Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'świecie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 72 wyników

  1. Na stronie POMOC DROGOWA ŁÓDŹ, Pabianice, Zgierz, Aleksandrów, Konstantynów, Łask, Rzgów, Tuszyn, transport lawetą, Autolaweta, | Oferujemy transport Autolaweta na terenie województwa łódzkiego, gwarantujemy szybki czas reakcji na zgłoszenie i konkurencyjne cen umieszczony jest ciekawy artykuł. Zezłomowano jedyny egzemplarz tej najpiękniejszej autolawety na świecie. Fajne zdjęcia i ciekawa lektura. Holowanie z klasą….Mercedes Renntransporter- najpiękniejsza laweta….. | POMOC DROGOWA ŁÓDŹ, Pabianice, Zgierz, Aleksandrów, Konstantynów, Łask, Rzgów, Tuszyn, transport lawetą, Autolaweta, Emotikon smil
  2. Na początku roku SKODA kontynuuje ekspansję w Polsce i na świecie ŠKODA nie ustaje w rozwoju: Czesi witają rok z kolejnymi rekordami sprzedaży. W lutym dostarczono do Klientów na całym świecie aż 76 000 samochodów – o 8,3% więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. Ponad 3 000 z nich trafiło do Polski, co umacnia ŠKODĘ na pozycji zdecydowanego lidera naszego rynku. Po wyjątkowo udanym roku 2014, w 2015 ŠKODA nie przerywa pasma sukcesów. Czeska marka zanotowała swój najlepszy wynik za luty w całej historii, na wielu rynkach osiągając imponujące wzrosty. Szczególnie znaczący rozwój sprzedaży zanotowano w Europie Centralnej, gdzie wynik poprawiono aż o 12,4% wobec lutego 2014. Marka kontynuuje swoją ekspansję w równie imponującym stopniu na całym świecie: wzrosty zanotowano wszędzie, od Szwajcarii i Włochy przez Egipt i Turcję aż po Australię, podczas gdy największy odbiorca ŠKODY na świecie, Chiny, w porównaniu do lutego zeszłego roku zwiększył rezultat sprzedażowy o całe 24% do 17 700 egzemplarzy. „ŠKODA doskonale weszła w rok 2015 rysując perspektywy na poprawienie rekordowych wyników minionego roku. Pierwsze dwa miesiące potwierdziły bardzo dobrą kondycję marki” – powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Obok ciągle rosnącego popytu na znane już bestsellery marki jak Octavia, Rapid czy Yeti, zasługę za wzrost sprzedaży należy przypisać także nowej generacji modelu Fabia, która przebojem wdarła się na światowy rynek. Obecna już na rynku w wersji hatchback i kombi poprawiła swój wynik w Europie Środkowej o blisko 1/3. Marka nie ustaje w ofensywie - już w czerwcu na rynku zadebiutuje nowa generacja flagowego modelu Superb, będącego najpełniejszą emanacją nowej formy modeli ŠKODY: charakteryzujących się emocjonującą i odważną stylistyką, wysokim komfortem oraz najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi w służbie osiągów, bezpieczeństwa i niskich kosztów eksploatacji. Jako numer 1 w Polsce ŠKODA utrzymuje swoją bardzo silną pozycję, kontrolując aż 13,4% całego krajowego rynku nowych samochodów osobowych. Z wynikiem 3 804 samochodów zarejestrowanych w lutym (dane według CEPiK) utrzymuje przewagę nad konkurencją, notując co najmniej o 1/5 lepsze rezultaty od konkurentów. ŠKODA posiada silną pozycję zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Obok niezmiennie bardzo dużego zainteresowania ze strony tych drugich, czeskie samochody są bardzo chętnie kupowane przez Polaków także prywatnie. Doskonały wynik ŠKODY w Polsce to zasługa bardzo silnej pozycji rynkowej wielu modeli marki, zajmujących czołowe miejsca w swoich segmentach. Niezmiennie ŠKODA Octavia i Superb pozostają liderami w swoich segmentach. W wynikach rejestracji świetnie wypada też ŠKODA Rapid, która na drugiej pozycji w segmencie odnotowała ponad 20% wzrostu liczby rejestracji w miesiącach styczeń–luty, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Mercedes-Benz najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce Mercedes-Benz zaczął 2015 rok z rekordem sprzedaży w Polsce i na świecie Najlepszy początek roku w historii Mercedes-Benz: w styczniu sprzedano 125 865 samochodów (+13,6%) Wzrost sprzedaży jednostkowej na wszystkich głównych rynkach, rekordy sprzedaży na dwóch największych rynkach – w USA (+8,9%) i w Chinach (+14,5%), silny wzrost w Niemczech (+11,4%) Ponad 50-procentowy wzrost liczby dostaw Klasy C w wersjach sedan i kombi względem wyników sprzed roku Sprzedaż smarta wzrosła o blisko 30% r/r Stuttgart/Warszawa. Mercedes-Benz kontynuuje zeszłoroczne sukcesy – styczeń 2015 roku firma zakończyła rekordowym wynikiem 125 865 sprzedanych samochodów. To o 13,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce marka spod znaku trójramiennej gwiazdy była w ubiegłym miesiącu najchętniej wybieranym producentem aut premium. „Właśnie zaczęliśmy w Mercedes-Benz rok SUV-ów – ich sprzedaż wzrosła o 37 proc.” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oddziału Mercedes-Benz Cars. „W 2015 roku będziemy utrzymywać zeszłoroczne tempo dzięki nowym produktom we wszystkich segmentach – od luksusowego Mercedesa-Maybacha S 600 aż do miejskich smartów fortwo i forfour, bardzo popularnych wśród klientów. Dość wspomnieć, że w minionym miesiącu sprzedaż nowych modeli smarta wzrosła rok do roku o blisko 30 procent”. Styczniowe wyniki Mercedes-Benz w Polsce W styczniu 2015 roku w naszym kraju zarejestrowano 516 nowych, osobowych Mercedesów – o 38,3% więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem (źródło: PZPM). Marka ze Stuttgartu osiągnęła największy wzrost liczby rejestracji spośród „20” najpopularniejszych producentów samochodów w Polsce i zapewniła sobie pierwsze miejsce wśród marek aut premium. Styczniowe wyniki Mercedes-Benz na świecie Na europejskim rynku Mercedes-Benz nieprzerwanie się rozwija – w styczniu sprzedano tu 47 693 samochody (+14,5%). Szczególnie wysokie wskaźniki wzrostu odnotowano w Wielkiej Brytanii (+20,4%), we Włoszech (+16,3%), w Hiszpanii (+47,4%) oraz we Francji (+22,1%). Na wymagającym rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 11,4%, do 15 503 sztuk, a wraz z nią wzrósł udział w rynku. Mercedes-Benz jest tam niezmiennie liderem wśród marek aut premium. W USA i Chinach, na dwóch głównych rynkach producenta ze Stuttgartu, na zakup nowego Mercedesa zdecydowała się rekordowa liczba klientów – odpowiednio, 24 619 (+8,9%) oraz 28 080 (+14,5%). Styczniowe wyniki Mercedes-Benz: poszczególne modele Kompaktowe samochody Mercedes-Benz – Klasy A, B, CLA oraz GLA – cieszą się niesłabnącą popularnością. W styczniu ich sprzedaż wzrosła o 24%, do 33 719 egzemplarzy. Już w marcu ofertę wzmocni piąty kompaktowy model – CLA Shooting Brake. Znaczący sukces odniosła Klasa C w wersjach sedan i kombi – liczba dostaw modelu wzrosła rok do roku o ponad 50 proc., do 31 959 sztuk. Nie słabnie również popyt na Klasę S. Wynik 8111 dostarczonych aut (+9,2%) kolejny miesiąc z rzędu zapewnił jej tytuł najlepiej sprzedającej się limuzyny na świecie. Rośnie także popularność aut z rodziny SUV-ów – w ubiegłym miesiącu aż o 37 proc. Klasy GLK, GL oraz G ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Zaprezentowane w listopadzie ubiegłego roku smarty nowej generacji spotkały się ze znakomitym odbiorem klientów. W styczniu sprzedaż jednostkowa modeli fortwo i forfour wzrosła o 29,9%, do 8457 samochodów. Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie przekroczyła 1 000 000 sztuk. Nowy rekord sprzedaży poprawiony trzeci rok z rzędu. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie wzrosła w 2014 roku o 39%, osiągając najwyższy jak dotąd poziom 1 017 019 sztuk. Łączna ilość sprzedanych w 2014 roku Jeepów przekroczyła rekordowy, zeszłoroczny wynik – 731 565 sztuk . Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 41%, osiągając łącznie 692 348 sztuk, co również stanowi wynik bezprecedensowy. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych wzrosła już po raz piąty z rzędu. Wszystkie modele marki Jeep zanotowały wzrost sprzedaży zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Jeep Compass, Patriot i Wrangler odnotowały bezprecedensową sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż samochodów marki Jeep na obszarze Azja-Pacyfik wzrosła o 42%, przy 49% wzroście w Chinach. Sprzedaż samochodów marki Jeep w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka wzrosła o 40% i o 65% w Europie. Rekordowa sprzedaż Jeepa w Polsce, wzrost sprzedaży o 51%. W 2014 roku marka Jeep zanotowała sprzedaż ponad 1 000 000 samochodów na świecie, bijąc tym samym, trzeci raz z rzędu, wszystkie swoje dotychczasowe rekordy. Sumą 1 017 019 sprzedanych Jeepów, marka o 39% pobiła swój wcześniejszy rekord wynoszący 731 565 sztuk.“W 2014 roku sprzedaż samochodów Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie jak i na rynku północnoamerykańskim”, oświadczył Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep. “Oprócz wyjątkowej dumy z sukcesu odniesionego przez nowego Jeepa Cherokee, musimy przyznać, że wszystkie samochody z gamy Jeep odnotowały znaczną sprzedaż na całym świecie”. “Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 roku stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin, po prawie dziesięciu latach nieobecności”, dodaje Mike Manley. “Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży w 2015 roku dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV’ów, takich jak najnowszy Jeep Renegade, który zawita w salonach całego świata w 2015 roku”. Oprócz globalnego, 39% wzrostu, w 2014 roku sprzedaż Jeepa zwiększyła się o 41 % w Stanach Zjednoczonych, osiągając rekordowy, bezprecedensowy wynik 692 348 sprzedanych samochodów. Sprzedaż samochodów Jeep w 2014 wzrosła o 40% w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka, o 65% w Europie i o 42% na obszarze Azja-Pacyfik. W Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, sprzedaż wzrosła o 49 %. W Polsce marka Jeep również odnotowała rekordową sprzedaż w 2014 roku z wynikiem 1 674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego. Na czele całościowej sprzedaży samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych plasuje się Grand Cherokee (łącznie na świecie: 279 567; w USA: 183 786), za nim Cherokee (łącznie na świecie 236 289; w USA: 178 508), Wrangler (łącznie na świecie 234 579; w USA 175 328), Compass (łącznie na świecie 134 629; w USA 61 264) i Patriot (łącznie na świecie 122.387; w USA 93 462).W 2014 roku sprzedaż samochodów marki Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W 2013 roku marka odnotowała 4% wzrost sprzedaży na świecie i 3% w Stanach Zjednoczonych. W trzech poprzednich latach nastąpił wzrost: w 2012 roku o 19% na świecie i o 13% w Stanach Zjednoczonych; w 2011 roku o 41% na świecie i o 44% w Stanach Zjednoczonych; w 2010 roku o 24 % na świecie i 26 % w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Hyundai w gronie 40 najbardziej wartościowych marek na świecie Wartość marki Hyundai po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów według zestawienia Interbrand’s Best Global Brands 2014 Hyundai najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną od 2005 roku Hyundai Motor Company odnotował kolejny, dwucyfrowy wzrost wartości marki w 2014 roku. Wprowadzenie z sukcesem do sprzedaży przełomowych modeli - całkowicie nowego Genesisa i Sonaty oraz wdrożenie pozycjonowania marki ‘Modern Premium’, wpłynęło na jej jednolite postrzeganie na świecie i stworzenie bliskiej więzi z Klientami. Wartość marki Hyundai, która od 10 lat znajduje się w zestawieniu Interbrand’s Best 100 Global Brands (100 najlepszych marek na świecie), przekroczyła 10 mld $. Oznacza to 16% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wartość ta wynosiła 9 mld $ i prawie dwukrotny wzrost w odniesieniu do roku 2005, gdy wartość wyceniano na 3,5 mld $. “Hyundai jest jedną z najszybciej rosnących marek motoryzacyjnych na świecie zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości.” - napisano w uzasadnieniu. ”Samochody Hyundaia wyróżniają się elementami wpływającymi na wyjątkowy komfort użytkowania i satysfakcję z jazdy, a zaangażowanie marki w konsekwentne umacnianie wizerunku widoczne jest w wielu aspektach. W rezultacie Klienci stają się lojalni i są świadomi atrybutów produktów, które okazują się nadrzędnym argumentem wyboru modeli marki Hyundai, ponad ich ceną.” Hyundai nie tylko stale udoskonala swoje produkty, ale wprowadza także szereg innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań widocznych w takich modelach, jak ix35 - pierwszy produkcyjny samochód napędzany wodorem. Konsekwentne inwestowanie w markę, przejawia się zaangażowaniem w działania związane z marketingiem sportowym, opartym o współpracę z UEFA, FIFA czy starty w rajdach WRC. W Seulu, producent otworzył swój pierwszy salon promocji marki ‘Hyundai Motorstudio’, a drugi powstanie w Moskwie jeszcze w tym roku, dzięki czemu Klienci będą mogli jeszcze lepiej poznać świat Hyundaia. “Prowadzimy wiele aktywności związanych z umacnianiem naszego wizerunku, koncentrując się nie tylko na wzroście sprzedaży, ale także dążeniu do osiągniecia statusu prawdziwie kochanej marki.”– powiedział Won Hong Cho, szef Marketingu Hyundai Motor Company. ”Będziemy nadal inwestować w nasz wizerunek oraz zapewnianie Klientom poczucia wyróżnienia we wszystkich aspektach ich kontaktu z marką.” Ranking Interbrand powstaje w oparciu o rachunek finansowy, w połączeniu z działaniami marketingowymi, a także odzwierciedla potencjalny zysk firmy. Ranking marek motoryzacyjnych [TABLE=width: 665, align: center] <tbody>[TR] [TD]miejsce [/TD] [TD]marka (marki motoryzacyjne) [/TD] [TD=colspan: 2]wartość marki (US$ mld) [/TD] [TD]ranking 2014 (wszystkie marki) [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]Y-o-Y [/TD] [/TR] [TR] [TD]1 [/TD] [TD]Toyota [/TD] [TD]42.4 [/TD] [TD]19.9% [/TD] [TD]8 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2 [/TD] [TD]Mercedes [/TD] [TD]34.3 [/TD] [TD]7.6% [/TD] [TD]10 [/TD] [/TR] [TR] [TD]3 [/TD] [TD]BMW [/TD] [TD]34.2 [/TD] [TD]7.5% [/TD] [TD]11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]4 [/TD] [TD]Honda [/TD] [TD]21.7 [/TD] [TD]17.2% [/TD] [TD]20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]VW [/TD] [TD]13.7 [/TD] [TD]23.3% [/TD] [TD]31 [/TD] [/TR] [TR] [TD]6 [/TD] [TD]Ford [/TD] [TD]10.9 [/TD] [TD]18.5% [/TD] [TD]39 [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Hyundai [/TD] [TD]10.4 [/TD] [TD]15.6% [/TD] [TD]40 [/TD] [/TR] [TR] [TD]8 [/TD] [TD]Audi [/TD] [TD]9.8 [/TD] [TD]26.6% [/TD] [TD]45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]9 [/TD] [TD]Nissan [/TD] [TD]7.6 [/TD] [TD]22.9% [/TD] [TD]56 [/TD] [/TR] [TR] [TD]10 [/TD] [TD]Porsche [/TD] [TD]7.2 [/TD] [TD]10.8% [/TD] [TD]60 [/TD] [/TR] [TR] [TD]11 [/TD] [TD]Kia [/TD] [TD]5.4 [/TD] [TD]14.6% [/TD] [TD]74 [/TD] [/TR] [TR] [TD]12 [/TD] [TD]Chevrolet [/TD] [TD]5.0 [/TD] [TD]10.0% [/TD] [TD]82 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Wartość marki Hyundai (’05 ~‘14) [TABLE=width: 605] <tbody>[TR] [TD]Rok [/TD] [TD]Wartość marki (US$ mld) [/TD] [TD]Miejsce (w całym zestawieniu) [/TD] [/TR] [TR] [TD]2005 [/TD] [TD]3.5 [/TD] [TD]84 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2006 [/TD] [TD]4.1 [/TD] [TD]75 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2007 [/TD] [TD]4.5 [/TD] [TD]72 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2008 [/TD] [TD]4.8 [/TD] [TD]72 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2009 [/TD] [TD]4.6 [/TD] [TD]69 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2010 [/TD] [TD]5.0 [/TD] [TD]65 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2011 [/TD] [TD]6.0 [/TD] [TD]61 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2012 [/TD] [TD]7.5 [/TD] [TD]53 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2013 [/TD] [TD]9.0 [/TD] [TD]43 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2014 [/TD] [TD]10.4 [/TD] [TD]40 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Hyundai
  6. Audi jako pierwszy producent samochodów na świecie testuje systemy zdalnej jazdy · Jazda po drogach publicznych potwierdza techniczną dojrzałość systemu zdalnej jazdy · Odciążenie kierowcy przy wolnej jeździe - do 60 km/h w ruchu ulicznym · Prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „To ważny element większego systemu bezpieczeństwa“ Ingolstadt, 13 sierpnia 2014 r. Audi prowadzi szeroko zakrojone prace nad systemami zdalnej jazdy. Jako pierwszy producent samochodów w skali całego świata, prowadzi obecnie testy na publicznej drodze ekspresowej na Florydzie. „Audi już teraz oferuje wiele efektywnych systemów wsparcia kierowcy“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Niedługo przedstawimy nowe rozwiązania, bliżej odpowiadające pojęciu ‚zdalnej jazdy’. Wspierają one kierowcę gdy nie jest on w stanie poprawnie zareagować na wydarzenia na drodze lub w sytuacji długiej jednostajnej podróży, która może stanowić trudność ze względu na swą monotonię. Nowe systemy zdalnej jazdy znacznie poprawiają wtedy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i komfort prowadzenia.“ Jednym z takich systemów wsparcia kierowcy, które już w niedalekiej przyszłości będą montowane seryjnie, jest pilot jazdy w korkach. Przy prędkościach poniżej 60 km/h, uwalnia on kierowcę od większości wykonywanych zwyczajowo czynności, ponieważ samoczynne przyspiesza, zwalnia i kieruje pojazdem. Reaguje równocześnie na zachowania innych pojazdów. Gdy korek się rozładowuje lub gdy pojazd dociera do końca drogi szybkiego ruchu, kierowca otrzymuje komunikat, że powinien z powrotem przejąć kontrolę nad autem. Jeśli tego nie uczyni, system bezpiecznie zatrzyma samochód. Testy odbyły się już na drodze publicznej. Cztery pierścienie właśnie zaprezentowały ten system na jednym z odcinków drogi ekspresowej Lee Roy Selmon w pobliżu miejscowości Tampa na Florydzie. W ten sposób, Audi zostało pierwszym motoryzacyjnym producentem na świecie, który wprowadził do publicznego ruchu zdalnie sterowany samochód. O technicznej dojrzałości tego rozwiązania mogli przekonać się przybyli na miejsce dziennikarze i politycy. W testowym pojeździe, modelu Audi A7 Sportback, zamontowano 22 czujniki, w tym najnowszy skaner laserowy. Zebrane przy ich pomocy dane przetwarza centralna jednostka sterująca systemu wsparcia kierowcy (zFAS). Tam, na podstawie danych z czujników, powstaje ciągle przetwarzany, pełen obraz otoczenia pojazdu. Jednostka sterująca zFAS, ze względu na swoja moc i swoje niewielkie, porównywalne z tabletem wymiary, stanowi ważny krok na drodze ku wprowadzeniu pilota jazdy w korkach do produkcji seryjnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Tu wrzucamy fotki interesujących, wartościowych, szokujących projektów tuningowych BMW spoza Polski. Moga być to zdjęcia własne lub znalezione w necie = fotografie aut, do których nie ma opisów. WT jest zabroniony.
  8. Audi R8 LMX - pierwszy na świecie seryjny samochód z laserowymi światłami drogowymi Zdjęcia: Audi R8 LMX fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · Moc silnika: 419 kW (570 KM), od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy · Laserowe światła drogowe poprawiają widoczność i bezpieczeństwo · Limitowana wersja super sportowego samochodu Neckarsulm, 9 maja 2014 r. 419 kW (570 KM) mocy, od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Audi R8 LMX (12,9 litra paliwa na 100 km, 299 g CO2 na km) zapewnia zapierającą dech w piersiach dynamikę i pionierskie rozwiązania techniczne. Jako pierwszy na świecie seryjnie produkowany model, ten pojazd z limitowanej edycji wyposażony jest w laserowe światła drogowe. Na ulicach Audi R8 LMX pojawi się dopiero latem, ale zamawiać można je już teraz. Audi jest pionierem w dziedzinie rozwoju samochodowych technik oświetlenia. W roku 2008, Audi R8 jako pierwszy na świecie pojazd seryjny, wyposażono w w pełni diodowe reflektory, a w roku 2012 dodano mu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wprowadzając reflektory diodowe Audi Matrix LED, które zadebiutowały w roku 2013 w odmłodzonym Audi A8, cztery pieścienie zapoczątkowały nowy rozdział rozwoju samochodowego oświetlenia. W modelu R8 LMX, Audi wprowadza kolejne ulepszenie: światła drogowe generowane są przez wiązkę laserową, poprawiając tym samym zasięg oświetlenia. Dla samochodu sportowego, takiego jak R8 LMX, to wręcz idealne rozwiązanie. Prowadząc prace nad rozwojem innowacji dotyczących świateł samochodowych, inżynierowie Audi ściśle współpracują z kolegami z działu sportów motorowych. Stąd kombinacja diodowych i laserowych światłe drogowych, zamontowana w nowym Audi R18 e‑tron quattro, zostanie po raz pierwszy sprawdzona w akcji w dniach 14 i 15 czerwca, w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Le Mans. W ten sposób Audi zdaje się potwierdzać pewną tradycję, by nowe rozwiązania kierowane później do produkcji seryjnej, wypróbowywać najpierw w pojazdach wyczynowych. „Już od wielu lat Audi dominuje w tym najważniejszym dwudziestoczterogodzinnym wyścigu. Obok doskonałego napędu TDI, optymalne wykorzystanie mocy świateł, zwłaszcza podczas jazdy nocnej, jest jednym z czynników prowadzących do kolejnego sukcesu“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg. „Przeniesienie togo rozwiązania do Audi R8 LMX wzmacnia naszą czołową pozycję innowatora systemów oświetlenia samochodowego. Realizujemy tym samym nasze hasło przewodnie „przewaga dzięki technice“. Dla klienta oznacza to znaczne zwiększenie bezpieczeństwa.” – kontynuuje członek zarządu Audi AG ds. rozwoju. W nowych, laserowych światłach drogowych, znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok. Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła. Audi R8 to jeden z najbardziej dynamicznych modeli w palecie koncernu z Ingolstadt. Jego wysokoobrotowy silnik umieszczony przed tylną osią, zawieszenie oparte o podwójne wahacze poprzeczne i aluminiowa karoseria Audi Space Frame (ASF), wywodzą się wprost z rozwiązań stosowanych w sportach motorowych. Audi R8 LMX z kolei to coupé, które dostępne będzie w limitowanej serii zaledwie 99 egzemplarzy. Dzięki mocy 419 kW (570 KM) i momentowi obrotowemu 540 Nm, przy 6500 obr./min, jego silnik V10 o pojemności 5,2 litra przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 320 km/h, a średnie zużycie paliwa to 12,9 litra na 100 km (299 g CO2 na km). Kompaktowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic przekazuje moc jednostki do stałego napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z 19-calowymi kołami, w aucie montuje się tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Przednie tarcze mają średnicę 380 mm. Za felgami o wyjątkowej, niepowtarzalnej stylistyce lśnią czerwone, anodowane klocki hamulcowe. Audi R8 LMX jest wyposażone w opony w rozmiarze 235/35 R 19 (przód) i 305/30 R 19 (tył). Nowy, topowy model wyróżnia się także swym wyglądem. Pokryty jest lakierem z kolekcji Audi exclusive w kolorze niebieskim Ara z efektem kryształowym. Duży, na stałe zamocowany spojler zwiększa docisk aerodynamiczny na tylną oś. Wykonano go z matowego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Z tego samego materiału zrobiono nakładkę na spojler przedni, listwy boczne, pokrycie maski silnika, obudowę lusterek bocznych, wloty powietrza, wykończenia tyłu pojazdu i dyfuzor. Pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe, kratownice wlotów powietrza z przodu i kratownice wylotów z tyłu, polakierowano na kolor szarego tytanu. Sportowy układ wydechowy wyposażono w lśniące czernią końcówki rur wydechowych. Dynamiczna linia znajduje swą kontynuację w utrzymanym w czerni wnętrzu, ożywionym delikatnymi niebieskimi akcentami. Składane kubełkowe fotele obciągnięto skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang. Oparcia siedzeń mają niebieski kolor Ara. Szwy w kolorze niebieskim Sepang kontrastują z czernią. Ozdobiono nimi gałkę hamulca ręcznego, konsolę tunelu środkowego, kierownicę i obudowę tablicy rozdzielczej. Podsufitkę w kolorze czarnym Alcantara i obicia drzwi z czarnej skóry Feinnappa, podobnie jak fotele, zdobi stebnowanie w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang. Eleganckie szczegóły podkreślają ekskluzywność wnętrza. Obudowę konsoli tunelu środkowego i dźwigni hamulca ręcznego, ozdobne listwy w drzwiach i stylistyczny łuk deski rozdzielczej wykonano z matowego karbonu. W progach zrobionych z CRP umieszczono podświetlane listwy z aluminium, ozdobione emblematem limitowanej serii. Gałkę zmiany biegów przekładni S tronic i oparcia kolan zdobi skóra Feinnappa. Dywaniki mają czarne obszycia i szwy w kolorze niebieskim Sepang. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. [h=1]BMW serii 5 ponownie najlepiej sprzedawanym samochodem biznesmena na świecie.[/h] Monachium. BMW serii 5 (średnie zużycie paliwa w skali modelu: 9,9-4,5 l/100 km, emisja CO2: 232-119 g/km) podobnie jak w zeszłym roku okazało się najchętniej kupowanym samochodem biznesmena na świecie. W roku 2013 globalnie na BMW serii 5 Limousine, BMW serii 5 Touring lub BMW serii 5 Gran Turismo zdecydowało się 366 992 klientów. Oznacza to, że seria 5 BMW znów zdecydowanie zdystansowała swych rywali. W ogromnym stopniu do tego sukcesu przyczynił się lifting modelu z zeszłego roku, poszerzający paletę silnikową, poważnie dopełniający program specyfikacyjny, a także ogromna oferta z zakresu BMW ConnectedDrive. BMW po raz kolejny demonstruje, w jaki sposób można perfekcyjnie dopasować nowy model z pomocą precyzyjnie skomponowanych pakietów wyposażeniowych do wymagań rynku. W ramach liftingu modyfikacji uległ design całej rodziny BMW serii 5, a auto nabrało bardzo arystokratycznych cech. Ponadto w modelu 5 GT pod przekonstruowanym tyłem kryje się bagażnik powiększony aż o 60 l – do łącznie 500. A dzięki trzem fabrycznym pakietom specyfikacyjnym Luxury Line, Modern Line oraz M Sport możliwe jest dopasowanie charakteru każdego BMW serii 5 do indywidualnych gustów. Atmosfera premium i jeszcze większa funkcjonalność – to cechy kabiny. Niezwykle łatwy i przyjazny w obsłudze kontroler iDrive jest seryjnie we wszystkich wariantach auta, a po dokupieniu systemu nawigacji Professional jego pokrętło wzbogacone zostaje o gładzik iDrive Touch, pozwalający wpisywać palcem litery lub cyfry, co komputer natychmiast rozpoznaje i przyporządkowuje do danych w pamięci. Paletę silnikową najłatwiej opisać jako „szybsze, oszczędniejsze, czystsze i wydajniejsze”. W ofercie od czerwca 2013 znajdują się jednostki napędowe od 105 kW/143 KM aż po 412 kW/560 KM, a poza silnikiem w modelu M5, wszystkie napędy spełniają normę czystości spalin EU6 (M5: EU5)Modele 518d oraz 520d Limousine (dla obu: spalanie w mieście/w trasie/średnio: 5,4/4,0/4,5 l/100 km; emisja CO2: 119 g/km) rozwijają odpowiednio 105 kW/143 i 135 kW/184 KM i przy swym rekordowo niskim zużyciu paliwa zapewniają typowe dla samochodów BMW doznania za kierownicą. Wszystkie warianty i modele BMW serii 5 wykorzystują pakiet BMW EfficientDynamics, na który składają się odzyskiwanie energii hamowania, funkcja Auto-Start-Stop, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, tryb jazdy ECO PRO oraz funkcja żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika od skrzyni biegów po puszczeniu gazu w skrzyni automatycznej). Pozwala on na ogromne zwiększenie ekonomiki jazdy bez najmniejszej szkody dla dynamiki. W wersjach wysokoprężnych dodatkowo pracuje system redukcji emisji tlenków azotu – to seryjny pakiet BluePerformance. O dalsze zwiększenie poziomu bezpieczeństwa podróżnych dbają nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, jak w pełni diodowe lampy główne LED, system widzenia nocnego Night View z rozpoznawaniem ludzi i zwierząt, czy Dynamic Light Spot. Nieoślepiający system lamp głównych pozwala na maksymalizację oświetlenia przedpola bez zagrażania innym oślepieniem. Seryjne wyposażenie to m.in. inteligentny system wzywania pomocy. Komfort jazdy podnoszą asystent ruchu drogowego (pomaga omijać korki), a także asystent parkingowy, pozwalający zaparkować automatycznie limuzynę i Touring serii 5 równolegle bądź prostopadle do drogi. Podczas jazdy w gęstym ruchu inteligentny regulator prędkości pilnuje optymalnego odstępu od poprzednika i utrzymuje auto na środku pasa ruchu. Jako jeden z wiodących producentów samochodów w dziedzinie komunikacji samochód-kierowca-świat zewnętrzny, BMW w ramach programu BMW ConnectedDrive oferuje obfitą paletę usług mobilnych z zakresu informacji, rozrywki, nawigacji, informacji drogowej etc. Źródło: BMW Group
  10. Kaczmarski: konkuruje z najlepszymi na świecie… i jako debiutant trafia do pierwszej dziesiątki Dakaru! Wszystko wskazuje na to, że cenne rady doświadczonego Krzysztofa Hołowczyca trafiły na dobrą glebę. Martin Kaczmarski, uczeń z programu Lotto Team, kolejny raz pokazał na co go stać. Na metę 10. odcinka specjalnego przyjechał z bardzo dobrym 13. czasem. Był drugi wśród Polaków, za swoim Mistrzem - „Hołkiem”. Uczy się jeździć, podpatruje najlepszych na świecie, a przy tym osiąga bardzo dobry wynik! Po dzisiejszym odcinku trafił do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji generalnej! Dziesiątego dnia rywalizacji zawodnicy mieli do pokonania 631 km jazdy wzdłuż linii oceanu. Odcinek podzielony był na dwie zupełnie różne części. Trasa była bardzo urozmaicona, były zarówno głębokie wydmy, jak i ostre skały. Etapy w Chile uchodzą za bardzo malownicze, ale także zdradliwe i często przesądzające o wyniku. Po wczorajszym wyczerpującym odcinku, to był prawdziwy test zarówno dla zmęczonych kierowców, jak i ich samochodów. – Dzisiaj jechało się bajecznie, najważniejsze, że udało mi się zażegnać kryzys ostatnich dni. To był szybki i bardzo techniczny odcinek. Przejechałem go w dobrym tempie, bez gubienia trasy i bez kapci. Oczywiście, to jest Dakar, więc nie obyło się bez przygód. Kiedy wykopywaliśmy naszego MINIaka na wydmach, wjechał w nas inny samochód i trochę pokiereszował nam bok. Na całe szczęście bez problemu ruszyliśmy dalej. Meta w Valparaiso coraz bliżej, musimy uważać, by będąc tak blisko końca nie rozluźnić się za wcześnie – mówił na mecie Martin Kaczmarski, Lotto Team, X-raid. Kaczmarski dojechał na metę dzisiejszego odcinka z bardzo dobrym, 13. czasem. Stracił do lidera 53m6s. Szybsi od niego byli m.in. All-Attiyah, Peterhansel, Roma, a z Polaków jedynie Krzysztof Hołowczyc, który osiągnął dziś 5. czas. – Jeszcze dwa lata temu nie przypuszczałbym, że w ogóle kiedykolwiek wsiądę do samochodu rajdowego, a dzisiaj konkuruje z najlepszymi na świecie. Tak naprawdę teraz moim celem jest dojechanie do mety. Nie chcę popełniać błędów, bo wiem, że każdy błąd może kosztować dużo czasu, a tego czasu nie ma zbyt wiele. Nie ukrywam, że nie przyjechałem tutaj po wynik, tylko przejechać, nauczyć się… a jeśli dobry wynik przyjdzie, to pozostaje się tylko cieszyć – dodaje z uśmiechem Kaczmarski. Wszystko wskazuje na to, że Martinowi uda się osiągnąć dobry wynik już podczas jego pierwszego Dakaru. Dotychczasowe czasy na odcinkach specjalnych plasują go w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej samochodów! To bardzo dobry wynik nie tylko jak na debiutanta, ale nawet doświadczonego sportowca! Jak wielokrotnie podkreślał, dużą zasługę swoich wyników upatruje we współpracy z Krzysztofem Hołowczycem, w ramach programu Mistrz i Uczeń Lotto Team. Pomysł na przekazywanie wiedzy początkującym sportowcom przez doświadczonych kolegów dobrze wróży osiąganym przez Polaków wynikom sportowym. Źródło: m a g n i f i C o
  11. Nowy rekord sprzedaży na świecie samochodów marki Jeep w 2013 roku. Rekordowa sprzedaż drugi rok z rzędu. Sprzedaż marki Jeep na świecie w 2013 roku wzrosła o 4% i sumą 731.565 samochodów osiągnęła absolutny rekord marki w ilości sprzedanych egzemplarzy w ciągu jednego roku. W 2013 roku poprawiony wynik sprzedaży Jeepa w ilości 701.626 sztuk, osiągnięty w 2012 roku. Czwarty rok z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży na świecie i w USA. Wzrost sprzedaży w USA wyniósł 3% w 2013 roku i osiągnął wynik 490.454 sztuk. W 2013 roku wszystkie modele Jeepa na rynku amerykańskim odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Ponad 25.000 egzemplarzy nowego Jeepa Cherokee zostało sprzedanych w pierwszych dwóch miesiącach od „wejścia” do salonów. Amerykańskie Jeepy Compass, Patriot i Wrangler odnotowują lepsze niż dotychczas rezultaty w sprzedaży rocznej zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim. W regionie Azja-Pacyfik wzrost sprzedaży modeli Jeep wyniósł 26%, a w Chinach 29%. Drugi rok z rzędu marka Jeep ustanowiła swój nowy, bezwzględny rekord sprzedaży na poziomie światowym. Dzięki 731.565 samochodom Jeep sprzedanym na świecie w 2013 roku, marka pokonała wcześniejszy rekord 701.626 sztuk, ustanowiony w 2012 roku. „Sprzedaż samochodów Jeep zwiększyła się kolejny raz z rzędu zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim, osiągając rekordowe rezultaty"- oświadczył Mike Manley, prezes i dyrektor Jeep Brand, Chrysler Group LLC. „Klienci doceniają nową gamę modeli Jeep, które są w stanie zapewnić oprócz legendarnego napędu na cztery koła, lepszy komfort i dynamikę jazdy szosowej oraz niższe zużycie paliwa". „Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z wyników sprzedaży nowego Jeepa Cherokee, który znalazł 25.000 nabywców w USA od momentu wprowadzenia na rynek w listopadzie 2013 r." dodaje Manley. „Osiągnęliśmy ten ważny rezultat pomimo naszej nieobecności w najliczniejszym segmencie SUV-ów przez 3 kwartały ubiegłego roku. Obecnie dzięki pełnej gamie SUV-ów o niezwykłych możliwościach terenowych przy niskich kosztach eksploatacyjnych oraz pojawieniu się nowego Cherokee w salonach Jeepa na całym świecie, spodziewamy się utrzymania tego wzrostowego trendu w 2014 roku.” W 2013 sprzedaż samochodów Jeep na świecie wzrosła o 4% w stosunku do roku 2012 oraz o 3% w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku sprzedaż Jeepa w regionie Azja-Pacyfik wzrosła aż o 26%. W Chinach - największym rynku motoryzacyjnym świata - sprzedaż modeli Jeep zwiększyła się o 29%. Jeep Grand Cherokee okazał się najlepiej sprzedawanym modelem z gamy Jeepa na świecie i w USA (255.005 sztuk na świecie; 174.275 w USA), za nim plasuje się Jeep Wrangler (210.715 sztuk na świecie; 155.502 w USA), Jeep Compass (121.626 sztuk na świecie; 52.993 w USA), Jeep Patriot (103.577 sztuk na świecie; 75.797 w USA) i Jeep Cherokee (31.330 sztuk na świecie; 25.786 w USA). Łączna sprzedaż Jeepów Compass, Patriot i Wrangler odnotowała najlepszy jak dotąd wynik zarówno na świecie, jak i w samych USA. 2013 był czwartym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży marki Jeep, zarówno na świecie, jak i w USA. W 2012 roku marka Jeep odnotowała 19% wzrost na świecie i 13% na rynku amerykańskim w porównaniu do roku 2011. Podczas dwóch lat poprzedzających rok 2012 nastąpił 41% wzrost sprzedaży (na świecie i w USA), odpowiednio 24% (świat) i 26 % (USA). Marka Jeep. Dzięki ponad 70-letniej, legendarnej już historii, Jeep jest prawdziwym SUV-em będącym liderem w swojej kategorii, charakteryzującym się wzorcowymi osiągami, wysoką jakością oraz wszechstronnością opracowaną z myślą o tych, którzy oczekują niezwykłych doznań podczas podróżowania. Marka Jeep otwarcie zachęca do pełnego korzystania z życia, oferując pełną gamę samochodów pozwalających na podjęcie każdego wyzwania, jednocześnie zapewniając maksymalne bezpieczeństwo. Gama Jeep obejmuje modele: Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot oraz Cherokee. Aby spełnić oczekiwania Klientów z całego świata, wszystkie modele Jeepa są dostępne w wersjach z kierownicą z prawej strony i lewej, w połączeniu z silnikami benzynowymi i diesel. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową. Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie. „Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show. Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele: Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D. Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata. Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem. Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową. Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie. „Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show. Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele: Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D. Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata. Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem. źródło: Mitsubishi Motors
  13. Volkswagen po raz kolejny notuje wzrost sprzedaży na świecie Poznań, 11 grudnia 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe uzyskała w miesiącu listopadzie dobry wynik sprzedaży – 552.100 aut (listopad 2012: 504.800), czyli o 3,4 procent więcej, niż w ubiegłym roku. Od początku roku do końca listopada klienci odebrali 5,4 mln samochodów (styczeń-listopad 2012: 5,22), co oznacza wzrost o 3,4 procent. W Polsce w ciągu jedenastu miesięcy tego roku zarejestrowano 23.597 osobowych Volkswagenów (I-XI 2012: 20.851; + 13,17 procent). „Najważniejszy model naszej marki – Golf, sprzedaje się doskonale. Aktualna generacja bardzo dobrze weszła na rynek i w grudniu, po zaledwie roku, przekażemy nabywcy półmilionowego Golfa” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Dalszych impulsów oczekujemy z ważnych krajów, jak Chiny i USA, gdzie Golf zostanie wprowadzony w najbliższym czasie. Ponadto przez cały czas rozwijamy rodzinę Golfów: produkcja nowego Golfa Varianta rozpoczęła się przed kilkoma miesiącami, w przyszłym roku do oferty dołączą Golf Sportsvan oraz e-Golf i hybrydowy Golf plug-in” – dodał Klingler. W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca listopada o 15,8 procent więcej samochodów, niż rok wcześniej, dokładnie 2,46 mln (I-XI 2012: 2,12 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) jako największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło z tego 2,26 mln aut (I-XI 2012: 1,92; +17,2 procent). Natomiast sprzedaż w Indiach spadła do 54.300 sztuk (I-XI 2012: 63.600; -14,7 procent). W regionie Ameryki Północnej sprzedaż wyniosła 563.000 sztuk i utrzymała się na stabilnym poziomie. Z tego 373.700 osobowych Volkswagenów znalazło nabywców w USA (I-XI 2012: 394.100; -5,2 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedaż od stycznia do listopada spadła o 13,8 procent do 660.600 aut (I-XI 2012: 766.300). Z tego 500.300 (I-XI 2012: 601.100; -16,8 procent) przypadło na Brazylię. W Europie na nowego osobowego Volkswagena w ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku zdecydowało się 1,51 mln klientów (I-XI 2012: 1,58; -4,8 procent). W regionie Europy Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 746.800 sztuk (I-XI 2012: 782.700; -4,6 procent). Na rynku niemieckim od stycznia do listopada sprzedanych zostało o 6,4 procent mniej samochodów, czyli 516.900 (I-XI 2012: 552.200). W Europie Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała do końca listopada 242.300 aut (I-XI 2012: 246.500; -1,7 procent), z czego 142.700 samochodów (I-XI 2012: 151.400; -5,7 procent) w Rosji. W Polsce w okresie od stycznia do końca listopada 2013 r. zarejestrowano 23.597 osobowych Volkswagenów, jest to o 13,17 procent więcej niż w analogicznym okresie w minionym roku (I-XI 2012: 20.851). Wzrósł także udział w rynku, który wynosi obecnie 9,0 procent (I-XI 2012: 8,35 procent). W listopadzie ilość zarejestrowanych osobowych Volkswagenów w Polsce wyniosła 1.995 szt., utrzymała się na zbliżonym poziomie jak przed rokiem (XI 2012: 1.987; + 0,4 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Raport komisji UE: koncern Volkswagen inwestuje najwięcej na świecie w badania i rozwój - Koszty badań i rozwoju w 2012 roku wynoszące 9,5 mld euro dają Volkswagenowi pierwsze miejsce na świecie - prof. dr Martin Winterkorn: „Pozostajemy kowalem idei europejskiego przemysłu motoryzacyjnego” Poznań, 25 listopada 2013 r. – Koncern Volkswagen jest światowym liderem wśród prywatnych przedsiębiorstw w zakresie inwestycji na badania i rozwój. Wykazał to coroczny raport Komisji Europejskiej „Industrial R&D Investment Scoreboard”, w którym porównane zostały nakłady w 2012 roku na badania i rozwój 2000 międzynarodowych firm z różnych branż. Z kosztami badań i rozwoju, wynoszącymi 9,5 mld euro (7,2 mld euro w 2011 roku) Volkswagen po raz pierwszy prowadzi w rankingu i jest jedynym niemieckim przedsiębiorstwem w pierwszej dziesiątce. „Najnowszy raport Komisji Europejskiej jest kolejnym potwierdzeniem słuszności naszej strategii. Pośród silnej światowej konkurencji, Europa musi jeszcze konsekwentniej niż dotychczas stawiać na przyjazne dla środowiska technologie i konkurencyjne produkty. Inwestycje w badania i rozwój są tego podstawą i nieodzownym warunkiem. Dlatego koncern Volkswagen nadal będzie inwestował w innowacyjność. Pozostajemy kowalem idei europejskiego przemysłu motoryzacyjnego” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Działania w zakresie badań i rozwoju koncernu Volkswagen, z jego ponad 40000 specjalistów w tym zakresie, koncentrują się na rozszerzeniu palety modeli samochodów koncernu i na stałej poprawie efektywności pojazdów, technologii i napędów. Znaczna część inwestycji przeznaczona została na dalszą redukcję emisji CO2 przez nowe samochody, między innymi dzięki wprowadzeniu napędów elektrycznych, zwiększeniu efektywności silników oraz rozbudowie alternatywnych technologii napędów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Biały ponownie najpopularniejszym lakierem na świecie Na wynik spory wpływ miały zapewne auta flotowe, choć trzeba przyznać, że nawet sami producenci promują swoje auta w białym kolorze
  16. Goodyear wśród 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie Przedsiębiorstwo po raz trzeci z rzędu wyróżnione przez Thomson Reuters Warszawa, 23 października 2013 r. – Firma Goodyear Tire & Rubber Company znalazła się na liście 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm na Świecie Thomson Reuters 2013. To już trzeci z kolei rok, w którym Goodyear otrzymuje to wyróżnienie. „Obecność na liście stworzonej przez Thomson Reuters świadczy o zdolności Goodyeara do tworzenia innowacji. Rynkowe podejście do wprowadzania nowych produktów jest naszym zdaniem najważniejszym wyróżnikiem w konkurencyjnej branży oponiarskiej i pomaga synchronizować prace badawczo-rozwojowe z globalną strategią Goodyeara. Dzięki temu możemy stale dostarczać wartościowe produkty na rynek” – powiedział Richard J. Kramer, Prezes zarządu i Dyrektor generalny. Od pierwszej całorocznej opony radialnej aż po przyjazne środowisku koncepcje, takie jak wykorzystanie do produkcji opon oleju sojowego i BioIzoprenu, Goodyear zapracował na trwałą reputację lidera innowacji w branży oponiarskiej. O historycznych innowacjach i osiągnięciach Goodyeara można dowiedzieć się więcej odwiedzając www.goodyear.eu/pl_pl/about-goodyear/milestones/ „Lista 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm Thomson Reuters potwierdza, że przedsiębiorstwa, które się na niej znalazły, są liderami wzrostu, tworzenia miejsc pracy i pionierskich działań w obszarze produktów i usług” – powiedział David Brown, Dyrektor zarządzający Thomson Reuters IP Solutions. Program, który powstał z inicjatywy Thomson Reuters IP Solutions, co roku wyróżnia 100 przedsiębiorstw na całym świecie, które wykazują się największą innowacyjnością, mierzoną szeregiem specjalnie opracowanych wskaźników związanych z patentami. Pełny raport jest dostępny pod adresem www.top100innovators.com. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  17. Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie A ja zauważyłem, że Mercedes i BMW sporo wyprzedzają Audi...
  18. więcej -> Hyundai wśród 50 najbardziej wartościowych marek na świecie, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Scania dostarcza pierwsze na świecie ciężarówki Euro 6 zasilane gazem, rynek nowych samochodów, nowe samochody osobowe, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Rok 2012: Najchętniej kupowany samochód na świecie to źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> Będzie pierwsza 9-biegowa skrzynia automatyczna na świecie, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Genewa 2013: Mercedes A45 AMG - najmocniejszy hot hatch na świecie Wersja ze skrzydłem zdecydowanie przesadzona...
  23. Genewa 2013: McLaren P1 - "najlepszy supersamochd na wiecie" Czekam na porównanie P1 z następcą Enzo na torze
  24. To już chyba było, ale co tam...
  25. więcej -> Margo jednym z 20 najlepszych dealerów Hyundaia na świecie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×