Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '400' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 22 wyników

  1. I to się nazywa klasyk! Więcej: Stance Is Everything - We Like Em' Dropped
  2. Piotr Benet

    Jaki zegarek do 400 zł

    Witam. Otóż jako, że jestem kompletnym żółtodziobem jeśli chodzi o zegarki postanowiłem, że zwrócę się z prośbą o pomoc do kogoś, kto się zna na tym bardziej niż ja, dlatego założyłem ten temat. Poszukuję zegarka do ok. 400 zł
  3. Lamborghini 400 GT 2+2 Lamborghini 400 GT 2+2 jest sportowym coupe firmy Lamborghini z miejscami w układzie 2+2. Jest to następca modelu 350 GT. Model ten po raz pierwszy został zaprezentowany w marcu 1966 roku w Genewie. W 3 lata po założeniu firmy, zarząd podjął decyzję o zbudowaniu 4-osobowego samochodu w oparciu o nadwozie i podwozie 350 GT, wykorzystując nowy silnik o pojemności 3,9 l. W ten sposób powstał 400 GT 2+2. Dokładniej mówiąc nadwozie i podwozie pochodzi od 400 GT, który z kolei bazuje na podzespołach 350 GT. Opisywany pojazd oraz jego brat 400 GT powstawały bowiem równolegle. Oba razem z Miurą zostały zaprezentowane na Salonie w Genewie w 1966 r. 400 GT to był duży samochód, więc nie trzeba było go powiększać, by w środku zmieściły się 4 osoby. Ma ponad 460 cm długości. Po prostu za oparciami przednich foteli wygospodarowano miejsce na kanapę przedzieloną wysokim podłokietnikiem. Stało się to kosztem bagażnika, który praktycznie zniknął. Na tylnej kanapie jak to zwykle bywa w coupe 2+2, nie mogli siedzieć ludzie zbyt puszyści i wysocy, pomimo podwyższenia dachu w stosunku do 400 GT. Nie było natomiast problemu z miejscem na nogi, czego nie da się powiedzieć o następcy tego samochodu, czyli Islero. Fotele wykonano z wysokogatunkowej skóry, a elementy konsoli centralnej oraz kierownicę z drewna. Aby obniżyć koszty samochodu ramę oraz nadwozie wykonano ze stali. Jedyną zewnętrzną zmianą było "rozdwojenie" przednich świateł. Zmieniono nieco charakterystykę zawieszenia czyniąc go bardziej miękkim, komfortowym. Silnik 400 GT 2+2 to ten sam, który napędza 400 GT. Ma 12 cylindrów, 3,9 l pojemności i moc 235 kW (320 KM). W stosunku do 400 GT przekonstruowano skrzynię biegów, a dokładniej wydłużono ostatnie dwa przełożenia. Dzięki temu przy identycznym przyspieszeniu 400 GT 2+2 dysponował prędkością maksymalną o 20 km/h większą niż 400 GT (270 km/h). Model ten sprzedawał się nadspodziewanie dobrze. Mury fabryki opuściły 224 sztuki. Ze względu na dużą wytrzymałość aut większość z nich jest na chodzie po dziś dzień i cieszą się wielkim powodzeniem wśród kolekcjonerów. Źródło: Wikipedia
  4. Rekordowy dla Audi AG kwartał - sprzedano ponad 400 tys. pojazdów · Łączna sprzedaż wzrosła w marcu o 15,4 procent i wyniosła 170 450 sprzedanych samochodów · Szef sprzedaży Audi, Luca de Meo, mówi: „Wzrost w Europie większy niż dynamika całego rynku” · Wzrost sprzedaży w Polsce o 51,9% po pierwszym kwartale Ingolstadt, 7 kwietnia 2014 r. W marcu 2014, Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej rozpatrując pojedynczy miesiąc. Kupujący na całym świecie nabyli blisko 170 450 samochodów marki Audi, co daje 15,4 procent wzrostu sprzedaży w stosunku rok do roku. Ten wynik sprawia, że marzec 2014 to pięćdziesiąty pierwszy z rzędu miesiąc nieprzerwanego wzrostu globalnej sprzedaży czterech pierścieni. Chiny (+36,6%), Niemcy (+10,2%) i Wielka Brytania (+12,7%) zanotowały w ubiegłym miesiącu szczególnie znaczący przyrost. Łączna sprzedaż Audi w całym pierwszym kwartale 2014 zwiększyła się o 11,7 procent i wyniosła 412 850 samochodów. To pierwszy raz, gdy koncernowi udało się przekroczyć liczbę 400 tysięcy wprowadzonych na rynek egzemplarzy w trzy pierwsze miesiące danego roku. “W marcu osiągnęliśmy doskonały wynik pod dwoma względami: to koniec najlepszego kwartału i zarazem najlepszy miesiąc w historii naszej firmy” – podsumował Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. “Dzięki nowym modelom, takim jak A3 Limousine, internacjonalizacja naszej sprzedaży nabiera rozpędu. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy wzrost we wszystkich regionach świata, w tym co najważniejsze w Europie, gdzie nasza dynamika sprzedaży przewyższyła dynamikę całego tutejszego rynku.” W marcu z dużym sukcesem zadebiutowały kabriolety, co odegrało ważną rolę w świetnym rozpoczęciu wiosny. Sprzedaż Audi A5 Cabriolet (+8,3%) i Audi TT Roadster ( +22,6%) wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, na pierwszych rynkach pojawiło się nowe Audi A3 Cabriolet. W marcu swą premierę rynkową świętowało także Audi A3 Sportback g-tron, otwierając drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2, możliwej dzięki wykorzystaniu e-gazu Audi. Sprzedaż całej rodziny A3 wzrosła o 52,5 procent i wyniosła w ubiegłym miesiącu blisko 28 750 egzemplarzy. Audi Q7 (+39%) i Audi A8 (+49%) mogą pochwalić się największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich dużych modeli producenta z Ingolstadt. W Europie Audi zamknęło marzec zwiększając sprzedaż wszystkich modeli, łącznie o 7,2 procent (blisko 88,750 aut). Duży przyrost sprzedaży zanotowano ponownie w Niemczech (+10,2%, 27 226 samochodów), a także na dwóch pozostałych największych rynkach europejskich, gdzie Audi może pochwalić się dużą dynamiką. 28 068 aut z Ingolstadt sprzedano w Wielkiej Brytanii (12,7% wzrostu w porównaniu rok do roku), a we Francji 5425 samochodów (5,1% wzrostu). W Polsce Audi sprzedało w marcu 884 samochody (64,62 % wzrostu) i tym samym ugruntowało świetną sprzedaż w całym pierwszym kwartale na poziomie 2116 samochodów (51,9 % więcej niż w okresie analogicznym roku ubiegłego). Audi to lider na rynku premium w Europie. Łącznie, koncern w pierwszym kwartale sprzedał na rodzimym kontynencie prawie 200 350 samochodów, czyli o 6,8 procent więcej niż rok temu. Wśród rynków azjatyckich największą dynamiką w marcu może pochwalić się Korea Południowa, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 82 procent (2457 egzemplarzy). Sprzedaż Audi od początku roku wzrosła tu o 54,5 procent i osiągnęła liczbę 6815 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Chinach sprzedaż nakręcał ogromny popyt na duże modele Audi. Łączna sprzedaż A6, A7, Q7 i A8 wzrosła o 38,3 procent. Sprzedaż całej gamy modelowej łącznie, w Państwie Środka wyniosła 47 636 aut, co daje wzrost o 36,6 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku. Od początku tego roku Audi w Chinach sprzedało 124 520 samochodów, co daje wzrost o 21,1 procent. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do liczby 14 246 egzemplarzy, czyli o 7,5 procent w porównaniu z marcem 2013. O wiele więcej klientów niż rok temu zainteresowało się SUV-em Q7 (+45,8%). W ubiegłym kwartale Audi sprzedało w USA 35 228 samochodów, co daje wzrost o 3 procent. W kwietniu do palety modeli Audi dostępnych w USA dołączy Audi A3 Limousine. Model ten już z sukcesem wszedł na rynek w Brazylii, gdzie Audi zanotowało trzycyfrowy wzrost sprzedaży w marcu (+137%, 891 aut). [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD=colspan: 3]w marcu [/TD] [TD=colspan: 3]razem [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do marca 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]170 450 [/TD] [TD]147 712 [/TD] [TD]+15,4% [/TD] [TD]412 850 [/TD] [TD]369 494 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]88 750 [/TD] [TD]82 759 [/TD] [TD]+7,2% [/TD] [TD]200 350 [/TD] [TD]187 568 [/TD] [TD]+6,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]27 226 [/TD] [TD]24 701 [/TD] [TD]+10,2% [/TD] [TD]66 458 [/TD] [TD]59 116 [/TD] [TD]+12,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]28 068 [/TD] [TD]24 913 [/TD] [TD]+12,7% [/TD] [TD]43 671 [/TD] [TD]39 242 [/TD] [TD]+11,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]5 425 [/TD] [TD]5 162 [/TD] [TD]+5,1% [/TD] [TD]14 581 [/TD] [TD]14 541 [/TD] [TD]+0,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]4 516 [/TD] [TD]4 707 [/TD] [TD]-4,1% [/TD] [TD]12 537 [/TD] [TD]12 096 [/TD] [TD]+3,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]4 088 [/TD] [TD]4 061 [/TD] [TD]+0,7% [/TD] [TD]11 519 [/TD] [TD]10 897 [/TD] [TD]+5,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]3 758 [/TD] [TD]3 753 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [TD]8 286 [/TD] [TD]8 278 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]884 [/TD] [TD]537 [/TD] [TD]+64,6% [/TD] [TD]2 116 [/TD] [TD]1 393 [/TD] [TD]+51,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]14 246 [/TD] [TD]13 253 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [TD]35 228 [/TD] [TD]34 186 [/TD] [TD]+3,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 040 [/TD] [TD]867 [/TD] [TD]+20,0% [/TD] [TD]3 075 [/TD] [TD]2 609 [/TD] [TD]+17,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]891 [/TD] [TD]376 [/TD] [TD]+137,0% [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]1 160 [/TD] [TD]+168,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]47 636 [/TD] [TD]34 864 [/TD] [TD]+36,6% [/TD] [TD]124 520 [/TD] [TD]102 810 [/TD] [TD]+21,1% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Lamborghini 400 GT Flying Star II Lamborghini 400 GT Flying Star II jest 4-miejscowym sportowym kombi-coupe firmy Lamborghini. Pierwszy raz został zaprezentowany w listopadzie 1966 roku w Turynie. Lamborghini 400 GT Flying Star II to ostatnie Lamborghini zaprojektowane przez mediolańską firmę Carrozzeria Touring. Niedługo po prezentacji "latającej gwiazdy" korporacja została zamknięta. Głównym projektantem samochodu był Carlo Anderloni. Mimo małych wymiarów zewnętrznych wnętrze auta było przestronne i zapewniało dużo miejsca pasażerom i ich bagażowi. Flying Star II jest napędzany tym samym silnikiem co 400 GT - 3,9-litrowym silnikiem V12 o mocy 320 KM przy 6500 obr./min oraz momentem obrotowym 375 Nm przy 4500 obr./min. Niemal zaraz po premierze jedyny egzemplarz "gwiazdki" został sprzedany, by dopiero w 1987 ukazać się na wystawie w Paryżu. W 1999 brytyjski właściciel wystawił Flynig Star'a na aukcji. Wtedy to pojazd nabył pewien Francuz, który posiada go do dzisiaj.
  6. Lamborghini 400 GT Monza Lamborghini 400 GT Monza jest sportowym coupe firmy Lamborghini wyprodukowanym w tylko jednym egzemplarzu. Uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów lat 60. i 70. Samochód wyjechał z fabryki w 1966 roku. Został wyposażony w silnik V12 o kącie rozwarcia cylindrów 60°, pojemności 3939 cm3 i mocy 235 kW (320 KM) przy 6500 obr./min oraz momenentem obrotowym wynoszącym 393 Nm przy 5000 obr./min. Napęd jest przekazywany na tylne koła. Monza jest pojazdem 4-miejscowym, tak samo jak 400 GT 2+2. Nadwozie zostało wykonane w całości z aluminium.
  7. Nissan stworzył imponujący silnik: 40 kg wagi i 400 KM mocy Rozsądne traktowanie kwestii zmniejszania masy aut jest ok, ale przecież są jakieś granice. Zaraz układ turbo będzie ważyć więcej niż silnik...
  8. Bugatti sprzedało już 400 Veyronów. Powstanie jeszcze tylko 50 sztuk 400 aut, w tym jakieś 3/4 edycji specjalnych
  9. Audi S3 R32 1000PS 0-400 Brutal Acceleration http://www.youtube.com/watch?v=h09odYJJx_k&list=TLIwq9i6pMaVJQZtiIToW3UoLgd7vdtkVt
  10. Lamborghini Espada 400 GTS S3 Lamborghini Espada 400 GTS to sportowy model Lamborghini, produkowany w latach 1972 - 1978. Następca Espady 400 GTE. Zaprezentowany na Salonie w Turynie 1972. Ostatnim wariantem Lamborghini Espada był model Espada GTS. Espada GTS powstała, aby spełnić wymagania amerykańskiego rynku, na który była eksportowana. Na zewnątrz zmiany są delikatne. Zamontowano mniejsze przednie światła, które zostały zamontowane głębiej. Wlot powietrza do chłodnicy wykonano z plastiku, z kwadratowymi otworami, zamiast siatki. Auto zostało pozbawione chromowanych elementów, np. otoczek wokół reflektorów. Początkowo stosowano tylne światła z Espady GTE, ale pod koniec produkcji zastąpiono je większymi. Egzemplarze przeznaczone na rynek za oceanem były wyposażane w dodatkowe, duże, czarne zderzaki, wymagane przez przepisy bezpieczeństwa w USA. Pod koniec produkcji takie zderzaki montowano również w Espadach sprzedawanych w Europie. Najlepszym elementem poprzednika było wnętrze, ale w GTS zostało przeprojektowane dla bardziej sportowego charakteru. Drewniane wykończenia zostały zastąpione przez aluminium. Siedzenia pozostały identyczne jak w Espadzie GTE - obszyte elegancką skórą. Standardowym wyposażeniem było wspomaganie kierownicy firmy ZF, elektryczne szyby i klimatyzacja. Silnik modelu GTS uzyskiwał taką sam moc jak w GTE (355 KM), ale przerobiono niektóre komponenty. Zastosowano nowe gaźniki i udoskonalono system zapłonowy, co poprawiło czystość spalin. Nowością była możliwość zamówienia aut. skrzyni biegów TorqueFlite. Wyposażono w nią 55 z 456 wyprodukowanych egzemplarzy.
  11. Lamborghini Espada 400 GTE S2 Lamborghini Espada 400 GTE to sportowy model Lamborghini, produkowany w latach 1969 - 1972. Następca Espady 400 GT. Druga seria Espady, czyli 400 GTE zadebiutowała na Salonie w Brukseli w 1970 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się w listopadzie 1969, a do salonów trafił w styczniu 1970. Konstrukcja samochodu się nie zmieniła. Dotyczy to również nadwozia. Na pierwszy rzut oka S1 i S2 są identyczne. Dopiero pod koniec produkcji pojawiły się nowe światła z tyłu. Zmiany znajdziemy wewnątrz: plastikowy panel wskaźników został zastąpiony nowym o klasycznym kształcie. W środku dominuje skóra i drewno. Jedną z wad wcześniejszej Espady była słaba wentylacja wnętrza, w modelu GTE zostało to poprawione. Zamontowano nowe wloty powietrza, m.in. na konsoli środkowej i z tyłu, dla pasażerów tylnej kanapy. Ponadto tylne okna można było teraz uchylić. Do Espady 400 GTE można było zamówić dodatkowo klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Dla bardzo bogatych stworzono specjalną wersję Espada VIP. Była ona jeszcze bardziej luksusowa, wewnątrz był telewizor, bar i wygodniejsze fotele. Ponadto wersja VIP miała bardziej komfortowe zawieszenie. Espada GTE napędzana była zmodyfikowanym silnikiem Espady GT. Poprzez zwiększenie stopnia kompresji jego moc wzrosła do 257,5 kW (350 KM). Konsekwencją zmian we wnętrzu było zwiększenie masy do 1635 kg. Osiągi - mimo zwiększenia mocy - pozostały prawie identyczne. Aby skutecznie zatrzymać taką masę inżynierowie zastosowali wentylowane tarcze na wszystkich kołach. W ciągu 2 lat sprzedano 575 szt. Espady GTE.
  12. Lamborghini Espada 400 GT S1 Lamborghini Espada (hiszp. szpada) to sportowy samochód firmy Lamborghini produkowany w latach 1968-1969; zaprojektowany przez Marcello Gandiniego z Bertone. Po raz pierwszy pokazany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1968. Lamborghini Espada 400 GT (Seria I) '03.1968–11.1969: Pod koniec lat 70. Ferruccio Lamborghini zlecił zaprojektowanie sportowego auta, którym mogłyby wygodnie podróżować 4 dorosłe osoby. W 1967 pokazano futurystycznego Marzala, który jednak nie spodobał się Ferucciowi. Firma Bertone wkrótce stworzyła prototypową Espadę. Po kilku poprawkach gotowa Espada została zaprezentowana w Genewie w 1968. Nadwozie Espady to kolejne dzieło Marcello Gandiniego. Samochód budzi respekt swoimi wymiarami. Ma prawie 4,75 m długości, 1,9 m szerokości, ale jak przystało na sportowy wóz niecałe 1,2 m wysokości. Kształt nadwozia budzi mieszane uczucia, biorąc pod uwagę kształt pozostałych Lamborghini. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do Miury, Espada miała zapewniać komfort i przestrzeń dla 4 osób. Na pierwszy rzut oka uwagę zwracają duże powierzchnie przeszklone, które dodatkowo można było powiększyć o szklany dach. Niektóre elementy takie jak zderzaki, listwy wokół szyb były chromowane. Na masce wycięto dwa stożkowe wloty powietrza, które chłodziły kabinę. Za chłodzenie silnika odpowiadał wielki przedni wlot i 4 mniejsze, wycięte w nadkolach. W założeniach Espada miała być stosunkowo tania i niezawodna, a niska masa nie była pierwszorzędnym priorytetem. Dlatego też samochód wykonano ze stali, a jedynym aluminiowym elementem była pokrywa silnika. Rama była produkowana przez firmę Marchesi z Modeny, natomiast nadwozie wykonywano w fabryce Bertone, a całość składano w fabryce Lamborghini w Sant' Agata. Wnętrze Espady było bardzo przestronne. Zgodnie z założeniami samochodem mogły wygodnie podróżować 4 osoby. Całe wnętrze przedzielał tunel, w którym umieszczono wał napędowy. Cały kokpit zaprojektowano ze smakiem i jedynym niezbyt ładnym elementem był plastikowy panel wskaźników. Problemy sprawiała także kiepska wentylacja. Te wady zostały poprawione w Espadzie GTE. Z tyłu wygospodarowano miejsce na bagażnik o pojemności 280 l. Samochód był wyposażony w niezależne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, amortyzatorami olejowymi i drążkami stabilizującymi. Jako opcja dostępne było kompletne zawieszenie firmy Lancomatic. Na owe czasy był to niezwykle nowoczesny system, który dostosowywał swoją pracę do aktualnych warunków drogowych. Ich zasada działania była w zasadzie identyczna jak amortyzatorów Koni FSD, stosowanych w Murcielago i Gallardo. Jednak niewielu właścicieli Espady zdecydowało się na zakup tej nowinki. Pod maską kryje się silnik V12 o pojemności 3939 cm³, znany z 400 GT 2+2 i Miury. Aby zapewnić przestrzeń w kabinie, silnik został przesunięty maksymalnie do przodu, a niska linia maski wymusiła zamontowanie gaźników po bokach głowicy. Moment obrotowy wynoszący 375 Nm przy 4500 obr./min przenosi na tylne koła 5-bieg. manualna skrzynia. 239 kW (325 KM) przy 6500 obr./min przyspiesza auto o masie 1480 kg do "setki" w 6.5 sekundy. Sprzedano 1226 sztuk Espady.
  13. Lamborghini Islero 400 GTS Lamborghini Islero 400 GT był produkowany przez rok. Po wyprodukowaniu 125 szt. firma postanowiła udoskonalić auto. Z tego wszystkiego powstało Islero 400 GTS bardziej znane jako S. Model ten został zaprezentowany 31 maja 1969. Nadwozie tego modelu zostało wykonane przez firmę Carrozzeria Marazzi. Islero 400 GTS zachowało tą samą, stalową ramę. Nadwozie uległo jedynie niewielkim zmianom stylistycznym: powiększono wlot powietrza na masce oraz wycięto wloty powietrza za kołami. Z tyłu umieszczono literę S w kształcie błyskawicy. Projektanci poprawili również nieco niedopracowane wnętrze. Przekonstruowano całą deskę rozdzielczą. Panel zegarów został wykończony drewnem oraz zastosowano nowocześniejsze przyciski. Klimatyzacja nadal pozostała w standardzie, podobnie jak elektryczne szyby. Jednak nic nie poprawiło się w kwestii przestronności na tylnej kanapie - nadal Islero pozostało coupe 2+2. Moc silnika V12 zwiększono z 239 kW (325 KM) do 257 kW (350 KM). Zmodernizowano tylne zawieszenie, ponieważ poprzednik miał problemy ze stabilnością przy ruszaniu i hamowaniu. W latach 1969 - 1970 powstało 100 szt. Islero 400 GTS. Jego następcą jest model Jarama
  14. Lamborghini Islero 400 GT Lamborghini Islero to sportowy model Lamborghini, produkowany w latach 1968 – 1969. Samochód ten jest następcą modelu 400 GT. Nazwa Islero pochodzi od byka, który zabił sławnego torreadora Manuela "Manolete" Rodrigueza 28 VIII 1947. Powstało 125 szt. modelu Islero 400 GT. Firma Carrozzeria Toruing, która wcześniej współpracowała z Lamborghini splajtowała, więc wykonanie kolejnego modelu Ferrucio Lamborghini zlecił firmie Carrozzeria Marazzi z Mediolanu. Nadwozie opierało się na przekonstruowanej karoserii modelu 400 GT, dla polepszenia właściwości jezdnych zamontowano szersze opony. Model ten posiadał przestronne, dobrze wyposażone wnętrze. Standardowo montowano luksusową w ówczesnych autach klimatyzację. Wygospodarowano miejsce na 320 l bagażnika. Silnik V12 o pojemności 3929 cm³ generował moc 325 KM przy 7500 obr./min, przenoszoną na koła tylne za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów. Lamborghini Islero 400 GT przyspieszało 0-100 km/h w 5,9 s i osiągało prędkość maksymalną 266 km/h. Samochód odznaczał się w pełni niezależnym zawieszeniem oraz hamulcami tarczowymi zarówno z przodu, jak i z tyłu.
  15. Vespa 400 Vespa 400 to mikrosamochód produkowany przez francuską firmę ACMA (Ateliers de construction de motocycles et d'automobiles) wedle projektów włoskiej spółki Piaggio, która na co dzień zajmuje się projektowaniem i produkcją skuterów. Vespa 400 produkowana była w latach 1957-1961. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 394 cm, który osiągał moc 14KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów. Ważący 360 kg samochód rozpędzał się do 83 km/h.
  16. Moskwicz 400/401-420 Moskwicz 400-420 i 401-420 (ros. Москвич-400-420, 401-420) - radzieckie samochody osobowe produkowane przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MZMA - Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1947 - 1956, na bazie niemieckiego Opla Kadetta K38. Pierwszy egzemplarz modelu 400-420, który zapoczątkował istnienie marki Moskwicz, zjechał z taśmy produkcyjnej moskiewskich zakładów 4 grudnia 1946 roku. Pod względem konstrukcji i wyglądu nadwozia był dokładną bezlicencyjną kopią niemieckiego Opla Kadetta K38, w jego mniej popularnej czterodrzwiowej odmianie (podstawową odmianą Kadetta była dwudrzwiowa). Wybór czterodrzwiowego Kadetta jako pierwowzoru radzieckiego popularnego samochodu został dokonany osobiście przez Stalina tuż po zakończeniu wojny w Europie, na pokazie samochodów 19 czerwca 1945. Wygrał on w rywalizacji z podobnym samochodem KIM 10, wytwarzanym przez MZMA przed wojną, nawet pomimo tego, że w nowej wersji KIM-10-52 otrzymał nadwozie skopiowane z Kadetta. Wbrew potocznej opinii, Rosjanie nie zdobyli w Niemczech oprzyrządowania do produkcji ani dokumentacji Kadetta, lecz musieli je odtworzyć i wykonać na nowo, z pomocą zatrudnionych w tym celu niemieckich inżynierów, pracujących w Niemczech. Moskwicz 400 w Muzeum Moskwy W pełnym oznaczeniu samochodu "400" oznaczało typ silnika, a "420" model nadwozia. Czterodrzwiowy Moskwicz 400-420 posiadał nośne nadwozie oraz niezależne przednie zawieszenie typu Dubonnet. Wyposażony był także w hamulce hydrauliczne. Ciekawostką był napęd wycieraczek szyby od silnika - ich prędkość zależała od obrotów silnika. Typowo dla samochodów przedwojennych, pokrywy silnika były unoszone na boki, a koło zapasowe było przewożone na zewnątrz na niewielkim bagażniku, który był dostępny tylko od wewnątrz (za odchylanym oparciem tylnego siedzenia). W pojeździe montowano silnik dolnozaworowy M-400 o pojemności 1074 cm³ i maksymalnej mocy 23 KM przy 3600 obr./min. Mimo niewielkiej mocy, jednostka ta była trwała, względnie ekonomiczna (zużycie paliwa 8 l/100 km) i mogła pracować na niskooktanowej benzynie. Napęd był przekazywany na tylne koła przy pomocy trójstopniowej niesynchronizowanej skrzyni biegów. Jednostka napędowa pozwalała rozpędzić samochód do maksymalnej prędkości nie przekraczającej 90 km/h. Zaletą samochodu było dobre pokonywanie kiepskich dróg gruntowych, dzięki dużemu prześwitowi, dużym kołom i wystarczającej mocy pociągowej silnika na małych obrotach. W toku produkcji wprowadzano drobne ulepszenia. Od 1954 roku model 400-420 został zastąpiony w produkcji przez 401-420, napędzany ulepszonym silnikiem M-401 o mocy zwiększonej do 26 KM. Od stycznia do kwietnia 1956 produkowano model przejściowy 401-A1, napędzany silnikiem M-402, stanowiącym napęd nowego Moskwicza 402. Podstawowym modelem nadwozia był sedan 400-420, produkowany od grudnia 1946 do 1954, w ilości ok. 114 000 sztuk. Od 1954 do 1956 produkowany był sedan 401-420 z mocniejszym silnikiem, lecz zewnętrznie samochody te się nie różniły. Łącznie wyprodukowano 216 606 sedanów. Drugim modelem nadwozia był kabriolet 400-420A, produkowany w latach 1949-1952 (17 742 sztuk). Jedyną przyczyną powstania tego wariantu, mniej praktycznego w warunkach klimatycznych ZSRR, były ograniczone moce produkcyjne kombinatu Zaporożstal, który był jedynym dostawcą odpowiednio dużych płatów blachy na dachy samochodu. Miał on dla usztywnienia nadwozia stałe ramy nad oknami bocznych drzwi, a pomiędzy nimi wstawiano wygięte pałąki, na których opierał się rozłożony brezentowy dach. Trzecim wytwarzanym modelem nadwozia był trzydrzwiowy furgon 422 (400-422 i 401-422), z drewniano-stalowym nadwoziem, produkowany od 1948 do 1956 roku. Opracowano także pięciodrzwiowe kombi 400-421, z drewniano-stalowym nadwoziem, lecz zbudowano tylko kilka prototypów (jeszcze w Niemczech), które nie weszły do produkcji. MZMA produkowały także same podwozia 400-420K (2562 sztuk), karosowane później w warsztatach niestandardowymi nadwoziami. Łącznie wyprodukowano 247 439 Moskwiczy pierwszej generacji, wszystkich wersji. Moskwicz 400 był przewidziany jako tani i popularny samochód, dostępny (po raz pierwszy w ZSRR) w normalnej sprzedaży dla ludności. Jego cena wynosiła 9000 rubli i była prawie dwa razy niższa od ceny GAZ-M20 Pobieda (16 000 rubli), przy przeciętnej pensji 700-900 rubli. Od końca 1954 roku jednak pojawiły się w ZSRR trudności w zakupie nowego samochodu dla przeciętnego użytkownika, z powodu zwiększonego popytu i wiążącej się z tym konieczności oczekiwania w kolejkach (utrzymujące się praktycznie do końca ZSRR). Oprócz użytkowników prywatnych, liczne Moskwicze wykorzystywano jako samochody służbowe w różnych instytucjach i organizacjach, w tym w milicji. Samochody te także eksportowano od 1948 roku, m.in. do Finlandii (3400 sztuk), Polski, Albanii, Chin.
  17. więcej -> CENY | Rodzinny Ford B-Max do kupienia za 48 400 złotych, park samochodów, ranking sprzedaży motocykli, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Lamborghini 400 GT Lamborghini 400 GT jest sportowym 4-osobowym coupé firmy Lamborghini, następca modelu 350 GT. Pierwszy raz został zaprezentowany w marcu 1966 roku w Genewie. Lamborghini 400 GT '1965–66 W 1966 firma Lamborghini zaprezentowała Miurę P400. Miało to miejsce na marcowym Geneva Motor Show. Miura miała doskonały silnik o pojemności 3,9 l, więc firma Lamborghini zastosowała ciekawy chwyt marketingowy. Silnik i skrzynię biegów z Miury zamontowano w 350 GT, tworząc w ten sposób 400 GT. Został on zaprezentowany równolegle z Miurą. Jego rama, nadwozie i wnętrze pochodzą prosto od 350 GT. Sprzedano 20 samochodów ze stalowym nadwoziem, a ostatnie 3 sztuki posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia Superleggera. Oferowały znacznie lepsze możliwości, jednak były niemal dwukrotnie droższe od stalowego 400 GT. Wnętrze jak na owe czasy było niezwykle wytworne. Klient miał do wyboru kilka kolorów skóry. Ze szlachetnego drewna wykonano kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów. Zamontowano wiele elementów chromowanych np. klamki. Silnik V12 o pojemności 3939 cm³, oferował kierowcy duży moment obrotowy nawet przy niskich obrotach oraz moc 239 kW (324 KM). Lamborghini 400 GT 2+2 '1966–68 Następcą modelu 400 GT było Lamborghini Islero 400 GT. Wnętrze Lamborghini 400 GT 2+2 '1966–68
  19. Weber F1 - wersja produkcyjna, zdolna przekroczy 400 km/h Wygląda... nadal bardzo "koncepcyjnie". Ciekawe, jak mają się zapewnienia na temat osiągów do rzeczywistych wartości
  20. [h=1]Automaniak Lexus LS 400[/h] http://www.youtube.com/watch?v=8bO6-kGUlcE&feature=player_embedded
  21. więcej -> Opel Cascada kosztuje w Polsce od 111 400 złotych [VIDEO], nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży motocykli, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. LEGO 8110 Unimog U 400 in action
×