Skocz do zawartości

Hayabusa

forumowicz
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Hayabusa

  • Tytuł
    nowy
  • Urodziny 09.09.2002

Więcej o mnie

  • Mój samochód
    Mitsubishi Lancer
  • Lokalizacja
    Konin
  • Prawko od
    Roku
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, Siłownia
  • Profesja
    Trener
  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Odświeżam - wymieniłem świece, porównałem z tymi -> http://www.gnttype.org/techarea/engine/plugs.html i spodziewałem się czegoś gorszego.. O tak wyglądają: https://ibb.co/k6Bgg07 https://ibb.co/Xzx1xbs https://ibb.co/yB67dJN https://ibb.co/m9Pq5Xh https://ibb.co/nsfr2mp Co myślicie?
  2. Witam, jakiś czas temu kupiłem samochód (rocznik 2004, przebieg 195 000), silnik 4G18 ostatnio zauważyłem, że od czasu zakupu, czyli jakieś 600 km temu z poziomu pomiędzy max. A min stan oleju zszedł na minimum. Zagłębiając się trochę w temat, postanowiłem wymienić świece i sprawdzić ich stan, wymienić olej i także sprawdzić jego stan. Okazało się, że świece są lekko zasmolone tak samo, jak końcówka rury wydechowej a oleju znowu ubyło po przejechaniu +/- 500 km. Samochód nie ma wycieków jedynie lekko zawilgoconą pokrywę zaworów, chodzi równo, zapala od razu no i nie dymi, a przynajmniej nie na postoju dlatego nie miałem żadnych podstaw, żeby cokolwiek podejrzewać przed zakupem. Auto było przez poprzedniego właściciela zaniedbane użytkowane praktycznie przez większość swojego czasu w mieście, niegarażowane i na pewno olej też nie był wymieniany zbyt często. Mam do Was trzy pytania.. Z góry dzięki za odpowiedź 1. Czy jest jakiś „domowy” sposób, na sprawdzenie co jest winne ubywania tego oleju, co z własnego doświadczenia byście podejrzewali? 2. Ile powinienem około uzbierać na taki remont silnika? 3. Czy według Was taki remont jest opłacalny w ogóle w samochodzie za niecałe 5 tysięcy, czy może lepiej wstawić jakiś silnik ze szrotu? (chociaż wolałbym co by nie bo dopiero co wymieniłem kompletny rozrząd ;/)
×