Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'autonomicznej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 4 wyniki

  1. Freightliner Inspiration Truck - premiera autonomicznej ciężarówki z rekordem świata na zaporze Hoovera Rekordowo jasny strumień świetlny – 1,17 mln lumenów – zapewnił Freightlinerowi wpis w Księdze Rekordów Guinnessa Pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach Unikalny debiut unikalnej ciężarówki – z okazji premiery Freightlinera Inspiration Truck zapora Hoovera stała się największym ekranem projekcyjnym w Ameryce Północnej Imponująca prezentacja z wykorzystaniem 60 projektorów HD, emitujących obraz o powierzchni ponad 39 tys. m kw. Stuttgart (Niemcy)/Boulder (Nevada, USA). W lipcu 2014 świat był świadkiem premiery pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki: Mercedes-Benz Future Truck 2025. Nie cały rok później, zapora Hoovera stała się miejscem światowej premiery Freightlinera Inspiration Truck – pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach. Z tej okazji betonowa tama w Nevadzie poza spiętrzaniem wody i generowaniem energii dla Las Vegas oraz Kalifornii posłużyła jako największy w historii Ameryki Północnej ekran projekcyjny. Ta rekordowa projekcja – o jasności 1,17 mln lumenów – zapewniła Freightlinerowi wpis do Księgi Rekordów Guinnessa. „Zapora Hoovera zapewnia idealne warunki dla tak ważnej premiery. Nie tylko została zbudowana głównie z pomocą ciężarówek, ale stała się też inspiracją – jak mało która budowla na świecie. Aby pokazać możliwości jazdy autonomicznej i ich znaczenie dla branży transportowej, byliśmy gotowi zrobić to, na co dotychczas nikt się nie zdobył” – powiedział dr Wolfgang Bernhard, Członek Zarząd Daimler AG, Daimler Trucks i Daimler Buses. „Ustanowiony przez Freightlinera rekord Guinnessa sprawia, że debiut Inspiration Truck zyska jeszcze większy rozgłos”. Premiera innowacyjnej ciężarówki Freightliner Inspiration Truck miała stosowną oprawę – poprzedziła ją projekcja 30-minutowego filmu, wyświetlonego na zaporze Hoovera. Monumentalne tło zajmowało powierzchnię ponad 39 tys. m kw., czyli prawie 9 boisk piłkarskich lub 87 średniej wielkości ekranów kinowych IMAX. Do jego emisji wykorzystano 60 projektorów o łącznej mocy 26 000 watów. Zsynchronizowane urządzenia, ustawione w odległości 800 m od zapory, wygenerowały obraz o rozdzielczości 4592 x 2048 pikseli i rekordowej jasności – 1,17 mln lumenów, czyli porównywalnej z włączeniem ponad 1400 domowych żarówek o mocy 60 watów. To oficjalny światowy rekord wśród takich projekcji. Wykorzystanie zapory Hoovera jako największego ekranu projekcyjnego w Ameryce Północnej było ogromnym przedsięwzięciem, poprzedzonym wieloma miesiącami przygotowań i instalacji sprzętu. Zastosowana tam technologia nigdy wcześniej nie została wykorzystana na podobną skalę, z równie wielkim ekranem projekcyjnym wymagającym tak jasnych źródeł światła. Projekcję zrealizowano dzięki stosunkowo nowej technice mapowania projekcji wideo, która przy pomocy oprogramowania do deformacji i maskowania obrazu pozwala dopasować go do ekranów o nieregularnych kształtach – właśnie takich jak zakrzywiona zapora Hoovera. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Mózg autonomicznej jazdy Audi: centralny komputer sterujący Centralny komputer zawiaduje wszystkimi systemami umożliwiającymi autonomiczną jazdę Zaawansowana moc obliczeniowa wielkości tabletu Seryjna produkcja: w najbliższych dwóch latach Ingolstadt, 31 marca 2015 r. Sercem opracowywanych przez Audi przyszłościowych systemów umożliwiających autonomiczną jazdę, jest centralny komputer zwany w skrócie zFAS. Ten supermózg wszystkich operacji systemu, wykorzystuje najnowsze procesory wysokiej mocy i w niedalekiej przyszłości będzie stopniowo znajdował zastosowanie w palecie modelowej Audi. To ważny kamień milowy na drodze ku nowym, zautomatyzowanym funkcjom prowadzenia i dowód pionierskiej roli, jaką Audi odgrywa na polu autonomicznej jazdy. Teraz, wyspecjalizowana firma Delphi podpisała z Audi kontrakt na produkcję seryjną tego komputera. Audi stworzyło centralny komputer sterujący w kooperacji z czołowymi, zajmującymi się nowymi technologiami partnerami z całego świata. Zespół specjalistów z firm TTTech, Mobileye, nVidia i Delphi, pod kierownictwem inżynierów z Ingolstadt, opracował szereg elementów składowych oprogramowania i sprzętu. Jako przyszłego dostawcę systemu płyty głównej zFAS, Audi wybrało firmę Delphi. zFAS zbiera ogromną ilość różnych informacji rejestrowanych przez czujniki. Na ich podstawie, błyskawicznie oblicza pełen obraz otoczenia pojazdu. Następnie z informacji korzystają wszystkie systemy wsparcia. Jest więc centralnym punktem przetwarzania wszystkich funkcji autonomicznej jazdy. Dotychczas zarządzanie systemami wsparcia kierowcy odbywało się zazwyczaj z wykorzystaniem osobnych sterowników. Audi, jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, postawiło na stworzenie i wykorzystanie centralnej jednostki sterującej. Firma podeszła do zagadnienia holistycznie i postanowiła skonsolidować sterowanie całym portfolio funkcji, wymaganych czujników, sprzętu i architektury oprogramowania na poziomie centralnego systemu. Bezpieczeństwo danych było przy tym najwyższym priorytetem. Najwyższej jakości komponenty elektroniczne są w przypadku tak kompaktowej konstrukcji komputera podstawowym warunkiem zapewnienia wysokiej mocy obliczeniowej. Płyta główna zFAS wyposażona jest zarówno w procesor mobilny EyeQ3 produkcji Mobileye, jak i w nowy procesor Tegra K1 firmy nVidia. Wysoka moc obliczeniowa tego komputera osiągnięta dzięki takiemu rozwiązaniu, odpowiada całkowitej mocy obliczeniowej wszystkich podzespołów architektury elektronicznej dobrze wyposażonego samochodu klasy średniej. Dzięki wysokiemu stopniowi integracji, nowa płyta główna ma wielkość tabletu. Jej modułowa konstrukcja sprawia, że zFAS jest elastycznie skalowalny, i przez to pod każdym względem to przyszłościowe rozwiązanie. Audi współdziała z czołowymi, światowymi firmami takimi jak Bosch, Continental, Valeo czy Delphi, i wspólnie z nimi pracuje nad automatyzacją układu hamulcowego i układu kierowniczego. Celem współpracy jest opracowanie wspólnych standardów oraz – zmierzając ku w pełni autonomicznej jeździe – stworzenie, z myślą o klientach, oferty nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy, zapewniających większe bezpieczeństwo i komfort. W niedalekiej przyszłości, Audi connect pozwoli również autonomicznie poruszającym się samochodom marki Audi „uczyć się” drogi i otoczenia podczas jazdy. Za pośrednictwem sieć telefonii komórkowej, także z wykorzystaniem szybkiego standardu transmisji danych LTE, dane gromadzone przez zFAS przekazywane są do chmury obliczeniowej. Tutaj, za pomocą algorytmów Machine Learning i sztucznej inteligencji, są one przetwarzane i wysyłane z powrotem do pojazdu. W ten sposób zFAS nieustannie zwiększa swoją wydajność, by coraz lepiej radzić sobie w złożonych sytuacjach. Dzięki takim rozwiązaniom, autonomicznie poruszające się samochody marki Audi codziennie uczą się czegoś nowego i z każdą nową sytuacją budują swe doświadczenie na tym polu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. 550 mil autonomicznej jazdy z Doliny Krzemowej do Las Vegas: długodystansowy test koncepcyjnego Audi A7 Sportback piloted driving concept Dziennikarska jazda testowa, wprost na międzynarodową wystawę CES 2015 Audi A7 piloted driving concept wykorzystuje technikę czujników stosowaną już w pojazdach produkcji seryjnej Na Consumer Electronics Show 2015, Audi prezentuje rozwiązania ważne dla przyszłości motoryzacji Ingolstadt/Las Vegas, 5 stycznia 2015 r. 550 mil autonomicznej jazdy po autostradzie: w długodystansowym teście Audi A7 piloted driving concept, po raz pierwszy kierowcami będą dziennikarze. Trasa wiedzie ze Stanford w Dolinie Krzemowej, do Las Vegas w Nevadzie, wprost na CES 2015 (Consumer Electronics Show), jedne z najważniejszych na świecie targów elektroniki. „Jazda testowa z zachodniego wybrzeża Kalifornii do Las Vegas udowodni naszą czołową pozycję w dziedzinie rozwoju autonomicznej jazdy” – podkreśla prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego. Długodystansowy test rozpoczęty w kalifornijskim Stanford, uwzględniający realny ruch i prawdziwe warunki drogowe, jest wspólną akcją Audi, Volkswagen Electronics Research Laboratory (ERL) oraz Volkswagen Group Research and Development. Audi A7 piloted driving concept pokona dystans ponad 550 mil (ok. 900 km) w dwóch całodziennych etapach. Audi A7 piloted driving concept wykorzystuje najnowsze, opracowane przez koncern z Ingolstadt rozwiązania techniczne, jakie można zastosować w pojeździe koncepcyjnym. System, przy prędkościach od 0 do 70 mil na godzinę, czyli ponad 110 km/h, wydatnie odciąża kierowcę jadącego autostradą. Samochód nazwany przez swoich konstruktorów „Jack“, potrafi samodzielnie zmieniać pas ruchu oraz wyprzedzać. Ponadto Audi A7 piloted driving concept samoczynnie przyspiesza i hamuje. Przed zmianą pasa ruchu na lewy, lub jak jest dopuszczalne w USA na prawy, system dostosowuje prędkość naszego auta do prędkości pojazdów na sąsiednich pasach ruchu. Jeśli obliczenia wskazują, że odległość między pojazdami i czas na wykonanie manewru są wystarczające, samochód sam, szybko i precyzyjnie dokonuje zmiany pasa. Pojazd testowy wyposażony jest w szereg czujników, z których wiele jest podobnych do wykorzystywanych w produkcji seryjnej. Radarowe czujniki long range adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) oraz asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist (ASA), monitorują przestrzeń przed i za pojazdem. Po dwa czujniki radarowe mid range z przodu i z tyłu pojazdu, zapewniają „widoczność” w zakresie 360 stopni. W pojedynczo obramowanej osłonie chłodnicy Singleframe oraz w dolnej części tylnego zderzaka, zamontowano dwa skanery laserowe. Podczas autonomicznej jazdy dostarczają one wtórnych informacji dotyczących ruchomych szczegółów i nieruchomych obiektów wokół poruszającego się pojazdu. To rozwiązanie techniczne jest już prawie gotowe do wdrożenia do produkcji seryjnej, również pod względem analizy struktury kosztów jej wprowadzenia. Wysokiej rozdzielczości szerokokątna kamera 3D montowana już w nowym Audi Q7, monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Cztery małe kamery z przodu i z tyłu, penetrują najbliższe otoczenie samochodu. Za ogólną orientację odpowiedzialne są dane dostarczane przez system nawigacji. Jeszcze zanim system autonomicznej jazdy osiągnie swe pełne możliwości, odpowiednio wcześniej zaleca on kierowcy, by np. w ruchu miejskim ze względów bezpieczeństwa ponownie przejął kontrolę nad pojazdem. Towarzyszy temu cała gama sygnałów: kolorowe diody u podstawy przedniej szyby, wskaźniki w systemie informacji kierowcy i na specjalnym wyświetlaczu, Central Status Indicator (CSI) oraz sygnały akustyczne. Jeśli kierowca je zignoruje, to system włączy światła awaryjne i doprowadzi samochód do możliwie bezpiecznego stanu. Z reguły po prostu zatrzyma pojazd na prawym poboczu. Trening dla dziennikarzy, którzy jako kierowcy pokonają 550 mil w Audi A7 piloted driving concept, odbył się kilka tygodni temu na torze testowym Volkswagena w Arizonie. Podczas podróży z Zachodniego Wybrzeża do Las Vegas, będą zmieniać się za kierownicą co około 100 mil. Dla bezpieczeństwa, na siedzeniu przedniego pasażera pojedzie z nimi zawodowy kierowca testowy Audi. Ekspozycja Audi na odbywającej się od 6 do 9 stycznia 2015 roku w Las Vegas/USA międzynarodowej wystawie CES, zatytułowana jest „Next Chapter“ – „Kolejny rozdział”. Na najważniejszych na świecie targach poświęconych elektronice, Audi prezentuje swoje aktualne rozwiązania techniczne oraz projekty przyszłości. Hasłem przewodnim Audi jest tu komunikacja pojazdu z otoczeniem. Cztery pierścienie prezentują podczas targów rozwiązania dotyczące autonomicznej jazdy, nowe koncepcje obsługi i deski rozdzielczej, nowoczesne systemy infotainment, nowe rozwiązania Audi connect oraz diodowe i laserowe techniki oświetlenia - Matrix. Koncern z Ingolstadt zademonstruje je wraz z innymi nowinkami, podczas światowych premier dwóch pojazdów: koncepcyjnego oraz nowego Audi Q7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. więcej -> System autonomicznej jazdy według Nissana [VIDEO], pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×