Skocz do zawartości

Jumper3.0

forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Jumper3.0

    Nowy Citroen Jumper

    Moje zdjęcie nic tu nie pomoże.
  2. Jumper3.0

    Nowy Citroen Jumper

    Ale tutaj cisza.
  3. Jumper3.0

    MB Sprinter 312 D - Dyskusja ogólna

    Jak dbasz, tak masz. Samochód do puki jest bezkolizyjny to wymaga naprawde dużo mniej wkładu finansowego i to nie zależnie od marki. Jeśli chcemy jeździć klepanym wozem to powinniśmy dopuszczać do świadomośći dodatkowe wydatki. Wiem co pisze, znam to a autopsji. Miałem busa przez 7 lat, gdzie pierwsze 5 było bezwypadkowe. Po niedużej kolizji zaczęły się wydatki i kłopoty z elektroniką. To nie było już to co wcześniej. Nie istotna jest tutaj marka.
  4. Jumper3.0

    MB Sprinter 312 D - Dyskusja ogólna

    Dobrze się jeździło 312 ale pare lat temu. Teraz są to już stare auta. Myśle, że źle wybrałeś samochody do porówniana. 312 to auto z motorem 2,9 L a iveco tylko 2,3l Pozatym 312 to auto z przed 15 lat. zaczęli to robić w 1995 a tak właściwie to jest to to samo co 310 tylko dołożyli turbinę. Mieli więc sprawdzony motor. W 312 nie ma się co psuć!!!. Dopuki nie zostanie rozbite. Jest tam łańcuch rozrządu i prosta pompa wtryskowa. Auto pali dużo ale ma dużo mocy. KONIEC, TO WSZYSTKO CO MOŻNA POWIEDZIEĆ O TEJ KONSTRUKCJI. Iweco to nowe auto i jest robione na obecne wymagania tak ekologicze jak konkurencji. Ma COMMON RAIL czy jak to się tam pisze. Ma kopmuter i to pewno nie jeden. Jest w nim dużo zabawek. Szyby elektryczne i lusterka, klima, elektryczne wspomaganie jak myśle...... Ma mały motor z dużą mocą. I pewno jest czułe na jakość paliwa. Wszystko to może się psuć. Tak więc porównaj nowego MERCEDESA z motorem 2.2 CDI ( 2150 cm3) ze 150 KM do twoiego Iveco które niedawno kupiłeś i zobaczysz uczciwe porównanie. Porównaj też 312 do Iveco z 1995 roku. Nawiasem mówiąc zawsze lepiej wypadnie MERCEDES! Oferuje dużo miejsca dla kierowcy, dla mnie w trasie jest to najważniejsze.
  5. Jumper3.0

    2.2 cdi

    Witam. Jestem po kolejnej trasie (A4 wrocław- kraków -wrocław). Jechałem 313 z 2001 roku. Ma 520 000 km, przebieg autentyczny bo znam właściciela i auto od salonu. Jechałem tam i z powrotem za kierownicą, tam z towarem i prędkością 90 - 110, a do domu prawie pusto lecz całą A4 szybko, 120 do 140, czasem 160. Chciałem sprawdzić jakie spalanie wyjdzie. Przez dwa dni zrobiłem 600 km. Pierwszego dnia zalałem w domu do pełna i po powrocie też. Spalanie wyszło 12 l. Jechałem kilka razy szybko ale nie przyspieszałem gwałtownie. Jazda była płynna. 160 km/h miałem na całkiem pustych odcinkach i kilka razy przy wyprzedzaniu tirów. przeciętnie 130. Za tydzień jade jeszcze raz ale pojade oszczędnie i wezmę 213 z 2003 roku z przebiegiem około 300 000. Będe miał mały ładunek. Jak uda mi się zejść poniżej 9 l/setke to uwierze. Dodam, że sam płace za paliwo.
  6. Jumper3.0

    2.2 cdi

    Normalne spalanie kształtuje się w 316 na poziomie 8.5 - 12l/100km. Normalne spalanie, przy normalnej jeździe - gdzie prędkość na autostradzie 90-140km/h. Ty jechałeś kilka razy, a mój wujek jeździ od kilkunastu lat tymi samochodami, i ja również, więc na prawdę, nie masz potwierdzonych prawdziwych informacji to daj spokój z takimi tekstami... Pozdrawiam! Pisze o swoich doświadczeniach, więc nie wciskaj mi kitu, że mam nieprawdziwe informacje. Przeczytaj dokładnie o jakim motorze pisałem. 312 ma 2,9 l i 120 koni. Ten silnik przy jeździe 90 do 120 km/h na trasie 2500 km polska niemcy ma spalanie około 10l na 100km. Ale jak jechałem do domu i śmigałem 140 km/h to wyszło 12 do 13 litrów. Cdi może pali mniej ale nie dużo poniżej 10. Kilka razy jak tankowałem zeszło do 9 ale przy prędkości do 100. Tylko co to za jazda 90-100 km/h jeśli mam do domu 1200 km. Ja nie pisze o średniej z jednego tankowania bo to jest nie dokładne. Raz nalejesz więcej raz mniej i wtedy może wyjść 8,5l, każdy dystrybutor nalewa inną ilość paliwa. Ja zapisuje przez 3 lub 4 dni jazdy ile tankowałem. Pamiętaj też, że opony i przebieg mają znaczenie. Zależy ile razy sie zatrzymujesz i czy jedziesz po alpach czy po równym terenie
  7. Jumper3.0

    MB Sprinter 312 D - Dyskusja ogólna

    Coś kręcisz. Iveco to nie sprinter i ma 4 cylindry. Sprinter 5 cylindrów. Nowa 318 ma v6
  8. Jumper3.0

    Nowy Mercedes Sprinter

    Witam. Co racja to racja. Jak się dba to wszystko jeździ, ale jedna sprawa, ile kosztuje eksploatacja na bierząco. Na zachodzie wymienia się podzespoły, u nas naprawia i regeneruje. Ludzi nie stać na nowe auta i kupują używki. Ciężko wystawiać opinie jak się jeździ autem z drugiej ręki i nie zna się histori wozu. O bezawaryjnośći może mówić ktoś kto ma wóz z salonu i zna faktyczny przebieg. Niestety auto z drugiej ręki nigdy nie ma pewnego przebiegu Mam sąsiada od którego czasem pożyczałem 312 i 313, powiem, że są to wygodne wozy. Ja mam mowego JUMPERA 3.0 bo na takiee mnie stać i taka konstrukcja mi wystarczy. Nie woże cięzarów i tylny napęd mi nie potrzebny. Wolał bym CRAFTERA z motorem 2.5 litra ale co tam. Citroen też jeździ dobrze. Troche mało miejsca na nogi kierowcy.
  9. Jumper3.0

    2.2 cdi

    Jechałem kilka razy 316 i 312. Zapewniam, że żaden bus nie zejdzie poniżej 9 litrów na 100 km i to w trasie przy prędkości do 100. To nie osobówka. Taka masa auta musi palić 9 minimum, a średnia to 10 do 11
  10. Jumper3.0

    3000 km w 36 godzin

    Można jechać 2500 km ale z 2 kierowcą na zmiane. Sam tak pracuje ale nie po Polskich drogach. Mam dwa samochody, mały i duży. Jakie zamówienie takie auto. Trasa zawsze taka sama. Problem to brak dróg tranzytowych w Polsce. Pierwsze 150 km po Polsce i Słowacji to najgorszy odcinek, pozostałe 2000 km to sama przyjemność ale z noclegiem na miejscu oczywiście. Nie jestem mordercą i debilem. Jeśli komuś nie pasuje to prosze zmienić prace, jeśli ktoś się godzi na nieuczciwe warunki pracy to albo nie ma wyjścia albo nie wie, że można inaczej.
  11. Jumper3.0

    Nowe Iveco Daily

    [Co do wyposażenia to wewnątrz praktycznie golas, poza widocznym na zdjęciach radiem na CD, naszym CB i elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami]. Jeśli to iveco według ciebie to golas to nie jechałeś mercedesem 310 lub 312 gdzie w posdtawowej wersji nie było tak jak w waszym iveco Komputera pokładowego szyb elektrycznie sterowanych i lusterek pewnie jeszcze centralny na pilota masz ,jak to w wiekszości obecnie sprzedawanych busach kontrolka niezapiętych pasów spryskiwacz szyby przedniej zintegrowany z kilkukrotnym ruchem wycieraczek poduszki powietrznej
  12. Średnie spalanie dla silnika 3.0 Piszcie jakie macie osiągi.
  13. Jumper3.0

    Rodzaje napędu...co lepsze?

    Powracając do tematu. Mam trzy samochody, pierwszy to Omega 2.0 16v drugi to combo 1.7 dti oraz busa z przednim napędem. Jeśli chodzi i wygodę to wolę omege z tylnym napędem bo jest to auto osobowe. Lecz nie wiem czy wygoda jazdy na długich trasach wynika z gabarytów auta czy z tylnego napędu. Miałem okazję prowadzić Audi A4 1.9tdi z 2000r i powiem że jest to auto mniejsze i niej wygodne od mojej omegi, ale na jazde po mieście ujdzie. Pisze tu o aucie z 2000. Drugie auto combo to dostawczak na miasto i tutaj nie ma wyboru bo wszystkie mają napęd na przód i jest to najlepsze rozwiązanie dla takiego pojazdu i tutaj jestem za przednim napędem. Trzecie auto do citroen Jumper 3.0 i tutaj już miałem wybór. Jeździłem sprinterem 312 i to auto to żeczywiście ma zalety np. jeździłem z ciężarem + z przyczepką. Rama plus most to jest to. Ale teraz nie mam ciężkich towarów ani przyczepki i potrzebowałem lżejsze auto. Wybrałem więc auto tańsze w zakupie i z przednim napędem bo mieszkam w górzch.
  14. Jumper3.0

    Nowy Fiat Ducato

    Witam. Pisze tutaj bo tu jest więcej ludzi. Mam takie auto ale ze znaczkiem citroena. Jeździłem kilka razy fiatem 3.0 na trasie z polski do francji i dlatego zdecydowałem się na zakup tej konstrukcji. Nie potrzebuje sprintera czy craftera bo przedni napęd dla mnie w górach jest lepszy oraz mam 17 m3 w budzie krutszej niż VW i to też mi bardziej pasuje. Pozostaje jeszcze kwestia ceny 70 500 zł netto za jumpera maxa to 40 000 zł taniej niż za VW. Mam tylko pytnie ile palą silniki 3.0?
×