Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'atrakcyjna' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Nazywamy się Jobs Plus ijesteśmy Agencją Pracy i Doradztwa Personalnego. Dla naszego Klienta –renomowanej Firmy z branży Automotive, poszukujemy Kandydata, który podejmie wyzwanie (i przyjemność) pracy na stanowisku: BRAND PROMOTOR – PASJONAT MOTORYZACJI miejsce pracy: Polska Centralna (województwo mazowieckie i łódzkie) Co będzie należeć do Twoich najważniejszychobowiązków? przekazywanie informacji handlowych dotyczących firmyi jej produktów (współpraca z filiami dystrybutorów oraz z warsztatami) prezentacja oferty koordynacja akcji promocyjnych promocja programu lojalnościowego dla klientów firmy realizacja planówsprzedażowych Nasze oczekiwania: wykształcenie min. średnie prawo jazdy kat. B mile widziane doświadczenie w sprzedaży, szczególnie B2B obsługa komputera i pakietu MS Office umiejętności sprzedażowe otwartość, kontaktowość i uśmiech na twarzy;) mile widziana znajomość języka angielskiego UWAGA: Znajomość branży automotive będzie dużym atutem!!! Nasz Klient oferuje: pracę dla uznanejfirmy z branży Automotive przyjazne i otwarte środowisko pracy, słynące z dobrej atmosfery niezbędne narzędzia pracy: samochód, komputer, telefon stabilne zatrudnienie i umowę na pełen etat pełne wdrożenie do pracy, które pomoże poznać produkty i zakres obowiązków możliwość rozwoju poprzez awans i rozszerzenie kompetencji Jeśli czujesz, że to praca dla Ciebie,prześlij swoje CV na adres: rekrutacja@jobsplus.pl! W tytule wiadomości koniecznie wpisz: „PROMOTOR/CENTRUM/0415”. Nie zapomnij dopisać do CV następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust Nr 133 poz. 883)”. Posiadamy Certyfikat Ministerstwa Gospodarki i Pracy nr 1350.
  2. Atrakcyjna wyprzedaż samochodów z rocznika 2014 w salonach Fiata. Fiat Auto Poland ogłosił jesienne wyprzedaże samochodów z rocznika 2014, w których wybrane modele marki FIAT są dostępne nawet o ponad 15 000 zł taniej niż w cenniku. Przestronny, rodzinny Fiat 500L Pop napędzany silnikiem 1.4 16v 95 KM kosztuje od 48 900 zł. Wszechstronny crossover Fiat 500L Trekking z jednostką napędową 1.4 16v 95 KM dostępny od 56 400 zł. 7-miejscowy SUV Fiat Freemont 2.4 AT6 FWD 170 KM teraz już od 94 500 zł. Choć do końca roku zostało jeszcze dwa i pół miesiąca, Fiat Auto Poland już ogłosił niezwykle atrakcyjną ofertę wyprzedażową samochodów z rocznika 2014, w których wybrane modele marki FIAT są dostępne nawet o ponad 15 000 zł taniej niż w standardowym cenniku. Wśród jesiennych okazji znajdziemy modnego, rodzinnego Fiata 500L w cenie zaczynającej się już od 48 900 zł, wszechstronnego crossovera Fiat 500L Trekking dostępnego od 56 400 zł czy 7-miejscowego SUV-a Fiat Freemont, który w cenniku wyprzedażowym kosztuje już od 94 500 zł. Z myślą o polskich Klientach Fiat Auto Poland przygotował atrakcyjną wyprzedaż samochodów z rocznika 2014, w której poszczególne samochody marki FIAT teraz są znacznie bardziej przystępne cenowo. Właścicieli dużych rodzin z pewnością zainteresuje oferta Fiata 500L – stylowego i niezwykle funkcjonalnego reprezentanta nowej koncepcji samochodu miejskiego „City Lounge”, który łączy kultowy styl słynnej „500” z wygodą użytkowania w codziennej eksploatacji. Auto cechuje największa w klasie kabina pasażerska, doskonale doświetlona dzięki 360-stopniowemu przeszkleniu karoserii i opcjonalnemu oknu dachowemu o powierzchni 1,5 m2, z przeszło 1500 konfiguracjami ustawień foteli i 400-litrowy bagażnik oraz łatwy dostęp do pokładowych technologii, takich jak system UConnect z 5-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z radiem z CD/MP3, Bluetoothem i opcjonalnym GPS. O bezpieczeństwo podróżujących Fiatem 500L dba aż 6 standardowych poduszek powietrznych, zapobiegający dachowaniu system ERM (Electronic Rollover Mitigation), układ kierowniczy z systemem DST (Driving Steering Torque) oddziałującym lekką siłą na koło kierownicy, aby skłonić kierowcę do wykonania odpowiedniego manewru w niebezpiecznych sytuacjach oraz system „City Brake Control” aktywujący układ hamulcowy w razie braku reakcji kierowcy na przeszkodę na drodze. Fiat 500L jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: sprawdzonym 1.4 16v 95 KM lub dynamicznym 0.9 TwinAir Turbo 105 KM z funkcją Start&Stop, oraz Dieslem: 105-konnym lub 120-konnym 1.6 MultiJet II również wyposażonym w system Start&Stop. Jednostki te można zestawić z trzema wersjami wyposażenia 500L. Cena Fiata 500L w wersji Pop zawierającej m.in. chromowane klamki, elektrycznie sterowane przednie szyby i centralny zamek, komputer pokładowy MyCar, systemy ERM, DSR, przesuwaną tylną kanapę oraz podwójną podłogę bagażnika, napędzanego silnikiem 1.4 16v 95 KM wynosi teraz już od 48 900 zł. Osobom szukającym wszechstronnego crossovera, Fiat Auto Poland poleca Fiata 500L Trekking, który łączy wszystkie zalety przestronnego 500L z off-roadową stylistyką i zaawansowanym systemem Traction+, zwiększającym przyczepność na śliskich nawierzchniach, takich jak błoto, szuter czy lód. W porównaniu z 500L Trekking został wzbogacony o podwyższone zawieszenie, zmieniony przedni zderzak, solidne osłony nadkoli i progów, boczne listwy o fakturze szczotkowanej stali, satynowane klamki oraz 16 lub 17-calowe koła, wraz z wielosezonowymi oponami. Właściciel Trekkinga może wybierać spośród dwóch zestawień kolorystycznych nowoczesnych tapicerek i korzystać z klimatyzacji manualnej montowanej w standardzie oraz opcjonalnego systemu audio Hi-Fi marki Beats o imponującej mocy 520 W. Ten ostatni występuje jako wyposażenie standardowe w bazującej na Trekkingu wersji specjalnej 500L Beats Edition, wyróżniającej się lakierem bi-color z dachem w odcinającym się kolorze, 17-calowymi felgami w czarnym macie, z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, czarno-czerwonymi lusterkami oraz czarnymi, matowymi nadkolami i progami. 500L Beats Edition jest dostępny do wyboru z dynamicznym i oszczędnym 1.4 T-Jet 120 KM lub z 1.6 MultiJet II 120 KM, natomiast wersje Trekking i bardziej przystępna Trekking Lite również ze sprawdzonym i niezawodnym 1.4 16v 95 KM, nowoczesnym, turbodoładowanym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM i ekonomicznym MultiJetem II 1.6 105 KM. Fiat 500L Trekking Lite z 2014 roku, z silnikiem 1.4 16v 95 KM jesienią kosztuje już od 54 600 zł. Klienci rozważający zakup dużego SUV-a mogą skorzystać na wyprzedaży Fiata Freemont z napędem na cztery koła, którego jesienią można „upolować” aż o 9 500 zł taniej niż wcześniej. Auto z silnikiem 2.4 AT6 FWD 170 KM teraz możemy mieć już od 94 500 zł, a „zadziorną” edycję specjalną Freemont Black Code napędzaną Dieslem 2.0 MultiJet II AT6 AWD 170 KM od 138 500 zł lub w leasingu za 890 zł miesięcznie. 7-osobowy Fiat Freemont to samochód zaprojektowany z myślą o potrzebach aktywnej rodziny. Wszechstronny, niezwykle wygodny w codziennej eksploatacji, prestiżowy i bezpieczny. Auto charakteryzuje aż siedem pełnowymiarowych foteli ustawionych w trzech rzędach w wyjątkowo przestronnym wnętrzu, 540-litrowy bagażnik z możliwością powiększenia do imponujących 1461 litrów i 20 dodatkowych schowków. Freemont to również najlepsza technologia do dyspozycji podróżnych, która w zależności od wersji obejmuje m.in. dostęp do zbliżeniowego systemu otwierania drzwi, czujniki parkowania i kamerę cofania. Rozrywkę na pokładzie zapewni zintegrowane radio CD/MP3/DVD z nawigacją i kolorowym ekranem dotykowym o średnicy nawet 8,4”, ze sterowaniem w kierownicy. Freemont AWD z napędem na cztery koła do funkcjonalności w mieście dokłada pełną mobilność na nawierzchniach o obniżonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg czy lód. Dla zachowania bezpieczeństwa aktywny system sterowany elektronicznie włącza napęd na tylną oś tylko w razie potrzeby, zapewniając maksimum trakcji na śliskim podłożu, bez strat podczas jazdy po suchym asfalcie. Auto jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia oraz z trzema innowacyjnymi, ekologicznymi jednostkami napędowymi do wyboru: turbodieslem 2.0 MultiJet II 170 KM lub benzynowymi 2.4 170 KM i potężnym Pentastar 3.6 V6 280 KM, które współpracują z 6-biegową, automatyczną przekładnią. Fiat Freemont Black Code to buntownicza edycja specjalna, która powstała, aby podkreślać „zadziorny” charakter swojego właściciela. Black Code charakteryzują czarne felgi 19-calowe, czarne wykończenie przednich świateł, lakierowane na czarno przedni grill i lusterka, które współgrają z równie czarnym wnętrzem wykończonym miękką skórą. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Popularna, atrakcyjna, wszechstronna - SKODA Octavia Octavia pod każdym względem jest klasą samą w sobie. Gamę trzeciej generacji modelu uzupełnia teraz odmiana Scout, która dołącza do Octavii, Octavii Combi i Combi 4x4, usportowionej wersji RS, odmiany G-TEC zasilanej CNG, przyjaznego środowisku wariantu GreenLine i ekskluzywnej odmiany Laurin & Klement. Dzięki takiej wszechstronności i licznym zaletom, nowa ŠKODA Octavia szturmem zdobywa rynek. W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do sierpnia tego roku sprzedaż bestsellera czeskiej marki wzrosła o 41,4% w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży w wielu krajach. Od wprowadzenia na rynek modelu trzeciej generacji na początku 2013 roku, ŠKODA dostarczyła już do Klientów ponad 344 000 Octavii i Octavii Combi. „Trzecia generacja Octavii wyznacza nowe standardy w zakresie przestrzeni, jakości, wzornictwa, technologii i ceny” - mówi Werner Eichhorn, Szef Sprzedaży i Marketingu ŠKODY. „Octavia pokazuje siłę marki, stanowi ważny filar naszej międzynarodowej strategii rozwoju. Jesteśmy przekonani, że model ten nadal będzie zdobywał popularność wśród Klientów na całym świecie.” Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamę w swojej historii. Nowa ŠKODA Octavia została wprowadzona na rynek europejski w 2013 roku. Bardzo szybko do oferty dołączyła Octavia Combi. W połowie 2013 roku do sprzedaży trafiła Octavia Combi 4x4, a także wariant RS – najszybsza do tej pory seryjnie produkowana Octavia. Od końca 2013 roku najoszczędniejszą Octavią jest wersja GreenLine (zużywa 3,2 l oleju napędowego na 100 km i emituje 58 g CO2 na km). W tym roku swoje premiery miały natomiast Octavia G-TEC, napędzana gazem ziemnym, oraz uterenowiona Octavia Scout. Od kilku miesięcy w ofercie dostępna jest także ekskluzywna Octavia L&K. Rozbudowana oferta nowej Octavii przyczyniła się do sukcesu rynkowego. Sprzedaż Octavii i Octavii Combi w Europie Zachodniej wzrosła o 41,4% do 98 100 egzemplarzy dostarczonych w ciągu ośmiu miesięcy br. Octavia jest liderem sprzedaży nie tylko w Czechach, ale także w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech, w Finlandii, Islandii, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie. Rekordową sprzedaż osiągnięto także m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii czy Danii. Octavia jest kluczowym modelem w międzynarodowej strategii wzrostu czeskiego producenta. W ciągu najbliższych lat ŠKODA planuje zwiększyć światową sprzedaż tego modelu do 1,5 mln egzemplarzy rocznie. Poza Europą, producent liczy w szczególności na wzrosty na rynkach w Chinach, Rosji i Indiach. Pomiędzy 1996 rokiem a sierpniem 2014 roku ŠKODA dostarczyła Klientom na całym świecie 4,4 mln sztuk Octavii, co odpowiada około 40% całkowitej wielkości sprzedaży marki w całym tym okresie. W Polsce model cieszy się ogromną popularnością, zajmując pozycję lidera. W 2013 roku zarejestrowano 11 463 szt. tego modelu, a w 2014 roku już 10 531 szt., co stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku (w okresie styczeń-wrzesień). Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Atrakcyjnawyprzedaż w salonach Volkswagena Poznań,07 stycznia 2013 r. – W salonach Volkswagena trwa wyprzedażsamochodów wyprodukowanych w 2012 roku, rabaty na niektóre modelesięgają 15.000 zł. Szczególnie warta uwagi jest specjalna liniaEdition 2012 Polo, Jetty, Tiguana oraz Passata. Samochody z seriiEdition 2012 objęte są specjalnym rabatem, ponadto posiadająbogate wyposażenie dodatkowe. Oferta łączy się także zatrakcyjnym pakietem finansowania i ubezpieczenia samochodu.Dodatkowo podczas Dni Otwartych, które będą trwały od 10 do 13stycznia klienci mogą liczyć na dodatkowe korzyści podczaszakupów. Edition2012 Samochodyw wersji limitowanej Edition 2012 charakteryzują się bogatymwyposażeniem dodatkowym oraz atrakcyjnymi rabatami. Dostępne modeleto Polo, Jetta, Tiguan oraz Passat, z różnymi silnikami benzynowymii wysokoprężnymi. Naprzykład Polo Edition 2012 wyposażone jest dodatkowo w pakietzawierający klimatyzację oraz radioodbiornik z odtwarzaczem płytCD oraz funkcją odczytu plików MP3, alarm antywłamaniowy, klamkioraz lusterka lakierowane w kolorze nadwozia oraz dodatkową parędrzwi. Tak wyposażony samochód z silnikiem 1.2 o mocy 60 KMkosztuje 42.140 zł, korzyść dla klienta wynosi 9.000 zł. Specjalnąwersję Jetty z silnikiem 1.2 TSI (bazującą na wersji Comfortline)i wyposażoną dodatkowo w klimatyzację automatyczną Climatronic,reflektory przeciwmgielne oraz pakiet Business (system radiowy RCD310 z ośmioma głośnikami oraz odtwarzaczem płyt CD/MP3,instalację telefoniczną START, czujniki parkowania z przodu i ztyłu, a także alarm antywłamaniowy) wyceniono na 68.770 zł, jestto o 9.000 zł mniej od ceny cennikowej. Jetta Edition 2012 dostępnajest z jednostkami 1.4 TSI i 1.6 TDI. Dlaposzukujących większych aut w salonach dostępny jest także TiguanEdition 2012 (wyposażony dodatkowo w klimatyzację automatycznąClimatronic, system Park Assist z czujnikami parkowania z przodu i ztyłu, relingi dachowe, alarm antywłamaniowy oraz reflektoryprzeciwmgielne). Korzyść dla kupującego wynosi w tym wypadku14.200 zł. Bardzobogato wyposażone są Passat oraz Passat Variant w wersji Edition2012. Poza seryjnym wyposażeniem posiadają m.in.: Pakiet 990(czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowegodostępu i uruchamiania pojazdu, sterowana elektrycznie roletaprzeciwsłoneczna tylnej szyby), Pakiet Komfort (reflektoryBi-Xenonowe z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED dojazdy dziennej, reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznegodoświetlania zakrętów), system nawigacji RNS 315, alarmantywłamaniowy, kierownicę multifunkcyjną, obręcze aluminioweMinneapolis 17”. Klienci kupujący Passata Edition 2012 zaoszczędzą14.000 zł. Wyprzedażowaoferta - Golf 6 Watrakcyjnych cenach oferowany jest także Golf VI. Wysokość rabatuuzależniona jest od wersji i wyposażenia i wynosi od 10.000 do12.000 zł. Oznacza to, że dobrze wyposażonego Golfa można kupićjuż za 51.920 zł. Podczas Dni Otwartych oferta będzie jeszczedodatkowo wzmocniona. Wyprzedażowaoferta - pozostałe modele Rabatamiwyprzedażowymi objęte są także wszystkie inne modelewyprodukowane w 2012, które nie należą do linii Edition 2012.Opust wyprzedażowy, zależnie od modelu, wynosi do 15.000 zł. Ofertafinansowa Dodatkowąatrakcją dla klientów jest specjalna oferta finansowania zakupuoraz ubezpieczeniowa. Jest ona zróżnicowana w zależności odmodelu i zawiera takie produkty jak: kredyt 50/50 5%, ubezpieczenie2,9%, leasing 109% oraz kredyt 3,99% i kredyt MiniMax. Dniotwarte Wdniach od 10 do 13 stycznia w salonach Volkswagena odbędą się dniotwarte. Klienci odwiedzający salony w tym czasie będą mogliliczyć na jeszcze atrakcyjniejszą ofertę samochodówwyprodukowanych w 2012 roku. Samochodyużytkowe Volkswagena Równoleglez wyprzedażą samochodów osobowych, w specjalnych cenach oferowanesą także modele użytkowe. Caddy, T5, Crafter i Amarokwyprodukowane w 2012 roku objęte są rabatem w wysokości 16procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. NowyMercedes-Benz Klasy E Wydajna,inteligentna, atrakcyjna - nowa Klasa E Kompleksowozmodernizowana Klasa E - z wydajnymi silnikami, innowacyjnymisystemami bezpieczeństwa oraz nowym językiem projektowania -zaznacza swoją wiodącą pozycję w klasie wyższej. W limuzynie ikombi po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowychlub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszejgeneracji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu ibezpieczeństwa, przez Mercedes-Benz określanychjako "intelligent drive". Nowesystemy potrafią zapobiec wypadkom z udziałem pojazdówporuszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także zudziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąćzderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a AdaptiveHighbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłamidrogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu. ZmodernizowanaKlasa E to także znaczący krok naprzód w dziedzinie ekologii, a toza sprawą nowych, 4-cylindrowych silników benzynowych BlueDIRECT zsystemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Tenpotężny impuls znajduje odzwierciedlenie w ekscytującej aparycjinowej Klasy E - jej nowy design w pełni oddaje wydajność,inteligencję i emocje ukryte pod karoserią. Mercedes-Benzzmodernizował wszystkie wersje Klasy E bardziej kompleksowo niżkiedykolwiek - tak, aby najnowsze osiągnięcia technologiczneuczynić dostępnymi jak najszybciej. Właśniedlatego nowy model korzysta z rozwiązań, które znajdązastosowanie w kolejnej generacji Klasy S. Dodatkowo, Klasa E zwracauwagę wyrazistą aparycją, łączącą dynamiczne linie znieskazitelną elegancją, oraz jeszcze wyższym komfortempodróżowania, znakomitym wykończeniem, wydajnością iprzyjemnością z jazdy. - Wraz z nową Klasą E po raz kolejnywyznaczamy standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, designu iefektywności. Tobez wątpienia najlepsza Klasa E w historii, co ma zresztąperfekcyjne odzwierciedlenie w jej wyglądzie oraz odnowionejkabinie. Nowy model wpuszcza do klasy luksusowych aut powiew świeżegopowietrza i niezmiennie stoi na czele tego wymagającego segmentu -mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars,odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Design:dwie wersje nowego przedniego pasa do wyboru KlasaE występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, a jej nadwoziezyskało świeże proporcje. Projektancisięgnęli po najnowszy idiom projektowania Mercedes-Benz i na nowozinterpretowali klasyczne wartości, towarzyszące wszystkimlimuzynom ze Stuttgartu. Efekt? Wyrafinowany, sportowy design. Przednipas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowanelampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ichświetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, "czterooki"wygląd. Spojrzenie nowego modelu mierzy wyjątkowo wysoko - światłamijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone sączęściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po razpierwszy dostępne jest w opcji. Irównież po raz pierwszy Klasa E oferowana jest z dwiema wersjamiprzedniego pasa: odmiana standardowa i linia ELEGANCE otrzymująklasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, alinia AVANTGARDE wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy zcentralnie umieszczoną gwiazdą. Maskęi przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jaknowy przedni zderzak, wolny od funkcji oświetleniowych. Dodatkowyspojler subtelnie uwydatnia sportowe cechy Klasy E. Trójwymiarowarzeźba profilu nadaje limuzynie i kombi nowe, fascynująceproporcje. Wypukłościbiegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optyczniesylwetkę Klasy E, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodącalinia boczna. Takżetylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz. Horyzontalnieułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia, a ich widoknocą pozostawia niezapomniane wrażenie. Wysokiejpróby wykończenie kabiny Efektygruntownej modyfikacji są natychmiast zauważalne również pootwarciu drzwi. Wysokiejjakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkładkokpitu współgrają z ekspresyjnym designem nowej Klasy E. Nowościąjest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskęrozdzielczą. Dowyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnieod linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzemazatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącejoprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Niespotykanąharmonię nadaje kabinie przeprojektowana konsola środkowa,pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, multifunkcyjnakierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów(w połączeniu z automatyczną przekładnią). Niepowtarzalnemożliwości indywidualnej konfiguracji NowaKlasa E oferuje wiele unikalnych w klasie możliwościindywidualizacji. Wszystkieelementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia.Dlaprzykładu, zupełnie klasyczne na zewnątrz nadwozie może skrywaćwnętrze o bardzo nowoczesnym charakterze. Poza liniąstandardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCEoraz AVANTGARDE - ta ostatnia w wyjątkowy sposób podkreślasportowe atrybuty limuzyny oraz kombi. "Intelligentdrive" - nowe systemy wspomagania Wprowadzenieprzez Mercedes-Benz systemów PRE-SAFE oraz DISTRONIC PLUS nadałomotoryzacji nowy wymiar - komfort i bezpieczeństwo połączyło wjedno. Projektancize Stuttgartu określają to mianem "intelligent drive". Wnowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lubzoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacjiKlasy S. Czynią one jazdę bardziej komfortową i bezpieczniejszą. Bazędla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników,wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Wrazz wprowadzeniem kamery stereoskopowej (Stereo Multi-Purpose Camera),Mercedes-Benz osiągnął niedostępny wcześniej poziomzaawansowania. Podobnie jak stosowana wcześniej kamera monoskopowa(Mono Multi-Purpose Camera), nowe urządzenie zamontowane jest zaprzednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generujątrójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W tensposób kamera stereoskopowa dostarcza dane, z których korzystająliczne systemy wspomagania. Inteligentne algorytmy przeprowadzająocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzeniaidentyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdówpoprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak inadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnegorodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia. Mercedes-Benzwprowadza jednocześnie ulepszoną wersję wielostopniowego układuczujników radarowych. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowejKlasy E uzbrojone są w system COLLISION PREVENTION ASSIST,ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowaniaadaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tyłpoprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jestrównież system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec onieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a takżepoinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy,który upłynąłod ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziomczułości. Opcjonalniedostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowanesystemy wspomagające: DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta. Po raz pierwszy system BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę. PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h. PRE-SAFE PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania (nie dotyczy USA i Kanady). System PRE-SAFE wdraża następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce unieruchomionego auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej - najechania na tył poprzedzającego samochodu. Wraz z PRE-SAFE Impulse kierowca i pasażer przedniego fotela są we wczesnej fazie wypadku odciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do kierunku zderzenia. Pozwala to znacznie ograniczyć ryzyko i zakres obrażeń odniesionych w trakcie zderzeń czołowych. Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji, potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist. Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła. Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie - zarówno równoległe, jak i prostopadłe - we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego. Poza ograniczeniami prędkości, system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych. 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe. Silnikii układy napędowe: znakomite osiągi i niewielki apetyt KlasaE dostępna jest z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednosteknapędowych: benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nichzaopatrzona jest w układ ECO start/stop. Nowościąjest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiempaliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniejgeneracji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystująone piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulacjęwałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a takżepompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgańskrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody. Silnikjako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy processpalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowymukładem recyrkulacji spalin. W efekcie Klasa E zużywa średnio 5,8l/100 km (co odpowiada emisji CO2na poziomie 135 g/km) i jest jedynym w segmencie modelem z klasąefektywności A. Dodatkowo, nowe 4-cylindrowe jednostki benzynoweBlueDIRECT spełniają już normę emisji spalin Euro VI, którabędzie obowiązywać od 2015 roku. Nowościąjest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maskąmodelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysokadawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasieV-szóstek. Również ta jednostka spełnia normę Euro VI. Silnikibenzynowe [TABLE=width: 660] [TR] [TD=width: 87] Model [/TD] [TD=width: 24] Cyl. [/TD] [TD=width: 52] Poj. skokowa (ccm) [/TD] [TD=width: 99] Moc maks. przy obr./min [/TD] [TD=width: 71] Maks. moment przy obr./min [/TD] [TD=width: 33] 0-100 km/h (s) [/TD] [TD=width: 52] Zużycie paliwa (l/100 km) [/TD] [TD=width: 33] CO2 g/km [/TD] [TD=width: 24] EU [/TD] [TD=width: 42] Klasa wydaj-ności [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 200 [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 1991 [/TD] [TD=width: 99] 135 kW (184 KM)/ 5500 [/TD] [TD=width: 71] 300 Nm/ 1200 - 4000 [/TD] [TD=width: 33] 7,9 (8,3) [/TD] [TD=width: 52] 5,8 (6,0) [/TD] [TD=width: 33] 135 (139) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 42] B [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 250 [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 1991 [/TD] [TD=width: 99] 155 kW (211 KM)/ 5500 [/TD] [TD=width: 71] 350 Nm/ 1200 - 4000 [/TD] [TD=width: 33] 7,4 (7,8) [/TD] [TD=width: 52] 5,8 (6,1) [/TD] [TD=width: 33] 135 (141) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 42] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 300 [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 3498 [/TD] [TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/ 6500 [/TD] [TD=width: 71] 340 Nm/ 3500 - 4500 [/TD] [TD=width: 33] 7,1 (7,5) [/TD] [TD=width: 52] 6,8 (7,1) [/TD] [TD=width: 33] 159 (165) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] C [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 300 4MATIC [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 3498 [/TD] [TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/ 6500 [/TD] [TD=width: 71] 340 Nm/ 3500 - 4500 [/TD] [TD=width: 33] 7,4 (7,8) [/TD] [TD=width: 52] 7,4 (7,8) [/TD] [TD=width: 33] 174 (184) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] C [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 350 [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 3498 [/TD] [TD=width: 99] 225 kW (306 KM)/ 6500 [/TD] [TD=width: 71] 370 Nm/ 3500 - 5250 [/TD] [TD=width: 33] 6,3 (6,7) [/TD] [TD=width: 52] 6,8 (7,1) [/TD] [TD=width: 33] 159 (165) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] C [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 350 4MATIC [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 3498 [/TD] [TD=width: 99] 225 kW (306 KM)/ 6500 [/TD] [TD=width: 71] 370 Nm/ 3500 - 5250 [/TD] [TD=width: 33] 6,6 (7,1) [/TD] [TD=width: 52] 7,4 (7,8) [/TD] [TD=width: 33] 174 (184) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] C [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 400 * [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 2996 [/TD] [TD=width: 99] 245 kW (333 KM)/ 5250 - 6000 [/TD] [TD=width: 71] 480 Nm/ 1600 - 4000 [/TD] [TD=width: 33] 5,9 (6,3) [/TD] [TD=width: 52] 7,5 (7,7) [/TD] [TD=width: 33] 175 (179) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 42] C [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 400 4MATIC * [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 2996 [/TD] [TD=width: 99] 245 kW (333 KM)/ 5250 - 6000 [/TD] [TD=width: 71] 480 Nm/ 1600 - 4000 [/TD] [TD=width: 33] 5,9 (6,3) [/TD] [TD=width: 52] 8,0 (8,3) [/TD] [TD=width: 33] 185 (194) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 42] D [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 500 [/TD] [TD=width: 24] V8 [/TD] [TD=width: 52] 4663 [/TD] [TD=width: 99] 300 kW (408 KM)/ 5000 - 5750 [/TD] [TD=width: 71] 600 Nm/ 1600 - 4750 [/TD] [TD=width: 33] 5,2 (5,4) [/TD] [TD=width: 52] 8,9 (9,3) [/TD] [TD=width: 33] 209 (216) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] 210 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 87] E 500 4MATIC [/TD] [TD=width: 24] V8 [/TD] [TD=width: 52] 4663 [/TD] [TD=width: 99] 300 kW (408 KM)/ 5000 - 5750 [/TD] [TD=width: 71] 600 Nm/ 1600 - 4750 [/TD] [TD=width: 33] 5,2 (5,4) [/TD] [TD=width: 52] 9,4 (9,5) [/TD] [TD=width: 33] 219 (222) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 42] 210 [/TD] [/TR] [/TABLE] Danedotyczą wersji z przekładnią 7G-TRONIC PLUS (dane w nawiasie dlawersji kombi) * = dane tymczasowe Mocnediesle grająw najwyższejklasie efektywności Wybranejednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjachBlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCRi spełniającychnormę emisji spalin Euro VI. Szeroką gamę silników Dieslauzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego ołącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km,generując107 gramów dwutlenku węglana kilometr,i jest tym samym najbardziej ekonomicznym samochodem w klasie wyższejśredniej. Silnikiwysokoprężne [TABLE=width: 669] [TR] [TD=width: 77] Model [/TD] [TD=width: 24] Cyl. [/TD] [TD=width: 52] Poj. skokowa (ccm) [/TD] [TD=width: 99] Moc maks. przy obr./min [/TD] [TD=width: 99] Maks. moment przy obr./min [/TD] [TD=width: 33] 0-100 km/h (s) [/TD] [TD=width: 52] Zużycie paliwa (l/100 km) [/TD] [TD=width: 33] CO2 g/km [/TD] [TD=width: 24] EU [/TD] [TD=width: 33] Klasa wydaj-ności [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 200 CDI [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 2143 [/TD] [TD=width: 99] 100 kW (136 KM)/ 2800 - 4600 [/TD] [TD=width: 99] 360 Nm/ 1600 - 2600 [/TD] [TD=width: 33] 9,5 (10,1) [/TD] [TD=width: 52] 4,9 (5,3) [/TD] [TD=width: 33] 127 (137) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 220 CDI [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 2143 [/TD] [TD=width: 99] 125 kW (170 KM)/ 3000 - 4200 [/TD] [TD=width: 99] 400 Nm/ 1400 - 2800 [/TD] [TD=width: 33] 8,4 (8,6) [/TD] [TD=width: 52] 4,7 (5,2) [/TD] [TD=width: 33] 125 (134) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 250 CDI [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 2143 [/TD] [TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/ 3800 [/TD] [TD=width: 99] 500 Nm/ 1600 - 1800 [/TD] [TD=width: 33] 7,5 (7,8) [/TD] [TD=width: 52] 4,8 (5,2) [/TD] [TD=width: 33] 128 (136) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 250 CDI 4MATIC [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 2143 [/TD] [TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/ 388 [/TD] [TD=width: 99] 500 Nm/ 1600 - 1800 [/TD] [TD=width: 33] 7,9 (8,1) [/TD] [TD=width: 52] 5,5 (5,8) [/TD] [TD=width: 33] 143 (152) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 300 BlueTEC [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 2987 [/TD] [TD=width: 99] 170 kW (231 KM)/ 3800 [/TD] [TD=width: 99] 540 Nm/ 1550 - 2400 [/TD] [TD=width: 33] 7,1 (7,4) [/TD] [TD=width: 52] 5,5 (5,7) [/TD] [TD=width: 33] 144 (152) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 350 BlueTEC [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 2987 [/TD] [TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/ 3600 [/TD] [TD=width: 99] 620 Nm/ 1600 – 2400 [/TD] [TD=width: 33] 6,6 (6,9) [/TD] [TD=width: 52] 5,5 (5,7) [/TD] [TD=width: 33] 144 (152) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 33] A [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 350 BlueTEC 4MATIC [/TD] [TD=width: 24] V6 [/TD] [TD=width: 52] 2987 [/TD] [TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/ 3600 [/TD] [TD=width: 99] 620 Nm/ 1600 - 2400 [/TD] [TD=width: 33] 6,7 (7,0) [/TD] [TD=width: 52] 6,0 (6,4) [/TD] [TD=width: 33] 160 (170) [/TD] [TD=width: 24] 6 [/TD] [TD=width: 33] B [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 77] E 300 BlueTEC HYBRID [/TD] [TD=width: 24] 4 [/TD] [TD=width: 52] 2143 [/TD] [TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/ 4200 Silnik elektryczny: 19 kW (26 KM) [/TD] [TD=width: 99] 500 Nm/ 1600 – 1800 Silnik elektryczny: 280 Nm [/TD] [TD=width: 33] 7,5 (7,8) [/TD] [TD=width: 52] 4,1 (4,4) [/TD] [TD=width: 33] 107 (116) [/TD] [TD=width: 24] 5 [/TD] [TD=width: 33] A+ [/TD] [/TR] [/TABLE] Danedotyczą wersji z przekładnią 7G-TRONIC PLUS (dane w nawiasie dlawersji kombi) Dynamicznei efektywne przekładnie Mercedes-Benzoferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynięmanualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektoremDIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatniewcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści wzakresie efektywności oraz łatwości utrzymania. Jednąz nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieniprzełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączysię na wydajny tryb w pełni automatyczny. Dodatkowątrakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych -zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC. Zawieszenie- podstawa doskonałego prowadzenia Mercedes-Benzoferuje dla nowej Klasy E cztery konfiguracje zawieszenia: zorientowane na komfort zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia w wersji standardowej i ELEGANCE sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i obniżonym o 15 mm prześwitem w wersji standardowej oraz AVANTGARDE obniżone zawieszenie sportowe dostępne w połączeniu z pakietami Exterior Sports oraz AMG Sports pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia, montowane standardowo w wersjach V8 (kombi seryjnie występuje z pneumatycznym zawieszeniem i kontrolą prześwitu tylnej osi) Wszystkiewarianty zawieszenia odznaczają się niespotykaną wrażliwością idopracowaną charakterystyką w celu zapewnienia najwyższegokomfortu jazdy oraz bezpiecznego prowadzenia. Każdyz reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłościelektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy ondostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennymprzełożeniem w całym zakresie kąta skrętu. Elektroniczniesterowana zębatkowa przekładnia kierownicza przyczynia się dozwiększenia efektywności. Zaletyelektromechanicznego układu kierowniczego Direct-Steer: lepsza zwinność dzięki bardziej bezpośredniej charakterystyce komfortowe manewrowanie i wygoda prowadzenia w całym zakresie prędkości znaczny potencjał oszczędności energii, potrzebnej wyłącznie podczas wykonywania manewrów współpraca z innowacyjnymi systemami wspomagania, np. Active Parking Assist Wysokiejjakości wyposażenie Jużw standardzie nowa Klasa E oferuje bogate wyposażenie z zakresukomfortu i bezpieczeństwa. Lista opcji obejmuje teraz systemHANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapębezdotykowo - wystarczy gest nogi pod tylnym zderzakiem i już, możnazapakować zakupy. Nowoczesnagama systemów multimedialnych pomaga kierowcy być na bieżąco ztym, co dzieje się na świecie lub w biurze, odtwarzać z różnychźródeł ulubioną muzykę, łączyć się z internetem i oczywiściekorzystać z rozbudowanej nawigacji. Standardowo Klasa E występuje zsystemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym,odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku orazkolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje onz urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS.Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CDoraz przystępnie wyceniony układ nawigacji Becker MAP PILOT. Alternatywnie,Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E system multimedialny COMAND Onlinez wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem ifunkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz - na życzenie -6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do siecipodczas postoju. Z szybkich i wygodnych aplikacji Mercedes-Benz możnanatomiast korzystać również podczas jazdy. Obejmują one m.in.produkty firmy Google™, w tym Google Maps, Streetview, Panoramiooraz Weather. Źródło: Mercedes-BenzPolska
×