Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bezpieczna' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 14 wyników

  1. BEZPIECZNA JESIEŃ I ZIMA Z MITSUBISHI! Piękne lato i złota jesień już niebawem ustąpią miejsca deszczowej jesieni i mroźnej zimie, które są trudnym sprawdzianem dla kierowców i ich samochodów. Dlatego polski oddział Mitsubishi Motors wraz z autoryzowanymi stacjami serwisowymi tej marki przygotował bardzo atrakcyjną propozycję. Od jutra – 1 października do 29 listopada w placówkach spod znaku Trzech Diamentów kosztem 99 zł będzie można dokonać specjalnego Przeglądu Przed Zimą, sprawdzającego wszystkie najważniejsze elementy pojazdu, odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort podróżowania oraz dokonać kontroli stanu technicznego akumulatora. Zakup części eksploatacyjnych potrzebnych do ewentualnych napraw oraz oryginalnych akumulatorów będzie nagrodzony nawet 25% zniżką, uzależnioną od wieku pojazdu. Przydatne w zimie akcesoria, takie, jak bagażniki dachowe oraz wybrane gadżety będzie można kupić nawet o 15% taniej. Z oferty mogą skorzystać wszyscy użytkownicy samochodów Mitsubishi a każdy klient, który zdecyduje się na wykonanie tej kompleksowej kontroli otrzyma upominek w postaci pakietu zimowych akcesoriów: skrobaczki do szyb oraz maty ochronnej szyby czołowej z logo Mitsubishi Motors. Zimowa Akcja Przeglądowa Mitsubishi Motors Po długim lecie i ciepłej złotej jesieni, odsuwamy od siebie myśl, że najbliższe miesiące przyniosą deszcze, przymrozki i szybko zapadający zmrok. Ten najtrudniejszy okres dla kierowców jest też najbardziej wymagającym sprawdzianem dla samochodów. Na śliskiej nawierzchni, w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i niskiej temperaturze, mogą nagle ujawnić się niedoskonałości i usterki, które nie były widoczne ani odczuwalne w trakcie eksploatacji w sezonie letnim, na przykład zużyte klocki hamulcowe, słaby akumulator lub nieprawidłowo działające pióra wycieraczek. Najlepszym sposobem na uniknięcie nieprzyjemnych niespodzianek jest odpowiednie przygotowanie samochodu do trudnych warunków. Pewność, że auto nie zawiedzie w chwili, gdy potrzebujemy go najbardziej, zapewniając nam wysoki poziom bezpieczeństwa jest nie do przecenienia. Dlatego z myślą o komforcie i zadowoleniu z eksploatacji samochodów Mitsubishi firma spod znaku Trzech Diamentów zorganizowała w Polsce Zimową Akcję Przeglądową Mitsubishi Motors. Umożliwia ona klientom autoryzowanych stacji serwisowych tej marki w Polsce skorzystanie z atrakcyjnych propozycji związanych z serwisem aut. Już od jutra, 1 października, do 29 listopada wszyscy właściciele pojazdów, w tym także starszych niż 3-letnie, mogą dokonać specjalnego Przeglądu Przed Zimą 2014 płacąc jedynie 99 zł. Mechanicy autoryzowanych stacji serwisowych Mitsubishi Motors sprawdzą kluczowe układy i podzespoły, wpływające na bezpieczeństwo i komfort podróżowania, dokonają kontroli stanu akumulatora za pomocą specjalnego testera oraz pomiaru prądu rozruchu i prądu ładowania. Kontroli zostaną poddane między innymi: układ jezdny a w nim amortyzatory, sprężyny, wahacze i przeguby napędowe, układ kierowniczy - przekładnia kierownicza i układ wydechowy, elementy komory silnika a w niej paski napędu osprzętu, gumowe przewody, uszczelnienia i akumulator, poziom płynów eksploatacyjnych: oleju silnikowego, płynu hamulcowego, oleju przekładni automatycznej, płynu układu wspomagania, płynu chłodzącego, płynu spryskiwaczy, grubość okładzin ciernych, stan piór wycieraczek, pasów bezpieczeństwa, praca pedałów sprzęgła i hamulca oraz hamulca awaryjnego, ogrzewanie wnętrza i działanie nawiewów, lusterka, zestaw wskaźników i kontrolek, praca układu rozruchu silnika, sygnał dźwiękowy, spryskiwacze i wycieraczki, podnośniki szyb, centralny zamek, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne oraz stan zużycia opon. Koszt ewentualnych napraw będzie o 10% niższy a klienci będą mogli liczyć na zniżki do 25% przy zakupie części potrzebnych do tych napraw. Okazyjnie – z 25% rabatem będzie także można kupić oryginalne akumulatory a o 15% taniej – wybrane akcesoria i gadżety Mitsubishi Motors. Za bagażniki dachowe – dachboxy Thule i Taurus klienci zapłacą o 8% mniej. Oto podsumowanie: 99 zł brutto za kontrolę techniczną najważniejszych elementów pojazdu, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i komfort podróżowania Samochody w wieku do 3 lat (na gwarancji) – 10% zniżka na części eksploatacyjne potrzebne do napraw po przeglądzie przed zimą Samochody w wieku 3 - 5 lat - 15% rabatu na części potrzebne do ewentualnej naprawy wynikającej z przeglądu przed zimą Samochody w wieku 5 - 8 - 20% rabatu na części potrzebne do ewentualnej naprawy wynikającej z przeglądu przed zimą Samochody powyżej 8 lat - 25% zniżka przy zakupie części Akcesoria i gadżety – zniżka 15% Oryginalne akumulatory – 25% zniżki Akumulatory Exide – 15% rabatu Bagażniki dachowe (dachboxy) Thule/Taurus – 8% zniżki Ewentualne naprawy – koszt robocizny – o 10% taniej Źródło: MMC Car Poland
  2. Bezpieczna droga do szkoły Drogi i ich otoczenie to środowisko, w którym każdy musi się nauczyć przebywać i prawidłowo reagować na wysyłane przez nie sygnały. Z rozpoczęciem nauki nie można zwlekać. Dzieci już od najmłodszych lat powinny pod opieką dorosłych poznawać reguły panujące na drogach i zasady podnoszące ich bezpieczeństwo. Jak poważne mogą być skutki braku ich znajomości, pokazują statystyki. W 2013 roku na polskich drogach zginęło 141 dzieci w wieku 7-17 lat, a 4 831 zostało rannych. Jeszcze gorzej te statystyki wyglądają wśród dzieci i młodzieży w wieku 18–24 lata. W 2013 roku zginęły 553 osoby, a rannych zostało 8 227. Ile jeszcze pracy przed nami, pokazuje wskaźnik ofiar: na 1 milion mieszkańców w Polsce, w grupie dzieci i młodzieży w wieku 18-24 lata wskaźnik ten wynosi 84,9, natomiast średni wskaźnik wszystkich ofiar dla Unii Europejskiej wynosi 52 ofiary. Co możemy zrobić, by dzieci były bardziej bezpieczne? Nie żałujmy czasu i wysiłku na omówienie zasad poruszania się na drodze. Pamiętajmy, że nasz przykład buduje postawę dziecka. Nasza mądrość drogowa i świadomość zostanie przejęta przez dziecko. Skonstruujmy z dzieckiem listę drogowych przykazań. Przećwiczmy takie zachowania jak: - przejście przez pasy - wyjaśnijmy oznaczenia, powiedzmy, co to jest „zebra” i dlaczego z niej powinniśmy korzystać, przechodząc na drugą stronę jezdni. Pokażmy, jak zastosować regułę „spójrz w lewo, spójrz w prawo i jeszcze raz w lewo”. Wyjaśnijmy, dlaczego nie można bawić się przy drodze, ani przez drogę przebiegać czy wchodzić przed nadjeżdżający samochód. - oznaczenie odzieży odblaskami – od 1 września weszły w życie przepisy, które nakazują używania odblasków po zmierzchu poza terenem zabudowanym. Używanie odblasków bardzo mocno podnosi widoczność. Pamiętajmy o tym szczególnie teraz, gdy nadchodzi jesień. Odblask przy tornistrze czy odblaskowa opaska mogą uratować życie. - poruszanie się chodnikiem i na drodze, gdzie chodnika nie ma Pokażmy, jak przemieszczać się na drodze i gdzie jest miejsce pieszego - jak korzystać z chodnika i dlaczego, gdy chodnika nie ma, powinniśmy przemieszczać się poboczem po lewej stronie. - wsiadanie i wysiadanie z samochodu Z punktu widzenia bezpieczeństwa dziecka istotne jest, by wsiadało i wysiadało ono od prawej strony pojazdu, czyli od strony, gdzie powinien znajdować się chodnik. „Pamiętajmy, że to my - dorośli, wyznaczamy standard zachowań. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, kultura i poszanowanie innych uczestników pozwoli nam podnieść poziom bezpieczeństwa na drogach nie tylko teraz, ale i w perspektywie kolejnych lat, kiedy to nasze pociechy zaczną aktywnie cieszyć się motoryzacyjną wolnością” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Bezpieczna jazda nocą Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów. Jak poprawić bezpieczeństwo nocnego podróżowania? Oto kilka naszych wskazówek. Zadbaj o światła. Jeżdżąc nocą powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ustawienie świateł, a także na stan żarówek. Źle ustawione światła mogę oślepiać jadących z naprzeciwka kierowców. Słabe, stare żarówki dodatkowo ograniczą naszą widoczność. Reflektory to nasze oczy, jeśli o nie nie zadbamy, ryzykujemy swoim bezpieczeństwem. Czystość. Drugim, podstawowym elementem to czystość szyb i reflektorów. Czyszczenie szyb nie tylko na zewnątrz a także w środku powinno być naszym rutynowym działaniem. Podobnie jak czyszczenie reflektorów. Nawet niewielkie zanieczyszczenia mogą powodować bardzo duże ograniczenie skuteczności świateł. Oświetlenie wewnątrz samochodu. Jeśli w naszym samochodzie istnieje możliwość regulacji podświetlenia deski rozdzielczej powinniśmy ustawić je tak, by nie było zbyt intensywne. „Mocne światło wewnątrz samochodu będzie osłabiało naszą zdolność obserwacji tego, co się dzieje na zewnątrz. Jeśli korzystamy z nawigacji, ustawmy ją w trybie jazdy nocą. Specjalnie dobrane kolory i intensywność światła pozwolą nam na bezpieczne nawigowanie bez pogorszenia naszej zdolności obserwacji drogi. Pasażerowie nie powinni używać urządzeń, które emitują intensywne światło. Zasadą jest, że światło z tych urządzeń powinno być niewidoczne dla kierowcy”. - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Obserwacja drogi. Podczas jazdy nocą bardzo ważna jest ciągła obserwacja drogi. Powinniśmy unikać patrzenia na światła nadjeżdżających samochodów. Krótkie spojrzenie może spowodować, że nawet przez kilka sekund będziemy oślepieni. Podczas jazdy wykorzystujmy światła drogowe, zdecydowanie poprawiają one nasze pole widzenia i pozwalają na lepszą obserwację drogi i jej otoczenia. Pamiętajmy jednak o odpowiednio wczesnym ich wyłączaniu tak, by nie oślepiać kierowców przed nami i jadących z naprzeciwka. Świateł drogowych nie można również używać w terenie zabudowanym, chyba że teren jest nieoświetlony. Odpoczynek. Wsiadając do samochodu miejmy świadomość drogi, która jest przed nami. Szczególnie nocą, gdy musimy być bardziej skoncentrowani i szybciej się meczymy. Pamiętajmy o konieczność regularnych postoi i odpoczynku. Kawa czy środki pobudzające działają przez chwilę, ale później objawy nasilają się jeszcze mocniej. Nie dajmy się im oszukać. Kultura jazdy. Warto przestrzegać kilku zasad, które pozwolą nam poprawić komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Po pierwsze: zachowujmy odpowiedni odstęp przed pojazdem jadącym przed nami, aby nasze światła nie świeciły kierowcy w lusterko wewnętrzne i nie oślepiały go. Po drugie: jeśli jedziemy na światłach drogowych zmieniajmy je odpowiednio wcześniej, mając na uwadze innych uczestników ruchu, tak pieszych jak i zmotoryzowanych. Po trzecie: jeśli jesteśmy wyprzedzani, a mamy włączone światła drogowe, zmieńmy je na mijania dopiero, gdy samochód nas wyprzedzający będzie na naszej wysokości. Po czwarte: dla kierowców jadących za nami nasze światła są ważnym źródłem informacji na temat tego, co się dzieje na drodze. Nie lekceważmy tego, to co jest dla nas widoczne, dla kierowcy za nami może być niespodziewane. Systemy ułatwiające podróżowanie w nocy.Aby ułatwić kierowcom podróżowanie w nocy, a także poprawić ich komfort i bezpieczeństwo, producenci aut dbają o możliwość zaopatrzenia swojego auta w systemy, które ułatwiają nocną jazdę w tym między innymi automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, reflektory z funkcją doświetlania zakrętów czy też automatycznie włączające się i wyłączające się światła drogowe. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Super bezpieczna podróż przedszkolaków w lubelskim salonie FIAT. - Akcja skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym, mająca na celu szerzenie świadomości bezpieczeństwa w podróży wśród najmłodszych. - Gry i zabawy w salonie prowadzące do poznania przepisów związanych z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, ważnych części samochodu, ludzi i ich pracy. - Fiat 500L “Autem uśmiechu” pomalowanym przez najmłodszych. W pierwszych dniach grudnia w lubelskim salonie PZM FIAT odbyła się akcja “Super bezpieczna podróż” z nowego cyklu “Dzieciaki w salonie”. Akcja skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym, nawiązująca tematycznie do postaci bajkowych super bohaterów, miała na celu szerzenie świadomości bezpieczeństwa w podróży wśród najmłodszych, ale nie tylko. Specjalnie dla przedszkolaków w autoryzowanym salonie Fiata w Lublinie zostały przygotowane fascynujące gry i zabawy. W spotkaniu wzięły udział dwie grupy dzieci z lubelskiego przedszkola. Swoją przygodę maluchy rozpoczęły od zabawy w podchody w myjni samochodowej, w której odnalazły pierwszy samochód. Aby przejść do kolejnego etapu, musiały rozwiązać jedną z pierwszych zagadek, dotyczących przepisów związanych z bezpieczeństwem na drodze, która wskazała im drogę do następnego punktu. Tam na przedszkolaki czekały różne elementy auta, którym trzeba było przywrócić pierwotny blask w warsztacie blacharsko - lakierniczym. Zagadki zostały skonstruowane w taki sposób, aby ich rozwiązania prowadziły do kolejnych miejsc w serwisie. Dzięki temu dzieci poznały tajniki pracy blacharni, lakierni, diagnostyki oraz biura obsługi klienta, by na końcu trafić do salonu. Każde miejsce i każdy element gry niosły w sobie odpowiedzi, jak zadbać o bezpieczeństwo w podróży. Dzieci poznały ważne części auta, ludzi i ich pracę i, co najważniejsze, świetnie się przy tym bawiły. W salonie Fiata dzieci otrzymały apteczki oraz dowiedziały się, do czego służy ich zawartość. Jednak największą nagrodą była możliwość pomalowania pięknego, nowego Fiata 500L. Przedszkolaki dostały kolorowe farby i z zachwytem przystąpiły do pokrywania białego lakieru 500L własnoręcznie stworzonymi malunkami. Tak powstało radosne, jedyne w swoim rodzaju “Auto uśmiechu”. Dzieci miały tak wielką frajdę, że obiecały namalować rodzicom coś ładnego na samochodach, kiedy tylko wrócą do domu. A na koniec “pracowitej” wizyty w salonie Fiata nie mogło być inaczej przed świętami Bożego Narodzenia - każdy z maluchów otrzymał paczkę ze słodyczami i z uśmiechem na twarzy dzieci wracały bezpiecznie do swoich przedszkoli. Akcja “Dzieciaki w salonie” przyniosła wszystkim tak wiele uśmiechu, a przedszkolakom dodatkowo większą świadomość właściwych zachowań na drodze, że została wpisana jako stały cykl w przyszłorocznych działaniach dealera PZM FIAT. W 2014 roku w salonie przy ul. Prusa 8 w Lublinie podobne spotkania będą się odbywały regularnie. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. więcej -> Bezpieczna zima z Subaru | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Bezpieczna strona ŠKODY Rapid Spaceback › Nowy kompakt oferuje obszerny pakiet bezpieczeństwa czynnego i biernego › ABS, ESC i sześć poduszek bezpieczeństwa w standardzie w krajach UE › Seria modeli ŠKODY Rapid teraz ze światłami ksenonowymi Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 – tak jak ma to miejsce w przypadku każdej ŠKODY, nowy Rapid Spaceback oferuje bezpieczeństwo bez kompromisów. Rapid Spaceback, podobnie jak Rapid sedan, jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. W zakresie bezpieczeństwa czynnego ŠKODA Rapid Spaceback imponuje swoim pakietem bezpieczeństwa. W krajach UE samochód jest standardowo wyposażony w funkcje ABS i ESC (stabilizację toru jazdy, Electronic Stability Control). ABS zapobiega blokowaniu kół podczas silnego hamowania, ESC kontroluje działanie hamulców i pracę silnika w taki sposób, aby w ekstremalnych przypadkach zapobiec poślizgowi. ŠKODA Rapid Spaceback jest opcjonalnie dostępna ze światłami ksenonowymi (25 watów), które mają specjalne energooszczędne lampy ksenonowe o jasności 2.000 lumenów. Ze względu na zmniejszony pobór energii funkcja ta nie wymaga ani regulacji zasięgu reflektorów ani zmywaczy reflektorów. Dzięki temu jest tańsza i lżejsza w porównaniu ze światłami ksenonowymi o większym strumieniu światła. Dodatkowe funkcje zwiększające bezpieczeństwo są dostępne opcjonalnie, na przykład reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, która przy obróceniu kierownicy w prawo lub w lewo skręca także odpowiednie światło przeciwmgłowe w kierunku skręcania. Funkcja nadzoru ciśnienia w oponach ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie, gdy ciśnienie w którejś oponie jest za małe. Funkcja wspomagania ruszania pod gore (HHC – Hill hold control) jest praktyczną funkcją bezpieczeństwa ułatwiającą ruszanie pod górę bez ryzyka stoczenia się. Gdy funkcja jest włączona, kierowca nie musi zaciągać hamulca ręcznego, ponieważ hamulce będą automatycznie włączone na około dwie sekundy podczas ruszenia przy nachyleniu większym niż pięć procent. Obie funkcje – nadzoru ciśnienia w oponach i wspomagania ruszania pod górę – są dostępne w pakiecie bezpieczeństwa ESC Plus. Stabilne właściwości jezdne ŠKODY Rapid Spaceback są kluczowe dla bezpieczeństwa samochodu. Oprócz dużego rozstawu osi i sztywnej struktury nadwozia podstawą wyśmienitych właściwości jezdnych jest precyzyjne zawieszenie. Przednią oś tworzy zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona i wahaczami trójkątnymi, tylną oś –belka skrętna z wahaczem wleczonym. Nowy Rapid Spaceback jest wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (C*EPS – column-electric power steering), w którym programowo sterowany silnik elektryczny osadzony na kolumnie kierownicy pomaga w kierowaniu samochodem. Funkcja działa tylko wtedy, kiedy kierowca faktycznie potrzebuje wspomagania kierownicy. Jedną z zalet w stosunku do wspomagania hydraulicznego jest mniejsze zużycie paliwa. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego W razie kolizji jadący nową ŠKODĄ Rapid Spaceback są chronieni przez rozmaite zabezpieczenia, które współdziałają z sobą tak, aby zmniejszyć ryzyko kontuzji kierowcy i pasażerów. Samochód może mieć aż do sześciu poduszek bezpieczeństwa. Dwie kurtyny gazowe chronią cały obszar szyb bocznych. Kurtyny te rozwijają się spod podsufitki, przed bocznymi szybami. Dwie boczne poduszki bezpieczeństwa chronią miednicę i klatkę piersiową kierowcy i pasażera w razie kolizji. Czołowa poduszka bezpieczeństwa kierowcy i pasażera chronią jadących w razie kolizji czołowej. Czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera można wyłączyć, gdy na fotelu pasażera ma zostać zamontowany fotelik dziecięcy, w którym dziecko siedzi tyłem do kierunku jazdy. W razie wypadku wszyscy pasażerowie są chronieni trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulację wysokości zaczepienia i napinacze. Napinacze napinają pasy bezpieczeństwa w ciągu ułamka sekundy. Ograniczniki siły napięcia zmniejszają siłę oddziałującą na klatkę piersiową. Jeśli kierowca lub pasażer nie zapną pasów bezpieczeństwa, rozlegnie się akustyczny sygnał ostrzegawczy. Dla bezpieczeństwa dzieci foteliki dziecięce Isofix można z tyłu zamocować za pomocą uchwytów Isofix i mocowania TopTether. Wówczas foteliki są mocno połączone z samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Nowa SKODA Octavia RS: szybka, zwinna i bezpieczna › Nowa ŠKODA Octavia RS imponuje stabilnymi i bezpiecznymi właściwościami jezdnymi › Standardowo sportowe zawieszenie, progresywne wspomaganie kierownicy i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS › Funkcje wspomagania dla większego bezpieczeństwa: hamulec antykolizyjny, funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem Front Assistant czy funkcja wykrywania zmęczenia, Driver Activity Assistant Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – nowa ŠKODA Octavia RS jest szybka, zwinna i jeszcze bezpieczniejsza niż kiedykolwiek wcześniej dzięki standardowemu zawieszeniu sportowemu, nowoczesnemu progresywnemu wspomaganiu kierownicy i elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego XDS. Duży rozstaw osi i sztywne, lekkie nadwozie zapewniają bardzo stabilne właściwości jezdne. Klienci mogą wybrać spośród wielu dodatkowych funkcji bezpieczeństwa, od funkcji kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem Front Assistant do aktywnej ochrony jadących Crew Protect Assistant. W razie wypadku obszerny zestaw elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno kierowcy jak i wszystkim pasażerom. Nowa ŠKODA Octavia RS standardowo jest wyposażona w wysokiej jakości sportowe zawieszenie. Dla polepszenia osiągów nadwozie nowego RS-a jest zawieszone niżej w standardowej Octavii. Nowe sportowe zawieszenie Octavii zapewnia jednocześnie dynamikę i stabilne właściwości jezdne. Tylna oś w nowej ŠKODZIE Octavii RS ma nowo zaprojektowane zawieszenie wielowahaczowe, zarówno w wersji sedan jak i kombi. Główna zasada konstrukcyjna konsekwentnego rozdzielenia sztywności wzdłużnej i poprzecznej umożliwia osiągnięcie znakomitych właściwości jezdnych i komfortu. Miękkie łożysko wahacza wzdłużnego zapewnia małą sztywność wzdłużną. Zawieszenie przedniej osi nowej Octavii RS tworzą kolumny amortyzacyjne MacPhersona z nowo opracowanymi dolnymi wahaczami trójkątnymi. Wahacze ze stali o wysokiej wytrzymałości i innowacyjna bioniczna konstrukcja zwrotnic przyczyniły się do zmniejszenia masy i poprawy stabilności. Centralnie w przedniej osi umieszczona rama pomocnicza została zaprojektowana tak, by mieć jak największą sztywność. Rozstaw osi nowej ŠKODY Octavii RS zwiększył się o 102 mm w porównaniu z poprzednikiem. Wyraźnie większy odstęp między przednią i tylną osią ma dodatko pozytywny wpływ na stabilne właściwości jezdne. Samochód jest serynie wyposażony w rozszerzony układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC Sport. Pojedyncze naciśnięcie przycisku z symbolem ESC powoduje wyłączenie regulacji przeciwpoślizgowej kół napędowych ASR, a podwójne naciśnięcie włącza tryb sportowy ESC. Podczas jazdy z dużą prędkością na krętych drogach – takiej jak na torze wyścigowym – układ ESC reaguje później, umożliwiając jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Inne standardowe cechy bezpieczeństwa to hamulec antykolizyjny, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS i nadzór ciśnienia powietrza w oponach, które są częścią układu ESC, siedem poduszek bezpieczeństwa, wyłączalna poduszka bezpieczeństwa pasażera i światła do jazdy dziennej LED. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS ŠKODA Octavia RS trzeciej generacji jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz jej udoskonaloną funkcję XDS. Technicznie są to funkcje regulacji dynamiki jazdy wchodzące w skład układu elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC. EDS i XDS działają na koła przedniej osi. XDS zapewnia neutralne zachowanie samochodu podczas pokonywania zakrętów w czasie dynamicznej jazdy. Delikatne hamowanie koła po wewnętrznej stronie łuku umożliwia zwiększenie momentu napędowego zewnętrznego koła. Powstający moment skręcający pomaga kierowcy pokonać zakręt szybko i bezpieczenie. Funkcja XDS działa tym silniej, im bardziej dynamicznie samochód porusza się po łuku. Nowe progresywne układ kierowniczy Także nowy progresywny układ kierowniczy polepsza sterowność i zwinność nowej ŠKODY Octavii RS. Specjalnie zaprojektowany układ kierowniczy umożliwia kierowcy wykonywanie mniejszych ruchów kierownicą, by wykonać zamierzsony skręt. Przełożenie przekładni kierowniczej zmienia się w zależności od kąta skrętu kierownicy. W progresywnym układzie kierowniczym zmiana kierunku przednich kół w zakresie kąta skrętu kierownicy od 0 do 120 stopni jest większa niż w tradycyjnym układzie kierowniczym. Oznacza to: w mieście, na przykład podczas parkowania, kierowca musi wykonać znacznie mniejszy ruch kierownicą, by skręcić samochodem w zamierzonym kierunku. Progresywny układ kierowniczy ma szczególnie sportowe właściwości na krętych drogach. Już małe ruchy kierownicą wystarczają, aby bezpiecznie kierować samochodem. By dynamicznie jadąc, bezpiecznie i precyzyjnie pokonywać zakręty, potrzeba zaledwie małych ruchów kierownicą – efektem jest większa zwinność samochodu i przyjemność z jazdy. Nowoczesne funkcje i układy wspomagania dla jeszcze większego bezpieczeństwa Po raz pierwszy w Octavii RS dostępne są liczne nowoczesne funkcje wspomagania bezpieczeństwa. Zawsze obowiązuje zasada: żadna z nich nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności za prowadzenie samochodu. Funkcje te ułatwiają kierowcy bezpieczną jazdę w wielu codziennych a także niezwykłych sytuacjach drogowych. Po kolizji w ruchu drogowym często istnieje ryzyko dalszych kolizji, a więc kolejnego zderzenia: z nadjeżdżającym samochodem, innym użytkownikiem drogi lub z przeszkodą taką jak bariera ochronna lub drzewo. To ryzyku jest minimalizowane przez hamulec antykolizyjny, Multicollision Brake. Hamulec antykolizyjny, będący seryjnym wyposażeniem w krajach UE, automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji – nawet jeśli kierowca sam nie naciska pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu, względnie zmniejszana jest prędkość, z jaką dochodzi do kolejnego zderzenia. Hamulec antykolizyjny jest funkcją elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC. Hamowanie odbywa się, dopóki prędkość jazdy nie spadnie poniżej 10 km/h. Gdy aktywne jest hamowanie antykolizyjne, włączają się światła awaryjne i światła hamowania. Funkcja może w każdej chwili zostać wyłączona przez kierowcę przez dodanie gazu lub samodzielne hamowanie awaryjne. Niemiecki Automobilklub ADAC niedawno przyznał nagrodę za opracowany przez Volkswagena hamulec antykolizyjny w kategorii innowacji w zakresie bezpieczeństwa. ŠKODA Octavia RS ma teraz także funkcję kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant, która uaktywnia się, gdy zagraża zderzenie przez najechanie. Podobnie jak dostępna w Octavii RS komfortowa funkcja aktywnego tempomatu, Adaptive Cruise Assistant, kontrola odstępu Front Assistant wykorzystuje umieszczony z przodu samochodu czujnik radarowy, który stale mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu. Funkcja ta działa czterostopniowo: im mniejszy jest odstęp od poprzednika, tym bardziej zdecydowanie Front Assistant ingeruje w przebieg wydarzeń. W pierwszym stopniu wyświetlane jest optyczne ostrzeżenie o małym odstępie. W następnym stopniu ostrzega optycznie i akustycznie o zbliżaniu się do przeszkody i przygotowuje hamulce. Główne ostrzeżenie występuje na trzecim stopniu – jest nim szarpnięcie przez krótkie przyhamowanie – po czym zaczyna się automatyczne hamowanie częściowe. Wreszcie na najwyższym stopniu automatycznie na największą czułość włącza się wspomaganie nagłego hamowania. Jeśli kierowca w ogóle nie reaguje, odbywa się hamowanie awaryjne. W ten sposób funkcja pozwala zmniejszyć skalę zderzenia, a zależnie od sytuacji nawet uniknąć wypadku. W zakresie prędkości jazdy od 5 do 30 km/h funkcja kontroli odstępu, Front Assistant, pełni rolę funkcji miejskiego hamowania awaryjnego. Przy prędkości poniżej 30 km/h powoduje ona automatyczne hamowanie awaryjne Octavii RS do aż jej zatrzymania, jeśli kierowca nie reaguje na obecność przeszkody przed samochodem. W sytuacji największego zagrożenia zderzeniem opóźnienie funkcji miejskiego hamowania awaryjnego wynosi 8 m/s2. Przemęczenie kierowcy jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Po raz pierwszy dostępna w nowej ŠKODZIE Octavii RS funkcja wykrywania zmęczenia, Driver Activity Assistant, ma za zadanie zmniejszyć ten problem. Funkcja ta na podstawie ruchów kierownicą rozpoznaje różnicę w stosunku do normalnego sposobu jazdy a tym samym zmniejszającą się koncentrację kierowcy. Przez piętnaście minut po uruchomieniu silnika funkcja analizuje sposób kierowania samochodem i wynik zapamiętuje jako podstawę dla sygnału. W fazie analizy prędkość jazdy musi być większa niż 65 km/h. Wyraźna różnica względem charakterystycznego sposobu kierowania wskazuje na zmęczenie kierowcy. Optyczna wskazówka w zestawie wskaźników – „rozpoznano zmęczenie – zrobić przerwę” – zaleca przerwanie jazdy. Z aktywną ochroną jadących, Crew Protect Assistant, ŠKODA wprowadziła do nowej Octavii RS kolejną funkcję, dotąd spotykaną przede wszystkim w samochodach wyższej klasy. Funkcja ta przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek: w razie zagrażającego niebezpieczeństwa – na przykład podczas hamowania awaryjnego lub sytuacji jezdnej ocenionej jako krytyczna – automatycznie zostają napięte pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera. Dodatkowo funkcja ta w krytycznej, niestabilnej sytuacji jezdnej, na przykład w przypadku silnej nad- lub podsterowności z zadziałaniem ESC, powoduje przymknięcie szyb i dachu przesuwnego. Ma to na celu niedopuszczenie do przedostania się do auta obcych ciał. Także asystent pasa ruchu, Lane Assistant, wyraźnie polepsza bezpieczeństwo jazdy. Asystent pasa ruchu zmniejsza ryzyko przypadkowego opuszczenia pasa ruchu na jezdni. Wspomaga on kierowcę nowej Octavii RS zwłaszcza na autostradach i drogach międzymiastowych z dobrze widocznym oznakowaniem poziomym. Funkcja ta wykorzystuje kamerę. W stopie lusterka wewnętrznego na przedniej szybie przy prędkości powyżej 65 km/h śledzi ona pasy na jezdni przed samochodem. Asystent pasa ruchu rozpoznaje niezamierzone opuszczanie pasa ruchu, włącza optyczne ostrzeżenie w zestawie wskaźników i zaczyna korygujący ruch kierownicą. Bez wyraźnego oznakowania pasów na jezdni funkcja nie działa. Jeśli przy przejeżdżaniu namalowanego pasa jest włączony migacz, asystent pasa ruchu także nie reaguje. Obszerna ochrona w razie kolizji Jeśli mimo wszelki środkom zapobiegawczym dochodzi do kolizji lub do zderzenia, nowa ŠKODA Octavia RS i Octavia kombi RS zapewniają kierowcy i pasażerom najlepszą obecnie możliwą ochronę. W krajach UE w Octavii RS zastosowano serynie kolanową poduszkę bezpieczeństwa kierowcy oraz opcjonalne boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu. Obszerną ochronę zapewnia do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa, które współdziałając z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa, chronią jadących przed obrażeniami. Czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera można wyłączyć w razie potrzeby przewożenia fotelika dziecięcego. Wszyscy jadący samochodem na okoliczność wypadku zawsze są przypięci 3-punktowymi bezpieczeństwa (z przodu z regulacją wysokości) z napinaczami. Groźbę przeciążenia klatki piersiowej zmniejszają zintegrowane ograniczniki siły napięcia pasów. W celu bezpiecznego przewożenia dzieci można na miejscach z tyłu zamocować foteliki dziecięce systemu Isofix, dodatkowo zabezpieczając je górnym pasem, tak zwanym mocowaniem TopTether. Wówczas foteliki dziecięce są sztywno połączone z samochodem. Na życzenie fotel pasażera także może być wyposażony w mocowanie Isofix. Bezpieczne i lekkie nadwozie dzięki nowoczesnym metodom produkcji Dzięki nowoczesnej obróbce stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości oraz nowym metodom produkcji nowej ŠKODY Octavii RS udało się zbudować nadwozie nie tylko lżejsze, lecz także bardziej stabilne niż w poprzednim modelu. Jedna czwarta (26,1 procent) architektury bezpieczeństwa składa się z kształtowanych na gorąco stali o najwyższej wytrzymałości. Części te są do sześciu razy bardziej wytrzymałe niż wykonane ze zwykłej stali głęboko tłocznej i do czterech razy wytrzymalsze niż zrobione z konwencjonalnych stali o wysokiej wytrzymałości. Wytwarza się je, ogrzewając stalową blachę w wysokiej temperaturze (ok. 950 stopni Celsjusza), tłocząc ją na gorąco, a następnie w ciągu 5,5 sekundy oziębiając do 180 stopni Celsjusza. Zaleta: wytworzone tą metodą części przenoszące obciążenia podczas zderzenia mogą być wyraźnie cieńsze niż dotąd – zmniejsza to masę i prowadzi do oszczędności zużycia paliwa nowej ŠKODY Octavii RS. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Bezpieczna flota Frito Lay Poland wybiera modele ŠKODY Do floty firmy Frito Lay Poland (PepsiCo) trafiło 146 modeli Fabia Combi. Dla zabezpieczenia pełnej mobilności pracowników Frito Lay Poland, zdanie starych i odbiór nowych pojazdów odbyło się w trzech transzach. Pierwsze przekazanie samochodów ŠKODA miało miejsce 2 lutego 2013 roku. Wybrane przez firmę modele Fabia Combi są napędzane przez silniki 1.6 TDI o mocy 75 KM. Ich wyposażenie na poziomie Ambition gwarantuje wysoki komfort oraz pewność podróżowania. Jest to samochód oferujący niezwykle korzystne rozwiązania dla firm. Duża i praktyczna przestrzeń bagażowa (505 l) umożliwia kierowcom flotowym transportowanie ładunków o niestandardowych rozmiarach. Firma Frito Lay Poland, która przywiązuje dużą wagę do bezpieczeństwa, do zakupionych samochodów zamówiła m.in.: 4 poduszki powietrzne, system ESP, światła przeciwmgłowe z przodu oraz siatkę oddzielającą przestrzeń ładunkową od kabiny pasażerskiej. Przy odebraniu nowych pojazdów kierowcy przeszli także kurs defensywnej jazdy samochodem służbowym, składający się z Safe Drivingu i Eco Drivingu. Szkolenie poprowadzili instruktorzy ze Szkoły Auto ŠKODA. Tomasz Koter, Kierownik Zespołu Sprzedaży Flotowej ŠKODA, podczas wręczania symbolicznego kluczyka powiedział: „Cieszymy się, że firma Frito Lay Poland powiększając swój carpark postawiła na samochody marki ŠKODA. Jestem pewien, że wybrane modele zagwarantują kierowcom nie tylko maksimum bezpieczeństwa, ale także mnóstwo satysfakcji z użytkowania”. „Dział floty PepsiCo czekało nie lada wyzwanie logistyczne. W ciągu trzech następujących po sobie sobót przyjęto i wydano ponad 300 samochodów flotowych. Ta standardowa wymiana pojazdów była okazją do odświeżenia brandingu marki Lipton, Mirinda i Rock Star. Cała akcja przebiegła bardzo sprawnie dzięki nieocenionej pomocy ze strony naszego partnera Carsed. Już od pierwszych godzin po wydaniu, samochody, bez żadnych poślizgów, mogły zacząć normalną pracę. Przeciętne trasy handlowców sięgają dwustu kilometrów dziennie. Fabie będą wiec przejeżdżać miesięcznie ok. 4,5 tys. km, a w okresie letnim nawet 5,5 tys. km” – powiedział Ryszard Adamczyk, Kierownik Zespołu Floty w Frito Lay Poland. „Zgromadzenie tylu przedstawicieli na raz stworzyło okazję do zaprezentowania informacji o eksploatacji nowego samochodu, zachęcenia do ekonomicznej jazdy, a także wygłoszenia wykładu na temat jazdy defensywnej oraz bezpieczeństwa, do którego przywiązujemy bardzo duża wagę” – dodał Ryszard Adamczyk. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Akcja "Bezpieczna zima z Subaru" | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Bezpieczna jazda zimą <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/qIO2q6t8Pbg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/20Ta4Amlc8s" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  11. http://etransport.pl/wiadomosc,9472,bezpieczna_jazda_jesienia.html
  12. Kanapki z takiej folii nikt Tobie nie zwędzi http://www.skforlee.com/independent_work/lunch_bag.html
  13. Bezpieczna jazda zimą <object width='425' height='345' id='FiveminPlayer'><param name='allowfullscreen' value='true'/><param name='allowScriptAccess' value='always'/><param name='movie' value='http://www.5min.com/Embeded/12446/'/><embed src='http://www.5min.com/Embeded/12446/' type='application/x-shockwave-flash' width='425' height='345' allowfullscreen='true' allowScriptAccess='always'></embed></object>
  14. Drogi zaufania. Bezpieczna Ósemka: podsumowanie dotychczasowych działań http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/continental-popyt-na-opony-uzytkowe.html
×