Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'światowy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 12 wyników

  1. Światowy debiut Transportera szóstej generacji Zdjęcia: VW Transporter fot. VW Group - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody - Większy komfort – elektrycznie regulowany fotel kierowcy i elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika - Nowe silniki TDI i TSI – mniejsze zużycie paliwa, seryjny system start-stop - Systemy asystujące kierowcy – większe bezpieczeństwo np. dzięki systemom Front Assist i ACC - Liczne wersje nadwoziowe – furgon, kombi, wersja z zabudową skrzyniową, Multivan i Caravelle Poznań, 16 kwietnia 2015 r. – Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter ma wszelkie predyspozycje, aby kontynuować sukces poprzedników. Tak jak dotychczas, modele serii T są dostępne w trzech zasadniczych wersjach – jako samochody użytkowe (furgon, model z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), jako przestronne osobowe limuzyny do użytku służbowego oraz prywatnego (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California). Modele te można dopasować do konkretnych potrzeb, wybierając jedną z dwóch wersji różniących się rozstawem osi lub jedną z trzech o różnej wysokości nadwozia. Jeśli dodać do tego bogaty wybór silników, okaże się, że auto jest dostępne w ponad 500 odmianach. Model nowej generacji można rozpoznać przede wszystkim po całkowicie zmienionej przedniej partii nadwozia. Przód auta wyróżnia się prostotą stylu, a jednocześnie sprawia, że Transporter wydaje się masywny. W oczy rzucają się też niżej osadzone lusterka zewnętrzne i umieszczone w przetłoczeniu karoserii, a przez to nadające dynamicznego wyrazu, boczne kierunkowskazy. Poza tym, urody autu widzianemu z boku dodają obręcze kół dostępne w licznych, nowych wzorach. Tak jak w poprzednich modelach, tak i w nowym Modelu T o funkcjonalności wnętrza świadczą liczne półki i schowki oraz bardzo dobra widoczność z wnętrza kabiny. Zależnie od modelu, można zamówić (jako wyposażenie dodatkowe) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera zasiadającego z przodu. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje tablicy rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli. Silniki. W ofercie znajduje się łącznie sześć silników – cztery nowe TDI i dwa TSI. Zależnie od mocy współpracują z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi albo z 7-biegową DSG. Ponadto, wiele wersji Modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION. Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter będzie oferowany z zupełnie nowymi silnikami TDI, które opracowano specjalnie pod kątem wyjątkowo surowych wymogów stawianych samochodom użytkowym. Trwałość i niezawodność to ich podstawowe cechy. Montowany poprzecznie do osi pojazdu i nachylony ku przodowi o 8 stopni silnik TDI (1968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy 62 kW/84 KM, 75 kW/102 KM, 110 kW/150 KM oraz 150 kW/204 KM. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 110 kW/150 KM bądź 150 kW/204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1500 obr./min. i ma wartość 280 lub 350 Nm. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system start-stop. Systemy asystujące kierowcy i systemy bezpieczeństwa. Opcjonalny w Transporterze i seryjny w Multivanie Business system Front Assist obserwujący otoczenie wokół auta pozwala, dzięki radarowi, rozpoznać kiedy samochód za bardzo zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu oraz skrócić drogę hamowania. W razie niebezpieczeństwa Front Assist ostrzega kierowcę sygnałami – wizualnym i dźwiękowym, ponadto powoduje lekkie przyhamowanie auta. Z kolei automatyczny system regulacji odstępu (ACC) przy pomocy czujnika mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu i różnicę w prędkości samochodów. Kierowca sam wyznacza „czasowy odstęp” między autami oraz prędkość samochodu korzystając z przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. Czujnik stale monitoruje (w obrębie swojego zasięgu) przestrzeń przed samochodem. W autach z przekładnią DSG system ACC powoduje przyhamowanie auta, np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, doprowadzając także do całkowitego zatrzymania pojazdu. Zależnie od sytuacji, ACC – po upływie zaprogramowanego czasu – ponownie rozpędza auto. Elementem systemów Front Assist oraz ACC jest funkcja City, czyli awaryjnego hamowania w mieście. Działa ona przy prędkościach do 30 km/h. Gdy kierowca przeoczy przeszkodę na drodze, system spowoduje automatyczne hamowanie i zmniejszenie siły uderzenia. 22% wypadków, w których obrażenia odnoszą ludzie to kolizje z kilkoma przeszkodami. Aby zmniejszyć ryzyko tego typu zdarzeń, Transportera wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji. Liczne wersje nadwoziowe – furgon, kombi, wersja z zabudową skrzyniową, Multivan i Caravelle. Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3. Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie. Zależnie od rozstawu osi maksymalną liczbę foteli można, stosownie do życzenia klienta, umieścić w trzech lub w czterech rzędach. Doka Plus to specjalna wersja Transportera kombi. Jest to model pośredni między wersją użytkową, a komfortowym pojazdem osobowym dla sześciu podróżnych. Obok licznych odmian kombi i furgona dostępne są też wersje z otwartą skrzynią oraz podwozia z kabiną. W zależności od rozstawu osi auta, kabina może być pojedyncza lub podwójna. Multivan jak zawsze zaskakuje niezwykle przestronnym wnętrzem. W drugim rzędzie, zależnie od wersji wyposażenia, mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. Są one umocowane do podłogi na szynach, po których (dzięki rolkom) da się je lekko przesuwać. Fotele i kanapę można wymontować z auta, by powiększyć przedział ładunkowy. Kanapa z funkcją umożliwiającą przyjęcie pozycji leżącej, także spoczywa na rolkach poruszających się po szynach; można ją zakotwiczyć w dowolnym miejscu we wnętrzu auta. Dzięki możliwości składania i przesuwania foteli wnętrze pojazdu można kształtować na różne sposoby i mieć np. bagażnik jak w aucie osobowym, albo przedział ładunkowy wielki jak w samochodzie dostawczym. Zamykanie i otwieranie drzwi bagażnika jest bardzo łatwe. Funkcja automatycznego domykania pokrywy pozwala zamknąć bagażnik nie używając siły, a przy tym cicho. Jeszcze wygodniejsza w obsłudze jest elektrycznie sterowana pokrywa. Można ją otworzyć korzystając z uchwytu, zamknąć pociągając za rączkę albo obie te czynności wykonać naciskając przycisk w kluczyku. Liczbę foteli we wnętrzu Caravelle również można dostosować do chwilowych potrzeb transportowych. Wszystkie siedzenia da się wymontować z auta bez używania narzędzi. Zależnie od tego, jaki rozstaw osi ma dany model, na pokładzie może być do czterech rzędów siedzeń. W każdym z trzech tylnych rzędów może znajdować się trzymiejscowa składana kanapa. Poza tym, zarówno oparcie kanapy, jak i oparcia pojedynczych foteli składają się na płasko z siedziskiem. To samo dotyczy oparcia opcjonalnej kanapy pasażera siedzącego obok kierowcy. Volkswagen Group Polska
  2. Rekord ustanowiony w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" Nissan Middle East ustanowił nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy drift w tandemie". Dwa Nissany 370Z krążyły po torze jednocześnie w kontrolowanym poślizgu, bez zatrzymywania się, przez 28,52 kilometra. Rekord został ustanowiony w drugim podejściu w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" - imprezy, dzięki której każdy ma możliwość poznania i doskonalenia trudnej sztuki driftingu. Obecny na pokazie dyrektor zarządzający Nissan Middle East Samir Cherfan powiedział: „Ustanawiając dziś nowy światowy rekord Guinnessa po raz kolejny dowiedliśmy atutów naszych pojazdów, bo nie jest to pierwszy rekord Guinnessa w naszym dorobku. Nissan Z jest bardzo popularnym modelem wśród entuzjastów driftingu, a ten rekord potwierdza, że prowadzenie tego samochodu w kontrolowanym poślizgu jest bardzo łatwe, a przynajmniej na takie wygląda". „Nissan 370Z Drift Experience" to wspólne przedsięwzięcie Nissan Middle East i Prodrift Academy, realizowane z udziałem samochodów Nissan 370Z oraz profesjonalnych instruktorów driftingu z Prodrift Academy w bezpiecznym i kontrolowanym otoczeniu. „Nissan mocno angażuje się w sport samochodowy na Bliskim Wschodzie. Bezpieczeństwo traktujemy priorytetowo, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Prodrift Academy, aby stworzyć zgodną z prawem i bezpieczną platformę dla fanatyków driftingu w tym regionie" - dodał Cherfan. Od blisko 80 lat Nissan przesuwa granice innowacyjności w sporcie samochodowym. Od czasu, kiedy Datsun NL-75 wygrał wyścig na japońskim torze żużlowym Tamagawa w 1936 r. Nissan zbudował szereg najbardziej rozpoznawalnych samochodów wyścigowych, jakie pojawiały się na torach. Globalną popularność Nissan zdobył jednak dopiero w 1964 r., kiedy w Niemczech zaprezentował pierwszy model Skyline GT. Później samochód ten wyprzedził Porsche na jednym okrążeniu w trakcie wyścigu o Grand Prix Japonii. Właśnie wtedy branża i świat zaczęły dostrzegać, że pod względem innowacyjności i techniki Nissan może się równać z zachodnimi rywalami. Od tego czasu z uwagą obserwowano, jak japońska marka wprowadzała kolejne modele, w tym legendarnego Nissana Skyline GT-R z 1969 r. z pionierskimi rozwiązaniami technicznymi opracowanymi na potrzeby wyścigów. Duża część DNA Skyline GT-R jest obecna we współczesnym Nissanie GT-R. Niedługo po premierze modelu Skyline GT-R Nissan opracował kultowy turbodoładowany silnik, zaprezentowany w 1979 r. Kiedy firma zorientowała się, że rywalizacja w sporcie samochodowym znakomicie wspomaga sprzedaż, powołała w 1984 r dział NISMO. Od tego czasu Nissan bije kolejne rekordy, a samochody wyścigowe tej marki należą do najszybszych, jakie kiedykolwiek zbudowano. Na Bliskim Wschodzie tamtejszy oddział Nissana odnosi sukcesy w Abu Dhabi Desert Challenge, sponsorując uzyskującego znakomite wyniki absolwenta dorocznej GT Academy Emila Kneissera w modelu Patrol, a ostatnio także imprezę Nissan 370Z Drift Experience. Fala popularności driftingu ruszyła w 2009 r., kiedy rozegrano pierwsze regionalne mistrzostwa w poślizgu kontrolowanym. Przez lata zawody w tej dyscyplinie stały się jedną z najbardziej oczekiwanych imprez na Bliskim Wschodzie, z liczbą uczestników przekraczających 15 000 w każdym kraju. Mohammad Al Falasi, dyrektor zarządzający Prodrift Academy powiedział: „Drifting jest bardzo popularnym sportem wśród młodych ludzi w naszym regionie. Jesteśmy bardzo dumni, że dzięki Nissan Middle East możemy rozwijać ten sport wśród jego fanów w bezpiecznym otoczeniu i zgodnie z przepisami. Nasi profesjonalni instruktorzy starają się kształcić młode talenty pod kątem ich przyszłych występów w zawodach światowej klasy. Łatwe do opanowania kultowe Nissany Z są w tym bardzo pomocne". W sierpniu 2013 r. Nissan Middle East pobił inny światowy rekord Guinnessa. Nissan Patrol zaprezentował wówczas swoją moc, holując najcięższy samolot na świecie. Niemal trzytonowy samochód z napędem na 4 koła, noszący przydomek „Hero of All Terrains in Life", nawiązujący do jego wszechstronnych możliwości w terenie, holował ważący 170,9 tony samolot transportowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Szardży (ZEA). źródło: NISSAN
  3. Ponad 4 tys. uczestników wzięło udział w debatach Szczytu. Podczas trzydniowego szczytu 50 samochodów Mazdy przejechało w sumie około 36 tys. km. Mazda ogłosiła konkurs „Make Things Better” w ramach warsztatu Akademii Obywatelskiej. 13. Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, który odbył się w Warszawie, zgromadził ponad 4 tys. uczestników. Przez trzy dni laureaci Pokojowej Nagrody Nobla i przedstawiciele organizacji promujących pokój dyskutowali o sposobach uczynienia świata bardziej pokojowym. Jako jedyny motoryzacyjny partner wiodący 13. Szczytu, Mazda Motor Europe zapewniła transport uczestnikom w postaci floty złożonej z nowych modeli Mazda6 i CX-5. 50 samochodów pokonało w sumie trasę liczącą ponad 36 tys. km. „Szczyt przeszedł nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo dumni ze wsparcia tak wyjątkowego wydarzenia, podkreślającego znaczenie ducha pozytywnej rywalizacji i wspólnego pragnienia budowania lepszego świata” – powiedział Jeffrey H. Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe. „Dziękujemy wszystkim uczestnikom, a w szczególności organizatorom tegorocznego szczytu. Kontakt z tak wieloma wybitnymi osobami, które przełamują konwencje, by uczynić świat lepszym, i przez to mają istotny wpływ na nasze życie, był cennym, uczącym pokory doświadczeniem”. W trakcie warsztatu prowadzonego przez Mazdę w ramach Akademii Obywatelskiej, organizowanej przez Instytut Lecha Wałęsy, Jeffrey H. Guyton zaprosił ponad 130 młodych przyszłych liderów z całego świata do uczestnictwa w konkursie „Make Things Better”. Częścią nagrody jest kwota 10 tys. euro, która ma zostać wykorzystana do poparcia słusznej sprawy. Podczas warsztatu Jeff H. Guyton, Wojciech Halarewicz, wiceprezydent ds. komunikacji Mazda Motor Europe, i artysta multimedialny Phil Hansen dyskutowali o sposobach radzenia sobie z wyzwaniami oraz wykorzystywania nowoczesnych środków promocji. Młodzi liderzy wysłuchali także przemówienia Laureatki Nagrody Nobla Betty Williams, która opowiedziała o swojej roli w procesie pokojowym w Irlandii Północnej. Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa Wśród uczestników szczytu znalazło się wielu zdobywców Pokojowej Nagrody Nobla, m.in.: były prezydent RPA Frederik Willem de Klerk; irański prawnik Shirin Ebadi; Leyman Gbowee z Liberii; były prezydent Polski Lech Wałęsa; Betty Williams, Mairead Maguire i Muhammad Yunus. W Światowym Szczycie wzięły również udział znane międzynarodowe organizacje, m.in. Amnesty International (AI), Międzynarodowe Biuro Pokoju (IPB) oraz Wysoki Komisarz Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR). Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla został zorganizowany przez Instytut Lecha Wałęsy, Stały Sekretariat Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla w Rzymie i miasto stołeczne Warszawa. W tym roku po raz pierwszy Akademia Obywatelska, będąca formą letniej szkoły dla młodych wykształconych ludzi, która stwarza możliwość wymiany informacji i edukacji dla przyszłych przywódców, zbiegła się w czasie ze Światowym Szczytem Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla. źródło: Mazda Motor Poland
  4. więcej -> Mazda i Światowy Szczyt Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla, statystyki sprzedaży, nowe samochody osobowe, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. ŠKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył ŠKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, średnie zużycie paliwa ŠKODY Citigo CNG wyniosło 2,39 kilograma gazu ziemnego na 100 kilometrów. Jest to o ponad 0,5 kg mniej od danych, jakie podaje producent dla cyklu łączonego według NEFZ, które wynoszą 2,9 kilograma. „Tym rezultatem pokazaliśmy, co można osiągnąć z dobrymi pomysłami, intensywną pracą rozwojową i ciągłą optymalizacją techniczną. Do tego dochodzi udana stylistyka ŠKODY Citigo, jej mała masa własna oraz mały opór aerodynamiczny. Dzięki temu ŠKODĄ Citigo CNG można było osiągnąć ten rekord”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego ŠKODY Auto. Absolutny rekord zużycia paliwa, ŠKODA Citigo CNG ustanowiła na przedostatnim etapie pięciodniowej podróży przez dziewięć krajów Europy. Na tym 515-kilometrowym odcinku, Plattner uzyskał średnie zużycie paliwa 2,04 kilograma na 100 kilometr. Austriak tak chwali swego oszczędnego towarzysza: „prawdziwie wszechstronne auto na długie trasy, które mnie nigdy nie zawiodło i którym można zdumiewająco komfortowo podróżować”. Plattner jest przekonany, że „Citigo świetnie można pokonywać także długie trasy. Czterodrzwiowe auto dało mi wiele radości z jazdy”. Plattner, mistrz jazdy o kropelce, w pięć dni przejechał z Wenecji do Sztokholmu – łącznie przez dziewięć krajów, od Włoch przez Austrię, Czechy, Węgry, Słowację, Polskę, Niemcy i Danię do Szwecji. Była to podróż ze skrajnymi warunkami: żar z nieba we Włoszech, ulewa w Austrii i niekoniecznie wszędzie autostrada. ŠKODA Citigo CNG perfekcyjnie pokonała trasę. Plattnerowi na końcu podróży przez Europę, z budżetu 100 euro na paliwo pozostało jeszcze 18 euro i 76 centów. Tym samym czeska marka podkreśliła swoją umiejętność produkcji szczególnie oszczędnych modeli, które mają świetne właściwości użytkowe. źródło: Volkswagen Group Polska
  6. WIĘCEJ -> Światowy rekord Skody Citigo CNG, ranking samochodów osobowych, sprzedaż nowych samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. więcej -> Światowy rekord Guinnessa na oponach Continental, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. NORWEGIA - ŚWIATOWY LIDER W DZIEDZINIE UŻYTKOWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH Sprzedaż Nissana LEAF w Norwegii i innych krajach skandynawskich rośnie w dynamicznym tempie... nie tylko z przyczyn ekologicznych Nissan LEAF posiada 1,7% udziału w norweskim rynku Wielokrotnie nagradzany samochód elektryczny zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży w drugim co do wielkości mieście w Norwegii Użytkownicy samochodów elektrycznych mają do dyspozycji rozbudowany pakiet korzyści W 2013 roku przewiduje się dalszy wzrost sprzedaży OSLO, Norwegia (19 kwietnia 2013 r.) - W żadnym innym kraju nie sprzedano tak dużej liczby samochodów marki Nissan LEAF na jednego mieszkańca jak w Norwegii. Pierwszy na świecie masowo produkowany samochód elektryczny stanowił 1,7% sprzedaży samochodów w 2012 roku, czyli w pierwszym pełnym roku sprzedaży tego modelu. Ten kraj przyjął rozwiązania zeroemisyjnej mobilności z niespotykanym dotąd entuzjazmem. Wielokrotnie nagradzany Nissan LEAF znalazł się na 13. pozycji rankingu sprzedaży nowych samochodów dzięki 2298 sprzedanym egzemplarzom w 2012 r.. Jeszcze większe wrażenie robi fakt, że LEAF zajmuje drugie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów w Trondheim, drugim co do wielkości mieście w Norwegii (po Oslo). W sumie w Norwegii sprzedano ponad 3300 egzemplarzy od chwili wprowadzenia zasilanego akumulatorem samochodu elektrycznego na rynek w październiku 2011 roku, a w zeszłym roku model ten był drugim pod względem popularności modelem Nissana w tym kraju, ulegając jedynie modelowi Qashqai różnicą 599 egzemplarzy. Jedną z przyczyn tego sukcesu jest fakt, że pięć milionów mieszkańców Norwegii to naród o najbardziej rozwiniętej świadomości ekologicznej na świecie. Norwegowie mają dostęp do energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych - hydroelektryczne zakłady energetyczne generują 99% energii elektrycznej w tym kraju. To więcej niż w którymkolwiek innym kraju na świecie. Sprzedaż samochodów Nissan LEAF wzrasta również dzięki temu, że nabywcy i użytkownicy samochodów elektrycznych w Norwegii mogą korzystać z szeregu przywilejów. Przy zakupie pojazdu nie trzeba płacić podatku VAT ani podatku drogowego. Płatne odcinki dróg, przejazdy tunelami i promami są w większości darmowe dla użytkowników samochodów elektrycznych, a każdy, kto dojeżdża do pracy samochodem elektrycznym, może korzystać z pasa dla autobusów - dojazd nissanem LEAF do pracy w godzinach szczytu może zająć zaledwie 20 minut, przy czym w przypadku samochodu napędzanego silnikiem spalinowym podróż trwałaby ponad godzinę. Kierowcy samochodów elektrycznych nie płacą za parking, a miejsca parkingowe przeznaczone dla samochodów z napędem elektrycznym zwykle wyposażone są w ładowarki - z darmowym dostępem do zasilania. Norwegia, wraz z pozostałymi krajami skandynawskimi, czyli Szwecją, Finlandią i Danią, posiada również stale rozbudowywaną sieć szybkich ładowarek, tak aby ułatwić użytkownikom samochodów elektrycznych dłuższe podróże. Szybkie ładowarki, które umożliwiają naładowanie rozładowanego akumulatora do 80% pojemności w ciągu zaledwie 30 minut, znaleźć można w centrach handlowych oraz na publicznych parkingach. Wobec popularności samochodów elektrycznych w tym kraju, Norwegia otrzyma 10 z 400 ładowarek, które koncern Nissan zainstaluje w Europie. Ponadto w ostatnim czasie nawiązano współpracę z restauracjami McDonalds, która polega na zainstalowaniu szybkich ładowarek na parkingach przy restauracji, tak aby użytkownicy samochodów elektrycznych mogli podładować akumulatory swoich samochodów w czasie, gdy ładują własne. Obecnie w Norwegii jest około 3500 ogólnodostępnych zwykłych ładowarek zmiennoprądowych oraz 65 ogólnodostępnych szybkich ładowarek stałoprądowych, a do końca 2013 roku planowane jest rozszerzenie sieci szybkich ładowarek w Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii do 200 punktów. W Norwegii miało również miejsce kilka historycznych wydarzeń, na przykład zdany egzamin młodej mamy, Solveig Marie Ødegård, która w 2012 roku zdała egzamin na prawo jazdy za kierownicą nissana LEAF. Nie liczy się jednak samo to, że zdała egzamin w samochodzie elektrycznym, ale to, że nigdy nie prowadziła samochodu napędzanego silnikiem spalinowym. Jej pierwszy samochód? Nissan LEAF, oczywiście. Rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych oznacza, że rośnie grono entuzjastycznie nastawionych użytkowników tych pojazdów, którzy wymieniają się między sobą doświadczeniami na forum dyskusyjnym. Członkostwo w forum jest wliczone do ceny każdego nissana LEAF sprzedawanego w Norwegii. Nissan LEAF był również centralnym eksponatem pionierskiej wystawy zatytułowanej Future:Today, otwartej w Oslo z początkiem października zeszłego roku w ramach rozpoczęcia siedmiotygodniowego tournée po miastach Norwegii i Szwecji. Gośćmi specjalnymi było ponad 200 właścicieli nissanów LEAF, spośród których wielu uważa się za ambasadorów tego modelu. Poza Nissanem LEAF, nadchodzącym elektrycznym samochodem typu van o nazwie e-NV200 i informacjami na temat korzyści użytkowania samochodów zeroemisyjnych, podczas wystawy Future:Today zaprezentowano najnowsze osiągnięcia w dziedzinie architektury miejskiej i pokazano miasto przyszłości..., w którym będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy z napędem elektrycznym. Zainteresowani mogli również odbyć jazdy próbne nissanem LEAF, a także uczestniczyć w organizowanych przez Nissana koncertach na żywo. „My, Norwegowie, żyjemy w oszałamiająco pięknym kraju i naszą pasją jest pielęgnowanie tego piękna. To jest jeden z powodów, dla których samochody elektryczne - a w szczególności Nissan LEAF - stały się tak popularne" - powiedział Rune Haaland, prezes EV Union. „Użytkowanie samochodów elektrycznych wiąże się w ulgami podatkowymi i priorytetowym traktowaniem na drogach. Jesteśmy przekonani, że dzięki stale rosnącej sieci szybkich ładowarek sprzedaż Nissana LEAF w 2013 roku będzie charakteryzować się jeszcze bardziej dynamicznym wzrostem" - dodał Paal Simonsen, dyrektor regionalny Nissana w Norwegii. Źródło: Nissan
  9. więcej -> Chevrolet notuje światowy rekord sprzedaży w 2012 roku, ceny samochodów, ranking sprzedaży motocykli, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Szybkich aut i pięknych kobiet* * lub odwrotnie jeśli ktoś woli
  11. Światowy rekord... <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Czn724C0x8c&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Czn724C0x8c&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  12. http://www.roadlook.pl/aktualnosci/toyota-swiatowy-producent-numer-jeden-w-2007-roku.html
×