Skocz do zawartości

politolog16

forumowicz
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. politolog16

    Punto 2: nierówna praca zaraz po zapaleniu

    Gaz był na przeglądzie 2 tygodnie temu. Jest już wyregulowany. Problem jest chyba gdzie indziej. [ Dodano: 2009-02-13, 16:02 ] Na pewno nie zaszkodzi sprawdź jeszcze działanie silniczka krokowego. Niestety nowe kable i świece na nic się zdały. Problem cały czas jest, a nawet się nasila. Wczoraj po zapaleniu było wszystko ok, a skakanie obrotów zaczęło się po około 3 km. Ale zawsze występuje tylko na luzie czyli albo gdy stoję na światłach, albo gdy wysprzęglam, żeby przełączyć bieg. Wtedy obroty samoistnie sięgają nawet 4,5 tyś! Po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu wszystko było już ok. Na biegach silnik pracuje zawsze normalnie. Mechanik mówi, że może być to brudna przepustnica, ale wstępne czyszczenie nic nie pomogło. Zresztą skoro po zgaszeniu silnika i powtórnym zapaleniu problem znika, to może raczej coś z elektroniką, komputerem? Co myślicie?
  2. politolog16

    Punto 2: nierówna praca zaraz po zapaleniu

    No nie powinno zaszkodzić Silnik krokowy powinien działać ok, bo kilka tygodni temu samochód był podłączony pod komputer i wszystko było idealnie, a nierówne obroty po zapaleniu występowały.
  3. Punto II, 2001r, 1.2 8V, benzyna oczywiście Witam, nie znalazłem odpowiedzi na swój problem przeszukując forum więc pozwalam sobie założyć nowy wątek. Jeśli jednak odp jest, to przepraszam za bałagan i poproszę o linka. Ostatnio Punto, które odziedziczyłem po dziadku zaczyna szwankować. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie, zaraz po zapaleniu często silnik pracuje nierówno. Bardzo faluje - między 2, a 3 tyś obrotów. Czasami trzeba go przegazować, czasami zapalić od nowa i problem ustaje. Ale zdarza się to coraz częściej więc chyba nie można tak tego zostawić. Potem w czasie postoju np. na światłach problem się nie pojawia. Pierwsza moja myśl to może głupieje komputer, ale samochód był podłączany do komputera jakieś 2 miesiące temu i wszystko było idealnie (samochód ma tylko 40 tyś przebiegu). Natomiast na gazie bardzo sporadycznie, ale jednak auto gaśnie na luzie albo na postoju. Po prostu nagle obroty spadają poniżej 0,5 tyś i trzeba zapalać od nowa. Zwykle obroty biegu jałowego są między 0,7, a 0,8 tyś więc tak jak powinny być. Piszę o obu sprawach, bo może jest to ze sobą połączone. Myślę o zmianie przewodów i świec (choć żadnych przebić po ciemku nie widzę), ale sami powiedzcie czy to dobry pomysł. Dzięki za wszystkie podpowiedzi!
  4. politolog16

    zalewanie silnika?

    Witam wszystkich i licze na pomoc:) Mieszkam teraz w Kazachstanie i kupilem kilka dni temu Toyote Corolle 2 z 89 roku (silnik 1.3, automat). Jest z nia taki problem, ze zimna zapala na dotkniecie (po sekundzie, dwoch), ale zaraz gasnie i potem nie mozna jej juz zapalic. Zastanawiam sie, co moze byc przyczyna? Z cieplym silnikiem tego oczywiscie nie ma. Czy silnik moze sie zalewac? Jesli tak, to jak temu przeciwdzialac? Licze na pomoc, bo na samochodach znam sie slabo, a poniewaz mieszkam w Kazachstanie nie mam sie tez kogo specjalnie poradzic. Wielkie dzieki!
×