Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bezpieczeństwa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 24 wyników

  1. Najwyższy poziom bezpieczeństwa: SKODA Superb na pięć gwiazdek! Nowa ŠKODA Superb uzyskała najwyższy, pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena organizacji potwierdza, że wprowadzona niedawno na wybranych rynkach nowa ŠKODA Superb zapewnia najlepszy poziom bezpieczeństwa. Ostatnie wyniki Euro NCAP poświadczają, że wysokie standardy ochrony pasażerów charakteryzują całą gamę modeli ŠKODY. Każdy z nich otrzymał bowiem maksymalne, pięciogwiazdkowe noty w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena końcowa Euro NCAP składa się z kilku części składowych: ochrony dorosłych, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych oraz oceny systemów bezpieczeństwa. Nowa ŠKODA Superb została nagrodzona maksymalnymi notami we wszystkich czterech kategoriach. Nowa ŠKODA Superb oferuje szereg nowych systemów wspomagających kierowcę oraz imponuje wysokimi standardami bezpieczeństwa, które do chwili obecnej nie były dostępne w tej klasie pojazdów. Zaawansowana technologia wspiera kierowcę w rozmaitych sytuacjach mających miejsce na drodze - począwszy od zachowania bezpiecznej odległości od samochodu poprzedzającego i utrzymywania pasa ruchu, aż do awaryjnego hamowania w przypadku nadchodzącej kolizji. ŠKODA Superb już w standardzie oferuje układ stabilizacji toru jazdy wraz z hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake. Układ Front Assistant z funkcją automatycznego hamowania, system kontroli ciśnienia w oponach oraz zaawansowany system elektronicznego dyferencjału XDS+ są również oferowane w standardzie. Najwyższa ocena przyznana przez organizację Euro NCAP dla ŠKODY Superb potwierdza, że obecnie oferowana gama samochodów jest najbezpieczniejszą w historii czeskiej marki. Wszystkie oferowane obecnie ŠKODY otrzymały bowiem maksymalną, pięciogwiazdkową notę. Przed nową ŠKODĄ Superb otrzymała ją w listopadzie 2014 roku trzecia generacja ŠKODY Fabia. Najwyższa ocena została przyznana również ŠKODZIE Octavia (2013), ŠKODZIE Rapid (2012), ŠKODZIE Citigo (2011) oraz ŠKODZIE Yeti (2008). Wybitne oceny osiągnięte przez samochody marki ŠKODA w testach Euro NCAP są wynikiem intensywnych działań producenta podjętych w celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa, zarówno aktywnego, jak i pasywnego. Traktując niezwykle poważnie społeczną odpowiedzialność firmy, ŠKODA jest zaangażowana w wiele akcji mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach i autostradach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Mercedes-AMG po raz kolejny dostarcza samochód bezpieczeństwa i samochód medyczny dla F1 Mercedes-AMG GT S oraz C 63 S – nowe samochody bezpieczeństwa i służb medycznych Formuły 1 Chrzest bojowy na torze wyścigowym – najnowsze samochody Mercedes-AMG o wysokich osiągach zapewnią bezpieczeństwo w tegorocznym sezonie Formuły 1. Podczas najbliższego Grand Prix w Melbourne (12-15 marca br.) w roli oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 zadebiutuje model GT S, a C 63 S Kombi zapewni ekspresową pomoc lekarską jako oficjalny samochód medyczny F1. Mercedes-AMG aktywnie wspiera królową sportów motorowych od 1996 roku. Nowy GT S perfekcyjnie nadaje się do zabezpieczania wyścigów Formuły 1 w niesprzyjających warunkach pogodowych lub gdy dojdzie do wypadku z udziałem bolidów. Drugi sportowy wóz opracowany samodzielnie przez Mercedes-AMG ma znakomite referencje do pełnienia tej odpowiedzialnej roli – jednostka V8 biturbo z suchą miską olejową, układ napędowy typu transaxle, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana i zawieszenie z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami zapewniają warunki do osiągania najlepszych wyników na torze. Wyśmienita dynamika jazdy jest wpisana w jego DNA: inteligentna, lekka konstrukcja aluminiowa gwarantuje nie tylko niewielką masę pojazdu, ale i nisko położony środek ciężkości oraz znakomity rozkład obciążenia między przednią i tylną osią (47:53). 43-letni Bernd Mayländer, niemiecki kierowca wyścigowy DTM, prowadzący samochody bezpieczeństwa F1 od 2000 roku, mówi: „Przez pięć lat moim samochodem bezpieczeństwa był Gullwing, czyli SLS AMG. Model GT S zdążył już zafascynować mnie swoim wyczynowym charakterem – miałem okazję poznać go w czasie projektowania w Affalterbach”. Była gwiazda wyścigów DTM pracuje również jako instruktor Akademii Jazdy AMG i jest ambasadorem Mercedes-Benz na wybranych imprezach. Surowe wymogi wobec samochodu bezpieczeństwa Wysokie prędkości w zakrętach, dynamiczne przyspieszenia i imponujące czasy okrążeń – samochód bezpieczeństwa musi spełniać rygorystyczne wymogi FIA (Fédération Internationale de l’Automobile, pol. Międzynarodowa Federacja Samochodowa), organizatora mistrzostw F1. W podbramkowych sytuacjach – gdy pogorszy się pogoda lub dojdzie do wypadku – to jego kierowca prowadzi kolumnę bolidów na torze. Musi jechać jednak na tyle szybko, by uniknąć nadmiernego schłodzenia ogumienia i hamulców pojazdów wyścigowych oraz przegrzania się ich silników. Bernd Mayländer dzieli kokpit samochodu bezpieczeństwa z analitykiem FIA, 59-letnim Peterem Tibbettsem z Anglii. „W czasie wyścigu czekamy w pit-stopie gotowi do wyjechania na tor, słuchając instrukcji organizatorów” – mówi kierowca. GT S w nowej roli – ale z seryjnym silnikiem i skrzynią Najnowszy samochód bezpieczeństwa F1 napędza ten sam silnik, co seryjną wersję Mercedesa-AMG GT S. 4-litrowa jednostka V8 biturbo generuje moc 375 kW (510 KM) i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bez zmian pozostawiono również standardową, 7-biegową przekładnię zautomatyzowaną z dwoma sprzęgłami. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Muzyką dla uszu fanów F1 zgromadzonych na trybunach i przed telewizorami jest brzmienie zmodyfikowanego wydechu GT S, emitującego jeszcze bardziej gardłowy i donośny dźwięk widlastej „ósemki” AMG. W związku z nową rolą Mercedes-AMG GT S został poddany jedynie drobnym modyfikacjom. Wyposażono go w opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS, obejmujący aktywne mocowanie silnika i przekładni, specjalne zestrojenie oprogramowania skrzyni biegów, sztywniejsze nastawy sprężyn i amortyzatorów, większy negatyw kół przedniej osi oraz zmodyfikowaną charakterystykę progresywnego układu kierowniczego. Całość uzupełnia sportowa kierownica, obszyta czarną mikrofibrą DINAMICA, oraz żółte akcenty na panelu wskaźników. Samochód bezpieczeństwa przemieszcza się na kołach z wyjątkowo lekkimi, wieloramiennymi obręczami w kolorze matowej czerni, w rozmiarze 9 x 19 z przodu oraz 11 x 20 z tyłu (oraz oponami, odpowiednio, 265/35 R 19 i 295/30 R 20). Zaopatrzono go również we wzmocnione, ceramiczno-kompozytowe hamulce z tarczami o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Ich zaletą jest nie tylko wyższa skuteczność, ale także niższa masa i dłuższa żywotność. Elementy te, podobnie jak pakiet AMG DYNAMIC PLUS, są na życzenie dostępne dla nabywców modeli GT oraz GT S. Aerodynamiczne mocowanie oświetlenia na dachu Mercedes-AMG GT S pełniący funkcję samochodu bezpieczeństwa F1 od wersji seryjnej różni się przede wszystkim oznaczeniami karoserii z logo FIA i F1 oraz dodatkowym oświetleniem na dachu. Lampy umieszczono na wykonanym z włókien węglowych, aerodynamicznie wyprofilowanym mocowaniu. Zaprojektowano je pod kątem ograniczenia oporu powietrza i optymalizacji strumienia powietrza w obrębie tylnego spojlera, należącego do opcjonalnego pakietu aerodynamicznego. Tak wyposażony pojazd został poddany szeroko zakrojonym testom w tunelu aerodynamicznym. Panel oświetlenia korzysta wyłącznie z wydajnych, szybko reagujących diod LED. Po wyjechaniu na tor święcą one na pomarańczowo; gdy środkowa miga, obowiązuje zakaz wyprzedzania na torze, a gdy świeci na zielono – samochód bezpieczeństwa daje sygnał do wyprzedzania. Na panelu oświetlenia zamontowano kamerę – taką samą jak bolidach F1. W celu poprawy widoczności w ciemności lub w czasie deszczu z lampami na dachu skoordynowano specjalne podświetlenie z pomarańczowymi i zielonymi diodami. Dodatkową funkcję ostrzegawczą pełnią reflektory z efektem stroboskopowym. Kokpit z kubełkowymi fotelami, iPadem i dostępem do internetu Podczas gdy Bernd Mayländer jest w pełni skoncentrowany na prowadzeniu i obserwuje sytuację na torze w lusterku wstecznym, Peter Tibbetts pozostaje w kontakcie radiowym z organizatorami wyścigu. Obaj panowie również komunikują się ze sobą drogą radiową. Awaryjnie w kokpicie zainstalowano także drugi system radiowy. Peter Tibbetts śledzi pozycję bolidów i ich wyniki na ekranach dwóch iPadów, połączonych bezprzewodowo z internetem za pomocą samochodowego hotspota. Na pokładzie znajdują się też systemy FIA spotykane w każdym bolidzie F1 – na przykład transponder do pomiaru czasów, wysokiej klasy nadajnik GPS oraz układ, który za pomocą trzech kolorowych diod LED wskazuje kierowcy wywieszane flagi. Zarówno w samochodzie bezpieczeństwa, jak i samochodzie medycznym pełni on również dodatkową funkcję ostrzegawczą – jeśli dojdzie do wypadku, w którym zanotowany zostanie krytyczny poziom przeciążenia, LED-y kilkukrotnie zamigają, dając Mayländera i Tibbettsowi sygnał do wyjechania na tor. Załoga samochodu bezpieczeństwa ma do dyspozycji kubełkowe fotele AMG z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Poza tym kokpit odpowiada seryjnej wersji modelu GT S. Mercedes-AMG GT S zastąpi SLS-a AMG, który rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 pełnił od 2010 roku. W ubiegłym sezonie Gullwing wyjeżdżał na tor łącznie 14 razy w 10 z 19 rozgrywanych wyścigów. C 63 S oficjalnym samochodem medycznym F1 Wraz z GT S na torze debiutuje nowy oficjalny samochód medyczny F1 – Mercedes-AMG C 63 S Kombi, który zastępuje C 63 AMG Kombi. Jego zadaniem jest zapewnienie błyskawicznej pomocy medycznej. Za kierownicą siądzie kierowca wyścigowy Alan van der Merwe (Republika Środkowoafrykańska, 35 lat), a na fotelu obok – główny lekarz FIA, dr Ian Roberts (Wielka Brytania, 51 lat). Z tyłu może podróżować jeden lub dwóch medyków ze szpitali zlokalizowanych w pobliżu danego toru wyścigowego. W czasie okrążenia startowego, gdy bolidy jadą szczególnie blisko, samochód medyczny podąża torem wyścigowym, dzięki czemu lekarze mogą jak najszybciej udzielić pomocy w razie zderzenia. Później ekipa ratownicza stacjonuje w alei serwisowej wraz z samochodem bezpieczeństwa. Torowe osiągi C 63 S pozwalają sprawnie dotrzeć na miejsce ewentualnego wypadku – pod maską kombi pracuje 4-litrowa jednostka V8 biturbo o mocy 375 kW (510 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Podobnie jak w przypadku samochodu bezpieczeństwa, silnik V8, 7-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT, dynamiczne poduszki silnika i elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego pochodzą z wersji seryjnej. Podczas jazdy po torze C 63 S serwuje widzom F1 prawdziwą ucztę dla uszu – jego zmodyfikowany sportowy wydech wygrywa jeszcze bardziej przeszywające dźwięki. Inżynierowie Mercedes-AMG dostosowali zawieszenie AMG RIDE CONTROL do specyficznych warunków eksploatacji samochodu medycznego – zazwyczaj przewozi on na pokładzie 3-4 osoby i dodatkowy sprzęt ratowniczy, a jednocześnie rozwija wysokie prędkości. Wyposażenie auta obejmuje opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy przedniej osi z ceramicznymi tarczami o średnicy 402 mm. Odpowiednią przyczepność zapewnia ogumienie w rozmiarze 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył) z matowymi, czarnymi obręczami o szerokości, odpowiednio, 8,5 i 9,5 cala. Samochód medyczny został także wyposażony w LED-owe oświetlenie na dachu, odpowiednie oznaczenia, specjalne podświetlanie tablicy rejestracyjnej oraz tylne lampy z dodatkowymi funkcjami sygnalizacyjnymi. 490-litrowy bagażnik z powodzeniem mieści kompletne wyposażenie ekipy ratowniczej, włącznie z defibrylatorem i respiratorem. W kabinie zamontowano cztery kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami, dwa iPady oraz hotspot zapewniający bezprzewodowy dostęp do sieci. Samochody Mercedes-AMG w służbie F1 od 1996 roku Tak jak wcześniej, samochód bezpieczeństwa i medyczny będzie do dyspozycji w czasie wszystkich tegorocznych wyścigowych weekendów Formuły 1. Za kontrolę stanu technicznego obu pojazdów przez cały sezon odpowiada dwóch wykwalifikowanych mechaników AMG. Mercedes-AMG, sportowa marka Mercedes-Benz, aktywnie wspiera wyścigi Formuły 1 od 1996 roku. Oto lista wszystkich oficjalnych samochodów bezpieczeństwa F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) od 1997 roku: CLK 55 AMG (C 208) 2000 rok: CL 55 AMG (C 215) od 2001 roku: SL 55 AMG (R 230) 2003 rok: CLK 55 AMG (C 209) od 2004 roku: SL 55 AMG (R 171) od 2006 roku: CLK 63 AMG (C 209) od 2008 roku: SL 63 AMG (R 230) od 2010 roku: SLS AMG (C 197) od 2012 roku (Belgia): SLS AMG GT (C 197) od 2015 roku: Mercedes-AMG GT S (C 190) A oto zestawienie wszystkich oficjalnych samochodów medycznych F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) 1997 rok: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210) od 1998 roku: C 55 AMG Kombi (S 202) od 2001 roku: C 32 AMG Kombi (S 203) od 2004 roku: C 55 AMG Kombi (S 203) od 2008 roku: C 63 AMG Kombi (S 204) od 2015 roku: Mercedes-AMG C 63 Kombi (S 205) Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. ROZSZERZONY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA CITY SAFETY STANDARDEM W NOWYM VOLVO XC90 Nowe Volvo XC90 będzie pierwszym modelem, który otrzyma w standardzie rozszerzony pakiet City Safety. Pod tą nazwą kryje się szereg systemów bezpieczeństwa, w tym nowatorska funkcja automatycznego hamowania w sytuacji wykrycia ryzyka zderzenia czołowego, np. podczas manewru lewoskrętu na skrzyżowaniach. Volvo od dawna jest pionierem technologii bezpieczeństwa, w tym systemów automatycznego, awaryjnego hamowania. Pierwsza generacja tego rodzaju rozwiązań pojawiła się już w 2006 r. Aż dotąd City Safety był systemem, który działał tylko do prędkości 50 km/h, teraz działa także przy większych prędkościach. Starsza generacja City Safety działała tylko w dzień, nowa – działa także w nocy. Nowe City Safety oprócz samochodów, wykrywa także pieszych i rowery. Starszy system zapobiegał wjechaniu w tył pojazdu jadącego przed nami. Teraz City Safety zapobiega również zderzeniom czołowym na skrzyżowaniach przy manewrze lewoskrętu. Światowa nowość opracowana przez Volvo Automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach jest prekursorskim rozwiązaniem szwedzkiej marki. Dzięki niemu zredukowane zostaną niebezpieczne sytuacje, z którymi mamy do czynienia na zatłoczonych miejskich skrzyżowaniach, ale także na przejazdach poza miastem. Z badań Volvo Cars wynika, że znacznej części tego rodzaju wypadków można byłoby uniknąć lub przynajmniej zminimalizować ich skutki, gdyby samochody były wyposażone w funkcję automatycznego hamowania. – To rozwiązanie jest kolejnym przykładem na to, że rozwój technologii jest w stanie realnie rozwiązywać wiele problemów występujących w ruchu drogowym. Tym samym jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego planu, który zakłada zredukowanie do zera liczby ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się samochodami Volvo – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Volvo. Bezpieczeństwo przede wszystkim Głównym zadaniem City Safety jest wskazywanie kierowcy potencjalnych zagrożeń na drodze. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio szybko w sytuacji potencjalnej kolizji, system uruchomi proces automatycznego hamowania. Do głównych funkcji systemu należą: - ostrzeganie przed nadjeżdżającym z naprzeciwka pojazdem (zarówno samochodem, motocyklem, jak i rowerem), np. w trakcie manewru lewoskrętu; - wykrywanie potencjalnej stłuczki z pojazdem poruszającym się w tym samym kierunku. Jeśli różnica prędkości pomiędzy pojazdami wynosi mniej niż 50 km/h, City Safety jest w stanie całkowicie zapobiec stłuczce. W przypadku, gdy różnica prędkości jest większa, system pomoże zniwelować skutki wypadku; - zapobieganie zderzeniom z rowerzystami gwałtownie przecinającymi drogę samochodu; - zapobieganie potrąceniu pieszych. Przy prędkości do 45 km/h City Safety jest w stanie całkowicie wyhamować samochód, nawet w przypadku, kiedy pieszy nagle wtargnie na jezdnię. Również po zmroku City Safety działa w oparciu o zintegrowany system składający się z kamery i czujnika umieszczonych na przedniej szybie na wysokości mocowania lusterka wstecznego. Dzięki zastosowaniu czułej kamery i najnowszych technologii analizowania obrazu system działa bez zarzutu również po zmroku. W sytuacji wykrycia zagrożenia kierowca otrzymuje zarówno ostrzeżenie sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Jeśli naciśnie hamulec, system pomoże mu poprzez zwiększenie siły hamowania. Gdy prowadzący nie zareaguje, system włączy się automatyczne, a pełna moc hamowania zostanie aktywowana na sekundę przed przewidywanym uderzeniem. – System City Safety już pomógł w znaczny sposób obniżyć liczbę wypadków, chociażby dzięki wykrywaniu zmęczenia u kierowców. Teraz naszym głównym celem jest ciągłe ulepszanie technologii City Safety, tak aby uwzględniała ona coraz więcej potencjalnych sytuacji i obiektów na drodze – dodaje Lotta Jakobsson. Źródło: Volvo
  4. Na skrzyżowaniu technologii i bezpieczeństwa Historia motoryzacji pisana jest zachwytem kierowców, wysiłkiem inżynierów i milionami litrów paliwa. Pojawienie się samochodów na drogach podniosło standard życia, jednak rozwój motoryzacji ma też swoją ciemną stronę. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), w 2013 roku na świecie w wyniku wypadków drogowych zginęło około 1,24 miliona osób, a kolejne od 20 do 50 milionów to ranni uczestnicy wypadków. Jednym z głównych celów osób związanych z motoryzacją stało się poprawienie bezpieczeństwa na drodze. Prace odbywają się na różnych poziomach, od budowania odpowiedniej, bezpiecznej i bezkolizyjnej infrastruktury drogowej po kształtowanie świadomych uczestników ruchu drogowego. Ważnym elementem tych prac są działania zmierzające do poprawy właściwości pojazdów tak, by były one bezpieczne dla podróżujących w nich osób, a także podnosiły bezpieczeństwo uczestników zdarzeń drogowych. Występujące w samochodzie układy bezpieczeństwa podzielone zostały na dwa rodzaje. 1. Układ bezpieczeństwa biernego – jego zadaniem jest niwelowanie skutków kolizji lub wypadku drogowego wszystkich jego uczestników. Lista elementów tego układu ciągle się rozwija i udoskonala. Układ ten obejmuje min.: - nadwozie pojazdu - ze szczególnym uwzględnieniem materiałów, z których jest wykonane, wzmocnień bocznych i stref zgniotu. Strefa pasażerska posiada szczególne wzmocnienia, tzw. klatkę bezpieczeństwa, zabezpieczającą przed możliwością zgniecenia pasażerów w trakcie zderzenia. - kształt nadwozia chroniący uczestników na zewnątrz pojazdu - nieostry kształt pojazdu, łamane lusterka w przegubach. - poduszki bezpieczeństwa – pierwszy raz pojawiły się Europie w 1981 roku. Ich zadaniem jest zamortyzowanie uderzenia kierowcy, pasażerów o element samochodu. Od dwóch lat w myśl zasady, że pojazd ma chronić wszystkich uczestników wypadku, montowane są w samochodach poduszki, których zadaniem jest ochrona pieszych. - pasy bezpieczeństwa – ich zadaniem jest utrzymanie w fotelu kierowcy i pasażerów, w momencie gwałtownego hamowania lub zderzenia. Istotne jest prawidłowe zapięcie pasów, gwarantujące utrzymacie ciężaru ciała i minimalizujące obrażenia. 2. Układ bezpieczeństwa czynnego – to wszystkie urządzenia i systemy znajdujące się w samochodzie, które pozwalają kierowcy na uniknięcie wypadku. Ich zadaniem jest wspomaganie kierowcy, a czasami także naprawianie jego błędów. Zanim dojdzie do sytuacji, w której samochód będzie prowadził się sam, warto zapoznać się z najważniejszymi systemami, które mają nam pomóc w bezpiecznym poruszaniu się po drogach: ABS – z ang. Antilock Brake System – zadaniem tego systemu jest zapobieganie blokowania się kół podczas hamowania. Dzięki temu unikamy ściągania samochodu na bok i utrzymujemy pełną sterowalność. W przypadku hamowania awaryjnego powinniśmy maksymalnie mocno kopnąć w pedał hamulca oraz sprzęgła i trzymać mocno wciśnięte pedały aż do zatrzymania. ESP – z ang. Electronic Stability Program – system ten stabilizuje tor jazdy podczas pokonywania zakrętów. W przypadku uślizgu któregoś z kół, przyhamowuje je tak, by utrzymać tor jazdy. ACC – z ang. Adaptive Cruise Control – system ten może być wykorzystywany na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Współpracuje z tempomatem. Jego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniej, bezpiecznej odległości między poruszającymi się samochodami. W razie potrzeby system ten może zahamować tak, by utrzymać dystans przed jadącym pojazdem. DAA – z ang. Driver Activity Assistant – kolejny system pomagający kierowcy. Ten wykrywa zmęczenie kierowcy, analizując jego styl jazdy. „Wyścig inżynierów trwa. Priorytetem jest bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. My, jako jego uczestnicy, musimy być świadomi zagrożeń, ale i możliwości naszych pojazdów. Nie przeceniajmy ich, ale poświęćmy im czas, zapoznajmy się z systemami, nauczmy się z nich korzystać prawidłowo” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Piknik Bezpieczeństwa Drogowego w Stacji Mercedes Kino 5D, tor przeszkód w alkogoglach, warsztaty związane z bezpieczeństwem drogowym dorosłych i dzieci – to wszystko w czwartek, 10 lipca w Stacji Mercedes w ramach cyklu Dni Mercedesa. Już od godziny 12.00 na gości Stacji będą czekali eksperci, którzy podzielą się swoją wiedzą, zaaranżują ćwiczenia praktyczne, a także przeprowadzą konkursy z nagrodami. Współorganizatorem wydarzenia jest Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego. Europejskie statystyki są niepokojące: polskie drogi są jednymi z najbardziej niebezpiecznych na kontynencie. W zeszłym roku w wypadkach drogowych w Polsce śmierć poniosło 87 osób na 1 mln mieszkańców, przy czym średnia w Unii Europejskiej to 52 osoby*. Takie doniesienia wymagają reakcji, dlatego już w czwartek, 10 lipca w Stacji Mercedes odbędzie się Piknik Bezpieczeństwa. Wydarzenie organizowane jest wspólnie z Partnerstwem Bezpieczeństwa Drogowego, którego Mercedes-Benz Polska jest współzałożycielem i aktywnym członkiem od 2006 roku. W ramach wydarzenia zaplanowanych jest szereg aktywności, które mają za zadanie zwiększyć wiedzę i świadomość polskich kierowców. Podczas pikniku w Stacji Mercedes spotkać będzie można instruktorów pierwszej pomocy z Polskiego Czerwonego Krzyża, psychologów i ekspertów z m. in. z Fundacji „Jedź Bezpiecznie”, Fundacji Zen Driving i Fundacji Jednym Śladem. W trakcie wydarzenia odwiedzający letni pawilon Mercedesa zobaczą wystawę sprzętu ratowniczego oraz będą mieli okazję wziąć udział w szkoleniu udzielania pierwszej pomocy. Wykwalifikowani instruktorzy opowiedzą m. in. o zdrowej postawie podczas jazdy, pokażą ćwiczenia korekcyjne, a także przekażą istotne wiadomości na temat prawidłowego montażu fotelików samochodowych. Wiedzę teoretyczną będzie można przećwiczyć pod okiem specjalistów. Ponadto, kierowcy będą mieli szansę sprawdzić swój poziom stresu na symulatorze jazdy oraz zbadać czas reakcji w razie wypadku. Dla najlepszych przewidziane są nagrody, a wśród nich voucher na darmową ocenę auta przez ekspertów DEKRA. Dodatkową atrakcją będzie między innymi zorganizowane przez PZU kino 5D w naczepie ciężarówki marki Mercedes-Benz Atego, gdzie zostanie wyświetlony film prewencyjny. Zaplanowane są także liczne aktywności dotyczące bezpieczeństwa drogowego, przeznaczone dla dzieci. Wśród atrakcji specjalnych, dedykowanych najmłodszym uczestnikom ruchu, pojawią się projekcje filmów przygotowane przez Tramwaje Warszawskie, a także odbędą się warsztaty edukacyjne, ćwiczenia korekcyjne z profesjonalnymi instruktorami oraz gry, konkursy i zabawy z nagrodami. Wszystkim elementom programu przewidzianym na ten szczególny dzień przyświeca jeden cel – za pomocą różnych form aktywności mają one za zadanie zwiększyć świadomość oraz wiedzę uczestników ruchu, tak by zapewnić wszystkim maksymalne bezpieczeństwo na drodze. Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego jest inicjatywą non-profit na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, której członkami są przedstawiciele wszystkich trzech sektorów: biznesu i organizacji pozarządowych (stowarzyszenia i fundacje) oraz administracji rządowej. Partnerstwo powstało z inicjatywy i jest afiliowane przy Global Road Safety Partnership w Genewie, międzynarodowej organizacji pracującej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrzeszającej biznes, organizacje pozarządowe i rząd. GRSP działa na rzecz trwałego ograniczenia liczby wypadków drogowych w krajach przechodzących proces transformacji. Partnerstwo zrzesza kilkadziesiąt firm i instytucji, Mercedes-Benz jest jednym z Partnerów-ZXazłożycieli. *** Stacja Mercedes przez całe lato (do 7 września 2014) oferować będzie spotkania z wyjątkowymi osobami, koncerty, projekcje filmowe, spektakle, gry miejskie oraz atrakcje dla najmłodszych. Inicjatorem projektu jest Mercedes-Benz Polska, a współtwórcą programu i operatorem – Grupa Warszawa. Przez cały czas działania będzie można umówić się na jazdy testowe za pośrednictwem mobilnych sprzedawców obecnych w Stacji. W tym roku do dyspozycji gości będą m.in. Klasy A, CLA i GLA. STACJA MERCEDES, róg ul. Kruczkowskiego i al. 3 Maja w Warszawie. Na wszystkie wydarzenia w Stacji Mercedes wstęp wolny. Źródło: Mercedes Benz Polska
  6. Dobry wzrok podstawą naszego bezpieczeństwa na drodze! Dobry wzrok ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy. Ważne jest nie tylko to, gdzie patrzymy, ale także jak widzimy. Stąd niesłychanie istotne jest dbanie o nasze oczy. Parametry układu wzrokowego, istotne dla prawidłowego prowadzenia pojazdu, to przede wszystkim: ostrość wzroku, widzenie obuoczne, pole widzenia, rozpoznawanie barw, widzenie zmierzchowe i wrażliwość na olśnienia. Wada tylko widzenia zmierzchowego powoduje tzw. ślepotę zmierzchową. Ślepota zmierzchowa jest po części odpowiedzialna za wypadki, do których dochodzi o tej porze dnia. Powoduje ona błędy w ocenie odległości i prędkości poruszających się pojazdów. Błędy popełniane za kierownicą, będące wynikiem dysfunkcji wzroku, rozproszenia, zmęczenia, zostały określone przez amerykańskich naukowców pojęciem – „patrzy i nie widzi” (ang. look but fail to see). Szacuje się, że właśnie te przyczyny mogą powodować 1/4 wszystkich wypadków w Stanach Zjednoczonych. „Wielu kierowców od momentu otrzymania prawa jazdy nie badała oczu. Brak takiego wymogu powoduje, że po naszych drogach porusza się wielu kierowców z wadą wzroku. Lekarze specjaliści zalecają kierowcom, którzy noszą okulary korekcyjne, przynajmniej raz w roku przeprowadzać badania wzroku” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Osoby, które okularów nie noszą powinny udać się na badanie, gdy tylko zauważą, że widzą nieostro lub gorzej o zmierzchu czy w okularach przeciwsłonecznych” - dodaje Radosław Jaskulski. Jeśli mamy przepisane okulary przyłóżmy się do dopasowania ich do roli, w której będą wykorzystywane. Jeśli mają nam służyć tylko do jazdy samochodem, powinniśmy nie tylko podążać za trendami mody, ale także zwrócić uwagę na ich walory użytkowe. Kształt oprawki będzie wpływał na nasze pole widzenia. Wybierając szkła, zdecydujmy się na te, które wyposażone są w powłoki antyrefleksyjne. Uchronią nas przed oślepieniem, gdy promienie słoneczne odbiją się od śniegu czy innego pojazdu. Podczas jazdy w słońcu korzystajmy z okularów przeciwsłonecznych. Dzięki temu nasze oczy nie będę się tak męczyły. Dbając o oczy, dbajmy również o odpowiedni stan czystości szyb w samochodzie oraz odpowiednie działanie świateł. Oczy, szczególnie podczas jazdy w trudnych warunkach nie powinny dodatkowo rozpraszać się na brudnej szybie czy słabych, nieskutecznych światłach. Nasz wzrok zmęczy się dużo szybciej. Podczas jazdy pamiętajmy o przerwach. Nasze oczy odpoczną, będziemy mogli przeprowadzić krótkie ćwiczenia relaksujące. Wystarczy zamknąć je na chwilę, a później otwierać i zamykać powieki, dzięki temu nasze oczy się nawilżą. Możemy również nie poruszając głową kierować wzrok w prawo, lewo, w górę i dół, a później zataczać wzrokiem ósemki. Krótkie ćwiczenia wzmocnią oczy i poprawią komfort jazdy. Ponieważ wzrok słabnie wraz z wiekiem, szczególną grupą kierowców narażonych na niedowidzenie są kierowcy po 65 roku życia. Wady wzroku wydłużają proces reakcji, od zauważenia przez decyzję, aż po działania. Konieczne w związku z tym jest szczególne dbanie o tą grupę kierowców i zachęcanie do częstego badania wzroku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Alfa Romeo 4C - debiut samochodu bezpieczeństwa FIA WTCC 2014 w Maroku. · 12 i 13 kwietnia, na torze Moulay El Hassan w Marrakeszu, odbędą się pierwsze zawody cyklu FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) World Touring Car Championship 2014 (Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych). · Debiut supersamochodu Alfa Romeo 4C, pełniącego rolę samochodu bezpieczeństwa w sezonie 2014, za kierownicą którego zasiądzie Bruno Correia - oficjalny kierowca samochodu bezpieczeństwa WTCC od roku 2009. W dniach 12 i 13 kwietnia, na torze Moulay El Hassan w Marrakeszu odbędą się pierwsze zawody cyklu FIA World Touring Car Championship 2014 (Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych), w których uczestniczą seryjnie produkowane sedany. W tym sezonie debiutuje również nowa Alfa Romeo 4C, która została ogłoszona oficjalnym samochodem bezpieczeństwa WTCC 2014 przez Eurosport Events, oddział Grupy Eurosport, który organizuje międzynarodowe imprezy i który od 2005 roku organizuje i promuje WTCC z ramienia Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). Za kierownicą Alfy zasiądzie Portugalczyk Bruno Correia - od 2009 roku oficjalny kierowca samochodu bezpieczeństwa WTCC - który założy nowy kombinezon z logo Alfa Romeo. Samochód bezpieczeństwa to jeden z podstawowych elementów zapewniający bezpieczeństwo na torach podczas wszystkich wyścigów samochodowych. Ten specjalny samochód jest gotowy do interwencji w każdym momencie - w razie wypadków czy w niesprzyjających warunkach pogodowych - w zależności od decyzji dyrektora wyścigów. W sezonie sportowym 2014 to zadanie zostało powierzone Alfie Romeo 4C, wielokrotnie nagradzanemu samochodowi coupé, wyróżniającemu się specjalną „szatą” samochodu bezpieczeństwa WTCC 2014. Kilka tygodni temu, na torze Ricardo Tormo Valencia w Hiszpanii, odbył się ostatni etap testów dla zespołów biorących udział w WTCC 2014. Była to okazja dla kierowcy z Algarve do przetestowania na torze nowego samochodu bezpieczeństwa. To doświadczenie skomentował tymi słowami: „4C posiada naprawdę sportowy charakter, który oddaje ducha i jest częścią tradycji Alfy Romeo. To samochód niezwykle szybki, który doskonale się prowadzi dzięki nadwoziu z włókna węglowego, który nadaje Alfie 4C bardzo dużej lekkości. Dźwięk silnika jest absolutnie fantastyczny, a wygląd poruszający! To będzie prawdziwa przyjemność móc ją prowadzić przez cały sezon”. Kwintesencja sportowego charakteru Alfy Romeo i nowoczesna ikona marki, Alfa Romeo 4C będzie spełniać zadanie samochodu bezpieczeństwa we wszystkich 24 wyścigach WTCC 2014, które będą transmitowane na żywo w kanałach Eurosport i Eurosport 2. Ostatni wyścig sezonu 2014 został tradycyjnie zaplanowany na torze Guia w Makao na 16 listopada. Kierowca Bruno Correia z pewnością potrafi wydobyć wszystko, co najlepsze z tego fascynującego, dwuosobowego supersamochodu z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie. Zresztą, Alfa Romeo 4C to z prawdziwego zdarzenia „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym szybkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, a Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, prędkość maksymalną 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyśpieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy 40% na oś przednią, 60% na tylną oraz stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM - całkowita masa samochodu wynosi zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego benzynowego silnika 1750 cm3 turbo o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o ciśnieniu 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l; natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów. Źródło: Fiat Auto Poland
  8. Alfa Romeo 4C wybrana samochodem bezpieczeństwa cyklu FIA WTCC. · Eurosport Events, który z ramienia Fédération Internationale de l'Automobile, FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) organizuje World Touring Car Championship (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych), wybrał fascynujący supersamochód Alfa Romeo na samochód bezpieczeństwa sezonu 2014. · 12 i 13 kwietnia 2014, wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C zadebiutuje na torze w specjalnej „szacie”, pojawiając się na Circuit Moulay El Hassan w Marrakeszu. · Wyróżnienie jest związane ze zdobyciem prestiżowej nagrody „Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013”, przy okazji 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu. Prezentowana podczas 84. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w wersji Spider, Alfa Romeo 4C została wybrana przez Eurosport Events na samochód bezpieczeństwa cyklu FIA World Touring Car Championship (WTCC) w sezonie 2014. Wielokrotnie nagradzane coupé pojawiać się będzie na torach Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w specjalnej „szacie” już od pierwszego cyklu, który odbywa się 12 i 13 kwietnia na torze Circuito Moulay El Hassan w marokańskim Marrakeszu. Wyróżnienie to związane jest ze zdobyciem przez Alfę Romeo 4C prestiżowej nagrody “Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013”, przy okazji 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu; ten kompaktowy supersamochód okazał się zwycięzcą sondażu przeprowadzonego we współpracy z International Automobile Festival (IAF) w międzynarodowej sieci stron Eurosportu, spółki, która produkuje i organizuje FIA WTCC za pośrednictwem swojego oddziału Eurosport Events. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, ponieważ stanowi kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Fascynująca dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie jest prawdziwą „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyśpieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania rekordowych czasów przejazdu, a Alfa 4C oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalną szybkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskane zostało dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy: 40% na oś przednią, 60% na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo-benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT oraz nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o ciśnieniu 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, 200Nm/l oraz 137KM/l. Moc maksymalna wynosi 240 KM (176 kW) i uzyskiwana jest przy 6000 obrotów na minutę. Supersamochód Alfa Romeo jest więc idealnym, aby spełniać rolę „samochodu bezpieczeństwa” podczas FIA World Touring Car Championship (WTCC), międzynarodowych wyścigów, w których uczestniczą sedany z masowej produkcji. Organizowany od 2005 roku cykl wyścigowy przez Eurosport Events (oddział Grupy Eurosport, który organizuje międzynarodowe imprezy) - FIA WTCC również w sezonie 2014 składa się z 12 etapów, odbywających się na 4 kontynentach, a zakończenie cyklu przewidziano w Macao, na torze Circuito da Guia w dniu 16 listopada. Wszystkie 24 wyścigi będą transmitowane na żywo przez kanały Eurosport i Eurosport 2, a komentować je będą znani reporterzy sportowi. Poniżej kalendarz wyścigów w ramach FIA WTCC 2014: 12-13 kwietnia - Maroko, Circuit Moulay El Hassan 19-20 kwietnia - Francja, Circuit Paul Ricard 03-04 maja - Węgry, Hungaroring 10-11 maja - Słowacja, Slovakia Ring 24-25 maja - Austria, Salzburgring 07-08 czerwca - Rosja, Moscow Raceway 21-22 czerwca - Belgia, Circuit de Spa-Francorchamps 02-03 sierpnia - Argentyna, Autódromo Termas de Río Hondo 13-14 września - Stany Zjednoczone, Sonoma Raceway 11-12 października - Chiny, Shangai International Circuit 25-26 października - Japonia, Suzuka International Circuit 14-16 listopada - Macao, Circuito da Guia Źródło: Fiat Auto Poland
  9. Audi aktywne na polu bezpieczeństwa już od 75 lat - Audi jedną z najbardziej bezpiecznych marek w branży - Aktywne systemy bezpieczeństwa w Audi A3 docenione przez organizację Euro NCAP Ingolstadt, 5 grudnia 2013 r. Bezpieczeństwo ma w Audi długą tradycję. 75 lat temu inżynierowie DKW stoczyli subkompakt F7 ze zbocza góry, powodując jego kontrolowane dachowanie i w ten sposób ocenili bezpieczeństwo samochodu. Od czasu tego pierwszego crash-testu DKW, jednej z czterech firm, które w przyszłości utworzą markę Audi, modele z Ingolstadt regularnie zaskakiwały kolejnymi funkcjami związanymi z bezpieczeństwem. Subkompakt DKW F7 zjechał ze wzgórza w Golm w pobliżu Poczdamu pod koniec roku 1938. By w pełni zaprezentować poziom bezpieczeństwa i stabilności auta podczas dachowania, inżynierowie użyli specjalnej rampy. Na oczach zdumionych widzów i wielu kamer samochód przekoziołkował wiele razy, a następnie się zatrzymał. Silnik nadal działał, a nadwozie pozostało praktycznie nieuszkodzone. To wydarzenie zapoczątkowało erę crash-testów w Audi i dało początek wielu innowacjom na polu bezpieczeństwa w motoryzacji. Kolejnym kamieniem milowym było opracowanie kontrolowanych stref zgniotu, których zadaniem jest zmniejszenie ryzyka obrażeń ciała kierowcy i pasażerów. Już w 1958 r., konstrukcja NSU Prinz, dzięki kontrolowanej strefie zgniotu była w stanie zamortyzować sporą część energii powstałej w wyniku zderzenia czołowego. Pod koniec lat sześćdziesiątych, przy pracach nad NSU Ro 80 i nad pierwszym modelem Audi 100, do analizy wpływu wypadku na ludzkie ciało po raz pierwszy wykorzystano manekiny. Aby badać powtarzalne skutki zderzeń, w roku 1970, Audi uruchomiło w Ingolstadt pierwszą halę do testów wypadkowych. Hala jest używana do dziś, choć była wiele razy modernizowana. Z upływem lat pomiary stawały się coraz bardziej precyzyjne. Testy zaczęto również filmować, a później analizować zdjęcia, co umożliwiło dokładniejsze identyfikowanie słabych punktów samochodu. Jedną z opatentowanych innowacji Audi z tego okresu był system „Procon-ten” (ang. programmed contraction and tension). Podczas zderzenia czołowego, kierownica się cofała, a pasy bezpieczeństwa napinały, dzięki systemowi stalowych lin i krążków kierunkowych przemieszczających silnik w kierunku przedziału pasażerskiego. Wprowadzony w 1986 r. system, przyczynił się do znacznego zmniejszenia ryzyka obrażeń głowy kierowcy. Jego stosowania zaprzestano dopiero po wprowadzeniu we wszystkich modelach poduszek powietrznych. Od połowy lat dziewięćdziesiątych, w pracach nad nowymi modelami – poza kolizjami przeprowadzanymi w warunkach laboratoryjnych – wykorzystuje się coraz więcej danych z rzeczywistych wypadków. W 1998 r. Audi powołało do życia specjalny dział zajmujący się badaniami kolizji drogowych - AARU (ang. Audi Accident Research Unit). Ciągle rozrastający się zespół AARU, we współpracy z lekarzami z uniwersytetu w Regensburgu, analizuje dane z wypadków i w ten sposób wskazuje potencjalne możliwości optymalizacji nowych modeli. Paleta modelowa Audi ciągle się rozrasta. Konstrukcja nadwozia kolejnych samochodów jest coraz bardziej złożona. Dlatego obecnie symulacje kolizji są nieodzownym elementem prac nad nowymi autami. Wypadki z udziałem pieszych, zderzenia czołowe lub boczne, praktycznie wszystkie typy wypadków można dziś symulować podczas crash-testów. Ponad 200 specjalistów Audi zajmuje się wyłącznie tymi zagadnieniami. Każdego miesiąca przeprowadzają około 20 000 symulacji, często nawet na dwa lata przed zbudowaniem pierwszych prototypów. Audi to jeden z najbardziej bezpiecznych samochodów na świecie. Również w klasie kompaktów cztery ringi oferują bogaty pakiet aktywnych i pasywnych systemów zwiększających bezpieczeństwo. Na przykład Audi A3 dostępne jest z układem aktywnego asystenta toru jazdy active lane assist, z asystentem hamowania zapobiegającym kolejnej kolizji i z układem ochrony pasażerów siedzących z przodu pojazdu, pre sense front. Ten ostatni system aktywnie, samodzielnie hamując w razie wypadku i znacznie redukując prędkość, zmniejsza skutki zderzenia, a przy mniejszych prędkościach - całkowicie mu zapobiega. W roku 2012, aż cztery razy Audi A3 zostało uhonorowane tytułem „Euro NCAP advanced”, między innymi za aktywne systemy zapewniające bezpieczeństwo jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. SKODA z napędem 4x4: przewaga osiągów i bezpieczeństwa O korzyściach wynikających z napędu na cztery koła przekonuje się już coraz więcej kierowców. ŠKODA oferuje im to korzystne rozwiązanie już w trzech segmentach – w modelach Octavia, Yeti i Superb. Zalety układu 4x4 są oczywiste: efektywniejsze przekazanie mocy na wszystkie cztery koła zapewnia dużo lepszą przyczepność przy przyspieszaniu oraz pokonywaniu zakrętów, zwiększając bezpieczeństwo i radość z jazdy niezależnie od stanu drogi i pogody. Rozwiązanie to przychodzi z cenną pomocą zarówno latem, gdy podczas wakacyjnych wojaży trzeba czasem zjechać z asfaltu, jak i zimą, gdy samochody z napędem na obie osie nie tylko pewniej się prowadzą i unikają problemów z zakopywaniem się, ale i potrafią dużo łatwiej wyjechać z zaśnieżonego miejsca postojowego, oszczędzając czas i energię kierowcy w mroźne poranki. W ostatnich latach ŠKODA konsekwentnie potwierdza swoje doskonałe kwalifikacje w zakresie wykorzystywania tego typu napędu w swoich konstrukcjach. Od momentu debiutu pierwszej generacji Octavii 4x4 w 1999 roku, producent intensywnie zbiera doświadczenia, które w przeszłości były poddane ekstremalnym testom podczas startów w rajdowych mistrzostwach świata WRC. Dziś kompetencje ŠKODY w tym zakresie przemawiają do coraz większej liczby Klientów. Na wybranych rynkach, jak Norwegia czy Szwajcaria układ 4x4 jest już zamontowany w co drugiej sprzedawanej Octavii. ŠKODY Octavia i Yeti dostępne z układem 4x4 korzystają z najnowszej, piątej generacji systemu Haldex. Układy tego szwedzkiego lidera rynku i wieloletniego partnera Grupy Volkswagen trafiają tylko do najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na świecie, a modele czeskiego producenta są jednymi z pierwszych, które zawierają najnowszą odsłonę tego systemu. Za tą innowacją kryje się prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony znacznie poprawiła precyzję i prędkość działania, z drugiej zwiększyła niezawodność i zmniejszyła masę. W połączeniu z nowoczesnymi, wysokowydajnymi silnikami, ŠKODY niezmiennie prezentują światową czołówkę wydajności, zachowując niskie zużycia paliwa (4,5 l w cyklu mieszanym dla ŠKODY Octavia Combi z silnikiem 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) – różnice w stosunku do odpowiedników z napędem wyłącznie na przednią oś są wręcz niezauważalne. Dzieje się tak, ponieważ moment obrotowy jest kierowany na tylną oś tylko wtedy, gdy tego wymaga sytuacja, ograniczając straty przenoszenia napędu w codziennej eksploatacji. Dołączanie dodatkowego napędu odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i na tyle szybki, aby opóźnienie nie wiązało się z żadną stratą dla bezpieczeństwa lub osiągów. Układ Haldex, działający tu jako blokada międzyosiowa, we wszystkich trzech modelach ŠKODY współpracuje z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która nadzoruje efektywne i bezpieczne przekazywane mocy także pomiędzy kołami jednej osi, w praktyce regulując wielkość momentu obrotowego przekazywanego na każde z czterech kół. Obecność systemu jest szczególnie cenna przy przyspieszaniu na zakręcie oraz na nawierzchni o zróżnicowanej przyczepności. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) przyhamowuje obracające się w miejscu koło, przekazując napęd na koło mogące rozpędzić samochód. Efektem jest równomierne, dużo bardziej komfortowe prowadzenie i ograniczenie zużycia opon. To prawdziwe przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY. ŠKODA pozostawia Klientom duże pole wyboru: układ 4x4 dostępny jest w obydwu wersjach nadwoziowych, zarówno w Octavii, jak i flagowym modelu marki – komfortowym Superbie, oraz w popularnym SUVie Yeti, teraz dostępnym w dwóch odsłonach. W każdym z nich system ten przynosi korzyści, które pozwalają jeszcze pełniej odkryć zalety tych nowoczesnych i wszechstronnych samochodów. ŠKODA Octavia to najpopularniejsze kombi 4x4 w segmencie aut kompaktowych w cenie już od 90 800 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Jak dotąd nowy XC90 jest owiany tajemnicą. O ile Szwedzi skrywają sylwetkę tego auta, bardzo otwarcie pokazują jakie technologie znajdą się na jego pokładzie. Pod Goeteborgiem odbył się pokaz kilku systemów bezpieczeństwa, które pojawią się we flagowym skandynawskim SUV-ie. Na potrzeby testu wykorzystano stary tor doświadczalny Volvo Car Group, zlokalizowany nieopodal fabryki Torslanda, około 15 km od Goeteborga. Na potrzeby pokazu, systemy przyszłości zostały zamontowane w obecnie produkowanych modelach: V40, XC60, S60, V60 i V70. Układ wykrywania pieszych w warunkach nocnych Według danych systemu STRADA (Swedish TRaffic Accident Data Acquisition) do 44 procent śmiertelnych wypadków wśród pieszych dochodzi nocą. W USA, w nocnych wypadkach ginie trzy do czterech razy więcej osób niż w dzień (dane instytutu VTI). Jak przystało na lidera w dziedzinie bezpieczeństwa, koncern Volvo Cars pierwszy zastosował w swoich samochodach szereg technologii automatycznego hamowania w przypadku wykrycia zagrożenia. W 2006 roku pojawiła się pierwsza generacja systemu zwiększenia siły hamowania, w 2010 do aut Volvo trafił układ wykrywania pieszych połączony z pełnym hamowaniem; wreszcie w 2013 roku zaprezentowany został system wykrywania pieszych i rowerzystów. Dziś Volvo Cars zademonstrowało kolejną nowość – czyli generację wymienionych wyżej systemów przystosowanych do warunków nocnych. Dotyczy to systemów wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów. „Współcześnie stosowane kamery radzą sobie o świcie i o zmroku, gorzej jest w całkowitych ciemnościach. Problem znika przy zastosowaniu nowej kamery – szybszej i bardziej czułej, z zaawansowaną kontrolą ekspozycji” – powiedział Thomas Broberg. O skuteczności systemu można się było przekonać w tunelu wydrążonym w skale, który niegdyś służył myśliwcom jako pas rozbiegowy i hangar. Podczas wolnej jazdy w egipskich ciemnościach przed autem wyłaniał się manekin. Samochód za każdym razem bezbłędnie hamował przed manekinem. Nowa technologia będzie dostępna w nowym modelu Volvo XC90, pod koniec 2014 roku. Wykrywanie dużych zwierząt W Polsce wypadki z udziałem łosi i innych dużych zwierząt stanowią to problem marginalny. W Kanadzie każdego roku w konsekwencji podobnych zdarzeń zniszczeniu ulega około 40 tysięcy pojazdów. W 2012 roku w Szwecji odnotowano 49 tysięcy wypadków z udziałem zwierząt – sześć tysięcy z nich to zderzenia z łosiem. Konsekwencje takiej kolizji mogą być dla kierowcy i pasażera bardzo poważne. Środek ciężkości łosia znajduje się bardzo wysoko. Ważące kilkaset kilogramów zwierzę wpada do kabiny przez przednią szybę. To pierwszy na świecie system pozwalający uniknąć zderzenia ze zwierzęciem. Układ Animal Detection jest w stanie wykryć zwierzę zarówno w dzień jak i w nocy, w konsekwencji uruchamiając pełne automatyczne hamowanie. Będzie montowany w modelach nowej generacji, niedługo po wprowadzeniu na rynek nowego Volvo XC90, pod koniec 2014 roku. „Dostrzeżenie tego, co natura stara się ukryć jest trudnym zadaniem. Na razie skoncentrowaliśmy się na dużych zwierzętach, ponieważ to one powodują najpoważniejsze szkody i obrażenia – wyjaśnia Thomas Broberg. Do zderzeń ze zwierzętami dochodzi najczęściej podczas szybszej jazdy poza miastem. Ryzyko poważnych obrażeń w zderzeniu z łosiem wynosi ponad 70 procent, jeżeli do wypadku dojdzie przy prędkości 100 km/h. Jeżeli uda się zmniejszyć prędkość tak, by w momencie uderzenia wynosiła poniżej 70 km/h, niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń jest znacznie mniejsze. Technologia Animal Detection ma pomóc kierowcy uniknąć wypadku lub skutecznie zredukować szybkość w momencie zderzenia. Aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa współpracują ze sobą, by ograniczyć konsekwencje zdarzenia. Aktywny tempomat z asystentem kierowania Ryzyko uderzenia auta poprzedzającego przez samochód wyposażony w aktywny tempomat i układ ostrzegania o niebezpieczeństwie kolizji jest 42 procent niższe (badania Euro-FOT 2012). W dużych miastach dojazdy do pracy zajmują nawet 300 – 400 godzin rocznie. Znaczna część z nich to jazda w korkach. Ryzyko typowego najechania na tył poprzedzającego pojazdu jest więc duże. Aktywny tempomat z asystentem kierowania pomaga kierowcy pozostać na właściwym pasie ruchu i utrzymać właściwe tempo jazdy. Nowe urządzenie, pozwalające automatycznie podążać za poprzedzającym pojazdem, pojawi się w nowym Volvo XC90, pod koniec 2014 roku. Aktywny tempomat z asystentem kierowania to rozwinięcie znanego już aktywnego tempomatu z technologią kontroli pasa ruchu (Adaptive Cruise Control and Lane Keeping Aid). Umożliwia on komfortową jazdę przez utrzymywanie bezpiecznej odległości od samochodu jadącego przed nami, kontrolując także koło kierownicy. Kierowca aktywuje układ przyciskając guzik. Samochód podąża za innym pojazdem wykorzystując dane z kamery i radaru. Silnik, hamulce i koło kierownicy działają automatycznie. „To pierwszy krok na drodze do stworzenia samochodu poruszającego się całkowicie samodzielnie. Kierowca może jednak w każdej chwili przejąć kontrolę nad autem” – mówi Thomas Baberg. Łączność Car 2 Car W USA za sześć procent wypadków i trzy procent ofiar śmiertelnych jest spowodowanych śliską nawierzchnią. Według bazy danych Volvo, do 6-7 procent wypadków dochodzi na śliskiej drodze. Według NHTSA do 10 procent zgonów w wypadkach na skrzyżowaniach dochodzi z powodu wjechania samochodu na czerwonym świetle. Nowoczesne technologie komunikacji otwierają szereg możliwości poprawy bezpieczeństwa na drogach. Koncern Volvo Cars przystąpił do porozumienia Car 2 Car Communication Consortium, które dotyczy wprowadzenia technologicznego standardu łączności między samochodami, który ma zacząć działać od 2016 roku. Chodzi o opracowanie wspólnego standardu, w którym będą mogły się ze sobą porozumiewać samochody różnych marek. Technologia wykorzystuje nadajniki w pojazdach oraz infrastrukturę drogową – znaki i sygnalizatory świetlne. A oto przykłady wykorzystania nowej technologii: Optymalna prędkość jazdy (zielona fala) Nadajniki w sygnalizatorach „informują” pojazdy, z jaką prędkością powinny się poruszać, by wykorzystać zieloną falę i nie zatrzymywać się niepotrzebnie na czerwonym świetle. Z kolei, stojąc na czerwonym, kierowca byłby informowany jak długo będzie czekał aż zapali się zielone. To umożliwia mu np. wyłączenie silnika. Informacje o pogodzie i warunkach jazdy System informujący o lokalnym pogorszeniu warunków – gdy wystąpi ulewa, śnieżyca czy gołoledź. Samochody mogłyby się wzajemnie ostrzegać o niebezpiecznie śliskich fragmentach dróg. Ostrzeganie o pojazdach uprzywilejowanych Otrzymanie z wyprzedzeniem informacji o zbliżających się samochodach uprzywilejowanych pozwoliłoby sprawniej ułatwić im przejazd. Jest to szczególnie ważne wieczorem i w nocy w obszarze zabudowanym, gdy samochody te ograniczają użycie syren. Syreny mogą też nie być słyszane z powodu głośnej muzyki w samochodzie. Ostrzeganie o ostrym hamowaniu Ostre hamowanie może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji. Łączność Car 2 Car pozwoli innym kierowcom uniknąć zaskoczenia. Ostrzeżenie o pojazdach zepsutych lub wolnobieżnych Powoli poruszające się lub uszkodzone pojazdy mogłyby automatycznie wysyłać ostrzeżenia do innych użytkowników ruchu. Uniknięcie niespodzianek na drodze pozwoliłoby ograniczyć liczbę wypadków. Ostrzeżenie o robotach drogowych Maszyny budowlane także mogłyby wysyłać komunikaty innym pojazdom, z dużym wyprzedzeniem ostrzegając ich kierowców o utrudnieniach na drodze – ograniczeniach szybkości czy objazdach. Kierowcy wiedzieliby także jaki dystans dzieli ich od końca odcinka z utrudnieniami. Ostrzeżenie o korkach Odpowiednio wcześnie wysłany sygnał o zatorze także ograniczyłby ryzyko ewentualnych kraks. Informacje drogowe Car 2 Car dostarcza także informacje o ograniczeniach prędkości na danej drodze. Nadajniki z wyprzedzeniem informowałyby kierowców o treści ograniczeń i dokładnych odcinkach ich obowiązywania. Ostrzeganie o zbliżających się motocyklistach Motocykliści są jednymi z najbardziej narażonych na wypadki uczestników ruchu. Car 2 Car ostrzega zawczasu inne pojazdy o zbliżającym się motocyklu. Ostrzeganie o samochodach przejeżdżających na czerwonym świetle Sygnalizatory wyposażone w system łączności mogłyby wysyłać sygnał alarmowy (dźwiękowy i świetlny) do kierowców, którzy nie zauważyli czerwonego światła. Ten sam system mógłby ostrzegać prawidłowo jadących (na zielonym) kierowców o niebezpieczeństwie zbliżającym się z drogi poprzecznej. Autonomiczne parkowanie Technologia autonomicznego parkowania to system, który zwalnia kierowcę z czasochłonnego poszukiwania miejsca do zaparkowania. Samochód sam znajduje wolne miejsce, kierowca może wysiąść już przy wjeździe na parking. Technologia Vehicle 2 Infrastructure, korzystająca z nadajników umieszczonych w infrastrukturze drogowej, informuje kierowcę czy usługa autonomicznego parkowania jest dostępna. Kierowca aktywuje funkcję parkowania za pomocą odpowiedniej aplikacji w smartfonie. Samochód wykorzystuje szereg czujników do znalezienia wolnego miejsca i zaparkowania. Odwrotna procedura pozwala kierowcy „odzyskać” samochód. Dzięki połączeniu funkcji autonomicznego prowadzenia, wykrywania przeszkód i automatycznego hamowania, pojazd bezpiecznie porusza się na parkingu, uwzględniając pieszych. „Chcemy stworzyć samodzielne auta bezpiecznie poruszające się wśród innych pojazdów i pozostałych użytkowników dróg” – mówi Thomas Broberg. źródło: Volvo Auto Polska
  12. Volvo testuje nowe systemy bezpieczeństwa W pełni zautomatyzowana jazda w korku, ograniczenie kolizji na skrzyżowaniach oraz redukcja do zera kolizji z udziałem zwierząt – to najnowsze projekty w dziedzinie bezpieczeństwa, nad którymi pracuje Volvo. Wszystkie te rozwiązania znajdą się już za kilka lat w seryjnej produkcji. Coraz więcej kierowców prowadząc samochód zajmuje się czymś innym, niż tylko skupieniem się na jeździe. Zazwyczaj rozmawiają przez telefon, sprawdzają e-maile, czy też wysyłają smsy. Dotyczy to aż 25% czasu spędzonego za kierownicą. Takie zachowanie niestety często może powodować wypadek lub kolizję. Volvo prowadzi badania mające na celu minimalizację takich sytuacji na drodze i udoskonala swoje samochody o nowoczesne systemy bezpieczeństwa, typu City Safety, czy Pedestrian Detection. Teraz firma idzie o krok dalej i pracuje nad rozwiązaniami, które wyeliminują do zera poważne obrażenia i ofiary śmiertelne z wypadków z udziałem samochodów Volvo. A to wszystko już w 2020 roku. Czytanie książki podczas prowadzenia auta w korku. Dzięki systemowi automatycznego wsparcia jazdy w korku (z ang.Autonomous Driving Support) już niedługo kierowca nie będzie musiał się skupiać na prowadzeniu i będzie mógł poświęcić swoją uwagę np. czytaniu książki. Poprzez wykorzystanie danych z kamery i radarów, samochód może podążać za pojazdem jadącym z przodu. Przyspieszanie, hamowanie i skręcanie kierownicą odbywa się automatycznie. Jeśli pojazd z przodu jest zmuszony do wykonania szybkiego ruchu z powodu przeszkody na drodze, kierowca wspomagany jest przez układ sterowania,który sprawia, że samochód skręca w tą samą stronę. Jeśli kierowca zdecyduje się z powrotem prowadzić auto samodzielnie, wystarczy dotknięcie przez niego pedału hamulca lub gazu, czy też samodzielny ruch kierownicą. System nie ogranicza, a jedynie wspiera kierowcę w prowadzeniu auta. Automatyczne hamowanie na skrzyżowaniachW Stanach Zjednoczonych 21,5% wypadków śmiertelnych w 2007 roku miało miejsce na skrzyżowaniach, a w 16 krajach Unii Europejskiej (bez Szwecji) odsetek ten w 2006 roku wyniósł 20,6%. Aby zmniejszyć liczbę tych kolizji, Volvo rozpoczęło prace nad systemem wsparcia pokonywania skrzyżowań (z ang. Intersection Support). Układ w momencie opuszczania skrzyżowania wyhamuje auto do zera, jeśli przed samochodem pojawi się inne auto, które przetnie tor jazdy skręcającego samochodu. Unikanie kolizji ze zwierzętami Nowy system minimalizujący ryzyko kolizji z udziałem zwierząt (z ang. Animal Detection) potrafi wyhamować auto w przypadku wtargnięcia zwierzęcia na drogę. Układ składa się z dwóch części – czujnika radaru oraz kamery na podczerwień, które rejestrują sytuacje przed i po bokach samochodu. Obecnie system wykrywa duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, bydło, czy konie. Jednak w przyszłości układ będzie działał w przypadku pojawienia się na drodze mniejszych zwierząt. Co istotne system działa także w nocy. Wszystkie rozwiązania są jeszcze w fazie testów i na pewno minie jeszcze kilka lat zanim zostaną one wprowadzone do seryjnieprodukowanych samochodów Volvo. Chcemy aby nasze systemy bezpieczeństwa działały i zachowywały się podobnie jak ludzie.Czujniki to oczy, komputer to mózg, a hamulce to mięśnie. Dzięki temu możliwe stanie się zrealizowanie wizji samochodów Volvo, które nie ulegają wypadkom – powiedział Maciej Szurek, Product Manager w Volvo Auto Polska. Źródło: Volvo
  13. więcej -> Volvo testuje nowe systemy bezpieczeństwa | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Mercedes wprowadza poduszki powietrzne w pasach bezpieczestwa
  15. Wyższy poziom bezpieczeństwa Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwabiernego – poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono plany otwarcia nowego centrumbezpieczeństwa Volvo oraz przeprowadzono pierwsze testy samochodów automatycznie sterowanych na drogach publicznych – SARTRE. Całkowicie nowy obiekt testowy, ma odgrywać istotną rolę w działaniach Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa i utrzymaniu przez firmę pozycji lidera. Obiekt zostanie zbudowany w istniejącym centrum testowym Volvo Car Corporation w Hällered w zachodniej Szwecji i będzie zarządzany przez firmę Active Safety Test Area AB - ASTA. W nowym obiekcie zarówno kierowcy, jak i pojazdy, zostaną poddani testom w różnych sytuacjach ruchu drogowego – na zatłoczonych drogach miejskich, autostradach wielopasmowych czy skrzyżowaniach. Jednym z istotnych parametrów są interakcje z innymi samochodami, pieszymi, rowerami, skuterami, motocyklami, ciężarówkami i autobusami. Nowecentrum zostanie otwarte w 2014 r. W ramach rozwoju działań Volvo w dziedzinie bezpieczeństwa przeprowadzono również pierwsze udane testy automatycznie sterowanychsamochodów – SARTRE. Auto w kolumnie, dzięki czujnikom i laserom do prędkości 85 km/h potrafi jechać automatycznie – samo przyspieszać, zwalniać oraz skręcać. Kierowca w tym czasie może czytać książkę lub oglądać film. Pierwsze testy tych aut zostały wykonane na autostradach Hiszpanii. Nowe centrum bezpieczeństwa oraz testy projektu SARTRE, to tylko niektóre z naszych działań z zakresu bezpieczeństwa, które obecnie prowadzimy. Mają one przybliżyć nas do realizacji wizji samochodów Volvo, które nie ulegają kolizjom – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska. Źródło: Volvo Auto Polska
  16. Motodziennik: W służbie bezpieczeństwa <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=x3Bcf7D43lI&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=x3Bcf7D43lI&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  17. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=31090
  18. Linka bezpieczeństwa <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=0ba0aAxuuyX&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  19. Wypadek samochodu bezpieczeństwa <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=x2eFwLAt_3w&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=x2eFwLAt_3w&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  20. http://www.pcworld.pl/news/328970/YouTube.uruchamia.centrum.bezpieczenstwa.html
  21. Testy ze zmęczonymi kierowcami przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego http://www.motorynek.pl/?a=info&p=&i=1793&osCsid=eea102370b30848c7d02c831ad4b25af
  22. http://www.technikajazdy.info/bezpieczenstwo/pasy-bezpieczenstwa/ A Ty zapinasz pasy Bezwzględnie na wszystko, zawsze zapinam pasy.
  23. http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Po_co_zapinac_pasy_bezpieczenstwa,a,84307.html
  24. http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/nissan-zaprezentowal-nowy-pedal-bezpieczenstwa.html
×