Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'blue' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 37 wyników

  1. Think Blue. Challenge 2015. - polski finał rozstrzygnięty Poznań, 18 maja 2015 r. – W miniony weekend w Kołobrzegu odbył się polski finał mistrzostw Volkswagena na najoszczędniej jeżdżącego kierowcę. Zwyciężył w nim Jacek Zarzycki, który konkursową trasę pokonał ze średnim spalaniem 3,3 l na 100 km. W nagrodę Polak będzie reprezentował barwy kraju podczas światowego finału, który w listopadzie odbędzie się w San Francisco. Mistrzostwa Think Blue. World Championship., w których Polska bierze udział po raz drugi, organizowane są po raz czwarty. W ramach polskich eliminacji pierwszym etapem było zakwalifikowanie dziesięciu najlepszych kierowców do krajowego finału. W miniony weekend, na polskim wybrzeżu wzięli w nim udział kierowcy, którzy przebrnęli eliminacyjne sito uzyskując w swoich autach znakomite wyniki średniego spalania, a przy tym wyróżniając się błyskotliwością przy odpowiedzi na konkursowe pytanie. Finał rozegrany został w Kołobrzegu. Uczestnicy przed przystąpieniem do rywalizacji przeszli teoretyczne szkolenie oraz mieli okazję do wzięcia udziału w przejazdach treningowych z wykwalifikowanymi instruktorami eco drivingu. Następnie finaliści przystąpili do rywalizacji o tytuł najoszczędniej jeżdżącego kierowcy w Polsce. Przy okazji rywalizacji mogli oni także bezpośrednio spotkać się, a nawet zmierzyć z polskim mistrzem olimpijskim w chodzie, Robertem Korzeniowskim – ambasadorem Volkswagena, który był gościem specjalnym polskiego finału. Pomiar dokonywany był odcinku liczącym 22 km, wiodącym przez ulice miasta oraz okolic. Na trasie przejazdu kierowcy musieli odpowiednio reagować na przejścia dla pieszych, liczne skrzyżowania i sygnalizację świetlną, aby utrzymać spalanie na jak najniższym poziomie. Najlepiej z trasą przejazdu poradził sobie Jacek Zarzycki z Gdańska, który finałową trasę przejechał w czasie 40 minut i 56 sekund, zużywając średnio 3,3 l paliwa na 100 km. Dla porównania Robert Korzeniowski uzyskał na tej samej trasie wynik 3,9 l na 100km. Uczestnicy finału rywalizowali w ekonomicznym Golfie, wyposażonym w silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM z pakietem BlueMotion Technology. Katalogowo auto zużywa średnio 3,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Wynik uzyskany przez zwycięzcę udowadnia jednak, że samochodem można jeździć zdecydowanie oszczędniej. W nagrodę Polak weźmie udział w światowym finale, który rozegrany zostanie w listopadzie. Uczestników z całego świata czeka wycieczka do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie na ulicach San Francisco rozegrane zostaną finałowe zmagania konkursu. Zawody Think Blue. World Championship 2015. są rozgrywane w ramach idei Think Blue Volkswagena, która została stworzona w celu ochrony środowiska. Od momentu przedstawienia idei Think Blue w 2010 roku, na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad 360 projektów w ponad 35 krajach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. JSet Blue Marlin Ibiza: inauguracja nowej i ekskluzywnej strefy Lounge Jeep · Oficjalne otwarcie trzeciej location Jeep na lato 2014, uzupełniającej znane już kluby ze znakiem JSet ‘One Apple’ w Monte Carlo i JSet ‘Marrakech’ · Przedwczoraj, w ekskluzywnym klubie Blue Marlin Ibiza, odbyło się ‘Renegade Party’, w którym uczestniczyło 4.000 międzynarodowych gości, podziwiających występy muzyczne i artystyczne · Special guest , czyli nowy Jeep Renegade, pierwszy samochód Fiat-Chrysler zaprojektowany wspólnie przez włoskich i amerykańskich designerów · Przed lokalem zaparkowane są dwa egzemplarze małego SUV-a marki Jeep który, począwszy od września będzie sprzedawany w ponad 100 krajach, w tym w USA · Przez całe lato goście JSet Blue Marlin Ibiza będą mieć do dyspozycji również flotę samochodów Jeep · Następne spotkanie pod znakiem JSet w październiku w Emiratach Arabskich w klubie ‘Blue Marlin’ w Dubaju Po sukcesie w Monte Carlo i Marrakeszu, marka Jeep chce być obecna również na ekscytującej Ibizie, gdzie przez całe lato jeden z najsłynniejszych klubów Blue Marlin Ibiza będzie gościł JSet lounge. Położony w przepięknej zatoce Jondal Cala w południowo-zachodniej części wyspy, gdzie można podpłynąć łodzią lub przyjechać samochodem, ekskluzywny klub będzie miejscem spotkań pasjonatów marki Jeep i ludzi, którym bliskie są wartości takie, jak wielka przygoda, życiowe pasje i nieograniczona swoboda leżące u podstaw legendarnej marki amerykańskiej. Pod zachwycającym, rozgwieżdżonym niebem hiszpańskiej wyspy, w międzynarodowej scenerii, 4.000 gości i VIP-ów uczestniczyło wczoraj w “Renegade Party”, ekskluzywnej imprezie dedykowanej Jeep Renegade, pierwszemu modelowi Fiat-Chrysler produkowanemu wspólnie przez Włochów i Amerykanów, łącząc legendarne osiągi off-road amerykańskiej marki – będącej od ponad 70 lat synonimem wolności i terenowej jazdy – ze stylem i dynamicznymi osiągami, które zawsze wyróżniały włoskie samochody. Gościem specjalnym tej imprezy jest właśnie Jeep Renegade, na cześć którego na jeden wieczór wystrój lokalu został spersonalizowany kolorami “Renegade”, a na ogromnym ekranie wyświetlane były filmy video z nowym małym SUV-em w roli głównej. Imprezę uświetniły występy zawodowych tancerzy, a liczni artyści malowali obrazy inspirowane nowym modelem Jeep. Rozdano ponad 2.000 T-shirtów – z logo “Blue Marlin Ibiza” i “Jeep Renegade” – a, na pamiątkę tego wieczoru, wręczono 500 egzemplarzy limited edition ekskluzywnych okularów słonecznych “Saraghina for Renegade”. Elegancki beach club Blue Marlin Ibiza został specjalnie zaaranżowany za pomocą elementów wyróżniających markę i kolorów białego i pomarańczowego, aby podkreślić skojarzenie z nowym Renegade. Klub Blue Marlin Ibiza oferuje ekskluzywne rozrywki, takie jak: spędzenie cudownego dnia na pięknej plaży, kąpiele w krystalicznie czystym morzu zatoki oraz degustacja wyśmienitych dań śródziemnomorskiej i orientalnej kuchnii fusion - w restauracji z zapierającym dech w piersiach widokiem na morze. W nocy klub jest jednym z najpopularniejszych centrów rozrywki na wyspie, dostarczających niezapomnianych wrażeń i doznań dzięki najnowszym trendom w muzyce. Tego wieczoru, przed wejściem do Blue Marlin Ibiza, wyeksponowano dwa samochody Jeep Renegade, natomiast w środku, specjalnie dedykowany personel udzielał informacji i przekazywał materiały ilustrowane dotyczące całej gamy Jeep. Oprócz tego, goście Blue Marlin Ibiza będą mieli do dyspozycji flotę samochodów Jeep, w celu odwiedzenia najważniejszych centrów turystycznych na wyspie, stanowiących połączenie kultury i pasji, gdzie oprócz dziewiczych zatok i raf - znajdują się kosmopolityczne miejscowości pulsujące życiem o każdej porze dnia i nocy. Dla gości ekskluzywnego klubu przewidziano również możliwość poznania nowego Jeepa Renegade nie tylko na miejscu, ale też w sieci. Nowy Jeep Renegade posiada również międzynarodowy charakter. To autentyczny ‘globtroter’ który, począwszy od września ruszy na podpój ponad 100 krajów na świecie, w tym także USA. Oferowany, w zależności od rynku, w czterech wersjach wyposażenia, nowy Renegade jest pierwszym małym SUV-em marki Jeep, ale również pierwszym samochodem wyprodukowanym poza granicami Ameryki, a dokładniej w odnowionym zakładzie SATA w Melfi (Potenza). JSet to znak nadawany przez markę Jeep najbardziej ekskluzywnym i modnym resortom europejskim. W tych miejscach publiczność spotyka się z Jeep w wyjątkowych i pełnych czaru miejscach, gdzie można zjeść dobrą kolację lub delektować się koktajlem oraz ‘oddychać’ i żyć wartościami marki ikony w sektorze samochodowym. Dodatkowo, flota samochodów udostępniona klientom w ramach shuttle service pozwala gościom JSet poznać i wypróbować niezwykłą charakterystykę modeli Jeep, również podczas relaksu i odpoczynku. Należy przypomnieć sukces zimowej wersji tej imprezy: od trzech lat marka jest obecna w najważniejszych alpejskich kurortach, przede wszystkim w fascynującym i ekskluzywnym Courmayeur. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Gumball 3000 2014: Chrome Blue Corvette Stingray
  4. Rekuperator zachęca do sprzątania w ramach akcji Think Blue - W Poznaniu stanął pierwszy Rekuperator – urządzenie zachęcające właścicieli psów do sprzątania po swoich pupilach - Kolejne Rekuperatory pojawią się w Gdańsku i Toruniu - Urządzenie powstało w ramach kampanii Think Blue Volkswagena w Polsce Poznań, 16 października 2013 r. – Na właścicieli psów podczas ich jesiennych spacerów z pupilami czeka wyjątkowa niespodzianka. W Poznaniu stanął Rekuperator. Kolejne pojawią się w Gdańsku i Toruniu. Urządzenia, przypominające „jednorękiego bandytę”, będą nagradzać mieszkańców sprzątających po swoich psach oraz zachęcać do utrzymania czystości i dbania o środowisko na co dzień. Postawienie Rekuperatorów to finał akcji promującej ideę Think Blue marki Volkswagen w Polsce. Akcja Think Blue w Polsce rozpoczęła się na początku lipca. Volkswagen wraz z mieszkańcami Poznania, Gdańska i Torunia zasadził niebieskie lobelie na miejskich skwerach. Przechodnie mogli również zabrać ze sobą paczki z nasionami niezapominajek, mających przypominać o działaniach spod znaku „niebieskiej ekologii” każdego dnia. Jednak był to dopiero początek akcji. Volkswagen chciał bowiem, aby o jej ostatecznym kształcie zadecydowali sami mieszkańcy. To na podstawie ich potrzeb, które zgłaszali uczestnikom warsztatów „Think Blue. Jam”, powstały trzy projekty wyjątkowych urządzeń. Każde z nich miało jednocześnie ucieleśniać ideę promowaną przez Volkswagena i przez zabawę zachęcać do zachowań ekologicznych i prospołecznych. Rower przeciwsłoneczny, Barometr nastrojów i Rekuperator zostały poddane głosowaniu na portalu Facebook na fanpage’u Volkswagen Polska. Mieszkańcy sami decydowali, które urządzenie ma stanąć w ich okolicy. W każdym z miast wygrał Rekuperator – maszyna nagradzająca właścicieli psów za sprzątanie po swoich pupilach, zachęcająca przez zabawę do utrzymywania czystości. Produkcja urządzenia stała się także pretekstem do ogólnopolskiej dyskusji o naszych zachowaniach na co dzień. Miejsce postawienia urządzenia było konsultowane z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi. Volkswagenowi zależało, aby maszyna służyła przede wszystkim mieszkańcom. Ostatecznie zdecydowano, że Rekuperator stanie w toruńskim parku, na dużym poznańskim osiedlu i przy nadmorskiej promenadzie w Gdańsku. Osoba, która zechce z niego skorzystać, po wrzuceniu do maszyny nieczystości usłyszy brawa, fanfary i gratulacje w formie entuzjastycznych haseł „Dobra robota”, „Zmieniasz świat” czy „Rekuperacja zakończona”. Następnie weźmie udział w zabawie działającej na zasadzie „jednorękiego bandyty”, ponieważ po pociągnięciu za dźwignię nastąpi losowanie obrazków na elektronicznym ekranie. Jeśli ukaże się sekwencja tych samych ilustracji, gracz wygra piłeczkę dla czworonoga. Gdy właścicielowi psa nie poszczęści się, otrzyma gromkie brawa lub gratulacje emitowane z urządzenia. Z urządzenia można również pobrać biodegradowalne woreczki do sprzątania po psie. Rekuperator będzie służył mieszkańcom przez około miesiąc. „Urządzenie jest prototypem realizującym pewną ideę i – jak większość rozwiązań powstałych w ramach akcji Think Blue na całym świecie – ma przez zabawę prowokować do zmiany postaw na bardziej proekologiczne. Rekuperator został przez nas przetestowany w procesie produkcji, ale prawdziwa próba to oddanie go do użytku mieszkańców Gdańska, Poznania i Torunia. Chcemy zobaczyć jak zareagują na urządzenie, czy maszyna będzie służyć celowi, dla którego została stworzona i co należy w niej jeszcze poprawić. Jeśli tylko pomysł się sprawdzi, nie wykluczamy postawienia kolejnych Rekuperatorów. Już zgłaszają się do nas przedstawiciele innych miast z prośbą o zainstalowanie naszych urządzeń na ich terenie.” – mówi Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji marki Volkswagen w Volkswagen Group Polska. „Nie zastąpią one oczywiście zwykłych koszy i nie będą nam towarzyszyły przy każdym trawniku. Akcja ma bowiem przełamać w nas pewną barierę i zachęcać do sprzątania po psach oraz wytworzyć modę na czyste trawniki.” Think Blue to inicjatywa Volkswagena, w ramach której firma inspiruje do dbania o środowisko za pomocą zabawy. Idea zachęca do indywidualnych eko-zachowań pokazując, że nawet drobne zmiany w codziennych zwyczajach mogą mieć znaczny wpływ na nasze wspólne otoczenie. W ramach promowania akcji od 2010 r. zrealizowano już ponad 360 projektów na całym świecie. I tak, zgodnie z założeniami idei, w Szwecji stanął kosz, który po wrzuceniu do niego śmieci emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. Włosi natomiast tuż przed Bożym Narodzeniem mieli szansę na otrzymanie zestawu ozdób choinkowych w zamian za gazety i plastikowe butelki umieszczone w specjalnej maszynie. Te nietypowe urządzenia nie tylko przełożyły się na bezpośredni efekt w postaci mniejszej ilości odpadów na ulicy, ale przede wszystkim przekonały uczestników zabawy, że ekologiczne zachowania nie muszą wiązać się z wyrzeczeniami, a wręcz przeciwnie – mogą dostarczyć wiele radości. W ramach idei Think Blue Volkswagen zorganizował także konkurs ecodrivingu – „Think Blue. World Championship”. Kierowcy z całego świata zostali zaproszeni do mistrzostw, w których zwyciężył nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. Zwycięzca polskich eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw, zajął bardzo dobre 7. miejsce, zużywając jedynie 3,75 litra paliwa na 100 km. Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory” w zakładach marki na całym świecie – także w Poznaniu – do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Kamil Kocimski zajął 7. Miejsce w Mistrzostwach Świata „Think Blue. World Championship.” Poznań, 16 września 2013 r. – Kamil Kocimski z Radomska, który reprezentował Polskę podczas Mistrzostw Świata w ekonomicznej jeździe „Think Blue. World Championship.” zajął siódme miejsce. Zwycięzcą został Volker Müller-Tönnissen z Düsseldorfu, który nowym Golfem TDI BlueMotion na 592-kilometrowej trasie z Berlina przez Wolfsburg i Weimar do Frankfurtu nad Menem uzyskał średnie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 3,48 litra na 100 kilometrów. We wszystkich samochodach podróżowały trzy osoby plus dodatkowy balast. Łączne obciążenie wynosiło aż 294,4 kg. Volker Müller-Tönnissen pracuje w dziale ochrony środowiska w Ministerstwie Ochrony Klimatu, Środowiska, Rolnictwa, Przyrody i Konsumentów Nadrenii Północnej – Westfalii. Tegoroczni zwycięzcy niemieckich eliminacji pokonali 16. innych krajowych finalistów. Miejsce drugie zajął zespół z Wysp Kanaryjskich (3,63 litra), a trzecie – z Rosji (3,67 litra). Polska drużyna zużyła 3,75 litra na 100 km. Wszyscy uczestnicy skorzystali na koniec rywalizacji z możliwości zwiedzenia 65. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem, w szczególności stoiska Volkswagena z wieloma wysoce efektywnymi modelami. „Think Blue. World Championship.” jest jedynym w swoim rodzaju rajdem, w którym nie chodzi tylko o to, aby możliwie jak najoszczędniej pokonać trasę. Trzeba także wykazać się wiedzą na temat proekologicznej inicjatywy Volkswagena „Think Blue.” Uczestnicy musieli wykonać różne zadania związane z oszczędną jazdą i alternatywnymi technologiami napędu, na przykład rozwiązać quiz, przygotować regionalne potrawy z lokalnych składników lub zbudować miniaturowe elektrownie produkujące energię odnawialną. Na torze testowym Volkswagena w Ehra-Lessien uczestnicy sprawdzili różnice między wysokoprężnym Golfem TDI BlueMotion, samochodem na gaz ziemny eco-up! i pełną hybrydą Touaregiem Hybrid. Wyjątkową atrakcją była możliwość prowadzenia Volkswagena XL1, najbardziej efektywnego samochodu seryjnego na świecie, oraz pierwszego w pełni elektrycznego wielkoseryjnego Volkswagena – e-up! Simon Thomas, szef marketingu marki Volkswagen Samochody Osobowe i koncernu Volkswagen powiedział: „W trzecim roku międzynarodowych mistrzostw w oszczędnej jeździe liczba uczestniczących krajów prawie podwoiła się i udało nam się zainteresować oszczędną jazdą wiele tysięcy ludzi z całego świata. Impreza jest doskonałym ucieleśnieniem idei „Think Blue”. Chcemy inspirować ludzi i poprzez rozsądną jazdę przyczyniać się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym emisji substancji szkodliwych.” Volkswagen Group Polska
  6. więcej -> Mamy zwycięzcę w polskim finale "Think Blue. Challenge 2013", rynek nowych samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. [h=1]2012 BMW 3 Series Video Review - Kelley Blue Book[/h]
  8. Think Blue. World Championship 2013. - Volkswagen wybiera najoszczędniejszego kierowcę na świecie Poznań, 22 lipca 2013 r. – W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje ogólnoświatowe mistrzostwa, w których wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca. O miejsce w polskim finale można rywalizować do 8 sierpnia. Odbędzie się on w dniach od 16 do 18 sierpnia i wyłoni reprezentanta naszego kraju, który w kolejnym etapie będzie walczył o zwycięstwo podczas światowego finału we wrześniu. Uczestnicy rywalizować będą w ekonomicznych Volkswagenach z pakietem BlueMotion Technology. Mistrzostwa „Think Blue. World Championship.” organizowane są po raz trzeci, Polska weźmie w nich udział po raz pierwszy. Pierwszym etapem są krajowe eliminacje, w których wyłonionych zostanie dwudziestu finalistów. Pierwsza dziesiątka zakwalifikuje się poprzez rywalizację w grze na portalu Facebook, starając się zdobyć jak najwięcej punktów w aplikacji „Think Blue. World Championship 2013.” Zadaniem jest jak najoszczędniejsze przejechanie trasy, posiadającej kilka podjazdów, zjazdów, szykan i ostrych zakrętów. Gracze będą mogli zdobyć dodatkowe punkty poprawnie odpowiadając na pytania dotyczące ekonomicznej jazdy. Druga dziesiątka zostanie zakwalifikowana do finału na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Na nagraniu widoczne muszą być dane z komputera pokładowego wskazujące: średnie spalanie, dystans, na którym wynik został osiągnięty (minimum 15 km) oraz obrotomierz samochodu. Ponadto uczestnik musi wskazać parametry samochodu, którym się poruszał (pojemność skokowa silnika, rodzaj paliwa). Na podstawie tych informacji zostanie wyliczona ekonomiczność jazdy. Polski finał rozegrany zostanie w terminie od 16 do 18 sierpnia. Volkswagen zaprosi dwudziestu najoszczędniejszych kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, pięciogwiazdkowego hotelu nad polskim morzem. Uczestnicy przejdą szkolenie teoretyczne i praktyczne, następnie przeprowadzone zostaną jazdy kwalifikacyjne. Zwycięzca tych jazd będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu, otrzyma także na miesiąc do prywatnego użytku nowego Volkswagena Golfa – Samochód Roku 2013. Światowy finał zaplanowano w Niemczech, rozegrany zostanie w dniach od 6 do 10 września. Uczestnicy – zwycięzcy z poszczególnych krajów – wystartują z Wolfsburga i pokonają trasę do Frankfurtu. Wcześniej odwiedzą fabrykę samochodów i Autostadt. Na zakończenie natomiast zwiedzą Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie. Think Blue to idea Volkswagena stworzona w celu ochrony środowiska. Opiera się ona na 3 filarach, którymi są: 1. Wytwarzanie ekologicznych produktów. Volkswagen posiada w ofercie najoszczędniejszy na świecie seryjnie produkowany samochód XL1. Auto zużywa zaledwie 0,9 litra na 100 km. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie Volkswagen. Ekologiczne technologie są stosowane także w wolumenowych modelach. Dzięki pakietowi BlueMotion Technology, który jest elementem wyposażenia seryjnego większości nowych modeli Volkswagena, producent na skalę masową obniża emisję szkodliwych substancji. Wśród Polo, Golfów i Passatów na uwagę zasługują ekstremalnie oszczędne i ekologiczne wersje BlueMotion, np. Golf BlueMotion zużywa średnio zaledwie 3,2 litra paliwa na 100 km i emituje do atmosfery 85 g/km CO2. 2. Drugim filarem jest kreowanie indywidualnych eko-zachowań. Jest wiele nawyków, które można wyrobić w ludziach, aby byli bardziej eko. Przypominamy o kilku podstawowych zasadach, które wymagają niewielkiego zaangażowania: - rozsądne korzystanie z klimatyzacji, aby nie generować niepotrzebnego zużycia energii, nie tylko w samochodach, ale także w biurach i domach, - oszczędzanie wody, - oszczędzanie energii elektrycznej (korzystanie z naturalnego światła, kiedy tylko jest to możliwe), - dwustronne drukowanie, dzięki czemu chroni się drzewa, wykorzystywane jako surowiec do produkcji papieru. 3. Trzeci filar to różnego rodzaju pro-ekologiczne inicjatywy. Wybrane przykłady z kilku krajów: - sadzenie kwiatów i rozdawanie nasion niezapominajek w dużych miastach w Polsce – aby stworzyć niebieskie skwery i zwrócić uwagę na ideę Think Blue, - fortepianowe schody, które zachęcają do skorzystania z tradycyjnych stopni i pozostawiają w bezruchu schody elektryczne, - Think Blue. Factory. – do 2018 r. Volkswagen planuje o 25 proc. zredukować zużycie wody i energii, ilość odpadów oraz emisję CO2 i oparów rozpuszczalników we wszystkich fabrykach. Na przykład w Emden hala do montażu nadwozi została osadzona na 3300 słupach energetycznych (każdy o długości 20 m), wykorzystujących dzięki kanałom wodnym energię geotermalną. Wodę, oziębioną pod wpływem niskiej temperatury podłoża, przeznacza się do chłodzenia w procesach spawalniczych nadwozi (stara wieża chłodnicza zużywała 25 tys. m3 wody rocznie). Wyzwolona w procesie spawania energia cieplna wykorzystywana jest do ogrzewania hali zimą. Innym przykładem jest fabryka silników w Polkowicach, która od grudnia 2011 r. wykorzystuje „zielony” prąd z elektrowni wodnych. Pozwoliło to uniknąć emisji 50 tys. ton szkodliwych dla atmosfery gazów. -; “Think Blue. World Championship 2013.” – to mistrzostwa świata w oszczędnej jeździe, podczas których Volkswagen zwraca uwagę na wynikające z niej korzyści. Od momentu przedstawienia idei Think Blue w 2010 roku, na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad 360 projektów w ponad 35 krajach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Volkswagen Group Polska promuje ideę Think Blue, wiadomości ze świata motoryzacji, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Volkswagen Group Polska promuje ideę Think Blue - Volkswagen Group Polska włącza się w globalną akcję Think Blue – sadzi kwiaty i rozdaje nasiona - Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu dzięki Volkswagenowi zakwitną na niebiesko Poznań, 2 lipca 2013 r. – Volkswagen zachęca do aktywnych działań proekologicznych. W ramach akcji Think Blue wybrane miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko. Przy nich staną huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do ekologicznych gestów na co dzień. Przy skwerach pojawią się także tablice z nasionami niezapominajki, które można zasiać w ogródku, na balkonie czy miejskim placu, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue. Akcja ma inspirować do poznania idei Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności. Niebieskie skwery to pierwszy element akcji promocyjnej Think Blue – globalnej idei Volkswagena, odpowiadającej na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi, które akcentują, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez koncern VW na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska. Podkreślają również, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć sporo radości. W wielu krajach podjęte zostały już inicjatywy promujące działania proekologiczne: Włosi ustawili wielki kosz recyklingowy, Hiszpanie pobiegli w „niebieskim” maratonie, natomiast Australijczycy uczestniczyli w zawodach na przejechanie jak największej liczby kilometrów na jednym litrze paliwa. Niebieskie skwery z tablicami pojawią się w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu. W sadzeniu roślin będą uczestniczyć niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy miast. Nasiona niezapominajki, umieszczone na tablicach przy klombach, można samodzielnie zasiać w ogródku lub na balkonie, by przypominały o niebieskiej idei Think Blue. Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego wpisującego się w ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na stronie VW na portalu Facebook. W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału. Przed rozpoczęciem rywalizacji, w której wyłoniony zostanie najlepszy proekologiczny kierowca w Polsce, uczestnicy przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka eco jazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013”. „Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie. Dołączone do tablic nasiona są symbolicznym elementem zachęcającym do rozsiewania idei dalej. Jako firma wierzymy, że tylko tak, codziennymi małymi krokami wielu ludzi i ich indywidualnym zaangażowaniem, jesteśmy w stanie wprowadzić realną zmianę. – powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska. Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory.” w zakładach marki na całym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Postawiony przez centralę cel mają osiągnąć także polskie fabryki koncernu w Poznaniu i Polkowicach. Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. [h=1]2013 Mercedes-Benz SLK250 SLK-Class Blue[/h]
  12. [h=1]FIAT 500 | BLUE&ME | Making A Call[/h]
  13. [h=1]2013 Mercedes-Benz SLK250 SLK-Class Blue[/h]
  14. [h=1]Blue Lexus LF-LC concept car[/h]
  15. [h=1]FIAT 500 | BLUE&ME | Making A Call[/h] http://www.youtube.com/watch?v=GYiofJv2ocg&list=TLH8ktaHSLKVo
  16. [h=1]FIAT 500 | BLUE&ME | Pairing[/h] http://www.youtube.com/watch?v=4-1VcOh1rxA&feature=em-subs_digest&list=TL28IjUDQpQiY
  17. Piękność nad pięknościami! Więcej: 2012 Porsche GT3 RS Satin Blue by Royal Muffler - Top Speed
  18. „ThinkBlue. Factory.” – przyjazne środowisku fabryki Volkswagena Konferencja „Think Blue. Factory.” w Wolfsburgu z udziałem 350 specjalistów z dziedziny energii i ochrony środowiska Volkswagen nagrodził „Pucharem Energii 2012” zakłady najbardziej efektywne pod względem wykorzystania zasobów naturalnych Poznań,12 listopada 2012 r. – Podczas konferencji „Think Blue. Factory.2012”, która odbyła się w Wolfsburgu w miniony piątek, spotkałosię 350 ekspertów z dziedziny energii z 21 zakładów Volkswagena.Omówili oni postępy we wprowadzaniu w życie koncepcji „ThinkBlue. Factory.” i uzgodnili kolejne cele pośrednie. Wgrudniu 2011 roku ustalono, że w zakładach marki Volkswagen nacałym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii,wody, generowanie odpadów i emisji CO2z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Program działańzmierzających do osiągnięcia tego celu nazywa się we wszystkichzakładach Volkswagena „Think Blue. Factory.” HubertWaltl, Członek Zarządu Marki Volkswagen SamochodyOsobowe ds. Produkcji i Logistyki wyjaśnił: „Think Blue.Factory.” jest kompleksową strategią łączącą wszystkiedziałania ekologiczne w zakładach marki Volkswagen. Postawiliśmysobie dwa istotne cele dla produkcji: więcej ekologii – mniejobciążenia dla środowiska. Każdy zakład opracował swójindywidualny, dostosowany do lokalnych warunków sposób osiągnięciatych celów do 2018 roku. Podczas„Think Blue. Factory. 2012” Volkswagen nagrodził najlepszerozwiązania redukujące zużycie energii w swoich zakładachprodukcyjnych. W kategorii „Najniższe obciążenie podstawowe”nagrodę za najmniejsze roczne zużycie energii otrzymały zakłady wPolkowicach (Polska) i Pampelunie (Hiszpania). W kategorii „Najlepszeosiągnięcia” –czyli największa redukcja zużycia energii wporównaniu z rokiem poprzednim, nagrodę otrzymały równieżpolskie zakłady w Polkowicach, fabryka w Pune (Indie) oraz działprodukcji części z tworzywa sztucznego w zakładach w Wolfsburgu. Wyróżnionezostało także szczególne osobiste zaangażowanie załógVolkswagena. Pracownicy z zakładów w Brunszwiku, Hanowerze iWolfsburgu zostali nagrodzeni przez Łączną Radę ZakładowąVolkswagen AG „Pucharem Pracowników 2012” za pomysły związanez oszczędnością energii na stanowisku pracy.Prof. drWerner Neubauer, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osoboweds. Podzespołów powiedział: „Temat zrównoważonego rozwojuodgrywa coraz większą rolę w globalnej konkurencji. „Think Blue.Factory.” obejmuje katalog działań wykraczających pozaposzczególne zakłady, z których mogą korzystać eksperci. Jednakczynnikiem decydującym o powodzeniu prawdziwego „Think Blue.Factory.” jest codzienne osobiste zaangażowanie naszychpracowników na całym świecie.” Eksperciz zakładów Volkswagena przedstawili rozwiązania wdrożone w ichzakładach, mające na celu ochronę zasobów naturalnych.Najbardziej innowacyjne rozwiązania z każdego zakładu zostałyzaprezentowane na odpowiednich wystawach tematycznych. Na przykładzakład Kassel przedstawił bardziej efektywną energetycznie powłokęwewnętrzną dla pieców do hartowania w dziale produkcjipodzespołów. Zakład podzespołów w Brunszwiku zaprezentowałinnowacyjny filtr wysokotemperaturowy, a zakład w Emden poinformowało największym na świecie polu geotermicznym bezpośrednio nadMorzem Północnym. Łącznie zaprezentowanych zostało 21 przykładówdziałań redukujących zużycie energii i obciążenie środowiska zprzykładami z codziennej pracy z poszczególnych zakładówVolkswagena. Źródło: Volkswagen GroupPolska
  19. [h=1]BABY BLUE Emiraty Aston Martin DBS, Wheelspin i LOUD Przyspieszenie w Londynie[/h]
  20. [h=1]Mercedes A 250 Blue Efficiency[/h]
  21. Lexus LF-LC Blue Concept (2012) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Lexus&m=2012-LF-LC_Blue_Concept"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Lexus&m=2012-LF-LC_Blue_Concept" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  22. SprinteryNGT na rajdzie Blue Corridor 2012 Międzynarodowy Rajd Pojazdów CNG i LNG Blue Corridor dobiegł końca. Wystartowało ponad 20 samochodów o napędzie gazowym – naturalnym (CNG) i płynnym (LNG) . Na metę w Berlinie przybyły dwa Sprintery NGT (Natural Gas Technology) … i miały się czym pochwalić. BlueCorridor to rajd promujący wykorzystywaniew motoryzacji ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań. Biorą w nimudział pojazdy z fabrycznie montowanym napędem na CNG (CompressedNartural Gas czyli sprężony gaz ziemny) i LNG (Liquid Natura Gasczyli gaz płynny). Pokonując długą trasę po Europie udowadniają,iż rozwiązanie to jest nie tylko tanie i przyjazne środowisku, alerównież wygodne i bezpieczne. Wtegorocznej edycji wzięły udział dwie polskie załogi, pokonującdystans niemal 4.000 km dwoma pojazdami Mercedes-Benz Sprinter NGT..Na mecie wylegitymowały się doskonałym wynikiem: spaliły po ok.440m3gazu oraz 26 litrów benzyny, co oznacza średnie spalanie napoziomie 12,2m3CNG na 100km i oszczędność ok. 1200 zł w stosunku do jazdysamochodu tej samej klasy z silnikiem diesla. Sprinteromudało się również pokonać podstawowy problem związany zkorzystaniem z pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym, amianowicie brak infrastruktury. Niewielka liczba stacji w Polsce (29)zniechęca potencjalnych użytkowników gazu ziemnego. Sprinterem NGTudało się przejechać aż 499km na jednym tankowaniu – jest tozasięg pozwalający zarówno na swobodną jazdę po mieście jak ijazdę na dłuższe trasy. Wtrakcie testu okazało sięteż, że Sprinter NGT dysponuje taką samą mocą przy zasilaniugazowym jak i benzynowym. Podczastrasy żaden z pojazdów nie uległ awarii. Źródło: Daimler AG.
  23. [h=1]MATTE BLUE Lamborghini LP640 from Kuwait - Driving in London[/h]
  24. Dwie polskie załogi w Sprinterach NGT na Rajdzie „Blue Corridor” Wzbliżającym się rajdzie Blue Corridor 2012, który rozpocznie sięjuż 8 września w Moskwie, wezmą udział 2 załogi z Polski.Szlakiem Rajdu przejadą reprezentanci Stowarzyszenia NGV Polska,Przemysłowego Instytutu Motoryzacji oraz MBPoznań w dwóch furgonach Mercedes-Benz Sprinter NGT. Każda z załógpokona 3.930 kilometrów na terenie Unii Europejskiej, jednocześniebiorąc udział w konferencjach CNG/LNG w Warszawie, Ostravie,Pradze, Paryżu, Brukseli, Essen i Berlinie. IdeąRajdu Blue Corridor 2012 jest promocja wykorzystania ekologicznego ioszczędnego gazu ziemnego do zasilania pojazdów. W ciągukilkunastu dni września konwój pojazdów z fabryczną instalacjązasilania CNG lub LNG pokona trasę 6.100 kilometrów przezterytorium 7 państw – z Moskwy, przez Mińsk, Warszawę, Pragę,Paryż, Brukselę do Berlina. Każdez odwiedzanych państw wystawia do rajdu pojazdy zasilane gazemziemnym. Polskę w tym międzynarodowym przedsięwzięciu będąreprezentować przedstawiciele Stowarzyszenia NGV Polska –Bartłomiej Kamiński, Karol Wieczorek, Przemysłowego InstytutuMotoryzacji – Łukasz Kowalski oraz Autoryzowanego DealeraMercedes-Benz, MB Poznań – Adam Staniszewski. Załogapokona odcinek Rajdu po krajach Unii Europejskiej. Odcinek ten mierzy3.930kilometrów.Reprezentanci nie ukrywają, że najważniejsze na trasie będą dwapunkty: -konferencjaCNG w Warszawie,gdzie 12 września wygłoszą oni swoje wystąpienia oraz wezmąudział w dużej wystawie pojazdów CNG (jednocześnie będącgospodarzami zapraszają oni do kibicowania uczestnikom i udziału wkonferencji); -konferencja CNG w Brukseli,gdzie 17 września będą zachęcali europejskich polityków dowspierania wykorzystania gazu ziemnego do zasilania pojazdów naterenie Unii Europejskiej. Należywspomnieć, iż MiędzynarodowaKonferencja CNG Blue Corridor 2012 w Warszawie na mocy decyzjiWicepremieraWaldemara Pawlakazostała objęta HonorowymPatronatem Ministerstwa Gospodarki. Pojazdyreprezentujące Polskę w rajdzieto dwa dostawcze samochody Mercedes-BenzSprinter 316 NGT.Pojazdy te posiadają jednostki napędowe fabrycznie przystosowane dozasilania sprężonym gazem ziemnym. Maksymalna moc silnika to 156KM,co pozwala na sprawną i dynamiczną jazdę – nawet przy dużymzaładunku. Średnie spalanie gazu ziemnego wynosi zaledwieok. 10,2 m3/100km CNGw ruchu mieszanym, co pozwala na pokonanie do 400 kilometrów najednym tankowaniu metanu. Trasęrajdu śledzić można będzie w dniach 10-21 września na łamachportalu cng.auto.pl. Źródło: Mercedes-BenzPolska
×