Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'cabriolet' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 79 wyników

  1. Audi A3 Cabriolet - zaawansowany technicznie składany dach Debiutujące na polskim rynku nowe Audi A3 Cabriolet ma lekki tkaninowy dach, otwierający się i zamykający w pełni automatycznie, w nieco ponad 17 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Po złożeniu dach spoczywa w specjalnej skrzyni, której zwarta bryła wpłynęła na zwiększenie, w porównaniu z poprzednim modelem, wielkości bagażnika, mającego teraz aż 320 litrów pojemności przy dachu rozłożonym i 280 litrów przy złożonym. Konstrukcja dachu zapewnia wysoki komfort akustyczny i termiczny. Jego pokrycie składa się z trzech warstw – chroniącej przed deszczem, termicznej i dekoracyjnej. Alternatywnie można wybrać tzw. dach akustyczny z grubszą piankową warstwą wewnętrzną, który jeszcze bardziej redukuje i tak już niski poziom hałasu we wnętrzu auta. Pałąki bezpieczeństwa, schowane za zagłówkami siedzeń, w przypadku zderzenia lub dachowania pojazdu wyskakują automatycznie, chroniąc w ten sposób głowy pasażerów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Nowe Audi A3 Cabriolet już w polskich salonach Zdjęcia: http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p21559-audi-a3-cabriolet-fot-volkswagen-group-polska.html · Po premierze na Poznań Motor Show 2014, nowe Audi A3 Cabriolet trafia do sprzedaży · Ekskluzywny model ze składanym materiałowym dachem · Do wyboru trzy wersje silnikowe, trzy linie wyposażeniowe oraz szereg systemów i układów wspomagających kierowcę Poznań,15 kwietnia 2014 r. W polskich salonach Audi można już składać zamówienia na najnowszy, zaprezentowany po raz pierwszy na Poznań Motor Show 2014 model z Ingolstadt – Audi A3 Cabriolet. Charakterystyczną cechą tego nietuzinkowego auta jest składany, materiałowy dach, a zastosowane rozwiązania techniczne czynią go niezaprzeczalnym liderem w swojej klasie. To zasługa konsekwentnie realizowanej zasady lekkiej konstrukcji, najnowocześniejszych silników, systemów umożliwiających szeroko pojętą komunikację oraz efektywnych układów wsparcia kierowcy. Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażane jest seryjnie w jeden z dwóch silników TFSI lub silnik TDI. Wszystkie jednostki napędowe spełniają europejską normę Euro 6. Ich pojemność to: 1,4, 1,8 i 2 litry, a moc sięga od 103 kW (140 KM) do 132 kW (180 KM). Rozwiązaniem na które warto zwrócić uwagę, jest zastosowany w silniku 1,4 TFSI system cylinder on demand (COD), który przy niższych obciążeniach odłącza dwa cylindry i tym samym zmniejsza zużycie paliwa. Standardowo nowy model wyposaża się w system Start /Stop z układem rekuperacji, a wersje z automatyczną skrzynią biegów S-tronic dodatkowo w tryb biegu jałowego. Najnowszy model czterech pierścieni, produkowany w węgierskim Győr, dostępny jest w trzech liniach wyposażeniowych. Linia podstawowa to Attraction. Linię Ambition skierowano do klientów, dla których sportowy charakter tego pojazdu ma szczególne znaczenie, natomiast linia Ambiente dedykowana jest zwolennikom komfortu i luksusu. Do konkretnej linii wyposażeniowej odpowiednio dopasowano kolory wnętrza. Wybierając obicia, klient ma do wyboru materiały tkaninowe, skórzane i Alcantarę, które można także częściowo ze sobą połączyć. Linia wzornicza Audi design selection, w której zamówić można specjalnie stworzony kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter. Inne elementy opcjonalne, takie jak np. komfortowy kluczyk, zapożyczono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Wszystkie trzy linie wyposażeniowe standardowo oferują rozbudowane pakiety związane z bezpieczeństwem, komfortem podróży i wyposażeniem wnętrza. Opcjonalnie dostępnych jest również szereg systemów, dodatków i akcesoriów wspomagających kierowcę w prowadzeniu, jeszcze bardziej podnoszących komfort i nadających autu indywidualnych cech stylistycznych. Ceny nowego Audi A3 Cabriolet w wersji Attraction rozpoczynają się od 134 170 PLN. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Audi S3 Cabriolet (2015)
  4. Audi S3 Cabriolet oficjalnie 300 KM, napęd Quattro to już są konkrety. Przy jeździe z prędkością maksymalną pewnie nieźle wieje
  5. niems

    Audi S3 Cabriolet

    Audi S3 Cabriolet · 300 KM i moment obrotowy 380 Nm – mocne jak nigdy dotąd · Pierwszy kabriolet typu S w klasie samochodów kompaktowych · Napęd quattro dostarcza niezapomnianych przeżyć podczas jazdy Ingolstadt, 19 lutego 2014 r. Audi prezentuje model S3 Cabriolet, czyli czystą dynamikę w aucie bez dachu. Ten czteromiejscowy samochód z otwartą karoserią nie ma sobie równych w swojej klasie. Silnik 2.0 TFSI generuje 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Pomimo tak dużej mocy, w połączeniu z przekładnią S tronic, zużywa średnio tylko 7,1 l paliwa na 100 km. Naturalnie Audi S3 Cabriolet posiada stały napęd na cztery koła quattro – doskonałą podstawę dla uzyskania optymalnej trakcji i dynamiki jazdy w każdych warunkach drogowych. Surowo przestrzegana zasada lekkiej konstrukcji i efektywnie pracujące podwozie, to kolejne cechy charakterystyczne Audi S3 Cabriolet, które latem pojawi się w salonach sprzedaży. Już sam wygląd świadczy o sportowej naturze Audi S3 Cabriolet. Jego wymiary przedstawiają się następująco: długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Proporcje są elegancko napięte, wyważone. Precyzyjne linie oraz muskularnie wytłoczone powierzchnie definiują boki pojazdu. Nowy kabriolet Audi ma tkaninowy dach z elektrohydraulicznym napędem. Dzięki użyciu magnezu, aluminium i najtwardszej stali, udało się zapewnić niski ciężar tego elementu. Izolująca pianka wszyta w tkaninę redukuje poziom hałasu we wnętrzu. Dach dostępny jest w trzech kolorach. Otwiera się i zamyka w czasie 18 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. W przypadku zderzenia, system aktywnej ochrony przed skutkami wywrotki chroni pasażerów. Wiele stylistycznych detali podkreśla pełen dynamiki potencjał tego kabrioletu. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem. Kratownica ma barwę szarej platyny, a podwójne, poziome elementy wzmacniające - kolor aluminium. Mniejsze kratownice o strukturze plastra miodu i z podwójnymi, masywnymi wzmacnieniami, wypełniają wloty powietrza charakteryzujące się masywnymi krawędziami. Emblematy S zdobią tył i przód pojazdu. Wśród dwunastu kolorów lakieru znajdziemy ekskluzywny lakier czarny Panther z efektem kryształowym oraz niebieski Sepang z efektem perłowym. Patrząc na auto z boku, w oczy rzucają się przede wszystkim aluminiowe listwy obramowania przedniej szyby i górnych brzegów karoserii oraz obudowy lusterek bocznych i listwy progowe w kolorze aluminium. Samochód standardowo wyposażono w diodowe światła tylne. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, a zderzakom nadano nową formę. Wąskie wykończenie w kolorze aluminium i charakterystyczne cztery poziome żebra, to znak rozpoznawczy dyfuzora o barwie platyny, w którym – jak w każdym modelu S marki Audi – umieszczono cztery końcówki rur układu wydechowego. Super atleta: silnik 2.0 TFSI Audi S3 Cabriolet napędza benzynowa jednostka 2.0 TFSI. Najwyższa moc silnika - 221 kW (300 KM), osiągalna jest pomiędzy 5500 a 6200 obr./min. W zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min, motor generuje moment obrotowy 380 Nm. Tak zestopniowana jednostka napędowa, w połączeniu z automatyczną przekładnią S tronic sprawia, że od 0 do 100 km/h Audi S3 Cabriolet rozpędza się w 5,4 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Ciężar własny Audi S3 Cabriolet to zaledwie 1620 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z bardzo twardych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Silnik 2.0 TFSI z turbo doładowaniem i pojemnością skokową 1984 cm3 (przekrój cylindra x suw tłoków 82,5 x 92,8 mm) to prawdziwie sportowa jednostka. Wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszą moc na wał korbowy. Wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy jednostki napędowej. Dzięki swemu dynamicznemu charakterowi, ten czterocylindrowy silnik gwarantuje niezapomniane przeżycia podczas jazdy. Jeśli montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic, to jednostka dynamicznie reaguje na naciśniecie pedału gazu. Jednocześnie rosną obroty, a automatyczna przekładnia S tronic szybciej zmienia biegi. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu otwierają się też klapy różnicujące dźwięki w układzie wydechowym. Turbosprężarka wytwarza ciśnienie ładowania do wartości 1,2 bara, a efektywny intercooler znacznie obniża temperaturę sprężonego powietrza. Tzw. klapy drumble (z ang. drall i tumble) wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Po stronie zaworów ssących możliwa jest zmiana położenia krzywek wlotu na wałku rozrządu o 60 stopni kąta obrotu wału korbowego, a po stronie zaworów wydechowych – o 30 stopni. Dodatkowo, system zmiennego skoku zaworów Audi valvelift system (AVS) dwustopniowo zmienia skok zaworów. Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi S3 Cabriolet z przekładnią S tronic potrzebuje zaledwie 7,1 l benzyny na 100 km. Emituje przy tym 165 g dwutlenku węgla na kilometr. Tak dobry wynik to efekt zastosowania rozwiązań składających się na modułowy system efektywności Audi. Na szczególną uwagę zasługuje tu dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora dolotowego, zastępujący bezpośredni wtrysk benzyny FSI w momentach, gdy jednostka obciążona jest częściowo. Takie rozwiązanie redukuje zużycie paliwa i emisję cząstek stałych. System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi. Szybki niczym błyskawica: układ przeniesienia napędu W montowanej seryjnie, automatycznej przekładni S tronic, niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, wpływające na obniżenie obrotów, a co za tym idzie na niższe zużycie paliwa. Błyskawicznie zmieniająca przełożenia dwusprzęgłowa skrzynia biegów pracuje w dwóch trybach automatycznych D i S. Kierowca może również zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub opcjonalnych manetek przy kierownicy. Funkcja wolnego biegu skrzyni S tronic dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu. Wolny bieg uaktywnia się gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Dzięki funkcji Launch Control, aktywnej podczas startu z pełnym przyspieszeniem, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem kół. Jak każdy model S, Audi S3 Cabriolet wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. By zoptymalizować podziału obciążeń między osiami, jego wielopłytkowe sprzęgło umieszczono przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Podczas zwykłej jazdy, to hydrauliczne, sterowane elektronicznie sprzęgło, kieruje większość momentu obrotowego na koła przedniej osi. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wtedy moment kierowany jest stopniowo na oś tylną. quattro – trakcja i dynamika Napęd quattro to cecha charakterystyczna modeli serii S. Oczywiste jest zatem, że także Audi S3 Cabriolet posiada stały napęd na cztery koła quattro, doskonałą podstawę do uzyskania optymalnej trakcji i dynamiki jazdy w każdych warunkach drogowych. Tylko Audi oferuje w klasie samochodów kompaktowych kabriolet wyposażony w stały napęd na cztery koła quattro. Jego charakterystyczne właściwości pozwalają na przyspieszanie bez poślizgu kół i zapewniają dynamikę, bezpieczeństwo oraz stabilną jazdę po prostej. Wysokiej mocy kompaktowy kabriolet, niezależnie od wybranego trybu, zachowuje się jak samochód sportowy, także w trudnych, np. zimowych warunkach pogodowych. Wyjeżdżając ze śliskiego, zaśnieżonego zakrętu, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię, podczas gdy konkurenci z napędem na dwa koła muszą z trudem walczyć o przyczepność. Sercem napędu quattro w modelach Audi z poprzecznie montowanym silnikiem jest nowo zaprojektowane, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z elektroniczną blokadą. Kompaktowe i wytrzymałe sprzęgło umieszczono na końcu wału, przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Dzięki takiej pozycji, mimo swojego stosunkowo niskiego ciężaru, przyczynia się do zrównoważonego podziału obciążeń między osiami. W jego wnętrzu znajduje się zespół płytek zanurzony w oleju. Metalowe pierścienie cierne ułożone są parami, jeden za drugim. Jeden pierścień z pary jest trwale zazębiony z obudową, która obraca się wraz z wałem. Każdy drugi pierścień połączono wałkiem zdawczym z mechanizmem różnicowym tylnej osi. W normalnych warunkach, sprzęgło w dużej mierze kieruje siły napędowe z silnika na koła przedniej osi. Przy zmniejszonej trakcji, przez stopniowe ściśnięcie zespołów płytek, płynnie przekierowuje moment obrotowy na tylną oś. Dynamika w wydaniu Audi: podwozie Dzięki swym spontanicznym, precyzyjnym reakcjom i wysokiej stabilności, podwozie perfekcyjnie współgra z dynamicznym charakterem Audi S3 Cabriolet. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest doskonale rozłożony. Zrównoważenie to także efekt pozycji montażowej silnika (zamontowano go w pochyleniu do tyłu większym niż dotychczas) oraz przesunięcia przedniego zawieszenia ku przodowi pojazdu. Oba rozwiązania zaczerpnięto z koncepcji modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej koncernu Audi. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Zębatka progresywnego wspomagania układu kierowniczego, będącego elementem wyposażenia seryjnego, jest tak zestopniowana, że jego przełożenie wraz ze skrętem kół staje się bardziej bezpośrednie. W ten sposób sportowy charakter i komfort doskonale się uzupełniają. Obecność progresywnego wspomagania układu kierowniczego z napędem elektromechanicznym i dopasowaniem działania do prędkości, daje możliwość zamontowania różnych opcjonalnych systemów wsparcia. Seryjne Audi S3 Cabriolet jeździ na oponach w rozmiarze 225/40 R18, na aluminiowych pięcioramiennych obręczach 8J x 18 ze srebrną, polerowaną na wysoki połysk powierzchnią. By zredukować ich ciężar, koła wytwarzane są w technice tłoczenia kształtowego aluminium. Na życzenie, Audi montuje również inne obręcze o średnicy 18 lub 19 cali. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm wydają się być bardzo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe – opcjonalnie także czerwone – zdobi emblemat S3. Elektromechaniczny hamulec postojowy zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. W Audi S3 Cabriolet zastosowano również kolejną generację elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC. Jeszcze przed osiągnięciem wartości granicznych, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są niezauważalnie, lekko przyhamowywane. Poprawia to zwrotność samochodu i uzupełnia w ten sposób działanie napędu quattro. Montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kontroluje sposób pracy silnika i układu przeniesienia napędu, a także wsparcie układu kierowniczego oraz działanie przekładni S tronic. Kierowca sam określa, czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na dostępny opcjonalnie, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. Super czerń: wnętrze Wnętrze Audi S3 Cabriolet, całe skąpane w czerni, sprawia niezmiernie przejrzyste i eleganckie wrażenie. Jak w każdym Audi, obsługa nowego S3 Cabriolet jest prosta i intuicyjna, a jakość wykończenia wręcz idealna. Z tyłu pojazdu mieszczą się dwie dorosłe osoby, a komfortowe wejście ułatwia ich wsiadanie i wysiadanie. Bagażnik o pojemności 285 litrów można powiększyć po złożeniu oparć. Przy złożonym dachu, jego pojemność wynosi 245 litrów. Starannie wykonane detale podkreślają dynamiczny charakter kompaktowego kabrioletu. Standardowe listwy ozdobne wykonano z szczotkowanego, matowego aluminium, a wiele elementów obsługi również lśni aluminiowo. Tła zegarów mają ciemnoszary, metaliczny kolor, charakterystyczny dla modeli S, a ich skale i wskazówki są białe. Trójwymiarowe logo S3 i wskaźnik ładowania to dodatki wpisane w tarczę prędkościomierza. Kolorowy system informacji kierowcy jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor pokładowy (standard, jeśli na pokładzie znajduje się co najmniej radio MMI), po uruchomieniu auta wita kierowcę specjalnym ekranem S3. Sportowe fotele zapewniają właściwe podparcie ciała. Ich siedziska można przedłużyć, a oparcia ozdobiono emblematami S3. Obicia wykonano z kombinacji skóry Perlnappa i tkaniny. W opcji dostępne są kombinacje tkaniny Alcantara i skóry Perlnappa lub skóry Feinnappa i skóry Velvet. Kontrastowe szwy to wyraźnie widoczne wewnątrz pojazdu akcenty ozdobne. Alternatywnie, kupujący może zamówić fotele sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso. Wszystkie obicia skórzane, dzięki specjalnej pigmentacji, są bardziej odporne na działanie promieni słonecznych. Elementem wyposażenia seryjnego Audi S3 Cabriolet jest także skórzana kierownica sportowa z emblematem S3. Na życzenie, Audi montuje wielofunkcyjną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem, opcjonalnie także z manetkami. Seryjnie znajdziemy tu również pedały i podparcie lewej stopy wykonane ze szczotkowanej stali szlachetnej. W połączeniu z opcjonalnym, komfortowym kluczykiem, przycisk systemu Start-Stop zdobi czerwony pierścień. Aluminiowe listwy progowe zdobią emblematy S3. Seryjne wyposażenie Audi S3 Cabriolet obejmuje ponadto alarm ostrzegający przed próbą kradzieży, komfortową automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe Xenon plus oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika. Poziom klasy luksusowych limuzyn: wyposażenie opcjonalne Bardzo atrakcyjna jest również oferta wyposażenia opcjonalnego. Wymienić należy tu chociażby ogrzewanie strefy głowy przy przednich siedzeniach, reflektory diodowe i komfortowy kluczyk. Na czele całej palety rozwiązań infotainment oferowanych w Audi S3 Cabriolet, znajduje się system nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i 7-calowym monitorem o wysokiej rozdzielczości. Jego dodatkowy element, Audi connect, umożliwia kierowcy korzystanie ze zindywidualizowanych usług internetowych Audi w szybkim standardzie LTE. Sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System posiada 13 głośników. Paleta systemów wsparcia kierowcy obejmuje standardową funkcję rekomendacji przerw podczas jazdy oraz korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, funkcjonującą w oparciu o kamerę funkcję rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense. Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Audi A3 Cabriolet (2014)
  7. Rozpoczęcie produkcji nowego Audi A3 Cabriolet -Audi A3, gwiazda wśród samochodów segmentu kompakt,w całości powstaje w węgierskim Győr -Od dziś, w Niemczech i na kilku innych europejskich rynkach, można składać zamówienia na Audi A3 Cabriolet Ingolstadt / Győr, 18 października 2013 r. Dziś, zakłady Audi Hungaria rozpoczęły produkcję nowego, kompaktowego, czteromiejscowego kabrioletu segmentu premium. To kolejny już model w całości wytwarzany w Győr. Nietuzinkowość Audi A3 Cabriolet podkreślają płynnie przebiegające linie oraz składany, tkaninowy dach. Zastosowane w aucie rozwiązania techniczne, czynią go niezaprzeczalnym liderem w swojej klasie. To zasługa konsekwentnie realizowanej zasady lekkiej konstrukcji, najnowocześniejszych silników, systemów umożliwiających szeroko pojętą komunikację oraz efektywnych układów wsparcia kierowcy. „Podjęcie produkcji nowego Audi A3 Cabriolet, to kolejny krok mający na celu zwiększenie mocy produkcyjnych zakładów w Győr tak, by produkować tu rocznie 125 tysięcy pojazdów. Nasze zakłady na Węgrzech od lat dostarczają samochody najwyższej jakości, a tutejsza załoga to elastyczni pracownicy z dużą, fachową wiedzą.“ – podkreślił dr Frank Dreves, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. A3 Cabriolet to kolejny, obok Audi A3 Limousine model, który będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej fabryki AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. Audi produkuje tam również ostatnią generację Audi TT Coupé i TT Roadster. W budynki i urządzenia produkcyjne, koncern zainwestował tu łącznie ponad 900 mln euro. „Ten model to klejnot wśród kompaktowych samochodów segmentu premium. Audi Hungaria natomiast, to gwarancja efektywnie przebiegających procesów produkcyjnych, doskonałej infrastruktury i wykwalifikowanych pracowników, którzy przy produkcji poprzedniej wersji tego auta zdobyli już ogromne doświadczenie.”- mówi Gerd Walker, szef produkcji w Audi Hungaria. Audi A3 Cabriolet na europejskim rynku pojawi się wiosną, ale już dziś, w Niemczech i na kilku innych europejskich rynkach, rozpoczyna się przedsprzedaż. Mały ciężar - efekt zastosowania filozofii lekkiej konstrukcji, mocne i wysoce wydajne jednostki napędowe oraz najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu infotainment i systemów wsparcia kierowcy sprawiają, że ten dynamiczny, kompaktowy samochód ma wszystkie zalety innych modeli rodziny A3. Wartym przypomnienia jest fakt, że w latach 2007 – 2013, Audi Hungaria, we współpracy z zakładami w Ingolstadt, wyprodukowało łącznie blisko 63 tysiące egzemplarzy poprzedniej wersji Audi A3 Cabriolet. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Nowe Audi A3 Cabriolet na start, baza rejestracji pojazdów, ranking sprzedaży motocykli, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Porsche 911 Turbo Cabriolet (2014)
  10. Sportowe, eleganckie i kompaktowe - nowe Audi A3 Cabriolet Sportowe, eleganckie i wszechstronne – Audi przedstawia nowy model A3 Cabriolet. To kompaktowe auto z miejscami dla czterech pasażerów, już od pierwszego wejrzenia przykuwa uwagę płynnym przebiegiem linii i materiałowym dachem. Pod względem zastosowanych w nim rozwiązań technicznych jest niezaprzeczalnym liderem w swojej klasie. Zawdzięcza to konsekwentnie realizowanej zasadzie ultralekkiej konstrukcji, nowym silnikom, wszechstronnym możliwościom komunikacji i efektywnym systemom wsparcia kierowcy. Stylistyka zewnętrzna Porównując z poprzednikiem, nowe Audi A3 Cabriolet urosło. Jego długość zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Jedynie wysokość zmniejszyła się o 15 mm (1,41 m). Dzięki temu otwarty, czteromiejscowy wariant Audi A3 bardziej elegancko i sportowo prezentuje się na jezdni. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, a sam bagażnik jest teraz łatwiejszy w załadunku. W obszernych wnękach znajdują się duże koła o średnicy aż do 19 cali. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest najbardziej wyrazistym elementem frontu Audi A3 Cabriolet. Płaskie reflektory nadają mu zdecydowanego wyglądu. Podkreślają poziome linie stylistyczne i komponują się z wlotami powietrza umieszczonymi w przednim zderzaku. Na życzenie, Audi może zamontować reflektory diodowe – novum w segmencie samochodów kompaktowych premium - z płynną regulacją zasięgu wiązki światła. Tylny zwis odgrywa znaczącą rolę w zachowaniu harmonii proporcji tego dwudrzwiowego pojazdu. Obramowanie przedniej szyby wykonano z aluminium. Wokół całego samochodu przebiega listwa ozdobna również w kolorze aluminium. Po bokach auta, dzięki wyraźnie zarysowanej linii tornado i napiętym powierzchniom blachy, rozgrywa się fascynująca gra światła i cienia. Dach Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażono w materiałowy dach, rozpostarty na lekkim kinematycznym stelażu, wykonanym z magnezu i stali. To rozwiązanie idealnie wpisujące się w stylistykę pojazdu. Dach otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie, po przyciśnięciu przycisku, w czasie poniżej 18 sekund. Mechanizm otwierania i składania działa również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Otwarty, spoczywa złożony w trzy fałdy, w specjalnej skrzyni, która nieznacznie tylko zmniejsza pojemność 287-litrowego bagażnika. W pełni automatyczny, seryjnie czarny dach, posiada tylną szybę ze szkła. Alternatywnie można wybrać w pełni automatyczny dach akustycznie szczelny, z grubszą piankową warstwą wewnętrzną, który jeszcze bardziej redukuje i tak niski poziom hałasu we wnętrzu Audi A3 Cabriolet. Warstwa zewnętrzna dachu akustycznego może być czarna, szara lub brązowa, a wyściółka czarna lub srebrna Mond. Osłona od wiatru to element seryjny wyposażenia linii Ambiente, natomiast ogrzewanie strefy głowy przy przednich siedzeniach, to element opcjonalny. Podczas ewentualnego wypadku i koziołkowania samochodu, aktywny system ochrony przed skutkami wywrotki chroni pasażerów. System składa się z dwóch mocnych, wysuwanych przy pomocy sprężyn płyt, które schowano w karoserii. Karoseria W wersji podstawowej, ciężar auta wynosi jedynie 1365 kg. Nowe Audi A3 Cabriolet, mimo sporych rozmiarów i większego komfortu, jest o 50 kg lżejsze od poprzednika. Wraz ze specjalnymi wzmocnieniami, zapewniającymi wysoką sztywność skrętną, karoseria bez elementów dodatkowych waży o 30 kg mniej niż dotychczas. Maskę silnika wykonano z aluminium. Wnętrze i silniki ściśle podporządkowano koncepcji lekkiej konstrukcji. Pozwala to Audi - pionierowi na tym polu - ustanowić nową, niedoścignioną jakość w klasie samochodów kompaktowych. Klient może wybrać jeden z 16 kolorów lakieru. Wnętrze Wnętrze nowego Audi A3 Cabriolet determinują elegancko zarysowane linie i uporządkowane powierzchnie. Tablica rozdzielcza, jak w każdym Audi o łukowatym zarysie, jest jednocześnie bardzo smukła. Przy tym umieszczono ją niezbyt wysoko. Konsola środkowa pochyla się lekko ku kierowcy. Dzięki dużym, okrągłym wylotom powietrza wyglądającym niczym wirniki silników odrzutowych, a także dzięki eleganckiemu panelowi kontrolnemu klimatyzacji oraz trójwymiarowym dekoracyjnym listwom, we wnętrzu A3 Cabriolet można poczuć atmosferę luksusowej limuzyny. Dotykowy włącznik lampek do czytania, jako element wyposażenia dodatkowego, jest nowością zamontowaną po raz pierwszy w tym właśnie modelu. Jak każde Audi, również A3 Cabriolet charakteryzuje się nienaganną jakością wykończenia oraz prostą, intuicyjną i wygodną obsługą. Cztery dorosłe osoby znajdą w nim wystarczająco dużo miejsca. Oparcia obu tylnych siedzeń można złożyć, uzyskując w ten sposób dużą przestrzeń ładunkową. Zarówno siedzenia, jak i kierownica zostały zaprojektowane od nowa. Przycisk uruchamiający elektromechaniczny hamulec postojowy, umieszczono na konsoli tunelu środkowego. Klienci mogą wybrać jedną spośród trzech linii wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line utrzymane jest w całości w czerni. Klienci mogą także wybrać rodzaj obić: obicia materiałowe, obicie skórzane oraz kombinację tkanina Alcantara/skóra. Linia wzornicza Audi design selection, w której dostępny jest kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter. Systemy wsparcia Prowadzenie nowego Audi A3 Cabriolet jest jeszcze bardziej fascynujące gdy wiemy, że samochód wyposażony został w zaawansowane systemy wsparcia kierowcy. Elementem seryjnym dla linii Ambition i Ambiente jest system informacji z programem efektywności i funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy. Paleta rozwiązań dostępnych opcjonalnie obejmuje tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist oraz funkcjonujące w oparciu o kamerę funkcje: rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach. Wielce atrakcyjna jest również oferta części składowych systemu infotainment, ze sprzętem nagłaśniającym Bang & Olufsen Soundsystem i nawigacją MMI Navigation plus na czele. Supercienki siedmiocalowy monitor wysuwa się z tablicy rozdzielczej przy pomocy elektrycznego napędu. W panelu obsługi umieszczono „touchwheel“ – obrotowy regulator, reagujący równocześnie na nacisk, zintegrowany z panelem dotykowym MMI touch. Pole to, reagujące na dotyk, służy do wpisywania palcem liter, znaków i liczb. Pod pojęciem Audi connect kryją się wszystkie rozwiązania umożliwiające kierowcy komunikację z otoczeniem. W nowym Audi A3 Cabriolet funkcja ta, będąc rozszerzaniem nawigacji MMI Navigation plus, umożliwia – tam gdzie jest to możliwe - dostęp do Internetu z wykorzystaniem szybkiego standardu transmisji danych LTE (dostępny od listopada). Zintegrowany z nim punkt dostępu Hotspot (WLAN) umożliwia pasażerom surfowanie w Internecie i wysyłanie poczty elektronicznej z ich własnych urządzeń przenośnych. System umożliwia korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług Audi connect – począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Street View poprzez informacje o ruchu drogowym online aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. To ogromne udogodnienie dla kierowcy. Najnowsza usługa w pakiecie Audi connect, to informacje o wolnych miejscach na parkingach podziemnych i naziemnych, piętrowych i tradycyjnych. Napęd Swój sportowy charakter Audi A3 Cabriolet zawdzięcza w dużym stopniu trzem nowo zaprojektowanym silnikom, które będą dostępne już od dnia jego debiutu. Dwa silniki benzynowe TFSI z pojemności 1,4 i 1,8 litra generują odpowiednio 103 kW (140 KM) i 132 kW (180 KM). Jednostka 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 KM). W przyszłości pojawią się kolejne wersje silnikowe – poczynając od 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), a kończąc na 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM), która będzie dostępna w Audi S3 Cabriolet. We wszystkich jednostkach napędowych nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i system start-stop. Średnio, wszystkie trzy dostępne od początku silniki przy lepszych osiągach zużywają o dwanaście procent mniej paliwa niż jednostki w poprzednim modelu. Nowe Audi A3 Cabriolet z silnikiem 1.4 TFSI od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 9,1 sekundy. Przy tym średnio na 100 km zużywa tylko 5 litrów paliwa (114 g CO2 na km). Tak wysoka efektywność jest w dużej mierze efektem zastosowania techniki cylinder on demand (COD), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje dwa cylindry. Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawana jest z sześciobiegową skrzynią manualną. Napęd na cztery koła quattro – kolejna nowość i unikalna cecha kompaktowego kabrioletu – dostępny będzie już wkrótce. Podwozie Sportowe manewrowanie, wysokie bezpieczeństwo jazdy i nieograniczony komfort – w podwoziu nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wiele złożonych rozwiązań. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano częściowo z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromechaniczny. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma elektroniczną blokadę. Sprawia ona, że pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze płynniej i bezpieczniej. Hamulce są duże i niezawodne. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, a opon – aż po wymiary 235/35. Sportowe podwozie dostępne jest w dwóch wersjach, tradycyjne podwozie sportowe obniżono o 15 mm, podwozie sportowe S line o 25 mm. Jednym z najnowocześniejszych elementów opcjonalnego wyposażenia nowego Audi A3 Cabriolet jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (montowany seryjnie w linii wyposażeniowej Ambiente). System, dając możliwość wyboru jednego z kilku trybów, pozwala kierowcy na zarządzanie charakterystyką pracy silnika, wspomagania układu kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz klimatyzacji. Za jego pomocą można także regulować pracę systemów opcjonalnych, takich jak tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i progresywne wspomaganie układu kierowniczego, którego przełożenie staje się podczas skręcania coraz bardziej bezpośrednie. Nowe Audi A3 Cabriolet zjeżdża z taśmy w węgierskich zakładach Audi w Győr, które koncern rozbudował, inwestując w nie ponad 900 mln euro. Audi S3 Cabriolet (parametry tymczasowe) Topowa wersja S3, która pojawi się wkrótce po debiucie nowego Audi A3 Cabriolet, oferuje szczególnie sportowe osiągi. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Wyposażone w sześciostopniową skrzynię S tronic, od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 5,4 sekundy. Czterocylindrowy silnik biturbo zużywa średnio 7,1 litra paliwa na 100 km. W układzie przeniesienia napędu quattro zastosowano hydrauliczne sprzęgło płytkowe z elektroniczną blokadą. Karoserię zawieszono 25 mm niżej, a za 18-calowymi kołami zamontowano 17-calowe hamulce. W połączeniu z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride dostępne są też koła 19-calowe. Progresywne wspomaganie układu kierowniczego jest w tej wersji elementem wyposażenia seryjnego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Mercedes-Benz E-Class Cabriolet (2014)
  12. Nowy Volkswagen Beetle Cabriolet http://www.youtube.com/watch?v=VS86taSlOEI&feature=em-subs_digest
  13. Audi RS 5 Cabriolet można już zamawiać w polskich salonach sprzedaży Poznań, 18 kwietnia 2013. Audi RS 5 Cabriolet miało swoją polską premierę na targach Poznań Motor Show 2013. Teraz, ten sportowy i bardzo elegancki model jest dostępny w salonach sprzedaży Audi na terenie całego kraju. Nowe dynamiczne Audi kosztuje 434 970 PLN. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. napęd na cztery koła quattro, wspomaganie parkowania plus, podgrzewane siedzenia przednie, automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa, osłonę przed wiatrem, pakiet „oświetlenie wnętrza”, ksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej, sportowe zawieszenie, komfortowe wnętrze utrzymane w sportowej stylistyce RS oraz ogromny pakiet rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo, komfort i wygląd samochodu. Bogata jest również oferta dodatków i akcesoriów opcjonalnych. Audi RS 5 Cabriolet, to czteromiejscowe, sportowe auto z tkaninowym dachem cechujące się jedynym w swoim rodzaju połączeniem elegancji i siły. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że dynamiczny kabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Stały napęd na cztery koła quattro wydajnie wpływa na trakcję i stabilność samochodu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Volkswagen Golf R Cabriolet (2014)
  15. więcej -> Volkswagen Golf R Cabriolet. Czy pojawi się też w Polsce?, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, rynek nowych samochodów, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. VolkswagenGolf R Cabriolet Poznań,8 lutego 2013 r. – Volkswagen zaprezentował najszybszegokabrioleta w historii marki. Golf Cabriolet w wersji R posiada silnik2.0 TSI o mocy 195 kW/ 265 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w6,4s. W Niemczech dostępny jest w cenie 43.325€. Wszystkiemodele produkowane z oznaczeniem R cechują się znakomitymiosiągami, a także dynamicznym wyglądem. Nie inaczej jest znajnowszym samochodem ze stajni Volkswagen R GmbH. Seryjniewyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DSG, Golf R Cabrioletprzyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s, prędkość maksymalna wynosi250 km/h. Tegoniezwykle szybkiego kabrioleta poznać można po specjalniezaprojektowanych zderzakach przednim oraz tylnym, poszerzonychnadkolach, a także 18 calowych felgach ze stopu metali lekkichTalladega. Zawieszenie Golfa R Cabriolet obniżono o 25mm. Wskład wyposażenia standardowego modelu wchodzą również: -charakterystyczny dla modelu R układ wydechowy z podwójnąkońcówką, -Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, -Zaciski hamulców w kolorze czarnym z logo R -Osłona chłodnicy lakierowana w kolorze czarnym z logo R -Biksenonowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlaniazakrętów, -Sportowe fotele obszyte tapicerką skórzaną Vienna Cool Leather -Logo R na zagłówkach przednich foteli -Multifunkcyjna, obszyta skórą kierownica z logo R -Obszyta skórą dźwignia zmiany biegów z logo R -Pedały ze stali nierdzewnej -System radiowy RCD310 z odtwarzaczem płyt CD/MP3 -Dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic GolfR Cabriolet dostępny jest na niemieckim rynku w cenie od 43.325 €.Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszczeustalona. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Volkswagen Golf R Cabriolet (2014)
  18. Coś dla miłośników klasycznych MB...
  19. [h=1]2013 Audi RS 5 Cabriolet Walkaround at NAIAS[/h] http://www.youtube.com/watch?v=9HyihZYcFG8&feature=em-subs_digest
  20. [h=1]2013 E350 Cabriolet facelift - driving footage[/h]
  21. Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie Więcej zdjęć Nowa Klasa E Coupe i Cabriolet fot. Mercedes-Benz Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Mercedes-Benz kompletnie modernizuje nową Klasę E - nie tylko limuzynę i kombi, ale również wersję Coupé oraz Cabriolet. Lista nowości obejmuje wydajne jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT oraz przełomowe systemy wspomagania, chroniące przed wypadkami z udziałem aut oraz pieszych. Design obu modeli reprezentuje nowy język projektowania Mercedes-Benz, a ekskluzywne elementy wyposażenia i wyrafinowane wykończenie podkreślają ścisłą więź z rodziną Klasy E. Klasa E jako klasyczne Coupé i czteroosobowy Cabriolet to jedne z najbardziej pożądanych aut wśród elity klasy średniej. Połączenie inteligencji, efektywności i komfortu zapewnia pełną pasji przyjemność z jazdy. I właśnie dlatego obie odmiany traktowane są w rodzinie Klasy E wyjątkowo. Świeże, wyraziste linie ich nadwozi skrywają przełomowe rozwiązania techniczne. - Trzy słowa najlepiej oddają charakter nowej Klasy E Coupé i Cabriolet: zniewalająca, sportowa, pasjonująca. To prawdziwe samochody marzeń - również za sprawą najbardziej inteligentnej technologii w historii - mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Design: E-mocje w szlachetnym wydaniu Najbardziej zauważalnym elementem nowego oblicza Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Charakterystyczny dla Klasy E motyw czterech "oczu" zdradza świetlna oprawa reflektorów. Nowe przednie zderzaki z silniej zaakcentowanym przetłoczeniem w kształcie litery "V" oraz duże wloty powietrza skutecznie manifestują dynamiczną stronę obu modeli. Zachowały one wyrazisty akcent sportowego, tylnonapędowego samochodu - skrzydło wieńczące tył nadwozia, poszerzony optycznie przez nowe lampy i zderzak. Klasyczne proporcje Coupé - z długą maską, smukłą linią boczną, nisko poprowadzoną krawędzią dachu i muskularnym tyłem - odzwierciedla doświadczenie Mercedes-Benz w projektowaniu niepowtarzalnych coupé. I tradycyjnie, niezakłócone przez środkowy słupek boczne szyby mogą zostać w pełni opuszczone. Także czteroosobowy Cabriolet posiada w pełni opuszczane szyby. Jego boczna linia, biegnąca od samej maski aż do krawędzi tylnej klapy, podkreśla niczym niezakłóconą elegancję karoserii. Wytworne wnętrze Mercedes-Benz z atencją zmodyfikował również wnętrze nowej Klasy E Coupé i Cabriolet. Stylowe materiały i precyzyjny montaż współgrają z ekspresyjnym designem nadwozia. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie dwuczęściowe wykończenie, dostępne w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie czy analogowy czasomierz. Wzorową harmonię nadaje kabinie przeprojektowana konsola środkowa, pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, wielofunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią). Szczególną zaletą nowej klasy E Cabriolet jest najniższy w klasie poziom hałasu, a to za sprawą wysokiej jakości izolacji miękkiego dachu. Jego unikalna akustyka do minimum ogranicza szum wiatru słyszalny we wnętrzu - nawet przy wysokich prędkościach. Wyjątkowy komfort podczas jazdy ze złożonym dachem zapewnia opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Nowość: AIRCAP samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h. Dzięki temu Klasa E podczas niespiesznej jazdy i na postoju jawi się w swojej najbardziej pociągającej postaci. Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby. Opcjonalnie dostępny jest również system podgrzewania okolic karku AIRSCARF - "powietrzny szal", który wydłuża sezon jazdy z opuszczonym dachem i zapewnia komfort nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno. Niepowtarzalne możliwości indywidualnej konfiguracji Nowa Klasa E Coupé i Cabriolet oferuje niemal nieograniczone możliwości indywidualizacji. Przykładowo, gama odcieni nadwozia i wnętrza wzbogaciła się o nowe barwy oraz kombinacje, takie jak lakier deep-sea blue kontrastujący z jedwabnym beżem w kabinie. "Intelligent drive" - nowe systemy wspomagania Podobnie jak w limuzynie i kombi, nowe systemy wspomagania łączące komfort i bezpieczeństwo znalazły swoje miejsce w Klasie E Coupé oraz Cabriolet. Projektanci Mercedes-Benz określają je mianem "intelligent drive". Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi najnowocześniejszy układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia. Na wiodących rynkach obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E są standardowo uzbrojone w radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który potrafi ostrzec teraz o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziom czułości. Opcjonalnie dostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowane systemy wspomagające: - DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta. - Po raz pierwszy system BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę. - PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h. - PRE-SAFE PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania (nie dotyczy rynku USA i Kanady). System PRE-SAFE wdraża następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej - najechania na tył poprzedzającego samochodu. - Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist. - Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła. - Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie - zarówno równoległe, jak i prostopadłe - we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego. - Poza ograniczeniami prędkości, system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych. - 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe. - Nowa Klasa E to imponujący krok naprzód w każdej dziedzinie. Jej emocjonujący design powoduje zamieszanie wśród konkurencji, a unikalna technologia pochodzi wprost z najnowszej klasy S. Dość wspomnieć o układzie automatycznego utrzymywania na pasie ruchu i śledzenia poprzedzającego pojazdu. Po raz pierwszy systemy wspomagania chronią przed wypadkami z udziałem pieszych lub pojazdów podążających poprzecznym torem ruchu. Nowe silniki Klasy E osiągają optymalne wartości w zakresie efektywności, wyposażenie obejmuje systemy multimedialne z dostępem do sieci, a komfort jazdy nocą znacząco poprawia oświetlenie LED ze światłami drogowymi, które nie oślepiają innych kierowców - mówi prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za rozwój Mercedes-Benz Cars. Mocne silniki wzorcami wydajności Mercedes-Benz oferuje Klasę E Coupé i Cabriolet z szeroką gamą efektywnych jednostek napędowych - benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli - od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM). Pod maską Klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa - przełomową technologią, znaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Silniki BlueDIRECT jako pierwsze na świecie wykorzystują również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem oraz wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. W efekcie Coupé i Cabriolet notują doskonałe wyniki zużycia paliwa oraz emisji spalin i już teraz spełniają normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku. Do grona nowości należy również 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysoka dawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasie V-szóstek. Także ta jednostka spełnia normę Euro VI. 6-cylindrowy turbodiesel dostępny jest w wersji BlueTEC, uzbrojonej w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniającej normę emisji spalin Euro VI. Mercedes-Benz zaoferuje dla Klasy E Coupé i Cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatnie wcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści w zakresie efektywności oraz łatwości utrzymania. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny. Zawieszenie - podstawa doskonałego prowadzenia Standardowo, Coupé i Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia. Dostosowane do rodzaju nawierzchni działanie amortyzatorów zapewnia sportowe prowadzenie bez uszczerbku na najwyższym komforcie jazdy podczas długich podróży - wizytówce aut Mercedes-Benz. Na życzenie, w ramach pakietu Dynamic Handling, dostępne jest sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i sztywniejszymi nastawami resorowania. Za naciśnięciem przycisku kierowca może dostosować pracę zawieszenia do własnych wymagań, pakiet Dynamic Handling umożliwia bowiem wybór sportowego trybu jazdy z bardziej wrażliwą reakcją na położenie pedału gazu i dynamiczną charakterystyką zmianą biegów oraz elektronicznej kontroli tłumienia. Podobnie jak limuzyna i kombi, Klasa E Coupé i Cabriolet standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer ze zmiennym przełożeniem i siłą wspomagania dostosowaną do prędkości jazdy. Łączy on bezpośrednie reakcje oraz komfortowe prowadzenie w całym zakresie prędkości i współpracuje z innowacyjnymi systemami wspomagania, np. Active Parking Assist. Wysokiej jakości wyposażenie Coupé i Cabriolet oferują kompleksowe wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Nowoczesna gama systemów multimedialnych pomaga kierowcy być na bieżąco z tym, co dzieje się na świecie lub w biurze, odtwarzać z różnych źródeł ulubioną muzykę, łączyć się z internetem i oczywiście korzystać z rozbudowanej nawigacji. Standardowo oba modele dostępne są z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS. Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CD oraz przystępnie wyceniony układ nawigacji Becker MAP PILOT. Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz - na życzenie - 6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do sieci podczas postoju. Z szybkich i wygodnych aplikacji Mercedes-Benz można natomiast korzystać również podczas jazdy. Obejmują one m.in. produkty firmy Google™, w tym Local Search i Weather, umożliwiające ustawienie trasy zdefiniowanej wcześniej w Google Maps na komputerze PC. Dodatkowo, dostępne są także aplikacje Google™ Streetview oraz Google™ Panoramio. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  22. [h=1]Audi RS 5 Cabriolet in Monaco[/h]
  23. Audi RS5 Cabriolet (2014)
×