Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '308' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 35 wyników

  1. Samochód Roku 2014 pojawia się w międzynarodowej produkcji filmowej w swojej pierwszej roli, u boku Scarlett Johansson i Morgana Freemana, grających główne role w najnowszym filmie Luca Bessona, „LUCY”, który w najbliższym czasie pojawi się w polskich kinach. Film opowiada historię młodej studentki, której zdolności intelektualne rosną w nieskończoność na skutek splotu okoliczności niezależnych od jej woli. Dzięki temu zaczyna wykorzystywać cały potencjał swojego mózgu i zyskuje nieograniczoną moc… <!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> <o:TargetScreenSize>1024x768</o:TargetScreenSize> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]--> KINO WŁAŚNIE ZYSKAŁO NOWĄ MUZĘ Po przebojowej serii „Taxi” (premiera w 1998 r.) i obrazie „72 godziny” (3 Days to Kill), z Kevinem Costnerem w roli głównej, który gościł na ekranach kin w marcu tego roku, znany francuski reżyser już po raz trzeci uczynił honor samochodowi marki PEUGEOT, powierzając mu jedną z ról w swoim filmie. Model Peugeot 308, który od swojej premiery rynkowej w 2013 roku znalazł już ponad 138 tys. nabywców, w naturalny sposób odnalazł się w produkcji z gatunku science-fiction. Tytułowa Lucy siada za kierownicą PEUGEOT 308, aby wziąć udział w zapierającym dech w piersiach pościgu ulicami Paryża. Samochód z lwem na masce po raz kolejny pokazał swoje niezrównane właściwości jezdne, dynamikę i doskonałe trzymanie się drogi, z pełną prędkością pokonując słynną „rue de Rivoli”. 25 lipca miała miejsce premiera filmu „LUCY” w Stanach Zjednoczonych, od 15 sierpnia obraz będzie można zobaczyć na ekranach kin w Polsce, a następnie w kolejnych 50 krajach.
  2. Jak oceniacie to auto?
  3. Już od momentu prezentacji PEUGEOT 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stowrzenia najbardziej sportowej wersji ekspertom - konstruktorom z zespołu PEUGEOT SPORT, którzy zdobywali doświadczenie na trasach i torach całego świata. Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km. Od dnia debiutu rynkowego kultowego Peugeot 205 GTi ponad 800 tys. sportowych wersji modeli PEUGEOT było źródłem radości dla swoich właścicieli: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a obecnie również nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT. 308 GTi by PEUGEOT SPORT - nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S dostępnym w dwóch poziomach mocy: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy PEUGEOT 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym 308 GTi 270 zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu jedynie 4,82 kg/KM, 308 GTi 250 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,6 sekundy. Wersja ta jest dostępna w zależności od kraju. PEUGEOT 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu. Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Atletyczny design GTi Dwa kolory - czerwony Ultimate i czarny Perla Nera tworzą rasową kompozycję.. Dwubarwne nadwozie doskonale oddaje dynamiczny charakter nowego 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Dzięki czystej i rasowej linii PEUGEOT 308 nie potrzebował specjalnych zabiegów w celu stworzenia sportowej wersji. PEUGEOT 308 GTi zwraca uwagę wyrazistym i prostym stylem, który jednocześnie sprzyja wysokim osiągom. Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd. Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT. Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy. Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69. Stabilność samochodu podkreślają dwie potężne końcówki wydechu. Charakterystyczny znak GTi, którego nie sposób pomylić z żadnym innym, pojawia się na przednich błotnikach i tylnej klapie. Nadwozie jest dostępne w sześciu kolorach: nowej, dynamicznej czerwieni Ultimate, niebieskim Magnetic, czarnym Perla Nera, szarym Artense, białym Perłowym oraz szarym Hurricane. Wersja 270 KM może mieć unikalne dwukolorowe nadwozie łączące czerwień Ultimate z czarnym odcieniem Perla Nera. Ekstremalny charakter tej wersji dodatkowo podkreślają matowo czarne (a nie chromowane) listwy wokół szyb. Niezależnie od koloru uwagę zwraca staranne dopracowanie i spasowanie poszczególnych elementów nadwozia. Zdecydowanie sportowa kabina utrzymana łącznie z podsufitką w ciemnej kolorystyce zapewnia spójność stylistyczną z nadwoziem. Na desce rozdzielczej, siedzeniach, bokach drzwi, osłonie dźwigni zmiany biegów i wysokiej klasy dywanikach pojawiają się czerwone przeszycia. Nakładka na progi z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” i „GTi” została wykonana z aluminium, podobnie jak nakładki pedałów, oparcie dla stopy i gałka dźwigni zmiany biegów. W wersji GTi 270 kubełkowy fotel pokryty skórą i alkantarą z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” zapewnia doskonałe podparcie boczne i umożliwia lepsze wyczucie samochodu i drogi w każdej sytuacji. Kompaktowa kierownica 351 x 329 mm doskonale leży w rękach i zapewnia precyzję sterowania. Jest pokryta licową skórą. W jej dolnej części umieszczono logo GTi, a u góry czerwone oznaczenie punktu środkowego. Nie zasłania ona umieszczonych wysoko zegarów z wzorem szachownicy na tarczach i powitalnego napisu „GTi” pojawiającego się na centralnym wyświetlaczu. Duży ekran dotykowy z grafiką Redline, idealnie wkomponowany w wykończoną miękkim tworzywem deskę rozdzielczą, stanowi ukoronowanie PEUGEOT i-Cockpit. Dzięki naturalnej ergonomii tego rozwiązania powadzenie auta jest intuicyjne i bezpieczne, co stanowi kluczowy element w przypadku samochodu dysponującego takimi osiągami. Sportowy klimat wnętrza może dodatkowo wzmocnić pakiet Driver SPORT. Naciśnięcie na przycisk SPORT umieszczony na centralnej konsoli powoduje zmianę koloru podświetlenia zegarów z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), wzmacnia się brzmienie silnika i zmienia charakterystyka pracy pedału gazu. Nie pominięto żadnego elementu pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał modelu opracowanego przez PEUGEOT SPORT. Doznania z jazdy sygnowane „PEUGEOT SPORT” W PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Aby obniżyć masę tej wersji, pracowano na rozwiązaniach wprowadzonych przy projektowaniu 308: wykorzystano platformę EMP2, tylną klapę stworzono z materiałów kompozytowych i stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości. To odchudzanie można podsumować jedną liczbą: 4,46. Tyle wynosi wyrażony w kg/KM, rekordowy w tym segmencie stosunek masy do mocy wersji GTi 270, gwarantujący ekstremalnie dynamiczne zachowanie auta na drodze. PEUGEOT 308 stanowi doskonałą bazę do stworzenia wersji sportowej - nasza praca polegała na jego optymalizacji w celu uzyskania auta o perfekcyjnej dynamice. Aby w pełni docenić możliwości 308 GTi by PEUGEOT SPORT trzeba udać się w trasę lub na tor wyścigowy. Pierre Budar - szef projektu PEUGEOT SPORT Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, PEUGEOT SPORT opierał się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia. Nowy PEUGEOT 308 GTi doskonale trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one ekstremalną przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant. Przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania. Precyzyjne ustawienia układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium. Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia pracujące w płaszczyźnie pionowej posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, wyposażonych dodatkowo w hydrauliczny tłumik odbicia, umożliwiający ograniczenie hałasów zawieszenia, progresywne tłumiki dobicia, usztywnione i wydłużone w celu zapewnienia ich działania od początku fazy ściskania amortyzatorów, gdy w kabinie znajduje się tylko sam kierowca. Sztywność stabilizatora poprzecznego została zmniejszona w celu zapewnienia odpowiedniej równowagi z tylnym zawieszeniem. W zawieszeniu tylnym zwiększona została sztywność belki skrętnej oraz elementów tłumiących, z 30 do 500 daN/mm w płaszczyźnie poprzecznej i z 170 do 490 daN/mm w płaszczyźnie pionowej. Pracujące w płaszczyźnie pionowej elementy tylnego zawieszenia również posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, sztywność progresywnych tłumików dobicia. Montowany wyłącznie w wersji GTi 270 samoblokujący mechanizm różnicowy (Torsen®) jest zespolony ze skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na dynamikę pokonywania zakrętów. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności, umożliwia on również wcześniejsze przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętów. Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia także zostały dopasowane do sportowego temperamentu auta. Algorytm elektrycznego wspomagania układu elektronicznego dobrano pod kątem zapewnienia jego synchronizacji z pracą samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen®. Wyczucie nawierzchni jest wyjątkowo precyzyjne, kierowca w każdej chwili wie, co dzieje się z samochodem. Samochód precyzyjnie reaguje też na każdy wykonywany przez kierowcę ruch kierownicą. Zastosowanie samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen® wymagało również zmiany charakterystyki pracy układu kontroli trakcji w celu optymalizacji jego działania. Bardziej sportowe nastawy ESP pozostawiają kierowcy więcej swobody, w szczególności jeśli chodzi o uślizgi przy pokonywaniu serii zakrętów. Istnieje także możliwość całkowitego wyłączenia ESP. Nowy, zgodny z normą Euro6 silnik o mocy 270 KM W celu pełnego wykorzystania możliwości sportowego zawieszenia, pod maską PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT zamontowano silnik 1.6 THP 270 S&S. Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka może poszczycić się największą jednostkową mocą w swoim segmencie: 169 KM/l. Jednocześnie, wyposażona w system Stop&Start oraz inne rozwiązania świadczące o know-how jej konstruktorów, emituje zaledwie 139 g CO2 /km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km, stanowiącemu rekord w tej klasie. Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i rozwija moc 200 kW oraz moment obrotowy 330 Nm. Niezależnie od tych suchych danych liczbowych, silnik ten robi wyjątkowe wrażenie podczas jazdy dzięki rewelacyjnemu wchodzeniu na obroty, jakie umożliwia zwiększone do 200 barów ciśnienie wtrysku. Zapewnia to błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego w błyskawicznym tempie momentu odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania. Silnik EP6 FDTR, spełniający wymagania normy czystości spalin Euro6, ma stopień sprężania wynoszący 9,2:1 i jest wyposażony w zaawansowane technologicznie ruchome elementy: kute tłoki wykonane z aluminium stosowanego w Formule 1, wzmocnione pierścienie i korbowody, panewki korbowodów pokryte powłoką polimerową, wzmocnione śruby korbowodów. W celu zapewnienia stałych, wysokich osiągów silnika, tłoki są chłodzone od spodu dwiema dyszami natryskowymi oleju. Kolektor wydechowy został wykonany ze stali, aby sprostać wysokim, sięgającym 1000°C temperaturom spalin. Aktywacja pakietu Driver SPORT Pack pozwala wzmocnić sportowe brzmienie układu wydechowego. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości tego silnika, wiele uwagi poświęcono zmniejszeniu oporów przepływu zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym. Aby zapewnić odpowiedni dopływ powietrza, tak pod względem objętości jak i temperatury, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT został wyposażony w specjalnie opracowaną chłodnicę powietrza doładowującego umieszczoną w dolnej części przedniego zderzaka. Odprowadzanie spalin z silnika ułatwia całkowicie zmieniony układ wydechowy, od katalizatora po podwójną końcówkę wydechu. Dbałość o szczegóły jest również widoczna w twardszych silentblokach silnika. Korzyść z tego zabiegu jest natychmiast odczuwalna. Przy wchodzeniu w zakręt, samochód błyskawicznie skręca, bez niepożądanych przechyłów nadwozia. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obydwa wałki skrzyni są obecnie poddawane kulkowaniu, a koła zębate obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość elementów zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiałowego, poprzez wzbogacenie metalu w węgiel i azot. Ponadto „skrócono” przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów w celu poprawy przyspieszenia. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,0 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,3 s. 308 GTi 250 by PEUGEOT SPORT Gama 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest oferowana z silnikami o dwóch poziomach mocy: 270 KM i 250 KM. Druga z wersji, dostępna zależnie od kraju i stanowiąca wstęp do gamy 308 GTi jest wyposażona w ten sam silnik, co mocniejsza wersja. Zamontowany pod maską nowego 308 GTi 250 silnik EP6 FDTR rozwija moc 182 kW (250 KM) i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Sprzężony z manualną, 6-stopniową, wzmocnioną skrzynią biegów zapewnia autu rewelacyjne osiągi dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu zaledwie 4,82 kg/KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,2 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,6 s. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z przodu i 268 mm z tyłu. Moc silnika jest przenoszona na nawierzchnię za pośrednictwem opon Michelin Pilot SPORT 3 w rozmiarze 225/40 R18. PEUGEOT 308 GTi 250, oferowany w standardzie z obręczami kół 18’’ Diamant i tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą z czerwonymi przeszyciami, może być wyposażony w opcji w aluminiowe obręcze kół 19’’ Carbone19 oraz kubełkowe fotele PEUGEOT SPORT. Auto jest oferowane w następujących kolorach nadwozia: czerwony Ultimate, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy, szary Hurricane i niebieski Magnetic. Już sama lektura danych technicznych daje przedsmak przyjemności, jakie oferuje ten model, ale pełni wrażeń można doświadczyć tylko za kierownicą! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest tego spektakularnym dowodem. Śledź i współtwórz aktualności o tym modelu na #PEUGEOT308GTi. źródło: Peugeot Polska
  4. PEUGEOT 308 R HYbrid, kompakt o osiągach supersamochodu Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców. Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi. Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem. Wyważony i zarazem ekstremalny PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność. Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację. Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos - uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach. Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid. Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT. O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora. Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.  PEUGEOT i-Cockpit zapewnia sprawne kierowanie samochodem Po otwarciu drzwi odkrywamy imponujące wnętrze z przechodzącą przez całą kabinę środkową konsolą i czterema kubełkowymi fotelami. Zastosowane kolory i materiały wyraźnie świadczą o nastawieniu tego modelu PEUGEOT 308 R HYbrid na sportowe osiągi. Wstawki z drewna w górnej części kabiny oraz dach mają grafitowy kolor. Kubełkowe siedzenia pokrywa spatynowana płowa skóra. Zgodnie z tradycją sportowych samochodów w całym wnętrzu napotkamy czerwone akcenty: obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli. Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnie produkowanego samochodu PEUGEOT proponuje materiały zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla concept carów. Deska rozdzielcza jest pokryta tkaną cyfrowo tkaniną. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie dużych, złożonych i miękkich w dotyku powłok, bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy samochodu. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną płową skórą. Innowacyjne rozwiązanie PEUGEOT i-Cockpit umożliwia kierowcy bezproblemowe ujarzmienie mocy 500 KM rozwijanych przez zespół napędowy. Kompaktowa kierownica pokryta perforowaną skórą z wytłoczonym logo 308 R HYbrid doskonale leży w rękach zapewniając precyzyjne i zdecydowane wchodzenie w zakręty. Umieszczone tuż obok łopatki umożliwiają sterowanie końcem palców skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Wysoko umieszczone zegary podają kierowcy wszystkie potrzebne informacje bez konieczności odrywania oczu od drogi. Dwa przyciski umieszczone na środkowej konsoli zapewniają sterowanie zespołem napędowym. Pierwszy służy do uruchamiania zespołów napędowych, a drugi zapewnia dostęp do czterech trybów jazdy.  Hybrydowy, benzynowy układ napędowy typu „plug-in” o ekstremalnych osiągach Opracowanie modelu PEUGEOT 308 R HYbrid powierzono PEUGEOT Sport. Chodziło o nie lada wyzwanie - stworzenie hybrydowego, benzynowego układu napędowego o rekordowo wysokich osiągach, umieszczenie go na platformie EMP2 i ustanowienie nowych rekordów pod względem osiągów. Uzyskany efekt jest adekwatny do podjętego wyzwania: oszołamiający. Dysponujący mocą 500 KM i napędem na cztery koła PEUGEOT 308 R HYbrid osiąga prędkość 250 km/h, ograniczoną elektronicznie, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,0 sekundy. Pomimo tego emituje zaledwie 70 g CO2/km. Doskonale wyważony, z rozkładem masy 60% na przód i 40% na tył, PEUGEOT 308 R HYbrid wykazuje się żywiołowym temperamentem i rewelacyjnie małym stosunkiem masy do mocy, wynoszącym zaledwie 3,1 kg /KM. PEUGEOT Sport systematycznie korzysta ze swojego technicznego know-how i osiągnięć w wyścigach samochodowych przy określaniu charakterystyki poszczególnych komponentów i ich idealnego umiejscowienia w aucie. Układ napędowy w tym samochodzie stanowi połączenie trzech źródeł mocy przystosowanych do niezależnego napędzania samochodu: - 4-cylindrowego silnika benzynowego 1.6 THP 270 S&S, o najwyższej na świecie mocy jednostkowej wśród silników o takiej pojemności skokowej, - silnika elektrycznego o mocy 85 kW / 115 KM, współpracującego z 6-stopniową skrzynią biegów, - silnika elektrycznego o identycznych parametrach, napędzającego oś tylną. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta. Umieszczony na środkowej konsoli przełącznik umożliwia wybór jednego z czterech trybów jazdy: - Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego.  - Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania. - Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa. - Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia. Dzięki napędowi na cztery koła zachowanie PEUGEOT 308 R HYbrid na drodze jest wzorcowe, zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętów. Układ hamulcowy jest idealnie dostosowany do osiągów auta - jest wyposażony z przodu w hamulce tarczowe wentylowane o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi i hamulce tarczowe o średnicy 290 mm z tyłu. Nie są one jednak wykorzystywane przy każdym hamowaniu. PEUGEOT Sport zaprojektował układ napędowy w sposób umożliwiający hamowanie silnikami elektrycznymi w pełnym zakresie prędkości, czyli nawet z 250 km/h. Pozwala to nie tylko na oszczędzanie tarcz i klocków hamulcowych, ale ten sposób hamowania z odzyskiwaniem energii jest także jednym z trzech sposobów doładowywania akumulatora trakcyjnego. Drugim sposobem ładowania akumulatora jest wykorzystywanie przedniego silnika elektrycznego w charakterze prądnicy napędzanej silnikiem spalinowym. Trzecim sposobem jest podłączenie do terminala szybkiego ładowania pozwalającego na całkowite naładowanie akumulatora w ciągu 45 minut. PEUGEOT 308 R HYbrid stanowi znakomite świadectwo wyjątkowego talentu konstruktorów i stylistów oraz doskonałości PEUGEOT 308. Jazda PEUGEOT jest zawsze źródłem unikalnych doznań. Źródło: Peugeot
  5. Z laureatami konkursów jest ja z nową potrawą – albo się ja polubi, albo nie. Nie ma półśrodków. Peugeot 308 w 2014 roku otrzymał tytuł Samochodu Roku. Tak się składa, że ostatni tydzień miałem przyjemność obcować z tą miss wśród aut. Więcej na: Peugeot 308 1.6 THP DANE TECHNICZNE : Silnik : benzynowy – Pojemność skokowa : 1598 cm3, – Maksymalna moc : 156 KM – Maksymalny moment obrotowy : 240 Nm – Skrzynia biegów : manualna 6-biegowa – Napęd : 4×2 FWD Osiągi :- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) : 8,0 – Prędkość maksymalna : 215 km/h Zużycie paliwa : – Cykl miejski (l/100 km) : 7,7 – Cykl pozamiejski (l/100 km) : 4,4 – Cykl mieszany (l/100 km) : 5,6 -Emisja CO2 [g/km] : 129 – Pojemność zbiornika paliwa : 52,5 l. Wymiary :- Długość (mm) : 4253 – Wysokość (mm) : 1457 – Szerokość (mm) : 1804 – Rozstaw osi (mm) : 2620 -Pojemność bagażnika : 398 / 1206 l Masa (kg) : – Masa własna pojazdu : 1300 kg Gwarancja : -Gwarancja podstawowa [miesiące] : 24 -Gwarancja na perforację nadwozia [miesiące] : 144 -Gwarancja na powłokę lakierniczą [miesiące] : 36 CENA EGZEMPLARZA TESTOWEGO : 111800 zł
  6. Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz 308 SW GT z ekscytującym silnikem 1.6 e- THP o mocy 205 KM w cenie od 99 900 PLN. Zdecydowanie sportowa stylistyka Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy i przyciąga uwagę. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED. Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika. 308 GT charakteryzuje niezwykła czystość formy aerodynamicznej oraz stylu. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią. Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej. Fundamentalne znaczenie w sportowym samochodzie ma idealna pozycja kierowcy, którą zapewniają ergonomiczne rozwiązania PEUGEOT i-Cockpit. Kierowca może dostosować wysokość i wysunięcie kompaktowej kierownicy, wyróżniającej się perforowanym skórzanym wykończeniem i logotypem GT. Znajdujący się w polu widzenia zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej. Wyjątkowo dynamiczne osiągi Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem. Osiągi mówią same za siebie. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km. Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania: turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika. bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania; zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT); system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich. Co więcej, intensywna praca nad szczegółami umożliwiła zmniejszenie masy pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu. Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu. W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności. Przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone odpowiednio o 20 i10 %, aby osiągnąć reaktywność. Sprawny układ hamulcowy zapewnia centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm. Z tyłu tarcze mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW. Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP. Polska gama GT obejmuje: GT 205 z silnikiem 1,6 litra THP 205 S&S z sześciostopniową manualną skrzynią biegów: 130 g CO2/km and 5,6 l/100 km w wersji hatchback, 134 g CO2/km and 5,8 l/100 km w wersji SW Wyjątkowe wrażenia z jazdy Kierowca siedzący przed zestawem przyrządów PEUGEOT i-Cockpit ma wrażenie pełnej integracji z samochodem i znajduje się w centrum doznań dzięki kompaktowej kierownicy oraz wyświetlaczom w polu widzenia drogi Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie w przypadku obydwu silników. Zestaw ten ucieszy entuzjastów sportowej jazdy : Głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika; instrumenty podświetlane na czerwono; panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym; sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy; szybciej reagujący pedału gazu; Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli. Aby w pełni wykorzystać swój niepowtarzalny charakter, GT oferuje różnorodne systemy wspomagania jazdy. Pakiet Aktywny Tempomat, wyposażony m.in. w radar znajdujący się z przodu, obejmuje trzy systemy: Aktywny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość samochodu dostosowując ją do prędkości jadących z przodu pojazdów. Kierowca ma możliwość wyłączenia funkcji. Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: sygnał świetlny i dźwiękowy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji. System automatycznego hamowania awaryjnego (AFU): automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków. Współpracujące z system kontroli martwego pola, wbudowane w boczne lusterka lampy LED ostrzegają kierowcę o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia. System Park Assist stanowi aktywną pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym. Ze względów bezpieczeństwa PEUGEOT 308 GT jest również wyposażony w alarm chroniący przed próbami podniesienia pojazdu.
  7. Alfa Romeo Tipo 308 Alfa Romeo Tipo 308, także Alfa Romeo 8C-308 to samochód Grand Prix, zaprojektowany przez Gioacchino Colombo i skonstruowany przez Alfa Romeo. Zadebiutował w sezonie 1938. W 1938 roku w życie wchodziły nowe przepisy, w myśl których pojemność silników została ograniczona do 3 litrów. Alfa Romeo postanowiła skonstruować trzy różne modele, wszystkie z niezależnym zawieszeniem. Były to modele 308, 312 i 316. Model 308 był rozwinięciem klasycznego ośmiocylindrowego modelu 8C-35 projektu Vittorio Jano. Średnica cylindra w ostatecznej wersji została zwiększona z 68 do 69 mm, co zwiększyło pojemność silnika z 2905 do 2994 ccm. Nadwozie opierało się na modelach 8C-35 i 12C-36. Zmieniono położenie zbiornika paliwa, co poprawiło rozkład masy i prowadzenie. Samochód zadebiutował w Grand Prix Pau 1938, gdzie jednakże doszło do wycieku paliwa, będącego przyczyną wypadku. Wskutek tego wypadku Tazio Nuvolari odszedł z Alfa Romeo. Później najprawdopodobniej samochody zostały wypożyczone Piero Dusio i Renato Balestrero. Carlo Maria Pintacuda natomiast wygrał tym modelem Grand Prix Rio de Janeiro (ten egzemplarz został później sprzedany i pozostał w Ameryce Południowej). W 1938 roku Raymond Sommer prawdopodobnie kupił samochód. Podczas Grand Prix Francji 1939 dwa modele 308 zostały zgłoszone przez Christiana Kautza. Egzemplarza o oznaczeniu AC 79, którym prawdopodobnie ścigał się Pintacuda, używali później Chico Landi i Henrique Casini, a Landi sprzedał ten egzemplarz w 1948 roku. Pod koniec 1949 roku samochód został wypożyczony Antonio Fernandezowi, który go poważnie uszkodził. Około 1956 roku Casini odbudował samochód i umieścił w nim silnik Cadillaka. Następnie właścicielami byli Colin Crabbe i Julian Mazjub. Właścicielem egzemplarz AC 78 był Bellini Caviglia. Model ten pod koniec 1938 roku przybył do Montevideo, po czym zakupił go Italo de Luca. W latach 1939–1942 ścigali się nim Ricardo Nasi, Ricardo Carú i José Canziani. W 1946 roku Oscar Gálvez, wspólnie z Julio Rosso i Ernesto Petrinim, zakupił egzemplarz, po czym w latach 1947–1951 ścigał się nim. Następnie sprzedał go ACA, który przekazał go Juanowi Manuelowi Fangio. Samochodem ścigał się także Manuel de Teffé. Obecnie pojazd znajduje się w Museo Juan Manuel Fangio. Trzeciego egzemplarza po II wojnie światowej używał Raymond Sommer, wypożyczający go od Alfa Corse. Samochodem tym ścigali się także Jean-Pierre Wimille, Raph i Jaime Neves. Model 308 był także używany w wyścigu Indianapolis 500. W 1946 roku Louis Durant zajął nim szóste miejsce. Źródło: Wikipedia
  8. Witam. Od dłuższego czasu czytam forum. Przyszła pora na zadanie pytania: Założenia: 1. Budzet: 25000 zł, 2. Auto dla młodej rodziny, 3. Zakup na 4-5 lat, Własne doświadczenia: posiadam kilkunastoletniego Peugeota 306, jeździłem Ibizą V, Kia Ceed Z uwagi na niewielkie przebiegi szukam auta w benzynie (na łańcuszku). Tym bardziej, że diesle w teorii mają częściej kręcone liczniki. Po długich poszukiwania i namysłach znalazłem trzy typy: 1. Chevrolet Aveo T300 1.4, 1.6. Auto stosunkowo tanie w utrzymaniu, teoretycznie lubiące gaz koszt około 25000 zł 2. Peugeot 308 I 1.4, 1.6. Większy wybór modeli. Koszt około 22000 – 23000 zl 3. Seat Ibiza V 1.4, 1.6. Koszt około 25000 zł. Poradźcie co na podstawie własnych doświadczeń byście wybrali. Dzięki za podpowiedzi.
  9. Niedawno mieliśmy okazję testować nowego Peugeota 308. Samochód ten zdobył prestiżowy tytuł Car of The Year 2014 Pod maskę testowanego egzemplarza Turbodoładowny silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 155 km. Ceny 308 zaczynają sie od 59 000 zł, testowany egzemplarz kosztował około 90 tyś zł. Więcej w naszym teście: Test Peugeot 308 – król roku 2014
  10. PEUGEOT 308 GT z dwoma wyjątkowymi, dynamicznymi silnikami i wyjątkowym temperamentem PEUGEOT 308 i 308 SW odniosły sukces handlowy, czego najlepszym dowodem było 146 tys. egzemplarzy tego modelu zamówionych do końca sierpnia tego roku. Tak pozytywny wynik to w znacznej mierze zasługa ich stylistyki, jakości wykończenia, innowacyjnej deski rozdzielczej Peugeot i-Cockpit oraz wydajnych silników o rekordowo niskim zużyciu paliwa oraz emisji CO2. Dysponująca tak mocnymi atutami, gama 308 oferuje dwie nowe, dynamiczne wersje nadwozia: hatchback i SW. Za kierownicą nowych wersji – czy to GT 205 czy też GT 180 wyposażonych odpowiednio w silnik benzynowy 1,6 litra THP z systemem Stop&Start i sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz 2,0-litrowy diesel BlueHDi 180 EAT6 – kierowcy docenią doskonałe osiągi, jak również wyjątkowe doznania jazdy przy ograniczonym poziomie zużycia paliwa. Model 308 GT bez wątpienia wzbudzi dużo emocji wśród entuzjastów motoryzacji. Nowy PEUGEOT 308 reprezentuje duży skok pod względem technologii i jakości, czego dowodem było zdobycie prestiżowej nagrody Samochodu Roku 2014. Dziś gama modeli 308 powiększyła się o dwie nowe, dynamiczne wersje. 308 GT, dostępny w wersjach zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym, zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, zdecydowanie wyższą niż samochody konkurencji. Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT W projekcie PEUGEOT 308 308 GT udało się nam pójść jeszcze dalej. Modele GT 205 i GT 180 są niezwykle dynamiczne i perfekcyjnie dostosowane do codziennej jazdy. To absolutnie fenomenalny samochód. Jean-Philippe Lamy, dyrektor projektu 308 GT Zdecydowanie sportowa stylistyka Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy i przyciąga uwagę. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED. Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika. 308 GT charakteryzuje niezwykła czystość formy aerodynamicznej oraz stylu. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią. Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu 308 GT posiada wszystkie atuty modelu 308, a jednocześnie wyróżnia się odmienną stylistyką. To samochód dla wymagających klientów - koneserów, którym zależy na ekskluzywnym i dynamicznym aucie. Philippe Houy, szef produktu PEUGEOT 308 Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej. Fundamentalne znaczenie w sportowym samochodzie ma idealna pozycja kierowcy, którą zapewniają ergonomiczne rozwiązania PEUGEOT i-Cockpit. Kierowca może dostosować wysokość i wysunięcie kompaktowej kierownicy, wyróżniającej się perforowanym skórzanym wykończeniem i logotypem GT. Znajdujący się w polu widzenia zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej. Wyjątkowo dynamiczne osiągi Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem. Osiągi mówią same za siebie. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny – umożliwiają zarówno spokojną jak i sportową jazdę, charakteryzując się przy tym niezwykle niskimi wartościami emisji CO2: 103g/km dla 2,0-litrowego silnika BlueHDi 180 i 130g/km dla 1,6-litrowego silnika THP 205 Stop&Start. Bernard Phulpin, Kierownik techniczny jednostek napędowych Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km. Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania: ü turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika. ü bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania; ü zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT); ü system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich. Czterocylindrowy, 2,0-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi 180 charakteryzuje się wysokimi osiągami. Umożliwia uzyskanie mocy maksymalnej 180 KM przy 3 750 obr/min i maksymalnego momentu obrotowego 400Nm przy 2000 obr/min. Przy stosunku mocy do masy zaledwie 7,3 kg/KM silnik ten potrzebuje jedynie 5,5 sekundy, aby przyśpieszyć od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Przy pojemności 1 997 cm3 zapewnia to imponująco niską emisję CO2na poziomie 103g, równą zużyciu paliwa w wysokości 4,0 l/100 km, dzięki zastosowaniu: ü systemu wtrysku typu common rail trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 2000 barów; ü nowej komory spalania umożliwiającej zoptymalizowanie paliwowo-powietrznej dostarczanej za pomocą głowicy wtryskiwacza o 7 otworach; ü stopnia sprężania podniesionego do 16,7:1, aby zwiększyć ogólną wydajność silnika, ü oleju silnikowego o bardzo niskiej lepkości, typu 0W15. Co więcej, intensywna praca nad szczegółami umożliwiła zmniejszenie masy pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu. Silnik wysokoprężny współpracuje z automatyczną skrzynią biegów EAT6 zaprojektowaną i skonstruowaną wspólnie z Aisin AW. Wykorzystano w niej technologię Quickshift pozwalającą na szybką zmianę biegów, jak również automatyczną, a nie sekwencyjną, redukcję biegów do wymaganej prędkości. Co więcej jej sprawność jest niemalże taka sama jak w przypadku przekładni manualnej, a to dzięki ograniczeniu tarcia wewnętrznego i zastosowaniu przetworników momentu obrotowego, aby zapobiec poślizgowi w układzie przeniesienia napędu. Wyniki emisji CO2 oraz zużycia paliwa są porównywalne z najlepszymi osiąganymi przy manualnych skrzyniach biegów. W modelu GT perfekcyjnie dostroiliśmy wszystkie ustawienia uzyskując doskonałą harmonię pomiędzy silnikami a układem jezdnym. Siedząc za kierownicą tego auta czuć jego temperament. Jednocześnie jest to wszechstronny i komfortowy samochód. Nicolas Pincet, Kierownik ds. osiągów PEUGEOT 308 Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu. W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności. W zależności od wersji przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone od 10 do 20%, aby osiągnąć niezwykłą wrażliwość reakcji i brak opóźnienia. Elektryczne wspomaganie kierownicy ze zmienną siłą wspomagania umożliwia intuicyjne ustawienie opon Michelin Pilot Sport 3 charakteryzujących się wysoką przyczepnością. Tak wysokie osiągi wymagają sprawnego układu hamulcowego, łatwego w kontroli i wytrzymującego wysokie temperatury przy długotrwałym hamowaniu. Umożliwia to centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm. Z tyłu dyski mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW. Obydwa silniki mają w standardzie system ESP, który kierowca może wyłączyć. Gama GT obejmuje: ü GT 205 z silnikiem 1,6 litra THP 205 S&S z sześciostopniową manualną skrzynią biegów: 130 g CO2/km and 5,6 l/100 km w wersji hatchback, 134 g CO2/km and 5,8 l/100 km w wersji SW ü GT 180 z silnikiem wysokoprężnym 2.0 l BlueHDi 180 i automatyczną skrzynią biegów EAT6: 103 g CO2/km i 4,0 l/100 km w wersji hatchback, 107g CO2/km and 4,1 l/100 km w wersji SW Wyjątkowe wrażenia z jazdy Kierowca siedzący przed zestawem przyrządów PEUGEOT i-Cockpit ma wrażenie pełnej integracji z samochodem i znajduje się w centrum doznań dzięki kompaktowej kierownicy oraz wyświetlaczom w polu widzenia drogi Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie w przypadku obydwu silników. Zestaw ten ucieszy entuzjastów sportowej jazdy : ü Głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika; ü instrumenty podświetlane na czerwono; ü panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym; ü sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy; ü szybciej reagujący pedału gazu; ü szybciej reagująca skrzynia biegów EAT6; ü umieszczone na kierownicy łopatki sterowania zmianą biegów. Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli. Aby w pełni wykorzystać swój niepowtarzalny charakter, GT oferuje różnorodne systemy wspomagania jazdy. Pakiet Aktywny Tempomat, wyposażony m.in. w radar znajdujący się z przodu, obejmuje trzy systemy: ü Aktywny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość samochodu dostosowując ją do prędkości jadących z przodu pojazdów. Kierowca ma możliwość wyłączenia funkcji. ü Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: sygnał świetlny i dźwiękowy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji. ü System automatycznego hamowania awaryjnego (AFU): automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków. Współpracujące z system kontroli martwego pola, wbudowane w boczne lusterka lampy LED ostrzegają kierowcę o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia. System Park Assist stanowi aktywną pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym. Aplikacje multimedialne PEUGEOT zapewniają nowe doświadczenie podczas jazdy. System 3G Plug&Play udostępnia w czasie rzeczywistym informacje przydatne kierowcy: dostępność miejsc parkingowych, ceny paliwa, informacje turystyczne z Przewodnika Michelin, informacje o pogodzie i sytuacji na drogach za pośrednictwem aplikacji Coyote. Ze względów bezpieczeństwa PEUGEOT 308 GT jest również wyposażony w alarm chroniący przed próbami podniesienia pojazdu. Model 308 GT zachowuje wszystkie atuty modelu 308, a nawet je przewyższa. Uzyskuje lepsze osiągi dzięki swoim silnikom oraz wysokiej klasy zawieszeniu. Klienci, do których jest adresowany, wymagają najwyższej jakości. 308 GT oferuje ją, zapewniając dodatkowo optymalny kompromis pomiędzy osiągami a komfortem jazdy. Sébastien Bernard, badania klienta PEUGEOT 308 Źródło: PEUGEOT
  11. Peugeot 308 z nowym, trzycylindrowym silnikiem - 1810 km na jednym baku Peugeot wycisnął już z 1,6 litra 270 KM, więc 130 koni z 1,2 litra nie jest niespodzianką Swoją drogą fajnie byłoby, jakby producenci podawali spalanie w realnych warunkach
  12. Peugeot 308 SW (2014)
  13. Peugeot 308 SW oficjalnie Prosto, elegancko... Niby nie porywa, ale w koncepcję alternatywy dla Golfa Varianta wpisuje się bardzo dobrze.
  14. Peugeot 308 SW (2014)
  15. Nowy Peugeot 308 CC - wizualizacja Golf Cabrio po francusku... Z Peugeotów i Citroenów wolę jednak te drugie
  16. więcej -> Peugeot 308 kombi w promocji, nowe samochody osobowe, nowe modele samochodów, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Dni Otwarte nowego Peugeot 308, park samochodowy w Polsce, testy samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Dobry start nowego Peugeot 308, rynek nowych samochodów, park samochodów, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Nowy Peugeot 308 kombi, ranking sprzedaży pojazdów, CEPIK, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Peugeot 308 R Concept - bdzie wersja produkcyjna W czerwono-czarnej kolorystyce pięknie się prezentuje
  21. więcej -> CENY | Znamy ceny Peugeot 308 nowej generacji, nowe samochody osobowe, badania rynku motoryzacyjnego, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Sportowa wersja nowego Peugeot 308 na horyzoncie?, nowe modele samochodów, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Peugeot 308 (2014)
  24. Peugeot 308 R Concept (2013)
×