Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'autoclassica' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 1 wynik

  1. [h=1]MilanoAutoclassica: Alfa Romeo świętuje 50 lat firmy Autodelta.[/h][h=1][/h]Od22 do 24 lutego br. odbywać się będzie „Milano Autoclassica”,salon organizowany dla pasjonatów, koneserów i tych, którzy chcąbyć bliżej fascynującego świata samochodów zabytkowych. Wgoszczącym na Targach w Mediolanie wydarzeniu uczestniczy marka AlfaRomeo, potwierdzając swoje zainteresowanie stale rozwijającą sięfascynacją przeszłościąautomobilizmu,która przenika współczesne społeczeństwo, tworząc wartośćdodaną do nowoczesnego samochodu. Równocześniez wystawą „Milano Autoclassica”, Alfa Romeo świętuje 50-lecieAutodelty, wydziału firmy zajmującego się przygotowaniemsamochodów do startów w wyścigach. Powstał on w marcu 1963roku, aby zaakcentować oficjalny powrót Alfy Romeo na torywyścigowe, po wycofaniu się w 1951 z roku Mistrzostw ŚwiataFormuły 1, kiedy to drugi sezon z rzędu zdobyła mistrzostwo swoją„Alfettą”. Producent zdecydował się na stworzenie strukturyskupionej na wyścigach, oddzielonej od zakładu produkcyjnego, zwystarczającą swobodą działania i możliwością podejmowaniasuwerennych decyzji technicznych i sportowych. Najważniejsząosobowością Autodelty tamtych czasów był z pewnościącharyzmatyczny inżynier Carlo Chiti. Nastoisku na Targach w Mediolanie, publiczność będzie mogłapodziwiać 5 cennych egzemplarzy ze „złotego okresu”działalności Autodelty, należących do kolekcji „Centro Storico”Alfa Romeo i przypominających najważniejsze osiągnięcia stajni zSettimo Milanese: „Giulia TZ”, „33/2 litra Daytona”, „GTA1300 Junior”, „33 TT 12” oraz jednoosobowy, eksperymentalnysamochód „179 F”. Wraz z tymi fascynującymi pojazdami nawystawie pojawił się model pochodzący z aktualnej produkcji -Giulietta Collezione 2.0 JTDM 170 KM TCT – dowód niepowtarzalnościmarki na tle światowej produkcji, z projektantami, samochodami,wyścigami i silnikami, stylem i innowacjami, które naznaczyłypostęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniachsportowych dwudziestego wieku. GiuliaTZ z 1963 roku. Topierwszy samochód wyścigowy opracowany przez Autodeltę: jejsłynne trójkątne logo zostało po raz pierwszy naklejone nanadwoziu tego kompaktowego auta, zaprojektowanego przez Zagato, awyprodukowanego z silnikiem i rozwiązaniami technicznymi „Giulii”oraz unikalną ramą przestrzenną, od której wzięła się nazwa„Tubolare Zagato”. „TZ” okazało się od razu strzałem wdziesiątkę, również dzięki doskonałym cechom pierwotnegomodelu: w 1963 roku wygrało „Puchar FISA” w Monzy, a w następnymsezonie odniosło bezdyskusyjne zwycięstwo w „Coupe des Alpes”(Rolland-Augias) i na „Tour de Corse”. Oprócz tego odniosłoliczne sukcesy we wszystkich największych wyścigachmiędzynarodowych, w tym Le Mans i Targa Florio. 33/2litry Daytona. W1967 roku Alfa Romeo zdecydowała, aby „wskoczyć” w kategorięprototypów, ówcześnie największej międzynarodowej sceny wyścigówsamochodowych. Model „33/2 litry” zadebiutował we Fléron wBelgii i zwyciężył – kierowany prowadzony przez kierowcętestowego Teodoro Zeccoli - dając nadzieję na dalsze sukcesy.Następnego roku prototypy Autodelty zwyciężył w wyścigachDaytona 24h (Vaccarella-Schutz), na dystansie 1000 km na torzeNuerburgring (Galli-Giunti), 500 km na torze Imola(Vaccarella-Zeccoli) i 24h na Le Mans (Giunti-Galli). Model „33”ze swoim silnikiem „V8”, wysublimowaną linią nadwozia i dwomaparami nałożonych na siebie reflektorów przednich, zdominowałklasę silników dwulitrowych i zyskał miano klasyka wśródsamochodów wyścigowych drugiej połowy lat sześćdziesiątych. Wnastępnych sezonach ośmiocylindrowy „V” został powiększony dopojemności trzech litrów i zmieniła się struktura ramy. Wmiędzyczasie, w 1971 roku, model „33/3” odniósł prestiżowezwycięstwo w Targa Florio (Vaccarella-Hezemans). GTA1300 Junior. Jednymz trzech samochodów najczęściej kojarzonych przez pasjonatów znazwą „Autodelta” jest niewątpliwie kultowa „Giulia GTA”,która powstała w 1965 roku. Posiadająca dwa wałki rozrządu,podwójny zapłon i pojemność 1570 cm3, w roku 68 przekształciłasię w „GTA 1300 Junior” i zakończyła karierę jako „1750/2000GT Am”. Nie było to do końca „GTA”, gdyż uległo całejserii przeróbek technicznych, którym została poddana wersja coupé„Giulii” w trakcie kariery wyczynowej. Ostatnia wersja z 1972roku „GTA 1300 Junior”, przez dwa lata za rzędu odwdzięczałasię Autodelcie zwycięstwem w Europejskich Mistrzostwach SamochodówTurystycznych (Challenge Europeo Turismo). Niemożliwe wydają sięsukcesy sportowe tego kompaktowego coupé z silnikiem o pojemności„zaledwie” 1290 cm3, z którego specjaliści z Settimo Milanesepotrafili wydobyć ponad 170 KM! Należy zauważyć, że „GTA”(pierwotnie “1600”) było pierwszym samochodem turystycznym,który okrążył Nordschleife Nuerburgring w czasie poniżej 10minut. 33TT 12. 1975był prawdopodobnie najbardziej prestiżowym rokiem dla Autodelty:model „33 TT 12” zwyciężył w Markowych Mistrzostwach Świata,powtarzając sukces dwa lata później samochodem „33 SC 12”.Mistrzowski Puchar Świata dotarł do Settimo Milanese wraz zsamochodem z przestrzenną ramą i z 12-cylindrowym „boxerem”(stąd nazwa „TT 12”) o pojemności trzech litrów i ponad 500KM, który umożliwił mu zwycięstwo w siedmiu z ośmiu wyścigach,w tym Targa Florio (Merzario-Vaccarella). Wszyscy najlepsi kierowcytamtych czasów zaciskali dłonie na kierownicy „33 TT 12”:Merzario, Brambilla, Pescarolo, Bell, Laffite, Mass, Andretti, Ickx,Scheckter i Vaccarella. „TT 12” był nowoczesny również podkątem wyglądu: szeroki i niski, z charakterystycznym, potężnym icharakterystycznym „peryskopem” za siedzeniem kierowcy. Wnastępcy - „SC 12” z 1977 zadebiutował natomiast 12-cylindrowy„boxer” z turbodoładowaniem. Jednoosobowybolid wyścigowy Formuły1 „179 F”. Podkoniec lat sześćdziesiątych, po 4 sezonach dostarczania12-cylindrowego „boxera” zespołowi „Brabham”, Alfa Romeozdecydowała się na opracowanie własnego, jednoosobowego samochoduFormuły 1, tak zwanego „Alfa-Alfa”. Moment był wyjątkowy: po20 latach marka wróciła do Mistrzostw Świata Formuły 1, w którychdominowała dzięki swoim „Alfettom”. Zespół inżyniera Chitizaprojektował samochód i rok 1980 stał się sezonem, w którymAutodelta mogła udowodnić swoją wartość, a do zespołu BrunoGiacomelliego dołączył amerykański mistrz (o włoskichkorzeniach) Mario Andretti, który w Settimo Milanese czuł się jaku siebie. Rok 1981 przyniósł zmianę przepisów, które zaskoczyłyAltodeltę i w 1982 kadra techniczna zdecydowała się na całkowitązmianę koncepcji samochodu. Przy tej okazji Chiti zdecydował sięna eksperyment - jako pierwszy wśród startujących w Formule1 –na wyprodukowanie nadwozia z włókna węglowego, wyczuwając jegodoskonałe właściwości, szczególnie nadające się do samochodówwyczynowych. Wystawiany w zabytkowej kolekcji „179 F Test-Car” towłaśnie ten samochód, na pozór rutynowy, lecz niezwykle istotny ztechnicznego punktu widzenia. Źródło: Fiat Auto Poland
×