaj w przyszłości odbywać się będą również imprezy firmowe. Pierwsze prace budowlane przy „Audi driving experience center“ już rozpoczęto. Budowane są ekrany dźwiękochłonne i budynek wystawienniczy. Rozbudowę ulicy Heinrichsheimstraße, biegnącej wzdłuż nowej lokalizacji Audi praktycznie już zakończono. „Rozpoczęcie przez Audi AG budowy nowego centrum doświadczalnego jest dla miasta Neuburg szczególnym wydarzeniem. Położenie kamienia węgielnego oznacza, że stajemy się jedną z oficjalnych siedzib Audi, a w ten sposób również elementem tego odnoszącego sukcesy światowego koncernu. Lokalizacja u nas kolejnej filii Audi, to dla nas ogromne wyróżnienie i największe wydarzenie w życiu gospodarczym miasta w bieżącej dekadzie“ – oświadczył prezydent miasta Neuburg, dr Bernhard Gmehling. Projekt przyszłego centrum wykonało biuro architektury krajobrazu Landschaftsarchitekturbüro Weinzierl z Ingolstadt, we współpracy z biurem architektonicznym Herle & Herrle z Neuburga, biurem IngenAIX z Akwizgranu – odpowiedzialnym za przebieg torów, biurem Gammel z Abensberga – odpowiedzialnym za projekt sieci energetycznej i biurem Roplan z Rosenheim – odpowiedzialnym za infrastrukturę. Ponadto, ścisła współpraca Audi z Zakładami Miejskimi w Neuburgu, umożliwi zaopatrzenie całego terenu w energię elektryczną, neutralną dla środowiska naturalnego pod względem emisji CO2. Pobliski park przemysłowy dostarczy energię elektryczną uzyskaną z ciepła odpadowego, a miasto Neuburg zaopatrywać będzie Audi w prąd pozyskiwany z certyfikowanej elektrowni wodnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. więcej -> Skoda otwiera nowe centrum szkoleniowe Lean Center | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. SKODA otwiera nowe centrum szkoleniowe Lean Center W celu zoptymalizowania procesów produkcyjnych i administracyjnych, producent samochodów ŠKODA uruchomił nowe centrum szkoleniowe dla swoich pracowników oraz dostawców. ŠKODA zainwestowała około 5,3 miliona euro w nowy, czteropiętrowy ośrodek szkoleniowy o łącznej powierzchni 5 657 m2. „Lean Center” to miejsce, w którym pracownicy oraz dostawcy otrzymają kompleksową wiedzę z dziedzin produkcji oraz zarządzania. „Lean Production/Management” dążą do tworzenia prostej i wydajnej firmy o ekonomicznych i wysokich jakościowo procesach wytwarzania. "Producent do 2018 roku pragnie zwiększyć swoją roczną sprzedaż samochodów do ilości ok. 1,5 mln sztuk" – mówi Bohdan Wojnar, członek Zarządu ŠKODY ds. zasobów ludzkich. „Aby to osiągnąć, musimy utrzymać wysoki poziom know-how naszego zespołu. „Lean Center” pozwoli na lepsze wykorzystanie efektu synergii podczas szkolenia pracowników, przy jednoczesnym doskonaleniu procesów i procedur z wykorzystaniem w przyszłości. Ośrodek ten jest kolejnym krokiem wdrażania strategii wzrostu 2018" - dodaje Wojnar. Mieszczące się w Mladá Boleslav „Lean Center” to największy tego typu obiekt ŠKODY w Czechach. Wszystkie sale szkoleniowe, w tym także te, w których odbywać się będą ćwiczenia z zakresu montażu i budowy karoserii, rozmieszczone zostały na czterech piętrach, w budynku o łącznej powierzchni 5 657 m2. Zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zajęcia prowadzone będą przez certyfikowanych szkoleniowców z Grupy Volkswagena. ŠKODA dysponuje obecnie 25 centrami szkoleniowymi na całym świecie. "Mając na uwadze przyjętą strategię wzrostu i długotrwałe zapewnienie przewagi konkurencyjnej ważne jest, abyśmy doskonalili organizację wszystkich naszych procesów. „Lean Center” zapewni nam optymalne przygotowanie naszych współpracowników na wszelkie wyzwania" - mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY ds. produkcji i logistyki. Źródło Volkswagen Group Polska
  17. Nowe centrum obsługi logistycznej usprawni procesy transportowe - Najwyższa budowla na terenie zakładów Audi w Ingolstadt pomieści 2400 aut - Kontrola gotowego produktu, zabezpieczenie samochodów na czas transportu i załadunek na wagony - wszystko w jednym miejscu - Frank Dreves, Członek Zarządu ds. Produkcji: „Nowe centrum obsługi logistycznej to kolejny kamień milowy w procesie rozbudowy naszych zakładów.“ Po ostatecznej kontroli bezpośrednio do wagonu: Nowe centrum z rampą załadunkową w przyszłości znacznie ułatwi logistykę w zakładach Audi w Ingolstadt. 6 lipca, pracownicy świętowali zakończenie pierwszego etapu prac budowlanych przy najwyższym jak dotąd budynku zakładów Audi. Docelowo, na jego dziewięciu piętrach będą przygotowywane do wysyłki wszystkie wyprodukowane tutaj auta. Z pomocą nowoczesnych urządzeń do załadunku kolejowego, samochody będą ładowane na wagony lub dostarczane bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta przy Audi Forum. Nowy budynek, stojący pośrodku terenu zakładów w Ingolstadt, pomieści 2400 aut na powierzchni 10 tys. metrów kwadratowych. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 80 mln. Euro, a całość zostanie oddana do użytku jesienią 2013 r. „Zakończenie pierwszego etapu prac budowalnych przy nowym centrum obsługi logistycznej, to okazja do świętowania kolejnego kamienia milowego w procesie rozbudowy naszych zakładów. Obecnie na terenie zakładów w Ingolstadt realizujemy ponad 40 inwestycji budowlanych.“ – powiedział Frank Dreves, Członek Zarządu ds. Produkcji Audi AG. „Przedsięwzięcia te jasno pokazują, że stawiamy na nasze zakłady w Ingolstadt. Świadczą one też dobitnie o tym, że Audi wciąż prężnie się rozwija.“ „Nowe centrum obsługi logistycznej to mistrzowskie osiągnięcie. Pomoże nam w sprawniejszym załadunku wyprodukowanych w Ingolstadt aut i w ich szybszym dostarczeniu klientom“ – powiedział Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG. „Inwestycje na terenie tutejszych zakładów opłaciły się. Procesy transportowe znacznie się skrócą – będziemy potrzebować mniej czasu i mniej miejsca. Odciążeniu ulegną też drogi w Ingolstadt i w regionie. Rocznie zaoszczędzimy ok. 13 tys. przejazdów samochodów ciężarowych. Poza tym, dzięki centrum stworzymy nowoczesne miejsca pracy w logistyce.“ Wszystkie procesy związane z wysyłką aut: ostateczna kontrola produktu gotowego, montaż zabezpieczeń na czas transportu i załadunek na wagony, odbywać się teraz będą pod jednym dachem centrum obsługi logistycznej. Ich realizacja w jednym miejscu zwiększy wydajność pracy, skróci procesy logistyczne i umożliwi transport bezpośredni. Odciąży również transport wewnętrzny i zapewni nową powierzchnię użytkową. Dzięki "budowaniu w górę" Audi uzyska więcej miejsca w północnej części terenu zakładów. Wszystko to sprawi, że wkrótce o wiele mniej nowo wyprodukowanych aut będzie tymczasowo magazynowanych poza terenem zakładów. Audi AG zaoszczędzi dzięki temu ok. 50 przejazdów samochodów ciężarowych dziennie. Nowe centrum obsługi logistycznej położone jest bezpośrednio przy torach kolejowych, wiodących przez środek terenów zakładu. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym będzie tu stosowany nowy, półautomatyczny proces ładowania samochodów na wagony kolejowe. W przyszłości, auta przeznaczone do wysyłki koleją będą – zależnie od poziomu w wagonie, na który mają zostać załadowane – automatycznie kierowane do wstępnej selekcji. Samochody do załadunku na dolnym poziomie wagonów będą magazynowane w hali na drugim piętrze, a auta do transportu na górnym poziomie – na trzecim piętrze. W końcowej fazie procesu załadunku, pracownicy będą musieli przejechać tylko krótki odcinek dł. ok. 50 m do rampy załadunkowej – wszystko pod jednym dachem. Cały projekt logistyczny ma imponujące wymiary. Nowa hala będzie miała 41 m. wysokości, a podczas jej budowy wykorzystanych zostanie 10 tys. ton stali – to mnie więcej tyle ile waży wieża Eiffla. Już jesienią, na pierwszych kondygnacjach będzie można rozpocząć prowadzenie kontroli gotowego produktu, zabezpieczanie samochodów na czas transportu i załadunek na wagony. Planowanych 2400 miejsc parkingowych dla samochodów przygotowanych do wysyłki, oddanych zostanie do użytku za rok. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38896
  19. DACIA DUSTER w centrum handlowym Stalowa Wola <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=wfwar_Otk7E&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=wfwar_Otk7E&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  20. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1389
  21. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6480777.html
  22. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6099743,Pozar_w_centrum_handlowym_w_Zabrzu__Trwa_dogaszanie.html
  23. http://www.pcworld.pl/news/328970/YouTube.uruchamia.centrum.bezpieczenstwa.html
  24. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=930
  25. Nie wjedziesz do centrum http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/do-centrum-juz-nie-wjedziesz,1132349?source=rss
×