Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'cascada' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 20 wyników

  1. więcej -> Opel Cascada i 200 koni pod maską | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  2. więcej-> Turbodoładowane silniki 1.6 w modelach Astra, Zafira Tourer i Cascada, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. Nowy turbodoładowany silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem, o wysokiej wydajności i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Czysta przyjemność z jazdy kabrioletem i prędkość maksymalna 235 km/h. Doskonała kultura pracy i umiarkowane zużycie paliwa. Premiera we wrześniu we Frankfurcie, początek sprzedaży: jesień 2013 r. Rüsselsheim. Moc 147 kW/200 KM, maksymalny moment obrotowy: 300 Nm, prędkość maksymalna: 235 km/h — wyjątkowo mocna wersja turbodoładowanego silnika Opla nowej generacji 1.6 SIDI będzie miała światową premierę w modelu Cascada podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) w dniach 12–22 września. Opel po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję kabrioletu średniej wielkości z najmocniejszą obecnie jednostką benzynową dostępną w modelu Cascada, łatwo rozpoznawalnym dzięki dwóm rurom wydechowym. Silnik to jedna z zaprojektowanych od nowa czterocylindrowych jednostek Opla z bezpośrednim wtryskiem (SIDI = Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim). Ten drugi w kolejności nowy wariant jest najmocniejszym z silników Opla o pojemności 1,6 litra. Dołączy on do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku. W przypadku obu nowych silników można bez ograniczeń korzystać ze zwykłej benzyny oraz paliwa super. „Dzięki całkowicie nowemu, jeszcze mocniejszemu turbodoładowanemu silnikowi 1.6 SIDI o mocy 200 KM, który zadebiutuje podczas IAA, nasza Cascada stanie się niezwykle atrakcyjnym wyborem dla klientów rozważających zakup kabrioletu. Nowy, najmocniejszy silnik benzynowy oznacza rozszerzenie oferty jednostek napędowych dostępnych w modelu Cascada o prawdziwego rekordzistę pod względem mocy i momentu obrotowego. W ten sposób w ofercie silników benzynowych i wysokoprężnych Opla znalazły się dwie niezwykle mocne jednostki — turbodoładowany silnik SIDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 300 Nm oraz BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Cascada może więc zaoferować rzadkie połączenie wysokiej mocy i przyjemności płynącej z jazdy z otwartym dachem” — przekonuje Martin Vögler, główny konstruktor silników benzynowych średniej wielkości. Znakomite parametry: najwyższy moment obrotowy, moc i kultura pracy Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM to nie tylko moc większa o 11%, lecz także maksymalny moment obrotowy 300 Nm z funkcją overboost — o 70 Nm więcej, niż oferowały starsze, porównywalne turbodoładowane silniki o pojemności 1,6 litra, co oznacza wzrost o nie mniej niż 30%. Moc 125 KM z litra pojemności to zarazem najlepszy wynik wśród silników o zbliżonych parametrach. Dzięki tej jednostce napędowej Cascada osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Mimo tak imponujących osiągów Cascada spala zaledwie 6,7 litra paliwa na 100 km, a ich ilość emitowanego CO2 wynosi 158 g/km (dane wstępne zgodnie z rozporządzeniem WE nr 715/2007). Sercem nowej turbodoładowanej jednostki SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który jest w stanie wytrzymać maksymalne ciśnienie spalania w cylindrze o wartości do 130 bar. Blok wykonano z żeliwa szarego z aluminiową płytą dolną. W porównaniu z wersją o mocy 170 KM w modelu o mocy 200 KM zastosowano inny typ tłoka, a stopień sprężania zmniejszono z 10,5 do 9,5 : 1. Konstruktorzy Opla chcieli również połączyć wysoką moc i doskonałą kulturę pracy z myślą o uzyskaniu wyjątkowego komfortu jazdy. W tym celu wprowadzili wiele poprawek optymalizujących układ dolotowy i wydechowy. Kierowca i pasażerowie z pewnością docenią to, że silnik pracuje cicho i płynnie na wolnych obrotach, a przy wyższej prędkości i pod większym obciążeniem, jakość dźwięków jest wciąż przyjemna dla ucha. Zaawansowane zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) dodatkowo poprawia doskonałe właściwości jezdne. Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM jest najmocniejszy spośród jednostek instalowanych w Cascadzie, dostępnej obecnie z czterema rożnymi silnikami benzynowymi. Pozostałe trzy silniki to turbodoładowana jednostka 1.4 o mocy 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM, a także silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 kW/170 KM z wtryskiem bezpośrednim. Dostępne silniki wysokoprężne to dwulitrowa jednostka o mocy 121 kW/165 KM oraz silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM. Oba zużywają jedynie 5,2l paliwa na 100 km przy emisji CO2 138 g/km, co odpowiada klasie A europejskiej etykiety energetycznej. Jednostka benzynowa o mocy 200 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest jednym z elementów ofensywy modelowej i silnikowej Opla. W ciągu pięciu lat producent wprowadzi na rynek 23 nowe modele. Do roku 2016 firma Opel wprowadzi również trzy całkowicie nowe rodziny silników oraz 13 nowych jednostek napędowych, dzięki czemu odnowi 80% całej oferty jednostek napędowych. Nowe turbodoładowane silniki 1.6 SIDI zaprojektowane zgodnie z ideą downsizingu wyróżnia doskonały stosunek mocy do pojemności, a także znakomita kultura pracy połączona z ograniczonym zużyciem paliwa oraz niską emisją CO2. Jednocześnie wprowadzanych jest wiele ultranowoczesnych skrzyń biegów — manualnych i automatycznych. Zamówienia na Cascadę z turbodoładowanym silnikiem 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM i sześciobiegową przekładnią będzie można składać już jesienią. Silnik zadebiutuje podczas salonu IAA w Cascadzie i będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach Opla. źródło: General Motors
  4. więcej -> Opel Cascada o mocy 200 KM, sprzedaż nowych samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Opel Cascada - znamy polskie ceny 111.400 złotych za najtańszą wersję - nie jest to okazja, ale Cascada już samym wyglądem do siebie przyciąga
  6. Wydłużony, czteroosobowy kabriolet o muskularnej sylwetce, charakteryzujący się ponadczasową elegancją Zaawansowany mechanizm składania miękkiego dachu pozwala na jego otwarcie w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h Wyjątkowa sztywność nadwozia połączona z przednim zawieszeniem w technologii HiPerStrut Duży wybór jednostek napędowych obejmujący nowej generacji silnik benzynowy 1.6 Sidi Ecotec z bezpośrednim wtryskiem paliwa Wszystkie zalety kabrioletu i bogate wyposażenie w bardzo atrakcyjnej cenie Rüsselsheim. Cascada — nowy kabriolet Opla na każdą porę roku, dostępny w sprzedaży od kwietnia — to stylowy, czteroosobowy samochód o eleganckiej, wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości kabrioletem wyróżniającym się nie tylko wielkością (długość 4696 mm, szerokość z lusterkami 2020 mm), lecz także atrakcyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bogactwem funkcji. Dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut — zaprojektowanemu z myślą o modelu Insignia OPC — i układowi tłumienia drgań FlexRide Opel Cascada gwarantuje ostrą, dynamiczną jazdę. Przyjemność podróżowania na świeżym powietrzu zapewnia wysokiej jakości miękki dach otwierający się w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h — wystarczy nacisnąć przycisk w aucie albo użyć pilota. Ekskluzywne detale, takie jak elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, elektryczny układ Easy Entry, luksusowa tapicerka ze skóry nappa, wentylowane i ergonomiczne fotele, a także niewidoczne dla oka układy zabezpieczeń gwarantują niezrównaną wygodę oraz bezpieczeństwo. Niewątpliwą zaletą Cascady jest bogate wyposażenie standardowe. Zamówienia można składać już teraz — ceny zaczynają się w Polsce od 111 400 złotych za model COSMO. Podczas prezentacji najnowszej propozycji w ofercie Opla dr Thomas Sedran, członek Zarządu firmy odpowiedzialny za operacje, rozwój działalności i relacje korporacyjne, powiedział: „Cascada to ostatni etap naszej aktualnej ofensywy produktowej. Wzbogacamy ofertę firmy i dzięki takim modelom, jak elektryczna Ampera, kompaktowy SUV Mokka, modny miejski ADAM oraz ten elegancki kabriolet średniej wielkości, rozszerzamy działalność na zupełnie nowe segmenty. Z wielką dumą wkraczamy do segmentu średnich kabrioletów, w którym do tej pory dominowały drogie samochody ekskluzywnych producentów. Wraz z modelem Cascada Opel oferuje miłośnikom jazdy na świeżym powietrzu wszystkie funkcje i największe zalety typowe dla kabrioletu średniej wielkości dostępne w przystępnej cenie.” Opel, po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów z serii Kadett i Astra, powraca do dawnej tradycji prestiżowych, rzadkich, czteroosobowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem — jak Kapitän oraz Rekord — charakterystycznych dla lat 50. i 60. Cascada nawiązuje do tej epoki w zdecydowanie nowoczesny i świeży sposób, oferując najlepsze osiągnięcia współczesnej technologii. Przyjemność: klasyczny i elegancki miękki dach pozwala cieszyć się świeżym powietrzem Poprzez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty typowe dla pojazdów Opla stylistyka Cascady nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji „krążowników szos” z epoki ich świetności. Przy otwartym dachu auto wyróżnia się absolutnie nieskazitelnym profilem. Od emanujących dynamizmem, elegancko pochylonych słupków A nie ma żadnego widocznego elementu dachu ani osłony mechanizmu, które zakłócałyby sylwetkę samochodu. Aby te proste linie stały się nieco bardziej wyraziste, dodano ostre załamanie przebiegające w górę aż do panoramicznych tylnych świateł, które nawiązuje do subtelnego zarysu krawędzi w dolnej części nadwozia. Kształt delikatnie podniesionej linii środkowej podkreśla chromowana listwa elegancko otaczająca kokpit. W płynny i stylowy sposób wyznacza ona granicę między częścią dachową a nadwoziem. „Nadaliśmy nadwoziu Cascady wyrazistość, dzięki której wyróżnia się spośród wszystkich pozostałych kabrioletów” — mówi Malcolm Ward, główny projektant firmy Opel. „Twórcy większości aut tego typu koncentrują się na wyglądzie pojazdu z otwartym dachem, przez co — po jego zamknięciu — samochód często prezentuje się niezgrabnie, ale Cascadę zawsze wyróżnia niedościgniona elegancja. Nawet po zamknięciu dachu zachwyca doskonałą, nieskazitelną linią.” Gustownie ukształtowana, celowo wyrzeźbiona pokrywa silnika przechodzi w masywną maskownicę ozdobioną wyrazistymi chromowanyymi detalami. Obudowy reflektorów przeciwmgłowych przypominają odwrócone płetwy rekina, a efekt ten dodatkowo podkreślają chromowane wstawki. W światłach do jazdy dziennej w reflektorach oraz w światłach tylnych zastosowano technologię LED, a oba zespoły świateł mają kształt skrzydeł typowy dla pojazdów Opla. Z tyłu rozproszono trójwymiarowe, jednorodne moduły LED, dzięki czemu zapewniają one mocne, wyraźne oświetlenie typowe dla samochodów klasy premium. Wyrazista chromowana listwa łącząca zespoły świateł w pokrywie bagażnika nawiązuje do odważnych chromowanych detali znajdujących się z przodu. Doskonałość: najlepsze rozwiązania technologiczne miękkiego dachu Do wyprodukowania systemu miękkiego dachu Cascady użyto najwyższej jakości materiałów i rozwiązań technologicznych pochodzących od dostawców zaopatrujących producentów ekskluzywnych kabrioletów prestiżowych marek. Konstrukcja opiera się na komponentach magnezowych, na których spoczywa ciężar całości, a tylne szklane okno niemal styka się z tkaniną — tak niezawodne rozwiązania do tej pory były dostępne jedynie w luksusowych modelach. Specjalna warstwa poliestru umieszczona między warstwą zewnętrzną a wewnętrzną zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną. Standardowy mechanizm elektrohydrauliczny, uruchamiany za pomocą przełącznika umieszczonego między przednimi fotelami, otwiera dach w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h, a dzięki tym parametrom Cascada jest jednym z rynkowych liderów w zakresie działania otwieranego dachu. Dodatkowo wszystkie modele w wersji standardowej wyposażono w funkcję zdalnego sterowania otwieraniem i zamykaniem dachu przy użyciu pilota umieszczonego w breloczku. W momencie wprowadzenia kabrioletu na rynek dostępne są trzy kolory dachu — Black, Malbec Red i Sweet Mocca. Można je połączyć z dziesięcioma barwami nadwozia, wśród których znajdują się: sportowy Blue Buzz, elegancki Phantom Grey i ekskluzywny Dark Mahogany. Komfort: przemyślany kokpit wyróżniający się wyjątkową wygodą i funkcjonalnością W specjalnie ukształtowanej kabinie Cascady uwagę zwracają charakterystyczne sportowe elementy podkreślone przez przemyślane, ręcznie wykonane detale. Tablica rozdzielcza w kształcie skrzydła — z prawdziwymi przeszyciami na miękkich powierzchniach w kolorze Morrocana — płynnie przechodzi w konstrukcję drzwi, dynamicznie otaczając osoby siedzące z przodu. Wszystkie fotele cechują się starannym wykończeniem i są dostępne z kilkoma rodzajami tkanin i skór. Fotele certyfikowane przez AGR wyposażono w tapicerkę z wysokiej jakości tkaniny lub dwóch rodzajów skór: czarne, perforowane wykończenia wyglądają bardziej sportowo, natomiast miękka, ekskluzywna skóra nappa w ciepłym kolorze koniaku kojarzy się z wygodą i luksusem. Dla obu przednich foteli dostępne jest podgrzewanie — w przypadku foteli skórzanych można korzystać z ochrony odbijającej ciepło i z systemu wentylacyjnego. W słoneczne, upalne dni świeże powietrze jest zasysane przez perforacje, zapewniając pasażerowi i kierowcy optymalną wygodę. Cascadę wyposażono w funkcje do tej pory dostępne tylko w kabrioletach klasy luksusowej i klasy premium. Wśród nich należy wymienić elektryczne przedłużenia pasów bezpieczeństwa, w których zastosowano teleskopowe ramię zapewniające wygodne wsuwanie klamry przedniego pasa do zamka i łatwe odpinanie, oraz elektryczny układ Easy Entry znacznie ułatwiający dostęp do tylnych foteli i zapewniający pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi. Dzięki pojemnym schowkom, wyjątkowo obszernym jak na kabriolet, Opel Cascada wyróżnia się wygodą i można go używać codziennie przez cały rok. Wokół kierowcy rozmieszczono kilka użytecznych dużych schowków: na drzwiach, w tablicy rozdzielczej i pod nią, a także — dzięki zastosowaniu elektrycznego hamulca postojowego (standard w wyższej wersji Cosmo) — w konsoli centralnej, czyli wszędzie tam, gdzie miejsce do przechowywania jest najbardziej potrzebne. Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 280 litrów, a po jego zamknięciu zwiększa się nawet do 380 litrów. Dlatego Cascada zajmuje czołowe miejsce wśród kabrioletów w tej kategorii. Aby zwiększyć dostępną pojemność lub umożliwić przewożenie szczególnie długich ładunków (np. desek snowboardowych lub nart), auto wyposażono w układ FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50. Funkcja ta, niedostępna w kabrioletach ze sztywnym dachem, pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet 1818 mm. Jako kabriolet na każdą porę roku, sprawdzający się przy każdej pogodzie, Opel Cascada doskonale nadaje się do codziennego użytkowania — bez żadnych ograniczeń w okresie zimowym. Poza doskonałą izolacją termiczną, zapewnianą przez miękki dach, do cech zachęcających do jazdy podczas chłodnych pór roku należą m.in. podgrzewana kierownica, ogrzewanie parkingowe i układy szybkiego nagrzewania wnętrza. Doskonałość: wyjątkowo sztywne nadwozie i unikatowa technologia podwozia Sztywność nadwozia to kluczowy parametr w przypadku pojazdów z otwieranym dachem, gdyż wywiera ona istotny wpływ na dynamikę jazdy, precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo i wygodę. Sztywne nadwozie zapewnia także poczucie autentycznej jakości i niezawodności. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom Opel Cascada wyróżnia się idealną równowagą między sztywnością skręcania a sztywnością zginania. Należą do nich potężne skrzyżowane belki stalowe pod podwoziem oraz wzmocnione profile zawieszenia. Tego rodzaju mocna konstrukcja zapewnia solidną podstawę dla elementów zawieszenia oraz przyczynia się do znacznego ograniczenia hałasu, drgań i wstrząsów. W porównaniu z poprzednią generacją kabrioletów Opla (Astra TwinTop) nadwozie Cascady jest o 41 procent sztywniejsze podczas skręcania i o 27 procent podczas zginania. Nowy Opel Cascada, zaliczany do aut średniej wielkości, wyróżnia się wyjątkowo dużym rozstawem osi, co poprawia jego właściwości jezdne i stabilność, a także zapewnia atrakcyjny wygląd. Rozstaw osi tego modelu wynosi aż 2695 mm, czyli zaledwie o 40 mm mniej niż w Oplu Insignia. Rozstaw kół przednich i tylnych to 1587 mm. Rozstaw kół przednich jest o 2 mm większy niż w przypadku Insigni. W przedniej osi Cascady w standardzie wykorzystano najbardziej zaawansowaną technologię z układem zawieszenia HiPerStrut opracowanym na potrzeby modelu Insignia OPC. W rozwiązaniu tym rozdzielono funkcje amortyzatora i układu kierowniczego, co zapewnia optymalną trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, a także poprawia przyczepność oraz zmniejsza siłę pociągową odczuwaną na kole kierownicy podczas przyspieszania. Opel Cascada wyposażono w zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem kierownicy zestrojonym z prędkością. Aby zapewnić lepsze wyczucie i precyzję prowadzenia, silnik elektryczny jest montowany na zębatce, a nie na podstawie kolumny kierownicy. Ponadto Opel Cascada posiada zintegrowany system kontroli zawieszenia FlexRide umożliwiający ustawienie w trzech trybach: Standard, Tour (zwiększający wygodę) i Sport. Rozwiązanie to poprawia komfort, ułatwia prowadzenie i sprzyja bezpieczeństwu, ponieważ system automatycznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i do stylu jazdy, a także preferencji określonych przez kierowcę. Opel Cascada może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali. Oszczędność paliwa: silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa Kabriolet Opel Cascada jest dostępny wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera jednostka benzynowa 1.4 Turbo. Jest ona połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych w funkcję overboost, to 220 Nm. W momencie wprowadzenia na rynek wiodącą jednostką w ofercie silników Cascady jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Ta średniej wielkości jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do nowej generacji silników debiutujących w kabriolecie Opla. Będą one montowane także w innych autach średnich i kompaktowych. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się wyjątkowo płynnym przekazywaniem mocy i momentu obrotowego oraz oszczędnym zużyciem paliwa, co ma szczególne znaczenie w przypadku kabrioletu używanego do swobodnych przejażdżek. Silnik zapewnia moc 125 kW/170 KM w zakresie między 4 250 a 6 000 obr./min oraz moment obrotowy sięgający 280 Nm dzięki funkcji overboost. To najlepsza wartość momentu obrotowego dla jednostki 1.6 Turbo w tej kategorii mocy. Jest on dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się także idealną równowagą między osiągami (prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,6 sekundy) a oszczędnością paliwa (6,3 litra na 100 km, 148 g/km CO2). W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa zawansowana jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki najnowocześniejszej technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,4 sekundy) z niezwykle oszczędnym zużyciem paliwa (zaledwie 5,2 litra na 100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów i układem Start/Stop. W przypadku znanej, ekonomicznej jednostki 2.0 CDTI (121 kW/165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji overboost moment obrotowy silnika sięga 380 Nm. Cascada to pierwszy model w ofercie Opla wyposażony w 6-biegowe skrzynie nowej generacji charakteryzujące się niskim tarciem. Funkcja Active Select umożliwia ręczne zmienianie przełożeń, co z pewnością spodoba się wielbicielom dynamicznej, sportowej jazdy. Spokój: zaawansowana technologia i zabezpieczenia Cascada łączy zalety jazdy na świeżym powietrzu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla. Należą do nich inteligentny, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z nawet dziesięcioma funkcjami automatycznymi, przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z nowymi, rozbudowanymi funkcjami (udoskonalone rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, nowe monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny), kamera cofania, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist ułatwiający manewry na parkingu, ultradźwiękowy układ Side Blind Spot Alert ostrzegający o przeszkodach znajdujących się w martwym polu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewana kierownica oraz asystent ruszania pod górę Hill Start Assist. Wyjątkowo sztywna konstrukcja kabiny nadwozia Cascady została wykonana przede wszystkim z wytrzymałej stali, która nie podlega deformacjom, co pozwala zachować jak największą przestrzeń podczas wypadku. Drzwi zostały wyposażone w naprzeciwlegle umieszczone bardzo wytrzymałe belki stalowe oraz wzmocnienia pasa. Słupki A, wzmacniające szybę przednią, wykonano ze wzmocnionej stali prasowanej. Za tylnymi fotelami umieszczono sprężynujące pręty o dużej wytrzymałości, automatycznie aktywowane pirotechnicznie w przypadku dachowania. Dotyczy to również poważniejszych wypadków, gdy otwierają się poduszki powietrzne, co przygotowuje pojazd do ewentualnych uderzeń wtórnych mogących powodować dachowanie. Oba przednie fotele wyposażono w aktywne dwukierunkowe zagłówki i podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, które zamontowano nawet na tylnych fotelach. Projekt Cascady opracowano w Niemczech, a model ten jest produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym Opla w Gliwicach. źródło: General Motors
  7. [h=1]2013 Opel Cascada - trailer[/h]
  8. więcej -> Opel Cascada i gama silnikowa, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodowy w Polsce, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. więcej -> Opel Cascada kosztuje w Polsce od 111 400 złotych [VIDEO], nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży motocykli, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Opel Cascada (2013)
  11. Vauxhall Cascada (2013)
  12. [h=1]Nowy Opel Genewa 2013 - Cascada, Rocks Adam, Adam R2 FIA Rally[/h]
  13. więcej -> Opel Cascada na otarcie łez, nowości na rynku samochodowym, park samochodowy w Polsce, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar W niemieckim "AutoBild" już jest porównana na tle Golfa Cabrio i BMW serii 3 Cabrio i wypadła nieźle, ceny w Niemczech zaczynają się od 25.945€ .
  14. [h=1]Opel Cascada 2013 - Trailer[/h]
  15. więcej -> Kabriolet Opel Cascada i pierwsza cena, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, nowości na rynku samochodowym, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Opel Cascada. Nowy kabriolet z Polski | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Czteromiejscowy, wydłużony kabriolet urzekający muskularną, ponadczasową elegancją Miękki dach o wyszukanej stylistyce, który działa nawet przy prędkości 50 km/h Wyjątkowa sztywność nadwozia połączona z przednim zawieszeniem w technologii HiPerStrut Szeroka gama jednostek napędowych z silnikiem benzynowym nowej generacji z wtryskiem bezpośrednim 1,6 Turbo Rüsselsheim. Powrót do najbardziej ekscytujących doświadczeń w historii motoryzacji: jedziesz wolno, leniwie, a słońce miło ogrzewa ciało; to niezapomniane uczucie, kiedy powietrze gęstnieje, gdy stopniowo naciskasz pedał przyspieszenia; odchylasz głowę na boki i nie ma nic, co przesłaniałoby widok, wtapiasz się w błękit nieba. W przypadku modelu Cascada to nic nadzwyczajnego. Cascada, nowy całoroczny kabriolet firmy Opel, który zostanie wprowadzony do sprzedaży z początkiem 2013 r. To stylowy, czteromiejscowy wóz o wydłużonej sylwetce, wyposażony w miękki dach wykonany w doskonałej technologii. Jako samochód skierowany w topową część oferty Opla, Cascada, będąca średniej wielkości kabrioletem, wyróżnia się nie tylko wymiarami (długość: 4697 mm, szerokość: 1840 mm bez lusterek), ale także, a może głównie, niepowtarzalnym urokiem oraz najwyższej klasy technologią, którą wykorzystano przy jej konstrukcji, a także funkcjami, jakie oferuje. Po wielu generacjach kompaktowych kabrioletów na bazie modeli Kadett i Astra, Opel powraca do starszej tradycji kabrioletów, o średnich wymiarach, z czterema miejscami, i miękkim dachem, które są symbolem prestiżu i nietuzinkowości — jak Opel Käpitan czy Rekord; tym razem jednak w nowej, odświeżonej formule, przy wykorzystaniu najlepszych współczesnych technologii. Cascada daje wyraziste odczucia z jazdy; jest w stanie zapewnić je dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, przedniemu zawieszeniu wykonanemu w technologii HiPerStrut oraz adaptacyjnemu systemowi amortyzatorów FlexRide. Zarówno kierowca, jak i pasażer mogą w pełni cieszyć się owiewającym ich powietrzem. Zapewnia im to miękki dach, który może zostać otwarty w ciągu 17 sekund podczas jazdy nawet z prędkością 50 km/h zarówno z pilota jak również przez naciśnięcie przycisku. Dzięki rozwiązaniom takim jak elektryczne napinacze pasów bezpieczeństwa, niedostępna nigdzie indziej skóra Nappa oraz ergonomiczne, wentylowane fotele, jak i niewidoczne, nieustannie czuwające systemy bezpieczeństwa, życie staje się wolne od trosk. Thomas Sedran, zastępca prezesa w radzie nadzorczej firmy Adam Opel mówi: „Segment średniej wielkości kabrioletów zajmują głównie bardzo drogie samochody od producentów aut klasy premium. Wprowadzając model Cascada, Opel oferuje wszystkie typowe możliwości oraz właściwości charakterystyczne dla średniej klasy kabrioletu klasy premium, ale za przystępną cenę. Model Cascada uzupełnia ofensywę produktową Opla: w latach 2012 i 2013 rozbudowujemy nasze portfolio i wkraczamy do wszystkich nowych segmentów, począwszy od elektrycznego modelu Ampera, przez mały SUV Mokka, po bardzo modnego, miejskiego ADAMA, teraz zaś pora na średniej wielkości kabriolet.” Nastawienie: elegancja, jaka płynie z miękkiego dachu, pozwala cieszyć się opływającym auto powietrzem Przez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty, tak charakterystyczne dla Opla, Cascada nawiązuje swoją stylistyką do klasycznej i ponadczasowej elegancji samochodów „Grandes Routières” z czasów ich świetności. Przy dachu złożonym, gotowa do jazdy na świeżym powietrzu Cascada ma nieskazitelny profil: począwszy od doskonale ukształtowanego słupka A nie ma żadnego elementu dachu ani jakiejkolwiek widocznej osłony, która zakłócałaby idealną sylwetkę auta. Poniżej tych wyraźnych linii, aby dodać nieco dramatyzmu, subtelna krawędź Opla w dolnej części karoserii została odwzorowana jak w lusterku w jej górnej części, w postaci ostrego załamania, które przebiega w górę aż do tylnych świateł. Delikatnie podniesiona linia środkowa została podkreślona przez poziomą chromowaną listwę, która elegancko rozciąga się wokół kokpitu, opływowo i w sposób przyjemny dla oka oznaczając granicę pomiędzy dachem a nadwoziem. „Większość kabrioletów dobrze wygląda z opuszczonym dachem, lecz wiele z nich z podniesionym dachem wygląda wręcz niezdarnie. Dzięki miękkiemu dachowi wysokiej jakości, który ma doskonałe własności aerodynamiczne i idealny profil, Opel Cascada po zamknięciu nabiera bardzo wyrazistych kształtów” — mówi Malcolm Ward, dyrektor działu Designu, zajmujący się stylistyką nadwozia. Wyrzeźbiona ze smakiem pokrywa silnika, mająca kształt sygnalizujący skrywaną moc, zakończona jest przednią kratką osłony chłodnicy z odważnymi, chromowanymi elementami. Reflektory przeciwmgłowe przybrały zarys dwóch drapieżnych oczu rekina, który to efekt jest optycznie wzmocniony przez chromowane elementy wnętrza. Dzięki zastosowaniu technologii LED światła do jazdy dziennej w reflektorach oraz światła tylne wpisują się w typową stylizację Opla. W tylnej części moduły oświetleniowe LED zostały rozproszone, by zapewnić mocne i wyraźne światło kierunkowskazu — co jest typową cechą aut klasy premium. Dumnie przebiegająca listwa chromowa łącząca moduły oświetleniowe w pokrywie bagażnika stanowi równowagę dla chromowanego wykończenia przodu auta. Do wyprodukowania miękkiego dachu Opla Cascada zastosowano wysokiej jakości materiały od wybranych dostawców, którzy zaopatrują najbardziej prestiżowych producentów kabrioletów. Ta konstrukcja wyróżnia się doskonałą izolacją akustyczną, jak również izolacją termiczną, a to dzięki specjalnej warstwie poliestru pomiędzy warstwą zewnętrzną a wewnętrzną okładziną. Elektro-hydrauliczny mechanizm uruchamiany za pośrednictwem przełącznika umieszczonego pomiędzy przednimi fotelami otwiera dach w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet 50 km/h — taki wynik plasuje model Cascada pośród najlepszych, jeżeli chodzi o wydajność mechanizmu dachu. Dodatkowo jako standard we wszystkich modelach Cascada zapewniono funkcję zdalnego sterowania zarówno zamykaniem, jak i otwieraniem dachu. W czasie wprowedzania na rynek dostępne będą trzy kolory dachu. Będzie można je zgrać z różnymi barwami nadwozia. Wygoda: dopracowany kokpit kuszący komfortem i funkcjonalnością Cascada kusi swoim kokpitem poprzez imponującą wyrzeźbioną wręcz, a jednocześnie sportową stylistykę, która podkreślona jest precyzyjnie dopracowanymi szczegółami. Uskrzydlone linie tablicy wskaźników, które wyglądają jak zaszyte w miękkie, zamknięte powierzchnie, przepływają na drzwi, dynamicznie otaczając przednie fotele. Całkiem nowe fotele, doskonale dopasowane do nadwozia, będą oferowane w bogatej gamie materiałów i skór. Idealnej jakości ergonomiczne fotele posiadające certyfikat AGR obszyte są miękką skórą Nappa; fotele wyposażono dodatkowo w systemy ogrzewania i wentylacji: w gorące, słoneczne dni świeże powietrze jest zasysane przez otwory w perforowanej skórze, co znacznie poprawia komfort jazdy prowadzącego pojazd. Kierowca i pasażer są bezpieczni dzięki mechanizmowi elektrycznego przedłużenia pasa bezpieczeństwa; dzięki niemu, za pośrednictwem ramienia wysuwanego na teleskopie, pas zawsze jest w zasięgu ręki. Dzięki elektrycznemu systemowi „Easy Entry” dostęp do tylnych foteli jest wygodny i nie sprawia trudności. Opel Cascada to także wielka przestrzeń bagażowa jak na kabriolet, co umożliwia wykorzystywanie samochodu o każdej porze roku. Wiele dużych, przydatnych schowków rozlokowano wokół kierowcy: w drzwiach, wewnątrz deski rozdzielczej i pod nią oraz — dzięki dostępnemu w standardzie elektrycznemu hamulcowi postojowemu umieszczonemu w konsoli środkowej — właśnie tam, gdzie potrzeba najwięcej miejsca. Minimalna pojemność przy otwartym dachu to 280 litrów oraz 350 litrów, kiedy dach jest zamknięty. Aby można było zwiększyć dostępną pojemność lub aby możliwe było przewożenie szczególnie długich ładunków, model Cascada wyposażono w system FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50; jest to funkcja, która nie jest dostępna w większości kabrioletów z twardym dachem. Doskonałość: pierwszorzędna sztywność nadwozia połączona z wiodącą technologią zastosowaną w nadwoziu Sztywność nadwozia to kluczowe kryterium oceny pojazdów z otwieranym dachem; ma ona znaczny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy, na precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo oraz wygodę; niesie ze sobą również wyraźny „smak” wysokiej jakości. Opel Cascada spełnia, a często wykracza poza współczesne najwyższe standardy dzięki wielu zastosowanym rozwiązaniom, w tym imponujące belki stalowe pod podwoziem oraz wzmocnione profile zawieszenia. W porównaniu do poprzedniej generacji kabrioletów Opla, Astra Twin Top, nadwozie Cascady jest o 43% sztywniejsze przy skręcaniu i 10% przy zginaniu. Taki układ zapewnia solidną podstawę dla zawieszenia i przyczynia się do znacznego obniżenia hałasu, wibracji oraz neutralizuje trudne warunki jazdy. Nowy Opel Cascada, średniej wielkości kabriolet, w sposób naturalny prezentuje swoją postacią wyraźniejszy wizerunek niż kompakt z 2006 r., Astra Twin Top. Ma rozstaw osi większy o 71 mm, rozstaw kół przednich szerszy o 56 mm i rozstaw kół tylnych szerszy o 70 mm. To przekłada się korzystnie na kierowanie i stabilizację toru jazdy. Przednia oś Cascady już w standardzie wykorzystuje najlepszą dostępną technologię nadwozia Opla z układem HiPerStrut, który został opracowany przy konstruowaniu Opla Insignia OPC. Rozwiązanie HiPerStrut (High Performance Strut) rozdziela funkcje amortyzatora i układu kierowniczego i zapewnia najwyższą trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, zmniejsza siłę pociągową odczuwaną na kole kierownicy podczas przyspieszania, jak również poprawia kontrolę w każdych warunkach. Opel Cascada wyposażony jest we wspomagany zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem kierownicy zestrojonym z prędkością pojazdu. Aby zwiększyć jeszcze i tak doskonałe odczucia prowadzenia, na zębatce zamontowano silnik elektryczny, naprzeciwko podstawy kolumny kierownicy. FlexRide, w pełni zintegrowany z rozwiązaniami Opla adaptacyjny system kontroli nadwozia, jest oczywiście także dostępny w Cascadzie. System ten wzmacnia kontrolę nad samochodem i poprawia bezpieczeństwo, jak również dopasowuje się do sytuacji drogowej, stylu jazdy oraz preferencji indywidualnych kierowcy. Opel Cascada może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali. Tarcze hamulcowe mają rozmiary do 326 mm na przedniej osi i 325 mm na tylnej osi. Wydajność: silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim 1,6 Turbo nowej generacji Kabriolet Opel Cascada dostępny będzie wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Benzynowy silnik 1,4 z turbosprężarką otwiera ofertę; będzie występował z 6-biegową manualną skrzynią biegów; zostanie udostępniony w dwóch wersjach mocy: 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM. Obydwie jednostki dostarczają moment obrotowy rzędu 220 Nm dzięki funkcji doładowania. W przypadku silników diesla do dyspozycji będzie silnik 2,0 CDTI o mocy 121 kW/165 KM dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Silnik ten dostarcza moment obrotowy rzędu 380 Nm. Jednak w całej gamie dostępnych w Cascadzie silników akcent został położony na silnik benzynowy ECOTEC 1,6 SIDI Turbo. Ten średniej pojemności silnik z modułem wtrysku bezpośredniego stanowi przykład silnika nowej generacji, które to silniki zadebiutują z początkiem 2013 r.; założeniem ich konstrukcji było uzyskanie płynnej jazdy oraz stabilnego momentu obrotowego przy jednoczesnej doskonałej ekonomice zużycia paliwa. Zapewnia on moc 125 kW/170 KM w zakresie między 1 650 a 3 200 obr./min oraz 280 Nm dzięki zastosowaniu funkcji doładowania. Ten silnik dostępny będzie wraz z 6-biegową automatyczną i manualną skrzynią biegów. Nowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów dla Opla Cascady, o niskiej charakterystyce tarcia wyposażona jest w funkcję Active Select, która umożliwia manualne przełączanie biegów, co nadaje jeździe bardziej sportowy charakter. Potężniejsze wersje silników zarówno benzynowych, jak i diesel zostaną przedstawione dla Opla Cascada w późniejszym etapie. Błogostan: zaawansowana technologia i funkcje bezpieczeństwa Cascada łączy w sobie przyjemność jazdy z otwartym dachem z najnowszymi technologiami Opla. Obejmują one: system AFL+, czyli adaptacyjny układ oświetlenia przedniego z 11 funkcjami, drugą generację kamery Opel Eye wraz z nowymi, rozbudowanymi działaniami (zaawansowane funkcje rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu, a także innowacyjne funkcje odległości od poprzedzającego samochodu oraz alarmu kolizyjnego), kamerę cofania, zaawansowaną funkcję asystenta parkowania, która ułatwia manewry parkowania, funkcję eliminacji martwego punktu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewaną kierownicę oraz asystenta ruszania pod górę. Wyjątkowo sztywna konstrukcja kabiny nadwozia Opla Cascada została wykonana głównie z wytrzymałej stali, która nie podlega deformacjom i zapewnia wysokie bezpieczeństwo w przypadku kolizji. Drzwi zostały wyposażone w naprzeciwlegle umieszczone bardzo wytrzymałe stalowe belki oraz we wzmocnienie pasa drzwi. Słupki A, wzmacniające szybę przednią, zostały wykonane ze wzmocnionej stali prasowanej. W przypadku dachowania za tylnymi fotelami aktywowane zostają za pomocą ładunków pręty o dużej wytrzymałości. Ta funkcja działa również w przypadku poważniejszych kolizji — podczas detonacji poduszek powietrznych; jej zadaniem jest wówczas przygotowanie pojazdu do ewentualnych uderzeń wtórnych i możliwego w takich sytuacjach dachowania. Przednie fotele wyposażone są w regulowane, aktywne zagłówki oraz podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa; fotele tylne również zaopatrzono w napinacze pasów bezpieczeństwa. źródło: General Motors
  18. więcej -> Opel Cascada. Pierwsze oficjalne zdjęcia | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Opel Cascada (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Opel&m=2013-Cascada"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Opel&m=2013-Cascada" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  20. Miękki dach z wysokiej jakości materiałów zapewnia przyjemność jazdy na świeżym powietrzu Elegancki czteroosobowy kabriolet średniej klasy o długości 4,70 m Rüsselsheim. To już oficjalne: nowy kabriolet Opla nazywa się Cascada. Nazwa ta wywodzi się od hiszpańskiego słowa, oznaczającego wodospad i zgodnie z tradycją marki kończy się na literę „a”. Odzwierciedla ona rytmiczną, dynamiczną i płynną elegancję, piękno, świeżość oraz czystą przyjemność jazdy na świeżym powietrzu. Wyraźne linie, harmonijne proporcje i wydłużona sylwetka nadają nowemu modelowi Opla luksusowy i stylowy wygląd. Miękki dach wykonany z wysokiej jakości materiałów podkreśla elegancję i finezję pojazdu. Samochód ten został stworzony dla klientów o wyrafinowanym guście i wysokich oczekiwaniach, którzy lubią rozkoszować się jazdą na świeżym powietrzu z opuszczonym miękkim dachem. Nowy czteroosobowy Opel Cascada, o długości wynosi 4,70 m, zalicza się do segmentu kabrioletów średniej wielkości. Dlatego też bliżej mu do prestiżowych, klasycznych kabrioletów Opla z lat 50. i 60. — takich jak Kapitän i Rekord — niż do kompaktowych pojazdów z tego segmentu, które powstały w ostatnich dwóch dekadach. Dzięki zastosowaniu wielu dodatkowych technologii i funkcji podkreślono niezwykły kunszt wykonania nowego Opla. Wystarczy dotknąć przycisk, by szybko i płynnie otworzyć luksusowy miękki dach, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h. Cascada to już trzeci produkt Opla — po modelach Mokka i ADAM — który debiutuje w tym roku. Kmompaktowy SUV (Sports Utility Vehicle), modny, niewielki samochód miejski i elegancki kabriolet średniej klasy nie tylko wzbogaciły portfolio marki, ale też wprowadziły ją do trzech nowych segmentów samochodowych w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Opel Cascada produkowany będzie wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. Sprzedaż nowego kabrioletu rozpocznie się w pierwszych miesiącach 2013 r. Wbrew spekulacjom model ten nie pojawi się na paryskim salonie samochodowym. W Paryżu będzie za to świętować swoją światową premierę nowy Opel ADAM. źródło: General Motors
×