Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'światowe' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Światowe premiery Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo VW Polo fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polo BlueMotion, Polo Blue GT i CrossPolo w najlepszej formie Nowa efektywność TSI: Polo BlueMotion po raz pierwszy także z silnikiem benzynowym (4,1 l/100 km) Więcej charakteru: Polo BlueGT z mocą 150 KM, udoskonalony CrossPolo Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo: 1. Najoszczędniejsze na świecie pięcioosobowe auto z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion zużywa tylko 4,1 l/100 km. 2. Najoszczędniejsze na świecie pięcioosobowe auto z silnikiem wysokoprężnym: nowe Polo TDI BlueMotion zużywa tylko 3,1 l/100 km. 3. Polo TDI BlueMotion z zasięgiem 1400 km. 4. Polo BlueGT z systemem odłączania cylindrów dysponuje mocą większą o 10 KM (110 kW/150 KM). 5. CrossPolo z nowymi kolorami, elementami wyposażenia i materiałami we wnętrzu. 6. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawia osiągi i komfort. 7. Debiut zawieszenia Sport Select z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami (niedostępne dla Polo BlueMotion i CrossPolo). 8. Polo wprowadza najnowocześniejsze rozwiązania do swojej klasy: seryjny hamulec multikolizyjny, opcjonalny system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. 9. Systemy Infotainment z ekranem dotykowym i całkowicie nową koncepcją; pierwszy Volkswagen z systemem MirrorLink. 10. Nowy pakiet R-Line pozwala zindywidualizować Polo Comfortline i Polo Highline. Poznań, 04 marca 2014 r. – W styczniu Volkswagen zaprezentował udoskonaloną generację Polo. Przede wszystkim nowe silniki spełniające normę EU 6 oraz, również nowe, systemy Infotainment i wspomagające kierowcę stanowią ogromny skok naprzód. Wartości spalania udało się obniżyć nawet o 21 procent, a systemy Infotainment i wspomagające wprowadzają do segmentu Polo poziom technologiczny spotykany dotychczas w znacznie większych samochodach. Zaledwie miesiąc po debiucie klasycznych wersji wyposażenia Polo – Trendline, Comfortline i Highline, pojawiają się jako światowe premiery na Genewskim Salonie Samochodowym samodzielne modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo. Volkswagen prezentuje także nowe pakiety R-Line Exterieur i Interieur dla Polo. Poniżej najważniejsze informacje o nowych modelach: Polo BlueMotion. Dotychczas Polo BlueMotion – jeden z najoszczędniejszych pięcioosobowych samochodów osobowych na świecie – był dostępny wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W tym roku ten trendsetter w dziedzinie efektywności pojawi się także jako Polo TSI BlueMotion (70 kW/95 KM) z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Volkswagen zastosuje w nim po raz pierwszy nową, trzycylindrową jednostkę napędową. Ze średnim zużyciem paliwa 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion pobija nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych. Rekord wśród pięcioosobowych samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym należy do Polo TDI BlueMotion. Trzycylindrowa jednostka o mocy 55 kW/75 KM zużywa zaledwie 3,1 l/100 km. Polo BlueGT. Dzięki zastosowanej przez Volkswagena funkcji odłączania cylindrów (ACT / system aktywnego zarządzania pracą cylindrów), Polo BlueGT oferuje doskonałą dynamikę przy maksymalnej efektywności. Nowa wersja Polo BlueGT rozwija teraz moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM, jak wcześniejsza wersja. CrossPolo. Wersja ta skierowana jest do wszystkich tych klientów, którzy cenią zindywidualizowany wygląd offroad. CrossPolo oferowane jest wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Model z 2014 roku charakteryzują nowe kolory, nowe materiały tapicerki, nowe obręcze kół i nowe, przyciemnione światła tylne. Pakiety R-Line dla Polo. Dodatkową dynamikę oferuje pakiet R-Line. Jest on dostępny dla Polo Comfortline i Polo Highline. Oferowane elementy R-Line, zarówno zewnętrzne, jak i do wnętrza, na przykład zderzaki, sportowe fotele i kierownice, zostały dostosowane do zmodyfikowanej wersji Polo. Efektywność, komfort i bezpieczeństwo na nowym poziomie. Wszystkie nowe Polo, zatem także modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo, oferują niespotykane w tej klasie spektrum technologii napędowych poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia prowadzenie auta na zakrętach. Jako opcja dostępne jest nowe zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom, po wciśnięciu przycisku pozwala wybrać jedną z dwóch charakterystyk dostrojenia (niedostępne dla Polo BlueMotion i CrossPolo). Równocześnie do oferty Polo zostały włączone systemy wspomagające kierowcę, takie jak seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji automatycznie inicjuje hamowanie) oraz – jako wyposażenie dodatkowe – system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Opcjonalna kamera cofania Rear Assist pozwala obserwować otoczenie za samochodem. Nowy jest również system regulacji klimatyzacji. Nowoczesne systemy Infotainment. Również systemy Infotaiment opierają się teraz na nowej koncepcji. Dzielą się one na trzy systemy radiowe z CD (Composition Touch, Composition Colour, Composition Media) oraz system radiowo-nawigacyjny z CD (Discover Media). Urządzenia te, w zależności od wersji, oferują takie funkcje, jak Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu – z opcją wyświetlania okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), zoom map w trybie nawigacji przy użyciu dwóch palców (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodowej (przez złącze indukcyjne). Wszystkie systemy mogą być uzupełnione o funkcję cyfrowego odbioru radiowego DAB+. Ponadto system MirrorLink™ pozwala korzystać ze specjalnych aplikacji na smartfon przy użyciu ekranu dotykowego. Nowe Polo BlueMotion jako TSI i TDI Światowa premiera 1.0 TSI o mocy 95 KM. Po raz pierwszy dostępny jest model Volkswagena BlueMotion z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion. Jednostka napędowa – 1,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, jest skonstruowany całkowicie od nowa. Ten trzycylindrowy silnik rozwija moc 70 kW/95 KM. Polo TSI BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,1 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 94 g/km ustanawia nowy rekord wśród pięcioosobowych aut benzynowych. Nowy TDI BlueMotion. Rekordowymi wartościami może pochwalić się także Polo TDI BlueMotion. Jego silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijający moc 55 kW/75 KM, zużywa zaledwie 3,1 l/100 km (emisja CO2 82 g/km). Jest to zatem najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym na świecie. W porównaniu z i tak już ekstremalnie efektywnym poprzednikiem, 1,2-litrowym silnikiem trzycylindrowym, nowy silnik w Polo jest o 0,2 l/100 km oszczędniejszy. Teoretyczny zasięg Polo TDI BlueMotion na 45-litrowym zbiorniku i z manualną przekładnią pięciobiegową wynosi 1400 kilometrów. Mniejszy opór aerodynamiczny i opór toczenia. Zmodyfikowany spód nadwozia, dopracowana osłona chłodnicy oraz zmiany pod kątem aerodynamiki wprowadzone do tylnego i przedniego spojlera obniżyły opór powietrza wersji BlueMotion. Opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ekologiczne właściwości Polo TSI BlueMotion i TDI BlueMotion podkreśla między innymi przygotowany specjalnie dla tych modeli lakier metaliczny w kolorze niebieskim Clearwater. Również dla obu modeli Polo BlueMotion zastrzeżone są nowe, 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Buenos Aires. Charakterystyczna tkanina tapicerki siedzeń, chromowane elementy dekoracyjne i obszyte skórą kierownica i osłona dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego dbają o wyjątkową atmosferę we wnętrzu BlueMotion. Nowe Polo BlueGT 10 KM więcej przy takim samym zużyciu paliwa. Polo BlueGT stanowi fascynujące połączenie sportowych cech i efektywności. Jego silnik TSI o pojemności 1,4 litra rozwija moc 110 kW/150 KM (przedtem 103 kW/140 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od 1500 obr./min. Moc jest przenoszona na przednią oś przez 6-biegową przekładnię manualną lub opcjonalną, 7-biegową DSG. W przypadku manualnej skrzyni biegów, Polo BlueGT zużywa średnio 4,8 l/100 km (emisja CO2 110 g/km). W połączeniu z 7-biegową DSG zużycie paliwa spada do 4,7 l/100 km (108 g/km CO2). Przy takiej efektywności udało się zwiększyć prędkość maksymalną o 10 km/h do 220 km/h. Dwa z czterech odłączone. Doskonałą funkcją techniczną silnika BlueGT jest system aktywnego zarządzania pracą cylindrów, zwany w skrócie ACT. Volkswagen wraz z tą funkcją wprowadził do małych samochodów technologię poprawiającą efektywność, znaną wcześniej z dużych, ośmio- lub dwunastocylindrowych silników. Tymczasowe odłączenie drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach, obniża zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,3 l/100 km. Przy jeździe ze stałą prędkością daje to oszczędność paliwa na poziomie nawet 1,0 l/100 km. Nadwozie obniżone o 15 mm. Nowe Polo BlueGT zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz posiada charakterystyczne cechy. Na zewnątrz są to między innymi nowe, przyciemnione tylne światła, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler dachowy, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), specjalne progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. We wnętrzu można znaleźć takie elementy, jak rozszerzone funkcje komputera pokładowego (informacja o ACT), tempomat i sportowe przednie fotele. Nowe CrossPolo Polo do miejskiej dżungli. Kontrastowa, srebrna osłona podwozia w przednim i tylnym zderzaku oraz czarne osłony na nadkolach, progach i drzwiach nadają nowemu CrossPolo typowy dla niego, terenowy charakter. Obudowy lusterek oraz relingi dachowe, utrzymane w srebrnym kolorze niezależnie od koloru nadwozia, wprowadzają interesujące akcenty. Ofertę wyposażenia uzupełniają teraz dwa nowe, metaliczne lakiery (pomarańczowy Honey i beżowy Titanium) oraz nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Canyon. Także ten model ma przyciemnione tylne światła, które otrzymały nową formę. Wszystko, co trzeba. Seryjne sportowe fotele pokryte są ekskluzywnymi, zaprojektowanymi specjalnie dla tego Polo tkaninami. Do wyposażenia CrossPolo należą także reflektory H7 (opcjonalnie: bi-ksenonowe) i światła przeciwmgłowe. Nowa kierownica oraz dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte są skórą. Kontrastowe szwy stwarzają wrażenie ekskluzywności w dwukolorowym wnętrzu, podobnie jak nowy wyświetlacz wielofunkcyjny w kształcie tuby oraz aplikacje z matowego chromu. W Europie można zamawiać CrossPolo z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o spektrum mocy od 55 kW/75 KM do 81 kW/110 KM. W Niemczech są to dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, ponieważ tam spektrum mocy rozpoczyna się od 66 kW/90 KM. Jesienią pojawi się kolejny silnik TSI. Wszystkie silniki posiadają system Start-Stop oraz tryb rekuperacji i spełniają normę emisji spalin EU 6. Pakiety R-Line dla Polo Mocne akcenty. Dla Polo Comfortline i Polo Highline Volkswagen R GmbH stworzył w ramach pakietu R-Line nowy zestaw elementów wyposażenia zewnętrznego i wnętrza. Nowością w programie są 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Salvador, czyli łącznie dla Polo oferowanych jest pięć typów obręczy ze stopu metali lekkich R-Line (2 x 16-calowe i 3 x 17-calowe). R-Line Exterieur. Jak już wspomniano, pakiety R-Line zostały skonfigurowane na nowo. Styliści opracowali dla Polo nową, czarną, z połyskiem osłonę chłodnicy z logo R-Line, nową dolną osłonę wlotu powietrza, również czarną z połyskiem, jak osłona chłodnicy. Obręcze ze stopu metali lekkich Salvador są także nowym elementem w pakiecie wyposażenia zewnętrznego. Kolejne elementy tego pakietu to: zderzaki w stylistyce R-Line (z przodu z wbudowanymi reflektorami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów), nakładki poszerzające progi, dyfuzor R-Line z tyłu, specjalny spojler dachowy i chromowane końcówki rur wydechowych (o ile są widoczne – w zależności od wariantu silnika). R-Line Interieur. Pakiet wyposażenia wnętrza został zmodyfikowany w jeszcze większym stopniu. Volkswagen R GmbH zmienił wygląd sportowych foteli z tapicerką R-Line z tkaniny Race/San Remo (opcjonalnie skóra/Alcantara), z logo R-Line, zmodyfikował multifunkcyjną kierownicę sportową, „mały pakiet elementów skórzanych” (dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego) oraz dywaniki. We wszystkich tych elementach zastosowane zostały kontrastowe szwy w kolorze szarym Kristall. Z poprzedniej wersji pakietu przejęta została czarna podsufitka, czarne panele lub obramowania na konsoli środkowej i przy wlotach wentylacji, listwy progowe R-Line oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Światowe premiery e-Golfa i e-up! podczas IAA 2013 - e-Golf - 190 km zasięgu i seryjne reflektory LED - e-up! - mistrz świata w wydajności: 11,7 kWh/100 km wyznacza nowe standardy Poznań, 29 sierpnia 2013 r. – Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów IAA we Frankfurcie (10 – 22 września) Volkswagen przedstawi dwa nowe, ekstremalnie wydajne elektryczne modele: e-up! i e-Golf. W ten sposób wielkoseryjne samochody przeniesione zostaną do epoki elektromobilności. Te nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku, są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone. Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED. Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów – jest to nowy światowy mistrz wydajności. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wspaniałą wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (Polska, stan na 23.07.2013 r.) 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł. Made in Germany. Innowacyjne technologie napędu należą do głównych wyróżników Volkswagena. Dlatego również e-silniki, skrzynie biegów i baterie litowo-jonowe w e-up! i e-Golfie są produkowane w niemieckich fabrykach komponentów Volkswagena. Typowy Volkswagen. Wszystkie Volkswageny są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku oraz są wykonane z najwyższej jakości materiałów. Powyższe cechy zostały uwzględnione również w nowych pojazdach elektrycznych tej marki. Nieemitujące spalin samochody Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Dane e-Golfa. e-Golf, prezentowany jako światowa premiera we Frankfurcie, będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. Dane e-up! Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 60 kW/82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h. Zasięg dostosowany dla osób dojeżdżających do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów. Oba modele są wyposażone również w dwa szczególnie oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i , które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg. Badania Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w Niemczech wykazały, że około 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Szybkie ładowanie. Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80 procent jej pojemności. Strategia napędu i paliwa. Już w ostatnim dziesięcioleciu Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa określał konsekwentnie działania na przyszłość, a wraz z nimi także punkt startowy dla pojazdów elektrycznych, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym. Czysty napęd elektryczny występuje w tym scenariuszu – pokazują to nowy e-up! i e-Golf. Ponieważ samochody elektryczne wykorzystują odnawialną energię do ładowania baterii, są najbardziej przyjazne środowisku spośród wszystkich źródeł paliw. Równocześnie uzyskują one możliwość odciążenia aglomeracji miejskich dzięki mobilności wolnej od emisji spalin. Volkswagen będzie w przyszłości wzmacniał pracę nad inteligentnym współdziałaniem najbardziej wydajnych systemów napędu. W rytmie dużego miasta. Faktem jest, że grupa docelowa samochodów elektrycznych powiększa się. Zrównoważona mobilność wywiera coraz większy wpływ na zachowania ludzi. Jednakże produkty wdrażające tę ekologiczną świadomość muszą sprawiać przyjemność i być praktyczne, tak jak e-up! i e-Golf, które świetnie wpisują się w rytm wielkiego miasta. Nowe nieemitujące spalin Volkswageny mają potencjał do zasilenia segmentu samochodów elektrycznych innowacyjną technologią, wysokim poziomem codziennej praktyczność i dynamiką jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. [h=2]Cztery światowe premiery Opla podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie[/h] Światowy debiut Cascady — nowego eleganckiego kabrioletu Miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM R2 w wersji koncepcyjnej gotowy do udziału w międzynarodowych rajdach Zafira Tourer z najnowszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra ADAM — najbardziej zindywidualizowany samochód miejski, wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink oraz system rozpoznawania głosu Siri Eyes Free Genewa/Rüsselsheim. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7–17 marca 2013 r. czekają nas aż cztery premiery Opla. Kabriolet Cascada, miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej, rajdowy ADAM R2 w wersji koncepcyjnej oraz Zafira Tourer 1,6 CDTI zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Opla, która odbędzie się 5 marca o godzinie 9:00 w Hali nr 2, stoisko 2231, Geneva Palexpo. Opel Cascada — elegancki, czteromiejscowy kabriolet — to atrakcyjna i przystępna cenowo alternatywa w segmencie kabrioletów zdominowanym przez droższe modele. Koncepcyjny ADAM ROCKS, łączący solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem, daje szansę na powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM R2, który już w tym roku ma wziąć udział w międzynarodowych rajdach, uzupełnia ofertę nowości w segmencie mini. Natomiast wprowadzenie całkowicie nowej rodziny średniej wielkości silników wysokoprężnych Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Nowa generacja silników CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra zadebiutuje w Genewie w kompaktowym vanie Zafira Tourer. Miejski ADAM, najbardziej zindywidualizowany model Opla w segmencie mini, wzbudził duże zainteresowanie zarówno przed, jak i po pojawieniu się na rynku. Jego najnowsza wersja, którą zobaczymy w Genewie, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie dzięki dodatkowym funkcjom IntelliLink (np. rozpoznawanie głosu Siri Eyes Free) oraz dostępnym aplikacjom (np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego) z pewnością zwróci uwagę wielu osób. Światowa premiera: Opel Cascada — efektowny kabriolet na każdą pogodę Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), lecz także atrakcyjnym wyglądem oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Sztywna konstrukcja nadwozia, zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut oraz adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne FlexiRide zapewniają komfort i dynamikę jazdy. Wszyscy podróżujący mogą poczuć wiatr we włosach, gdyż miękki dach otwiera się po naciśnięciu guzika w ciągu zaledwie 17 sekund przy prędkości jazdy do 50 km/h. W trakcie postoju dach można otworzyć także za pomocą pilota. W porównaniu z innymi kabrioletami Cascada jest wyjątkowo ładowna. Pojemność jej bagażnika wynosi do 380 litrów (przy zamkniętym dachu). To dowód na to, że efektowny wygląd nie wyklucza praktyczności. Samochód jest również wyposażony w system FlexFold, który ułatwia składanie tylnych foteli (dzielonych 50:50), powiększając przy tym przestrzeń bagażową. Rozwiązanie to jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem. Specjalne elementy wyposażenia, takie jak automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane fotele o ergonomicznym kształcie, a także szeroka gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiają, że Cascada to samochód wygodny, przyjemny i bezpieczny podczas prowadzenia. Ceny modeli standardowych są wyjątkowo atrakcyjne i zaczynają się już od 25 945 euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Nowa Cascada będzie dostępna w salonach od kwietnia. Światowa premiera: koncepcyjny ADAM ROCKS — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. Jednak w kwestii tego modelu producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Podczas genewskiego Salonu zobaczymy najnowszą koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover nazwanego ADAM ROCKS. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,7 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu może zainicjować powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM ROCKS stworzono dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny parkour, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Jego zdecydowany charakter uwydatniają reflektory wykonane w technologii LED oraz wyrazista przednia krata wlotu powietrza. Kierunkowskazy w kształcie bumerangu nadają stylistyce ADAM ROCKS jeszcze więcej indywidualności, podobnie jak ciekawie zaprojektowane nakładki na dużych, 18-calowych felgach. Atmosferę wolności osobistej modelu ADAM ROCKS dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Pozwalający cieszyć się widokiem nieba zwijany dach na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) wykonany jest z materiału. Jedna z jego atrakcyjniejszych cech to „inteligencja”: specjalna aplikacja pogodowa zintegrowana z multimedialnym systemem IntellLink informuje o nadchodzącym froncie atmosferycznym — na kolorowym wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat, dzięki czemu dach zamyka się automatycznie. ADAM ROCKS rządzi! Światowa premiera: ADAM Rally R2 — ADAM w wersji rajdowej Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM „Cup”. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy — nowej studyjnej wersji powstałej na bazie niedawno wprowadzonego na rynek miejskiego modelu ADAM skonstruowanego z uwzględnieniem przepisów FIA dotyczących samochodów klasy R2. Specjalne elementy nadwozia m.in. spoilery na dachu i tylnej klapie, pochodzące z linii produktowej OPC, oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają całkowicie sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu. ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu o mocy około 136 kW/185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy z hydraulicznym hamulcem ręcznym typu „fly-off”, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo oraz regulacją ciśnienia osi tylnej zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania. Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego. Jego wyposażenie obejmuje całą gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania; lampkę do czytania map oraz system gaśniczy. Po uzyskaniu homologacji ADAM R2 będzie najwyższej klasy samochodem rajdowym przeznaczonym dla sportowców amatorów uczestniczących w międzynarodowych zawodach rozgrywanych w całej Europie. Światowa premiera: Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI — najbardziej wydajny turbodiesel CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii „BlueInjection” SCR (selektywna redukcja katalityczna) sprawiło, że CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym, czterocylindrowym silnikiem Opla nowej generacji spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Maksymalna moc oraz moment obrotowy silnika CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra w nowej Zafirze Tourer wynoszą odpowiednio 100 kW/136 KM oraz 320 Nm przy wyjątkowo oszczędnym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (zaledwie 4,1 litra/100 km) oraz niskim poziomie emisji (109 g/km CO2). Żaden z dostępnych na rynku kompaktowych vanów nie łączy tak imponujących osiągów (maksymalna prędkość 193 km/h) z tak niewielkim zużyciem paliwa. Najnowszy silnik Opla wyróżnia się w swojej klasie dzięki optymalnej korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także dzięki redukcji poziomu hałasu i wibracji oraz wyższej kulturze pracy. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji jest autorskim projektem Opla stworzonym przez globalny zespół inżynierów pracujących w Turynie, Rüsselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Wzbogacony system informacyjno-rozrywkowy: ADAM IntelliLink — teraz z funkcją rozpoznawania głosu Siri Eyes Free ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android i Apple iOS, co umożliwia korzystanie z ich funkcji w samochodzie. Dzięki aplikacji Siri Eyes Free służącej do rozpoznawania głosu (dostępnej dla iPhonów wyposażonych w system Apple iOS6) i innym aplikacjom, jak np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego, ADAM pozostaje liderem pod względem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Aplikacja Siri Eyes Free jest bardzo wygodna, a ponadto zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komfort jazdy. Program TuneIn daje dostęp do 70 tys. stacji radiowych z całego świata i ponad 2 mln programów na żądanie. Ponadto System IntelliLink oferuje wiele innych aplikacji m.in. globalny serwis radiowy Stitcher oraz nawigację BringGo dla Europy Zachodniej i Wschodniej. Wszystkie pobrane materiały wyświetlane są na kolorowym, 7-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. źródło: General Motors
  4. NowyGolf zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publicznościw Paryżu Dwieświatowe premiery: studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i GolfaGTI Paryż,27 września 2012 r. – Podczas rozpoczynającego się dzisiajMiędzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi nastoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersjiseryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego Golfa GTIpokazują, jak będą wyglądały przyszłe wersje tego modelu. NowyGolf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżuzostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Zwiększym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnikwiększy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jakseryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów(PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment iEntertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełnąsukcesów historię swoich poprzedników. Noweoszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM zfunkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/kmCO2)są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniejgeneracji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfieniczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersjibenzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2),a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/kmCO2). Wstudyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentujekompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologiepozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robiwrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO285 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku. Dowodemna to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jestprototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generacjętego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord wtej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu zpoprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochóddo 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Główna atrakcja Salonu Samochodowego w Moskwie: nowa Astra sedan. Dodatkowe debiuty: nowe modele w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer. Opel wznawia produkcję jednostek napędowych w postaci silników benzynowych nowej generacji. Większe zaangażowanie w dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski. Rüsselsheim/Moskwa. Opel po raz pierwszy organizuje światową premierę swojego samochodu w Rosji. Prezentacja czterodrzwiowego modelu Astra sedan podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie (który odbędzie się w dniach 29 sierpnia–9 września) będzie główną atrakcją Opla. Stoisko Opla jeszcze nigdy nie było tak ogromne. Na moskiewskim pokazie w Hali 14 przestrzeń wystawowa będzie miała aż 1750 metrów kwadratowych. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć tu dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy zostaną przedstawione publiczności pięciodrzwiowa Astra oraz model Astra Sports Tourer w nowej, świeżej stylistyce. Ponadto, podczas salonu odbędzie się światowy debiut średniego rozmiaru silników benzynowych nowej generacji. Dla ponad miliona spodziewanych odwiedzających Opel przygotował dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy na rosyjskim rynku zostaną zaprezentowane Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM oraz Opel Mokka — pierwszy SUV niemieckiego producenta z segmentu B.\ Astra Sedan kluczowym elementem strategii rozwoju „Najnowsza Astra sedan, ze swoją sportową i elegancką sylwetką, wprowadza nowe elementy do segmentu czterodrzwiowych aut kompaktowych" — powiedział Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i rynku wtórnego, Alfred E. Rieck. "Podobnie jak wszystkie Astry, nowy sedan łączy w sobie zaawansowane technologie i wysoką jakość. Nowy notchback Astry stanowi jeden z najważniejszych elementów naszej oferty, która odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju Opla. To stylowa i przystępna cenowo alternatywa dla wielu czterodrzwiowych sedanów w segmencie średnich samochodów. Dlatego naszym zdaniem ma on duży potencjał — może podbić nie tylko rynek rosyjski, ale również rynki w wielu innych krajach europejskich". Sedan ten stanowi ważne uzupełnienie linii Astry, która obecnie jest jeszcze bardziej zróżnicowana i oferuje nowe jednostki napędowe i systemy wspomagania kierowcy połączone ze świeżą sportową stylistyką. Elegancka sylwetka, znana jakość Astry oraz wiele atrakcyjnych rozwiązań technologicznych — zarówno tych unikalnych, jak i nietypowych na skalę segmentu — sprawiają, że najnowszy czterodrzwiowy kompaktowy notchback Opla (długość/szerokość/wysokość: 4658/1814/1476 mm) to idealna propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Rozstaw osi (2685 mm) zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu samochodu. Oddzielny bagażnik ma 460 litrów pojemności, czyli o 90 litrów więcej niż w modelu pięciodrzwiowym. Dzięki składanej tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60:40 przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć aż do 1010 litrów. Odnowiona oferta jednostek napędowych: silnik benzynowy 1,6 l o wysokim momencie obrotowym Opel zapowiedział odświeżenie oferty jednostek napędowych. Pierwszy etap tego planu jest w trakcie realizacji. Trzy zupełnie nowe rodziny silników są już w przygotowaniu. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1598 cc, z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologią Start/Stop jest pierwszym z nowych silników, które zostaną zaprezentowane podczas premiery w Moskwie. Nowy silnik SIDI ECOTEC (z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa) zapewnia niezwykle wysoki, maksymalny moment obrotowy aż do 300 Nm. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec bieżącego roku. Zgodnie z przewidywaniami to właśnie Rosja będzie jednym z największych rynków zbytu. Rosja jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu Astry, z dużym popytem na kompaktowe sedany Rosja ma ogromne znaczenie dla Opla, ponieważ jest obecnie drugim w Europie, zaraz po Niemczech, rynkiem zbytu. Tylko w ubiegłym roku firma sprzedała tam 70 000 samochodów. W tym roku, w okresie od stycznia do lipca, marka Opel odnotowała wzrost o 29% — ponad dwukrotnie większy od wzrostu rynku. Według przewidywań Rosja ma szansę stać się głównym europejskim rynkiem, a sprzedaż samochodów wzrośnie tam do 3,4 miliona aut już w 2014 roku. Tak duży potencjał rozwoju wynika z niewielkiej przeciętnej liczby pojazdów na jednego mieszkańca. Na przykład, w Rosji liczba pojazdów przypadająca na 1000 mieszkańców jest o połowę mniejsza niż w Niemczech. Co drugi samochód na rosyjskich drogach liczy więcej niż dziesięć lat. We wszystkich segmentach ponad 60 procent wszystkich sedanów sprzedanych w Europie zostało kupionych właśnie w Rosji. W ostatnim roku, w segmencie samochodów kompaktowych, ponad 51 procent klientów wybrało auto w wersji notchback. Rosja jest również trzecim pod względem wielkości rynkiem zbytu Astry w Europie, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii. Z tego powodu Opel zdecydował się uczcić światową premierę nowych wersji sedan oraz modeli pięciodrzwiowych i Sports Tourer w rodzinie modeli Astra właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie. Astra cieszy się największą popularnością spośród wszystkich modeli Opla w Rosji. W pierwszej połowie roku 2012 zwiększyła swój udział w segmencie samochodów kompaktowych z 4,4 do 6 procent. W Polsce można już składać zamówienia na nową Astrę sedan. Jej cena zaczyna się od 72 950 PLN, za wersję Business, z silnikiem o pojemności 1.6l, i mocy 115 KM. źródło: General Motors
×